Warga Nigeria Guna Gambar Sultanah Kedah Tawar Khidmat Seks


Kumara Sabapatty Timbalan Pengarah JSJK, Datuk Mohd Kamarudin Md Din menunjukkan gambar sindiket warga Nigeria menggunakan gambar Sultanah Kedah dalam Instagram menawarkan khidmat seks pada sidang media di Menara KPJ, Kuala Lumpur. Foto, AFFAN FAUZI KUALA LUMPUR – Satu sindiket penipuan menawarkan perkhidmatan seks dan pengiring sosial yang didalangi dua pelajar Nigeria yang menggunakan gambar Sultanah Kedah dibongkar polis.
Mereka disyaki mewujudkan laman Instragram menawarkan khidmat Sugar Mummy, Sugar Daddy dan Sugar Baby.
Lebih teruk, suspek menggunakan gambar Tuanku Sultanah Kedah bagi menarik dan memperdaya mangsa sehingga satu laporan polis dibuat oleh Setiausaha Sulit Sultanah Kedah.
Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman, Datuk Mohd Kamaruddin Md Din berkata, kegiatan warga Nigeria itu terbongkar dan ditumpaskan selepas laporan polis menyusul pada 10 Julai 2020.
Polis, katanya, menjalankan siasatan perperinci sebelum berjaya membuat serbuan pada 5 Januari lalu di alamat sebuah apartmen di Persiaran Saujana Utama, Bandar Saujana Putra Jenjarom, Selangor.
Kedua-dua suspek warga Nigeria berusia 31 dan 25 tahun itu merupakan pelajar sebuah kolej swasta di ibu negara.
“Siasatan lanjut ke atas suspek mendapati mereka mewujudkan satu laman palsu di Instagram dengan memuat naik gambar Tuanku Sultanah yang jelas mencemarkan kedaulatan institusi diraja istana Kedah.
“Suspek menggunakan ia sebagai medium menipu website Asia Dating Hoockup dan Alliance Dating Hookup bagi menawarkan iklan perkhidmatan sebagai sugar baby atau anak ikan dan membuat penipuan mendapatkan perkhidmatan seks dengan menawarkan bayaran RM6,000 hingga RM8,000 satu malam bagi ahli yang berdaftar.
“Sugar baby atau anak ikan ini yang ingin bekerja juga perlu membuat pembayaran pendaftaran sebagai ahli serendah RM400 dengan mendakwa tawaran perkhidmatan berkenaan berdaftar di Malaysia, Singapura dan Dubai tetapi sebenarnya tidak wujud langsung,” katanya dalam sidang media hari ini.
Tambah Mohd Kamaruddin, kedua-dua suspek perupakan pelajar bidang jurusan pentadbiran perniagaan yang mana salah seorangnya mempunyai kad pelajar.
Polis kemudiannyan merampas tujuh telefon bimbit, tiga komputer riba, sebuah modem, sebuah router, 12 keping simkad, wang tunai RM138 dan dua keping kad ATM.
Menurutnya siasatan lanjut ke atas kedua-dua suspek juga dijalankan ekoran terdapat sembilan lagi laporan polis melibatkan kes penipuan pembelian dalam talian, penipuan telekomunikasi dan Love Scam membabitkan kerugian berjumlah RM768,145.
Kedua-dua suspek direman selama empat hari sehingga 9 Januari ini dan akan disambung reman untuk membantu siasatan di bawah Seksyen 420 Kanun Keseksaan kerana menipu.
Beliau menjelaskan polis sedang memperhebatkan siasatan bagi mengenalpasti siapa lagi yang terlibat selain mencari sumber kewangan sindiket yang sama.
“Modus operandi dua suspek ini adalah dia guna Instagram dan berkomunikasi dengan mangsa-mangsa yang disasarkan dengan tawaran sugar daddy, sugar mummy dan anak ikan kononnya ada Alliance Dating Hookup sebuah agensi membantu lelaki dan wanita yang gay dan lesbian yang bersedia membayar RM7,000 hingga RM7,500 untuk satu malam,” katanya.
Sindiket itu juga menyuruh setiap pelanggannya yang berminat perlu menandatangani kontrak enam bulan dan boleh berjumpa pasangan sekali atau dua kali seminggu.
Dalam setiap pertemuan, sugar daddy atau mummy akan membayar RM7,500 dan beberapa faedah lain selain elaun bulanan sepanjang kontrak enam bulan itu sekiranya dapat memuaskan nafsu pasangan.
Sindiket itu juga mendakwa  mereka mempunyai sugar mummy yang kaya berumur antara 29 hingga 60 tahun di Malaysia dan Singapura berbangsa Melayu, Cina dan India.
Mohd Kamaruddin memberitahu, para pelanggan yang berhubung dan berkomunikasi dengan sindiket Instagram itu akan diperoleh segala data peribadi mereka dan akan disiasat dan dirakam keterangan.
“Saya pasti mereka akan rasa segan dan malu kerana telah terpengaruh dan tertipu tawaran sindiket Instagram ini, maka kita akan siasat kesemua mereka dan minta tampil ke hadapan nanti.
“Saya nasihat kepada masyarakat supaya berhati-hati jika menerima sebarang tawaran dan ganjaran atau membuat pembayaran dalam talian selain semak kesahihan mana-mana syarikat atau perseorangan khususnya ketia berurusan dengan rakan online kenalan luar negara.
“Sila semak dengan PDRM menerusi http://ccid.rmp.gov.my atau muat turun aplikasi Semak Mule CCID dalam Google Play Store sebelum membuat sebarang transaksi dan jangan menjawab nombor yang meragukan,” tegas beliau.- MalaysiaGazette


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/01/warga-nigeria-guna-gambar-sultanah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Warga Maya Sound Setepek Ameera Khan Bila Dia Up Gambar Baru

Warga Maya Sound Setepek Ameera Khan Bila Dia Up Gambar Baru

papar berkaitan - pada 30/12/2020 - jumlah : 610 hits
loading Nama Little Miss Khan mungkin tidak asing lagi bagi mereka yang sering bersiar siar di media sosial Little Miss Khan atau Ameera Khan yang merupakan adik kepada pengacara Neelofa itu juga dikenali sebagai social media influencer ker...
Resipi Muffin Pandan Sedap Gebu Bakar Guna Air Fryer

Resipi Muffin Pandan Sedap Gebu Bakar Guna Air Fryer

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 255 hits
Sedapnya Muffin Pandan ni Nampak lembut dan gebu Bagi anda yang suka makan kek dan muffin resipi perkongsian saudari Nur Filzah Akma ni antara yang boleh dicuba Bakar guna air fryer je Sangat mudah kan Jika tiada air fryer boleh guna ketuha...
Cara Buat Bekas Pelbagai Guna Mudah Simple Dari Bahan Terpakai

Cara Buat Bekas Pelbagai Guna Mudah Simple Dari Bahan Terpakai

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 266 hits
Suka melihat kedai dekorasi yang menjual aneka hiasan di dapur Nak membeli pun kena bajet dengan ekonomi yang tidak menentu kini Sebenarnya dari bahan terpakai juga menarik jika dijadikan bahan yang boleh digunakan di ruang dapur iaitu sepe...
Isu Kartel Daging Syarikat Guna Logo Halal Palsu Pada Kenderaan Didakwa Esok

Isu Kartel Daging Syarikat Guna Logo Halal Palsu Pada Kenderaan Didakwa Esok

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 264 hits
Rosol Wahid menafikan laporan mendakwa aktiviti kartel daging haram berlaku hampir 40 tahun KUALA LUMPUR Sebuah syarikat pengimport daging sejuk beku yang dipercayai berkaitan kartel daging haram di Johor akan didakwa di mahkamah esok keran...
Guna Logo Syarikat Pengeluar Daging Terkenal

Guna Logo Syarikat Pengeluar Daging Terkenal

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 226 hits
Terdahulu ketika menggulung usul di Dewan Negara Datuk Rosol memaklumkan Sebuah syarikat yang dipercayai terlibat dengan kartel daging haram telah disita dan dijangka akan didakwa di mahkamah esok Menurutnya siasatan mendapati modus operand...
Berita Penamatan Whatsapp Untuk Peranti Usang Adalah Berita Lama Masih Boleh Guna Jikalau Sedia Gunakannya Hari Ini

Berita Penamatan Whatsapp Untuk Peranti Usang Adalah Berita Lama Masih Boleh Guna Jikalau Sedia Gunakannya Hari Ini

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 226 hits
Sejak sehari dua kebelakangan ini kita telah melihat beberapa media melaporkan yang mana WhatsApp akan menamatkan sokongan untuk beberapa telefon Android dan juga iPhone Untuk makluman perkara berkenaan bukan sesuatu yang baru tetapi telah ...
Peranti Huawei Tanpa Gms Boleh Ke Guna

Peranti Huawei Tanpa Gms Boleh Ke Guna

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 250 hits
Pada tahun 2019 Huawei terlibat dengan isu perang perdagangan antara Amerika Syarikat dan China Disebabkan itu peranti mereka tidak lagi boleh menggunakan Google Mobile Services atau GMS GMS adalah aplikasi sistem untuk peranti Android agar...
Chef Kongsi Cara Buat Popcorn Karamel Homemade Masak Guna Periuk Je

Chef Kongsi Cara Buat Popcorn Karamel Homemade Masak Guna Periuk Je

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 242 hits
Sedapnya Popcorn Karamel perkongsian Chef Garang ni Bahan bahan yang digunakan sangatlah ringkas dan anda sendiri boleh cuba buatnya di rumah Jangan risau alatan memasaknya juga mudah Cukup sekadar ada periuk dan ketuhar Dah boleh buat snek...
Murtabak Inti Ayam Daging Guna Kulit Popia Tak Perlu Uli Doh Gerenti Jadi

Murtabak Inti Ayam Daging Guna Kulit Popia Tak Perlu Uli Doh Gerenti Jadi

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 354 hits
Murtabak antara menu yang popular pada bulan Ramadan Namun jika pada hari biasa nak dapatkannya perlu pergi ke pasar malam atau kedai tertentu yang memang menyediakan juadah ni Harga sebiji murtabak sekarang ni pun antara RM4 hingga RM5 iku...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Wish List April 2024

Sentiasalah Mengharapkan Rahmat Redha Allah

Puding Kastad Mangga

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Isteri Bersubahat Dengan Suami Melakukan Amang Seksual Terhadap Remaja 17 Tahun