Water World I City 16 20 Ogos 2018 17 Ogos 2018 Restoran Wong Solo Studio A 07 17 City Of Digital Lights


HARI KEDUA : JUMAAT 17 OGOS 2018 (2)
Restoran Wong Solo - Studio A-07-17 - City of Digital Lights
- Restaurant KFC


Mungkin ini pengalaman pertama dan terakhir. Mungkin ini juga menyebabkan Acik menolak untuk cabaran kali kedua. Bagaimanapun Atuk sudah mencatat sejarah peribadi. Usia lewat 60-an masih mampu melalui risiko Ternado. Mujurnya Atuk tak sakit jantung.

 3.45 petang, Ayla, Ayra dan Ayahsuberkejar pula ke River Adventure. Atuk juga tumpang sekaki. 3.48 petang turun ikut tangga. Ayla dan Ayranaik pelampung manakala Ayahsu dan Atuk berpaut pada pelampung. Seterusnya terapung-apung mengikut arus. Melalui bawah 3 jembatan pedestrian.

Kemudian  masuk terowong dan melalui bawah 2 jembatan lagi. Akhirnya sampai di tempat permulaan. Cukup satu pusingan. Ayla dan Ayra benar-benar teruja. Syabas cucu-cucu Atuk, berjaya melalui cabaran River Adventure.

3.52 petang, cuaca kembali normal. Mata hari bersinar semula. Dataran yang basah beransur-ansur kering. 3.56 petang, Atuk dan Ayahsu pergi ke bilik shower untuk membersihkan diri. Acik, Ibudan Nenek sudah pun bersiap.

4.21 petang, keluar melalui kedai Souvenir. Strategi komersial untuk memerangkap pengunjung. 4.24 petang naik lif B4 ke aras G. Seterusnya masuk bangunan I Sovo. 4.30 petang, Ibu memindahkan barang-barang ke kereta Honda. Ayla, Ayra, Aqeef dan Baba belum nakk balik. Tak puas-puas lagi main kolam.

Seterusnya bertolak. 4.38 petang, berhenti di kios autopay station. Masuk kad untuk keluar di touch ‘n go. 4.42 petang, berhenti di Jalan Cyber untuk mengambil kunci apartmen studio. Kemudian meneruskan perjalanan. Masuk beberapa simpang.

4.52 petang, berhenti di depan restoran Wong Solo di seksyen 7. Terkenal dengan ayam penyek dengan taglinenya, “halalan thayyiban”. Acik keluar dari kereta untuk ambil beberapa bungkusan ayam saperti yang telah dipesan secara online. 5.04 petang, bertolak. 5.14 petang, masuk laluan I Soho Car Park.

5.15 petang, masuk simpang kiri ke P1. Lepas touch ‘n go, masuk ruang parkir di  B4. 5.38 petang, masuk studio A-07-17. Baru terasa letih. Lalu berehat. Membiarkan masa berlalu.

6.18 petang, baru terasa lapar. Lalu lunch, walaupun lewat senja. Namun ayam bakar Wong Solo benar-benar menyelerakan. Memenuhi cita rasa. Mungkin kerana lapar.  Bagaimanapun Wong Solo semakin popular. Dikatakan, “The Best Indonesian Cuisine”.

6.55 petang, solat jamak takhir. Lepas itu baring-baring. Terasa letih dan mengantuk. Tak sedar terlelap. Hanyut dalam keriangan  Waterworld@i-city. Percikan air kolam, rembasan hujan dan amukan guruh bagaikan terngiang-ngiang di telinga.

9.18 malam, solat jamak takhir. Yang lain-lain sempat juga tidur walaupun sebentar. Bagaimanapun Aqeef masih aktif. 9.24 malam, bersiap-siap pula untuk kembara malam di City of Digital Lights. 9.39 malam, keluar dari studio. 9.40 malam, turun lif. Masuk semula lif terus ke UG. Masuk kawasan Hary Potter.

9.45 malam, masuk Rose Garden. Cahaya lampu turut menceriakan malam. Seterusnya melintasi kedai-kedai. 9.52 malam, turun eskalator. Lalu menyusuri laluan kedai ITY. 9.68 malam, menyusuri Wow Street. Melintasi taman permainan, Itsy Bitsy. 10.04 malam, turun tangga melalui mini Gerbang Bintang. Seterusnya menyusuri SnoWalk.

Lalu masuk pintu gerbang SnowWalk. Dah janji dengan Ayla dan Ayra nak mengalami cabaran Ice Adventure. Malangnya tidak kesampaian. Masih dakam proses baik pulih. Hanya sekadar merakam beberapa sudut untuk mengurangkan rasa kekecewaan.

10.12 malam, masuk taman Itsy Bitsy. 10.13 malam, Atuk dan Nenek masuk kedai ice cream. Lalu bersantai di kerusi batu menikmati lce cream, di hadapan kedai Super Star. 10.31 malam, Ayla dan Ayra naik Jumping Frog. 10.33 malam, naik pula Spinning Cup.

10.38 malam, naik Car Drift. Mencemaskan apabila Ayla dan Ayra masuk selekoh tajam. Namun dua beradik kelihatan bersantai penuh ceria. 10.46 malam, Ayra bersendirian naik Mini Pirate Ship. Ayla kurang berminat dengan kapal. 10.51 malam, masuk Pasaraya KK. Kelihatan Jungle Adventure ditutup.

10.54 malam, Ayahsu beli tiket di kedai 5D cinema untuk menjelajah City of Digital Lights. 10.58 malam, masuk semula lorong Wow Street. 11.01 malam, melintasi Disco Ride. Jumpa Ibu dan Babadi kawasan berhampiran. 11.05 malam, melintasi Dancing Water. Kemudian bersantai di bawah Biten Apple.

11.09 malam, Ayla, Ayradan Aqeef naik Two-Tier Carousel. Nenek terpaksa naik sama untuk temankan Aqeef. 11.24 malam, berjalan di sekitar kawasan City of Digital Lights. Sekadar menikmati warna warni the dancing lights. 11.47 malam, giliran Baba, Ibu dan Ayahsu berpusing-pusing dengan Disco Ride. Terdengar suara jeritan, cemas dan takut.

11.54 malam, Acik, Ayahsu, Ayla dan Ayranaik Spacework. Mengelilingi City of Digital Lights.  Ibu, Baba dan Aqeef masuk restaurant KFC. 12.13 malam, persekitaran mula terasa lengang dan sepi. 12.16 malam, keluar dari pintu City of Digital Lights. Melintasi jalan. Kemudian masuk KFC. Hanya tinggal beberapa orang pelanggan yang masih meniknati the last super.

12.22 malam, masuk kedai 7E di sebelah. Hanya tinggal Acik dan Ayahsu. Yang lain bergerak pulang. Masuk semula premis City of Digital Lights. Seterusnya melintasi Disco Ride, Dancing Water dan Two Tier Carousel. Seterusnya melintasi dua Glosing Elephants. Kemudian keluar melalui side door ke residence Harry Potter.

12.30 malam, melintasi jalan. Kemudian turun tangga. 12.31 malam, naik escalator. Seterusnya melalui restoran Take A Break. 12.31 malam, masuk residence entrance. Naik lif P3 ke aras 7. 12.35 malam, akhirnya masuk stadio A-07-17. Baru terasa lenguh kaki. Bagaimanapun, sempat lagi menonton movie dari handphone Baba. Terus dipancar ke skrin TV.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://qalamalam.blogspot.com/2018/10/water-world-i-city-16-20-ogos-2018-17_20.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Water World I City 16 20 Ogos 2018 Seri Teratai Desa Seri Jenaris Taman Bukit Mewah

Water World I City 16 20 Ogos 2018 Seri Teratai Desa Seri Jenaris Taman Bukit Mewah

papar berkaitan - pada 23/6/2019 - jumlah : 453 hits
HARI PERTAMA KHAMIS 16 OGOS 2018Seri Teratai R R Gambang Desa Sri Jenaris Restoran Tomyan ML Taman Bukit MewahBougainvilleaSri TerataiHonda TBH 669 bertolak mendahului Hilux WRB 678 Meninggalkan teratak Seri Teratai Kebetulan hujan turun me...
Sisa Bangunan Pasar Legi Solo Yang Terbakar Oktober 2018 Segera Dirobohkan

Sisa Bangunan Pasar Legi Solo Yang Terbakar Oktober 2018 Segera Dirobohkan

papar berkaitan - pada 19/6/2019 - jumlah : 205 hits
Sisa sisa bangunan Pasar Legi yang terbakar Oktober 2018 pekan ini akan dirobohkan Pembongkaran pasar induk terbesar di Solo Raya itu harus dilakukan mengingatkan proses revitalisasi yang akan dimulai
Hilman Mengaku Jumpa Haziq Di Restoran Zest Marriot Putrajaya

Hilman Mengaku Jumpa Haziq Di Restoran Zest Marriot Putrajaya

papar berkaitan - pada 15/6/2019 - jumlah : 239 hits
Muhammad Hilman Idham mengaku dia ada bertemu dengan Haziq Abdul Aziz yang membuat pengakuan bersumpah telah bersama seorang lagi individu mirip Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Azmin Ali dalam video intim yang tular sejak awal pagi sel...
6 Gaya Memanggil Pelayan Restoran Unik Rakyat Malaysia

6 Gaya Memanggil Pelayan Restoran Unik Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 12/6/2019 - jumlah : 393 hits
Kredit Stok Gambar oleh Azhari Fotolestari Di Malaysia sudah menjadi kebiasaan rakyatnya yang mempunyai nama singkatan Jika seseorang itu mempunyai nama yang agak panjang individu lain akan mereka satu nama lain yang lebih mudah disebut ata...
Mahu Bongkar Hipokrasi Liberal Firdaus Wong Setuju Berdebat Dengan Siti Kasim

Mahu Bongkar Hipokrasi Liberal Firdaus Wong Setuju Berdebat Dengan Siti Kasim

papar berkaitan - pada 25/6/2019 - jumlah : 375 hits
Perdebatan dijangka berlaku antara pendakwah bebas Firdaus Wong dan Siti Kasim Rentetan perkembangan ini bermula apabila Siti Kasim dan Proham mengkritik Majlis Agama Islam Adat Istiadat Melayu Kelantan kerana berdakwah dan mengislamkan Ora...
Firdaus Wong Siti Kasim Bakal Berdebat

Firdaus Wong Siti Kasim Bakal Berdebat

papar berkaitan - pada 25/6/2019 - jumlah : 317 hits
KUALA LUMPUR Pendakwah Islam Firdaus Wong Wai Hung dijadual akan berdebat dengan peguam Siti Kasim Melalu media sosial kedua dua individu yang boleh dianggap sebagai pengguna media sosial yang berpenggaruh dalam kalangan masyarakat di alam ...
Pelanggan Dirantai Di Kerusi Restoran Elak Terus Lari Selepas Makan

Pelanggan Dirantai Di Kerusi Restoran Elak Terus Lari Selepas Makan

papar berkaitan - pada 12/6/2019 - jumlah : 380 hits
Seorang lelaki mencetuskan kontroversi apabila berkongsi gambar mendakwa dirinya dirantai pada kerusi di sebuah restoran di media sosial Lelaki yang berasal dari Venuzuela itu mendedahkan kejadian yang pertama dialaminya seumur hidup itu di...
Berbuka Puasa Di Restoran Terapung Bujang Firefly

Berbuka Puasa Di Restoran Terapung Bujang Firefly

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 709 hits
Assalamualaikum AJAKAN untuk makan di Restoran Terapung Bujang Firefly ni dah lama sebenarnya sejak sebelum puasa lagi tapi ada sahaja halangannya Apa lagi halangannya kalau bukan Sk yang tidak setuju Maklumlah bukan dekat dekat Bujang ni W...
Restoran Tomyam Lekyam Cafe Bertam Indah Kepala Batas

Restoran Tomyam Lekyam Cafe Bertam Indah Kepala Batas

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 910 hits
Restoran Lekyam Cafe Bertam Indah Kepala BatasRestoran Lekyam Cafe ni terletak di Bertam Indah Kepala Batas Pulau Pinang Dengan dengan masjid Al Taqwa Makanan kat sini standard makanan ala thai la Nak makan siakap tiga rasa masak stim tomya...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Tafsir Mimpi Gajah



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan