Warisan Tidak Berkompromi Tentang Sekerasnya Budaya Lompat Parti


SIDANG MEDIA: Shafie (duduk, 5 kanan) ketika dalam sidang media bersama pemimpin WARISAN yang lain. klik 👉 Follow Telegram SabahUp2date (large-bt)

KOTA KINABALU: Parti Warisan Sabah (WARISAN) tidak pernah berkompromi dan menentang sekeras-kerasnya budaya lompat parti dengan cara penyogokan wang dan pangkat sama ada di peringkat negeri atau Pusat.


Presiden WARISAN Datuk Seri Panglima Mohd Shafie Apdal berkata tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sindumin, Datuk Dr Yusof Yaakob keluar parti adalah keputusan peribadinya dan WARISAN menolak kenyataan Yusof yang mendakwa beliau membenarkan dan merestui keputusan terbabit.


“Beliau tidak wajar menggunakan alasan ini demi meneruskan khidmat kepada Rakyat setempat berikutan sudah diberi jawatan penting dalam Kabinet sebagai Menteri Pendidikan dan Inovasi.

“Malah, kedudukan beliau sebagai Ketua Penerangan Parti membolehkan beliau menyertai perbincangan dan mesyuarat penting termasuk Mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan dan Mesyuarat Pasca Majlis Raja-Raja bersama Menteri Besar, sama ada mengiringi atau mewakili Presiden parti,” katanya dalam satu kenyataan di sini semalam.


Shafie berkata tindakan Yusof mempengaruhi beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri Parti Warisan untuk keluar parti dan menawarkan sejumlah wang yang banyak untuk menyertai parti Gabungan Rakyat Sabah (GRS) jelas bertentangan dengan semangat “Keluarga Malaysia” yang diwarwarkan.

“Dalam tindakan Kerajaan berusaha mendapatkan Parti Warisan untuk menandatangani Memorandum Persefahaman (MOU) dan menyokong Kerajaan secara bipartisan dengan menolak budaya politik berlebihan ketika pandemik, ada pula unsur menawarkan jawatan dan imbuhan untuk menarik keluar dan menekan mana-mana Ahli Parlimen dan ADUN Pembangkang bagi menyertai Parti Kerajaan.

“Parti Warisan berpendirian ini masih parti politik terkuat di Sabah dengan kekuatan sokongan 20 ADUN sepeti parti lain dan rekod pentadbiran yang baik ketika Warisan mengetuai Kerajaan Negeri, kami yakin bahawa Parti Warisan akan menjadi pilihan utama pengundi pada pilihanraya yang akan datang.


“Di peringkat nasional pula, kebangkitan dan relevansi parti ini semakin menyerlah apabila presiden dan ahli berjaya atas prinsip semak dan imbang serta membangkitkan isu-isu besar rakyat di Parlimen yang bukan sahaja menyentuh mengenai kepentingan rakyat Sabah malah seluruh warga Malaysia, tanpa mengira latar belakang agama, bangsa dan kedudukan,” katanya.

Beliau berkata pihaknya meminta semua ahli dan penyokong serta kepimpinan di semua Bahagian supaya bertenang dan kekal setia dengan perjuangan asal Warisan, iaitu menentang kleptokrasi, mengembalikan hak rakyat Sabah dan memperjuangkan kesaksamaan merentasi perbezaan kaum, bangsa atau agama, selaras dengan matlamat Warisan sebagai parti yang membawa suara dan mewakili pelbagai bangsa.

SOURCE: Utusan Borneo

Kongsikan artikel ini:
Ikuti kami di Facebook, Twitter, and Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah:
klik 👉 https://t.me/SabahUp2Date




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sabahup2date.blogspot.com/2021/10/warisan-tidak-berkompromi-tentang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wakil Rakyat Muda Warisan Tak Mungkin Lompat Parti Kata Penganalisis

Wakil Rakyat Muda Warisan Tak Mungkin Lompat Parti Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 16/10/2021 - jumlah : 197 hits
Presiden Warisan Shafie Apdal bersama pimpinan parti KOTA KINABALU Warisan tidak perlu bimbang mengenai khabar angin mengatakan wakil rakyat mereka mungkin lompat parti kerana mereka yang masih kekal akan terus setia kata penganalisis Merek...
Dato Zaharin Yb Nga Kor Ming Akta Lompat Parti Ke

Dato Zaharin Yb Nga Kor Ming Akta Lompat Parti Ke

papar berkaitan - pada 14/10/2021 - jumlah : 126 hits
DATO ZAHARIN YB NGA KOR MING AKTA LOMPAT PARTI KEABSAHAN PERDANA MENTERI
Sah Ketua Penerangan Warisan Dr Yusof Yacob Tinggalkan Parti

Sah Ketua Penerangan Warisan Dr Yusof Yacob Tinggalkan Parti

papar berkaitan - pada 8/10/2021 - jumlah : 320 hits
Dr Yusof Yacob di sidang media sebentar tadi ADUN Sindumin sah keluar Warisan KOTA KINABALU Ketua Penerangan Parti Warisan Sabah Datuk Dr Yusof Yacob yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Sindumin mengumumkan secara rasmi beliau keluar darip...
Itu Bukan Kenyataan Saya Ketua Penerangan Warisan Nafi Dakwaan Keluar Parti

Itu Bukan Kenyataan Saya Ketua Penerangan Warisan Nafi Dakwaan Keluar Parti

papar berkaitan - pada 4/10/2021 - jumlah : 306 hits
Ketua Penerangan Warisan Yusof Yacob menolak dakwaan beliau akan meninggalkan parti itu KOTA KINABALU Ketua Penerangan Warisan Yusof Yacob menafikan dakwaan kononnya beliau akan meninggalkan parti itu seperti yang tular sejak semalam Ahli D...
Warisan Nafi 15 Adun Keluar Parti

Warisan Nafi 15 Adun Keluar Parti

papar berkaitan - pada 4/10/2021 - jumlah : 285 hits
Oleh SURAIDAH ROSLAN KOTA KINABALU Parti Warisan Sabah menafikan dakwaan 15 Ahli Dewan Undangan Negeri meninggalkan parti itu bagi menyokong kerajaan Gabungan Rakyat Sabah Ahli Majlis Tertinggi Warisan Azhar Matussin berkata 15 ADUN Warisan...
Kecoh Lompat Parti Dan Dun Melaka Bubar

Kecoh Lompat Parti Dan Dun Melaka Bubar

papar berkaitan - pada 8/10/2021 - jumlah : 182 hits
Kerajaan Melaka tumbang susulan tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri Sungai Udang Datuk Seri Idris Haron Datuk Nor Azman Hassan Datuk Noor Effandi Ahmad dan Datuk Norhizam Hassan Baktee men
Ketua Bahagian Tawau Warisan Keluar Parti Ikut Adun Sindumin

Ketua Bahagian Tawau Warisan Keluar Parti Ikut Adun Sindumin

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 164 hits
Ketua Bahagian Tawau Warisan keluar parti ikut Adun Sindumin Ketua Warisan Bahagian Tawau Abdul Salip Ejal hari ini mengumumkan peletakan jawatannya dan keluar daripada parti itu berkuat kuasa serta merta Beliau berkata tindakan itu dilakuk...
Warisan Mahu Kerusi Sindumin Dikosongkan Selepas Yusof Yacob Keluar Parti

Warisan Mahu Kerusi Sindumin Dikosongkan Selepas Yusof Yacob Keluar Parti

papar berkaitan - pada 16/10/2021 - jumlah : 301 hits
ADUN Sindumin Yusof Yacob meninggalkan Warisan untuk menyokong GRS pada minggu lalu Speaker Sabah akan memutuskan desakan Warisan untuk kekosongan kerusi Sindumin setelah wakilnya membatalkan surat peletakan jawatan yang telah ditandatangan...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan