Wanita Umno Wilayah Kata Tak Wajar Pecat Annuar Musa


mykmu.net
January 6, 2021



KUALA LUMPUR: Pemecatan Tan Sri Annuar Musa sebagai Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN) hanya kerana berbeza pandangan dengan parti adalah sesuatu yang tidak wajar berlaku.

Ketua Wanita UMNO Wilayah Persekutuan, Datuk Zurainah Musa, berkata perbezaan pandangan atau berselisih pendapat bukan jurang untuk melebarkan lagi perpecahan dalam kalangan orang Melayu khususnya UMNO, sebaliknya wajar dijadikan iktibar memperkasakan umat dan mendaulatkan masa depan negara.

“Saya sudah lama berkecimpung dalam politik, secara peribadi berasa amat sedih dan kecewa dengan senario politik sekarang ini. Isu yang lama pun tidak selesai, datang lagi isu yang terbaru atas pemecatan Tan Sri Annuar Musa.

“Sepatutnya kita mencari penyelesaian dan persepakatan sesama kita bagi menyelesaikan kemelut yang melanda bukan menyemarakkan api atau menambah kebencian oleh ahli akar umbi,” katanya dalam kenyataan malam ini.

Zurainah berkata, UMNO seharusnya mengambil pengajaran daripada kekalahan yang lalu untuk menguatkan parti, bukannya mencari salah atau menghukum mana-mana pemimpin.

Katanya, UMNO pernah ditolak rakyat pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14), dan seharusnya belajar daripada pengalaman lalu.“Jangan mengamalkan budaya politik sempit dengan sewenang-wenangnya menghukum mana-mana pemimpin yang dilihat tidak sehaluan dengan pucuk pimpinan atau yang berani menegur demi kebaikan parti.

“Secara peribadi, saya melihat Tan Sri Annuar Musa banyak berjasa dan membantu membangunkan parti dan membela rakyat pelbagai lapisan tanpa mengira latar belakang,” katanya.

UMNO perlu diperkukuhkan dan diperkuatkan terlebih dahulu supaya ia menjadi landasan yang lebih stabil dan mantap dalam perjuangan untuk mempertahankan agama, bangsa dan negara.

Seperti yang diputuskan oleh Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO sebelum ini berhubung kerjasama politik menjelang PRU-15 yang akan datang, iaitu menolak kerjasama dengan DAP dan Datuk Seri Anwar Ibrahim (Presiden PKR), itulah pendirian konsisten yang perlu dikekalkan.

“Anwar peribadinya tak elok, berselindung di sebalik topeng dan hanya menjadi boneka. DAP bersikap rasis, tidak menghormati malah menghina Islam dan ingkar kepada institusi Raja-Raja Melayu,” katanya.

BN hari ini memecat Annuar sebagai Setiausaha Agung dan Setiausaha Agung UMNO, Datuk Ahmad Maslan akan mengambil tugas alih tempat Annuar selepas ini.

Keputusan pemecatan itu dibuat dalam satu mesyuarat yang dipengerusikan Ahmad Zahid di ibu pejabat UMNO, hari ini.

Annuar sebelum ini dikritik akar umbi UMNO yang mengaitkan beliau kononnya membawa suara Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) dalam BN.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/01/wanita-umno-wilayah-kata-tak-wajar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tidak Wajar Pertikai Pembahagian Kerusi Kata Annuar Musa

Tidak Wajar Pertikai Pembahagian Kerusi Kata Annuar Musa

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 287 hits
KOTA BHARU Setiausaha Agung Barisan Nasional Tan Sri Annuar Musa menegur tindakan segelintir pihak yang sudah mula pertikaikan pembahagian kerusi untuk Pilihan Raya Umum ke 15 Kata beliau tindakan itu kurang sesuai kerana perundingan dalam ...
Umno Pecah Jika Pemimpin Terus Jadi Jurubicara Kerjasama Dengan Dap Dan Anwar Kata Annuar Musa

Umno Pecah Jika Pemimpin Terus Jadi Jurubicara Kerjasama Dengan Dap Dan Anwar Kata Annuar Musa

papar berkaitan - pada 27/12/2020 - jumlah : 382 hits
December 27 2020 4 30 PMSetiausaha Agung BN Annuar Musa berkata penolakan kerjasama dengan DAP dan Anwar adalah pendirian rasmi UMNO yang harus dipertahankan PETALING JAYA Annuar Musa memberi amaran UMNO menuju perpecahan kerana keghairahan...
Gempar Pemuda Umno Usul Pecat Annuar Musa

Gempar Pemuda Umno Usul Pecat Annuar Musa

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 266 hits
January 4 2021 Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Pasir Puteh mengusulkan supaya Setiausaha Agung Barisan Nasional Tan Sri Annuar Musa dipecat dari parti itu Usul berkenaan dicadangkan oleh Ketua Pemuda Umno Pasir Puteh Muhammad Saifullah Ali ...
Annuar Musa Dedah Umno Kerjasama Dgn Dap Amp Anwar Utk Bentuk Kerajaan Siap Sign Sd Sokongan Lagi

Annuar Musa Dedah Umno Kerjasama Dgn Dap Amp Anwar Utk Bentuk Kerajaan Siap Sign Sd Sokongan Lagi

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 309 hits
Bekas Setiausaha Agung Barisan Nasional Tan Sri Annuar Musa mendedahkan UMNO kini bersiap sedia untuk bekerjasama dengan DAP dan Anwar untuk membentuk kerajaan baru Beliau mengesahkan bahawa ahli parti itu telah bertemu dengan pemimpin DAP ...
Tan Sri Annuar Musa Telah Di Pecat Sebagai Setiausaha Agung Bn Dan Muafakat Nasional

Tan Sri Annuar Musa Telah Di Pecat Sebagai Setiausaha Agung Bn Dan Muafakat Nasional

papar berkaitan - pada 5/1/2021 - jumlah : 285 hits
KHALA LUMPUR Barisan Nasional memecat Tan Sri Annuar Musa sebagai setiausaha agung gabungan itu Beliau juga digugurkan sebagai wakil UMNO dalam sekretariat MN kata sumber Sumber itu memberitahu Datuk Seri Ahmad Maslan akan menggantikan Annu...
Umno Pasir Puteh Mahu Keahliah Annuar Musa Dipecat

Umno Pasir Puteh Mahu Keahliah Annuar Musa Dipecat

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 176 hits
Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Pasir Puteh mengusulkan supaya Setiausaha Agung Barisan Nasional Tan Sri Annuar Musa dipecat dari parti itu Usul berkenaan dicadangkan oleh Ketua Pemuda Umno Pasir Puteh Muhammad Saifullah Ali semasa mesyuara...
Isu Annuar Musa Digugurkan Ini Pandangan Ikhlas Untuk Ahli Umno

Isu Annuar Musa Digugurkan Ini Pandangan Ikhlas Untuk Ahli Umno

papar berkaitan - pada 7/1/2021 - jumlah : 247 hits
1 Apa juga yang dibuat ikutlah perlembagaan parti Jangan buat keputusan sendiri Keputusan yang benar akan dilihat salah jika caranya tidak betul 2 TSAM digugur selepas desakan Ketua Ketua Bahagian Tetapi media tahu lebih awal Itu bermakna a...
Annuar Musa Dedah Surat Sokongan Pemimpin Umno Kepada Anwar Ibrahim

Annuar Musa Dedah Surat Sokongan Pemimpin Umno Kepada Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 256 hits
Astro AwaniJanuari 6 2021Annuar Musa menjelaskan antara isi kandungan surat sokongan yang dihantar kepada Yang Dipertuan Agong itu ialah untuk menjatuhkan kerajaan Perikatan Nasional Foto Astro AWANIPUTRAJAYA Ahli Parlimen Ketereh Tan Sri A...
Setiausaha Akhbar Annuar Musa Dakwa Zahid Khianati Umno

Setiausaha Akhbar Annuar Musa Dakwa Zahid Khianati Umno

papar berkaitan - pada 8/1/2021 - jumlah : 478 hits
Selepas bosnya Tan Sri Annuar Musa menyerang Presiden Umno kini Setiausaha Akhbarnya Tun Faisal Ismail Aziz pula menyerang Datuk Seri Ahmad Zahid TUN FAISAL Setiausaha Akhbar Annuar Musa menyifatkan Zahid khianat bila mahu bekerjasama denga...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik

Pertiwi Trending Boikot Bangkit Usahawan Bumiputera Tv Pertiwi 23 04 2024