Wanita Sarat Mengandung Kritikal Ambulans Dilanggar


IBU yang sarat mengandung berada dalam keadaan kritikal selepas ambulans dinaikinya terbalik dalam nahas dengan kenderaan utiliti sukan (SUV) di persimpangan lampu isyarat, di Jalan Green, Kuching, hari ini.
Dalam kejadian pada 9.40 pagi, wanita berusia 40-an itu kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Umum Sarawak (HUS), Kuching kerana mengalami trauma di kepala akibat impak pelanggaran berkenaan.
Sumber di HUS berkata, wanita berkenaan dibawa dari Sungai Maong, Batu Kawa, selepas mengadu sakit untuk melahirkan bayi selain mengalami tekanan darah tinggi.
“Kita meletakkan pesakit itu di ICU bagi memantau situasi dari semasa ke semasa terutama membabitkan bayi dalam kandungan. Pesakit juga mengalami kecederaan di kepala dan kita sedang memantau dengan rapi keadaannya,” katanya kepada NSTP, di sini, hari ini.
Sementara itu, rakaman kamera litar tertutup (CCTV) ketika kemalangan berlaku mendapati SUV terbabit enggan memberi laluan kepada ambulans yang sudah memasang siren kecemasan untuk membawa wanita mengandung berkenaan ke HUS.

Pemandu lelaki itu didapati memandu laju tanpa mempedulikan bunyi siren kecemasan ambulans terbabit, lalu melanggar bahagian belakang kenderaan berkenaan yang dilihat cuba mengelak.
Sementara itu, pemandu ambulans berusia 40-an yang enggan dikenali berkata, ambulans dipandunya baharu sahaja melepasi Jalan Tun Ahmad Zaidi Adruce dengan siren kecemasan sudah dipasang.


“Kereta dipandu warga emas itu melanggar ambulans menyebabkan kenderaan gagal dikawal, lalu melanggar pembahagi jalan berdekatan lampu isyarat. Kesan akibat pelanggaran itu menyebabkan remuk di bahagian pemandu termasuk cermin pecah.
“Dua jururawat cedera, namun trauma kerana kejadian berlaku cukup pantas. Saya juga terkejut kerana kali pertama mengalami kemalangan,” katanya kepada NSTP, di sini hari ini.
Pemandu ambulans itu turut cedera di tangan kanan kerana terkena serpihan kaca.
“Jika tidak kerana tali pinggang keselamatan, mungkin kecederaan yang saya alami lebih parah kerana kesan daripada pelanggaran itu,” katanya.
Difahamkan, pemandu warga emas itu cuba mengejar lampu isyarat hijau dengan kelajuan kira-kira 50 hingga 60 kilometer sejam, namun gagal melepasi ambulans terbabit walaupun sedar bunyi siren kecemasan semakin dekat.
Sejurus pelanggaran berlaku, lelaki warga emas itu keluar sambil tidak henti-henti memohon maaf kerana mengakui kecuaiannya ketika memandu.
“Dia keluar dan minta maaf kerana bersalah. Selepas itu, saya dimaklumkan dia membuat laporan di Balai Polis Simpang Tiga,” katanya.








Sumber: cempedakcheese.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2019/02/wanita-sarat-mengandung-kritikal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kecekapan Wanita Ini Bantu Mangsa Kemalangan Sebelum Ambulans Tiba Dipuji Netizen

Kecekapan Wanita Ini Bantu Mangsa Kemalangan Sebelum Ambulans Tiba Dipuji Netizen

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 266 hits
Kecekapan Wanita Ini Bantu Mangsa Kemalangan Sebelum Ambulans Tiba Dipuji Netizen Keperibadian seseorang merujuk kepada tutur kata tatatertib tanggungjawab kelakuan dan perbuatan kebajikan yang mencerminkan diri sebagai seorang manusia penu...
Foto Hebat Inspirasi Untuk Semua Sarat Mengandung Mawar Rashid Sempat Konvo Sebelum Bersalin

Foto Hebat Inspirasi Untuk Semua Sarat Mengandung Mawar Rashid Sempat Konvo Sebelum Bersalin

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 350 hits
2183 SHARES Walaupun usia kandungan Mawar Rashid sudah mencecah 8 bulan Mawar akhirnya berjaya menamatkan pengajiannya di Management amp Science University Berita baik itu dikongsi oleh Mawar sendiri melalui laman instagramnya bersempena
Video Gara Gara Kejar Lampu Hijau Suv Rempuh Ambulans Bawa Wanita Hamil

Video Gara Gara Kejar Lampu Hijau Suv Rempuh Ambulans Bawa Wanita Hamil

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 586 hits
Gara Gara Kejar Lampu Hijau SUV Rempuh Ambulans Bawa Wanita Hamil Semalam telah tular rakaman litar tertutup apabila sebuah kenderaan SUV bertindak memecut laju di lampu isyarat sehingga melanggar sebuah ambulans yang sedang membawa wanita ...
Sweet Dakwah Bilhikmah Fahamkan Soal Aurat Wanita

Sweet Dakwah Bilhikmah Fahamkan Soal Aurat Wanita

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 280 hits
PUCHONG Ameerah Kawasan Puchong menggiatkan lagi gerak kerjanya apabila mengadakan program Sweet Dakwah yang dijalankan di Tasik Taman Seri Serdang di sini semalam Program ini bertujuan untuk mendekati masyarakat secara berhikmah di mana si...
Dharma Wanita Kemenhan Ingin Tingkatkan Kemandirian Wanita

Dharma Wanita Kemenhan Ingin Tingkatkan Kemandirian Wanita

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 152 hits
Tak hanya itu Dharma Wanita Kemenhan turut serta mendukung pemerintah untuk memajukan Ekonomi Indonesia Caranya dengan melalui Unicorn seperti Bukalapak Tokopedia Go Jek dan Traveloka di Pusat Data dan Informasi Kementerian Pertahanan Jakar...
Wanita Umno Kecewa Kalau Subsidi Haji Dihentikan

Wanita Umno Kecewa Kalau Subsidi Haji Dihentikan

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 274 hits
KUALA LUMPUR 17 Feb Ketua Wanita UMNO Datuk Dr Noraini Ahmad menzahirkan kekecewaan sekiranya pemberian subsidi kepada jemaah haji yang berjaya dalam rayuan dan mana mana individu menjadi pengiring mahram bagi mengerjakan ibadah itu tahun i...
Wanita Ini Menggelilingi 42 Negara Dengan Motosikal

Wanita Ini Menggelilingi 42 Negara Dengan Motosikal

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 284 hits
Selalu ada perkara yang mengejutkan bagi wanita saat mempunyai ahli keluarga baru Rasa gembira dan terharu selalu menyelimuti saat kedatangan bayi Dan setiap orang merayakannya dengan cara masing masing baik itu bersama dengan keluarga atau...
Disangka Lelaki Orang Awam Hanya Pandang Sambil Rakam Wanita Ini Melahirkan Anak Dikhalayak Ramai

Disangka Lelaki Orang Awam Hanya Pandang Sambil Rakam Wanita Ini Melahirkan Anak Dikhalayak Ramai

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 905 hits
Sebagai rakyat yang prihatin pastinya kita akan bantu jika melihat seseorang itu dalam kesusahan Tapi zaman teknologi maju ni memang kejam masing masing berlumba nak jadi pemberita nombor satu di media sosial sampai hilang keprihatinan Misa...
8 Pangeran Ganteng Yang Siap Gantikan Harry Sebagai Bujangan Idaman Wanita

8 Pangeran Ganteng Yang Siap Gantikan Harry Sebagai Bujangan Idaman Wanita

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 369 hits
8 Pangeran ganteng yang siap gantikan Harry sebagai bujangan idaman wanita Antara lain Pangeran Mateen dari Kerajaan Brunei Pangeran Constantine Alexios dari Yunani dan Denmark dan Pangeran Nikolai dari Denmark
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Asean Night Bazaar Hatyai Thailand

10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni