Wanita Klimaks 100 Kali Sehari


Tabloid di kedua-dua belah Atlantik bagaikan mendapat durian runtuh minggu lalu apabila akhbar The Sun melaporkan tentang wanita New Jersey berusia 44 tahun yang mengalami keadaan yang jarang-jarang berlaku iaitu mencapai orgasma atau puncak syahwat sehingga 100 kali dalam sehari.

Ramsey

Didiagnosis dengan persistent genital arousal disorder (PGAD) atau masalah kebangkitan berahi berulang-ulang, Kim Ramsey, seorang jururawat dikatakan terpaksa duduk di atas kampit kacang sejuk beku apabila mencapai klimaks tidak berhenti-henti untuk tempoh empat hari.

Media dan pembaca memberi reaksi terhadap masalah Ramsey ini dengan bermain kata-kata yang membawa dua maksud seperti, "Lagi?" New York Post pula seolah-olah mengeluh yang, "sesetengah perempuan dapat semua keseronokan."

Di sebalik keseronokan orang lain membuat lelucon, bagi Ramsey sendiri keadaannya itu bukanlah sesuatu yang boleh diketawakan.

"Orang yang tidak memahami masalah ini menganggap orgasma berganda suatu nikmat tetapi saya sepanjang masa dalam kesakitan.

"Malangnya tidak banyak yang boleh dilakukan dari segi perubatan buat masa ini bahkan kebanyakan doktor hanya menganggap situasi saya sebagai hiperseksualiti atau daya seksual terlampau," katanya.

Ahli ginekologi dan pengasas Institute for Women in Pain di Pennsylvania, Dr. Robert Echenberg berkata, wanita seperti Ramsey sering kali disalah diagnosis atau dipandang remeh oleh pakar sakit puan, yang akan meminta mereka bersyukur kerana lebih baik daripada perempuan yang gagal mencapai orgasma atau puncak syahwat.

"Doktor terbabit bukannya merawat pesakit," katanya.

GangguanNeuropsikiatri yang juga peneraju PGAD, Dr. Marcel Waldinger membandingkan keadaan Ramsey dengan "sakit gigi di tempat yang salah".

Menurut Echenberg, PGAD perlu dimasukkan dalam konteks kesakitan pelvis kronik - isu yang dialami pada satu masa oleh 20 peratus wanita dalam umur produktif.

Fenomena ini diperkenalkan ke dalam dunia perubatan dalam satu kajian pada 2001 oleh Sandra Leiblum, pengasas terapi seks moden.

Waldinger dan pakar lain sejak itu merumuskan PGAD sebagai masalah neurologi berpunca daripada saraf pudendal, sel deria penting yang mencetuskan nafsu berahi.

Menurut Waldinger, PGAD berkembang apabila saraf tersebut termampat dan mula 'menembak' secara rambang, menyebabkan saraf dorsal pada clitoris (DNC) wanita itu terlebih pacu.

Akibatnya, wanita yang menderita dengan gangguan saraf ini sepanjang masa merasai berada di ambang berahi.

Dalam keadaan luar biasa, sedikit sentuhan atau pergerakan pada alat sulit dengan cepat membuatkan mereka terangsang.

Bukan sahaja ia akan menyebabkan mereka tidak selesa ketika di bilik mesyuarat atau di dalam kenderaan awam, ia menjejaskan kehidupan seks mereka: kerana orgasma yang sepatutnya puncak nikmat seks menjadi sumber derita.

"Kebangkitan nafsu syahwat yang berterusan tentu sahaja meresahkan dan menyakitkan bahkan membuatkan wanita itu naik angin," kata Waldinger.

Selain kacang sejuk beku, adakah penawar lain untuk wanita yang keletihan ini dan alat genital mereka yang haru-biru? Sesetengah ubat mungkin boleh mengurangkan sensasi tetapi buat masa ini, belum ada rawatan jangka panjang yang berkesan.

Bagi Ramsey, tidak ada apa yang boleh dilakukannya selain berdoa lebih ramai wanita yang merasakan diri mereka mengalami PGAD tampil menemui doktor agar dunia perubatan dapat memberikan perhatian serius terhadap masalah ini.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:
Giler! Gadis Kolej Maut Selepas Orgasma Berterusan Selama 12 MinitRangsangan Klitoris Untuk Wanita Mencapai Orgasme
-Sentiasapanas.com



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sentiasapanas.com/2012/09/wanita-klimaks-100-kali-sehari.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wanita Cantik Ini Harus Mastubasi 47 Kali Sehari

Wanita Cantik Ini Harus Mastubasi 47 Kali Sehari

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 945 hits
Jika masturbasi suatu yang tabu untuk wanita Indonesia tidak dengan wanita cantik asal Brasil ini Wanita cantik ini harus melakukan masturbasi 47 kali sehari karena gangguan seks yang dialaminya Jika tidak ia akan merasakan ketidaknyamanan ...
Wanita Montel Boleh Buat Suami 10 Kali Lebih Bahagia

Wanita Montel Boleh Buat Suami 10 Kali Lebih Bahagia

papar berkaitan - pada 6/2/2020 - jumlah : 365 hits
Gambar Sekadar HiasanSelalunya wanita kurus dianggap menarik dan juga dikatakan mudah mendapat pasangan Namun jangan pula menganggap wanita montel yang berbadan gempal susah untuk mendapat pasangan Dalam satu kajian menurut Dr Filemon Alvar...
Dari Ahli Farmasi Jadi Jurujual Wanita Ini Berjaya Buat Jualan Hampir 100 Unit Trak Ini Rahsianya

Dari Ahli Farmasi Jadi Jurujual Wanita Ini Berjaya Buat Jualan Hampir 100 Unit Trak Ini Rahsianya

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 189 hits
Bila sebut tentang berjaya tiada siapa di dunia ini tidak mahukan kejayaan Malah jika ditanya pada si anak kecil pun mereka sudah ada cita cita yang mereka impikan bila sudah dewasa nanti Namun untuk mencapai sebuah kejayaan bukanlah sesuat...
Covid 19 Enggan Diperiksa Suhu Badan Seorang Wanita Ditumbuk Berkali Kali Oleh Petugas Kesihatan

Covid 19 Enggan Diperiksa Suhu Badan Seorang Wanita Ditumbuk Berkali Kali Oleh Petugas Kesihatan

papar berkaitan - pada 14/2/2020 - jumlah : 348 hits
Wabak Covid 19 yang sedang melanda dunia sekarang ini sangat membimbangkan apabila angka kematian telah melebihi 1000 orang Disebabkan itu pelbagai langkah berjaga jaga dilaksanakan bagi memastikan wabak ini tidak terus menjadi kritikal Pun...
Kota Yang Muncul Sehari Dalam 100 Tahun

Kota Yang Muncul Sehari Dalam 100 Tahun

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 269 hits
Skotlandia selain terkenal dengan legenda Nessie monster di Danau Lochness juga memiliki sakibul hikayat yang penuh misteri yakni kota Brigadoon Kabarnya kota ini hanya muncul selama 1 hari saja dalam 100 tahun Kota kecil ini terletak di da...
Cut Sugar 100 Peratus Wanita Ini Berjaya Kurangkan 10 Kg Dalam Masa 2 Bulan

Cut Sugar 100 Peratus Wanita Ini Berjaya Kurangkan 10 Kg Dalam Masa 2 Bulan

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 215 hits
Ramai yang berazam untuk mengurangkan berat badan disamping mendapatkan tubuh badan yang sihat dalam menjalani kehidupan harian Namun begitu ramai yang masih tercari cari diet yang sesuai untuk menurunkan beratnya supaya mendapatkan berat b...
Rei Akan Bangun 100 Rumah Untuk Anggota Kopassus Grup 2 Kandang Menjangan

Rei Akan Bangun 100 Rumah Untuk Anggota Kopassus Grup 2 Kandang Menjangan

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 145 hits
Real Estate Indonesia Solo Raya akan membangun 100 rumah di Desa Tempel Kecamatan Gatak Kabupaten Sukoharjo Jawa Tengah Perumahan tersebut diperuntukkan bagi anggota Group 2 Kopassus Kandang Menjangan Kartasura Sukoharjo
Jokowi Tidak Ada 100 Hari Semua Berkelanjutan

Jokowi Tidak Ada 100 Hari Semua Berkelanjutan

papar berkaitan - pada 30/1/2020 - jumlah : 138 hits
Jokowi tidak menjawab soal target pencapaian pemerintah ke depan Menurutnya hal itu lebih pas ditanyakan kepada para menteri
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally