Warlords Umno Warning Pm



Penggal Parlimen semasa akan tamat pada 16 Julai 2023 dan PRU15 perlu diadakan menjelang pertengahan September 2023, tetapi sesetengah pemimpin Umno mendesak ia diadakan tahun ini susulan kemenangan Barisan nasional dalam beberapa pilihan raya negeri baru-baru ini.
Tetapi, minggu lalu, Ismail dilaporkan berkata, PRU15 mungkin “dilewatkan” supaya parti lawan tidak memperalatkan kontroversi pembelian kapal pesisir laut (LCS), seperti isu 1MDB yang digunakan mereka untuk menawan Putrajaya pada PRU14.
Kata Zahid bukannya dia nak elakkan 'Kluster Mahkamah' dari UMNO termasuk diri dia sendiri dihumban ke Penjara.. tapi..
“Kita tidak akan ikut rentak pembangkang yang mahu melengahkan PRU15 agar mereka dapat menyusun strategi, mempelbagaikan propaganda, menambahkan serangan politik terhadap Umno.
“Kita dalam arus politik perdana sangat faham akan gelagat mereka. Jangan bagi ruang seinci pun kepada pembangkang dan sekutu mereka untuk memporak-perandakan Umno,” katanya di Facebook.
Dan hari ini Media melaporkan..
SHAH ALAM - Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob didakwa diberi kata dua oleh kumpulan ‘panglima perang UMNO’ sama ada memenuhi empat tuntutan yang dikemukakan mereka atau disingkirkan daripada menyandang portfolio Naib Presiden parti tersebut.
Memetik laporan The Vibes, empat tuntutan itu ialah menyingkirkan Ketua Hakim Negara, Tun Tengku Maimun Tuan Mat, memecat Peguam Negara, Tan Sri Idrus Harun, mendapatkan pengampunan Diraja untuk bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan mengadakan pilihan raya segera.
Menurut sumber, kesemua tuntutan itu dilaporkan dibuat pada mesyuarat biro politik yang dipengerusikan Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.
"Perdana Menteri diganggu oleh rakan-rakan pemimpin UMNO untuk menyelamatkan Najib daripada hukuman penjara yang panjang selama 12 tahun.
“Walaupun ada tuntutan yang kuat, Ismail Sabri menegaskan beliau tidak boleh campur tangan dalam proses kehakiman," katanya.
Jelas sumber itu, kemarahan dan sikap terdesak segelintir pemimpin UMNO menyaksikan mereka sanggup mengugut Ismail Sabri untuk menuruti semua kehendak itu, atau berdepan kemungkinan dipecat pada taklimat khas parti oleh Zahid, pada Sabtu.
“Perdana Menteri berpendapat, sebarang kenyataan tidak akan membantu meredakan suasana. Beliau juga percaya majoriti ahli UMNO tidak mahu sistem kehakiman dan proses perundangan dicemari campur tangan parti.
“Beliau mengekalkan pendirian bahawa doktrin pemisahan kuasa perlu dihormati. Tapi inilah situasi sekarang. Mereka sanggup memecat Perdana Menteri UMNO,” katanya.
Sejak Najib dipenjara Selasa lalu, Zahid tampil memberikan sokongan, sebahagian besarnya dengan menegaskan sumbangan bekas perdana menteri itu kepada negara dan menafikan bahawa keadaan itu akan melemahkan keupayaan UMNO.
Jika benar laporan ini, bermakna selama ini pemimpin UMNO telah dan boleh campur tangan kes kes di Mahkamah..



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2022/08/kerana-penjarakan-najib-warlords-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Fulfil Our Demands Or Be Sacked As Umno Veep Party Warlords Warn Pm

Fulfil Our Demands Or Be Sacked As Umno Veep Party Warlords Warn Pm

papar berkaitan - pada 26/8/2022 - jumlah : 120 hits
They want royal pardon for Datuk Seri Najib Razak removal of top judge AG immediate GE15 Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob appears to be a prime minister under siege from his own party Umno warlords have given the prime minister what appears t...
Pru15 Umno Ada Pelbagai Skandal Tak Mampu Dapat Majoriti Mudah Kata Ku Li

Pru15 Umno Ada Pelbagai Skandal Tak Mampu Dapat Majoriti Mudah Kata Ku Li

papar berkaitan - pada 31/8/2022 - jumlah : 253 hits
Veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah berkata partinya tidak mampu meraih majoriti mudah untuk membentuk kerajaan selepas berdepan berbagai skandal menjelang pilihan raya umum ke 15 Katanya semua parti termasuk Barisan Nasional akan berdepan...
Pemimpin Tertinggi Umno Bertemu Pm Di Seri Perdana Malam Ini

Pemimpin Tertinggi Umno Bertemu Pm Di Seri Perdana Malam Ini

papar berkaitan - pada 22/8/2022 - jumlah : 113 hits
Pertemuan lima pemimpin tertinggi UMNO dijangka akan berlangsung malam ini di kediaman rasmi Perdana Menteri di Seri Perdana Putrajaya Menurut sumber Umno ia susulan ketiadaan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dalam pertemuan t...
Pemuda Umno Nafi Pm Didesak Campur Tangan Kes Mahkamah

Pemuda Umno Nafi Pm Didesak Campur Tangan Kes Mahkamah

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 221 hits
malaysiakini comDiterbitkan Aug 22 2022 9 29 PMKetua Pemuda Umno Asyraf Wajdi Dusuki menafikan sebarang perbincangan mendesak Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob mencampuri urusan mahkamah Dalam catatan Facebook hari ini Asyraf berkata dia ...
Pertemuan Pemimpin Utama Umno Di Seri Perdana Berakhir Selepas Sejam

Pertemuan Pemimpin Utama Umno Di Seri Perdana Berakhir Selepas Sejam

papar berkaitan - pada 22/8/2022 - jumlah : 130 hits
Tinjauan awal mendapati kenderaan milik Naib Presiden UMNO Datuk Seri Mahdzir Khalid dilihat memasuki Kompleks Seri Perdana sekitar jam 6 petang pada Isnin Foto Sinar HarianPUTRAJAYA Pertemuan beberapa pimpinan utama UMNO dipercayai tamat s...
Majoriti Ketua Bahagian Umno Tolak Usul Desak Pm Campur Tangan Kes Src Sumber

Majoriti Ketua Bahagian Umno Tolak Usul Desak Pm Campur Tangan Kes Src Sumber

papar berkaitan - pada 22/8/2022 - jumlah : 259 hits
Ada dalam kalangan ketua bahagian yang dikatakan terpaksa datang selepas diugut tidak akan diberi watikah untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke 15 Gambar failKUALA LUMPUR Mesyuarat tergempar melibatkan ketua ketua bahagian UMNO yang b...
Umno Leaders Gather In Kl For Special Meet

Umno Leaders Gather In Kl For Special Meet

papar berkaitan - pada 22/8/2022 - jumlah : 119 hits
KUALA LUMPUR Prominent Umno leaders have gathered at Menara Datuk Onn at the World Trade Centere Kuala Lumpur on Monday for a special closed door meeting The meeting is between the Umno president deputy president and division chiefs The gat...
Tanggungjawab Umno Untuk Selamatkan Najib Dan Zahid

Tanggungjawab Umno Untuk Selamatkan Najib Dan Zahid

papar berkaitan - pada 22/8/2022 - jumlah : 209 hits
1 Langkah pertama ialah dengan cara menang pilihanraya sebelum memikirkan langkah langkah selanjutnya Halangannya ialah PM belum bubarkan parlimen dan paling awal boleh di adakan pada Oktober 2022 2 Menggunakan peluang membuat hujah terakhi...
Jangan Halang Pru Dengan Alasan Parlimen Tergantung Umno

Jangan Halang Pru Dengan Alasan Parlimen Tergantung Umno

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 129 hits
malaysiakini comDiterbitkan Aug 22 2022 3 53 PMUmno menggesa supaya alasan kemungkinan parlimen tergantung tidak digunakan untuk menghalang pilihan raya umum diadakan Memetik ahli akademik tersohor Wong Chin Huat presidennya Ahmad Zahid Ham...
Pet Expo Midvalley 2024

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Kenapa Bini Aku Tak Cantik



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Bolehkah Berbuka Puasa Karena Merasa Pusing

Flexibility In Business Operations

Aktiviti Kunjungan Hormat Grt Dan Ppim Ke Atas Tun M Ppim 20 05 2024

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Bacaan Rukuk Cara Rukuk Yang Afdhal

Nyoman Paul Mundur Perlahan Chord