Wanita Jaga Jaga 9 Sikap Ini Lelaki Cukup Ben Ci Dan Boleh Jadi Sabit Hubungan Retak Seribu Rileks Media


Jangan pandang remeh, hati lelaki cukup benci semua perkara ini dan sebenarnya lebih sensitif daripada perempuan. Nampak tegas sebagai ketua keluarga, tapi jauh di sudut hati mereka juga perlukan belaian mesra dan manja seperti seorang bayi.
Ketahui beberapa perkara remeh yang boleh menyebabkan pasangan merajuk dan tolong elakkan anda daripada melakukannya. Jika kita bijak atasi masalah remeh ini pastinya hubu ngan anda berdua sentiasa hangat…
1. Tepis pelukan
Ketika anda sedang membasuh pinggan atau memasak dan tiba-tiba si dia memeluk dari belakang, jangan sesekali menolak kerana akan menyebabkan suami rasa tersinggung dan merajuk. Biarkan sahaja perlakuannya kerana ini hanya sekejap sebagai tanda kasih sayang dia pada diri anda.
2. Tak gosok baju
Si dia dah ingatkan anda supaya gosok bajunya, tapi boleh pula tetiba anda lupa. Kelam kejap hubu ngan anda. Apatah lagi jika dia yang perlu menggosoknya sebelum ke tempat kerja. Dia mungkin tidak akan bercakap dengan anda sebab nak protes. Ya, nampak remeh tapi boleh buat lelaki sentap tau!
3. Telefon tak pernah nak jawab
Walaupun bukan sesuatu panggilan penting sekadar ucapan ‘hello’ atau bertanya khabar, anda kena angkat. Jangan biarkan si dia menelefon beberapa kali hingga menyebabkan si dia ma rah dan tidak ada mood untuk bercakap dengan anda.
Apa salahnya kalau anda cuba dail kembali, jangan biarkan. Siapa tahu jika ada hal penting untuk diberitahu. Dan mungkin juga si dia mahu nyatakan emosi yang dialami, sedih, gembira atau tertekan dengan seseorang.
4. Tinggi suara
Ton suara kena jaga, jangan tetiba mengarahkan dengan nada yang tinggi walau pun hati sedang panas. Kenalah hormat dia sebagai suami anda dan sentiasa menjaga perasaannya yang kadang kala agak sensitif. Tambah pula depan orang luar atau keluarga. Jangan buat suami tu macam kawan, sesuka hati anda nak tempik dan mengarah mcam kuli. Hormat sikit ya.
5. Tepek hal memalukan keluarga
Kalau betul sayang, tak payahkah burukkan keadaan dengan canang cerita buruk suami atau keluarga di me dia. Benda boleh settle, kenapa pilih nak orang luar tahu? Orang yang sayang kita, dia boleh maafkan kita, tapi kalau orang luar dah nampak… mestilah dah rasa perangai kita tak berapa nak elok!
Satu lagi, dalam kereta atau hanya berdua-duaan dengan suami, jangan sesekali bermain FB, Twitter, whatsapp atau apa sahaja laman sosial. Pasangan boleh sentap kalau anda terlalu khusyuk melayan laman sosial berbanding bercakap dengan dirinya. Faham?
6. Layan lelaki lain
Jika ada seorang yang peramah, simpan sahaja sikap itu jika sedang bersama suami. Jangan terlalu melayan lelaki lain walaupun teman sekolah dulu. Sesetengah lelaki cemburu dengan situasi ini dan dia hanya mahu anda melayannya seorang. Sebagai isteri, kita sendiri perlu tahu batas-batas tertentu yang boleh diikuti.
7. Berebut tengok tv
Tolonglah jangan sesekali tukar rancangan lain sekiranya dia dulu yang sedang menonton televisyen. Apatah lagi jika sedang menonton rancangan kegemaran seperti bola sepak. Lebih baik anda mengambil hatinya dengan menyediakan segelas air panas untuknya.
8. Makanan terabai
Ada yang jenis tak pandai masak, suami paham. Tapi apa salahnya mencuba dulu. Tak kan lah setiap hari nak makan luar? Lagi teruk air minum pun suami buat sendiri. Alahaaii… sesekali tadehal. Dah berkali-kali boleh jemu tau!
Tolong beringat… apa sahaja keperluan encik suami, perlulah dihidangkan di depan mata. Kalau mereka tengah makan, jangan lupa menyediakan air basuh tangan, air minuman dan juga sentiasa menemaninya di meja makan. Walaupun anda tidak makan, tetapi cukuplah sekadar menemaninya berbual di meja makan. Mungkin keadaan ini lebih bahagiakan hatinya.
9. Lawan mak mentua
Ini paling serius, ramai sangat yang tak sebulu dengan mentua. Lagi teruk cerita buruk-buruk pasal mak kandung suami. Allah… kalau boleh tolonglah elakkan benda ini berlaku dalam hubungan. Isteri yang baik tak burukkan keadaan, tapi akan berubah dan mencari petua untuk baiki hubu ngan.
Dalam banyak-banyak benda ini, ada yang buat anda sentap tak? Haaa… kalau betul sayang hubu ngan, berubahlah. Semua orang pernah buat silap tetapi kalau ada niat nak jernihkan keadaan dan pikat hati suami, sila jaga perangai! Buang yang buruk, cedok yang manis-manis. Moga hubu ngan kalian kekal bahagia hingga ke Jannah! 
Source link
The post Wanita, Jaga-jaga 9 Sikap Ini Lelaki Cukup Ben ci Dan Boleh Jadi Sabit Hubungan Retak Seribu – Rileks Media appeared first on Rilekslah.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rilekslah.my/wanita-jaga-jaga-9-sikap-ini-lelaki-cukup-ben-ci-dan-boleh-jadi-sabit-hubungan-retak-seribu-rileks-media/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Kelebihan Dan Hikmah Ayat Seribu Dinar Rileks Media

5 Kelebihan Dan Hikmah Ayat Seribu Dinar Rileks Media

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 356 hits
Ayat 2 dan 3 surah At Talaq atau lebih dikenali sebagai Ayat 1000 Dinar merupakan amalan yang masyhur dalam hal berkaitan rezeki dan perlindungan diri Ramai yang mengamalkan ayat ini untuk tujuan meminta agar Allah SWT mengurniakan kemuraha...
Ne Raka Dekat Dengan 3 Ciri Isteri Ini Wanita Jangan Abaikan Rileks Media

Ne Raka Dekat Dengan 3 Ciri Isteri Ini Wanita Jangan Abaikan Rileks Media

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 301 hits
CIRI CIRI ISTERI YANG DEKAT DENGAN NE RAKA 1 KUFUR TERHADAP SUAMI DAN KEBAIKAN KEBAIKANNYA Kufur disini bermakna seorang isteri Banyak menuntut suami dengan tidak menyadari segala keterbatasan suaminya Tidak mensyukuri pemberian suami Jika ...
Doa Penawar Untuk Pa Tah Tulang Retak Mahupun Rapuh Rileks Media

Doa Penawar Untuk Pa Tah Tulang Retak Mahupun Rapuh Rileks Media

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 323 hits
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh Segala puji bagi Allah Rabb sekelian alam Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat S...
Cukup Dengan Basuh Muka Selama 30 Minit Muka Jadi Bersih Dan Glowing Rileks Media

Cukup Dengan Basuh Muka Selama 30 Minit Muka Jadi Bersih Dan Glowing Rileks Media

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 308 hits
Memiliki w j h glowing d n h lus mem ng d mb n semu or ng terut m p r w nit Untuk mend p tk n w j h glowing d n h lus tid k perlu bi y m h l Kit p sti sud h t hu limau nipis puny kh si t menyembuhk n jer w t d n komedo memb ndel di w j h ki...
Tapak Tangan Berpeluh Banyak Sampai Tak Boleh Buat Kerja Ini Puncanya Rileks Media

Tapak Tangan Berpeluh Banyak Sampai Tak Boleh Buat Kerja Ini Puncanya Rileks Media

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 310 hits
Doktor tapak tangan saya berpeluh banyak sangat sampai tak boleh buat kerja Kenapa ya Nak pegang pen lama lama pun susah apatah lagi kalau pakai sarung kaki atau stokin Sampai sepanjang masa nak kena lap sebab selalu basah dan berpeluh Ada ...
Wanita Ini Kongsi Air Minuman Ajaib Buat Dia Kelihatan Muda 10 Tahun Dari Usia Sebenar Rileks Media

Wanita Ini Kongsi Air Minuman Ajaib Buat Dia Kelihatan Muda 10 Tahun Dari Usia Sebenar Rileks Media

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 438 hits
Dunia tanpa sempadan ini mendekatkan kita dengan pelbagai info tentang apa juga ilmu pengetahuan berguna Seperti juga perkongsian di laman sosial milik ibu muda Deyana Hatazad yang tidak lokek berkongsi rahsia dirinya muda 10 tahun dari usi...
Minum Air Halia Panas 7 Sebab Wanita Berkahwin Perlu Amalkannya Rileks Media

Minum Air Halia Panas 7 Sebab Wanita Berkahwin Perlu Amalkannya Rileks Media

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 333 hits
Halia memang punya banyak khasiat untuk kaum wanita khususnya bagi yang sudah berkahwin Antaranya membuang angin dalam badan membakar lemak memanaskan tu buh menguatkan sistem pertahanan tubuh dari penya kit dan banyak lagi Jadi buat anda y...
Wanita Ramai Masuk Ne Raka Kerana Bermasalah Dengan Suaminya Rileks Media

Wanita Ramai Masuk Ne Raka Kerana Bermasalah Dengan Suaminya Rileks Media

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 300 hits
Aku melihat ke dalam Syurga maka aku melihat kebanyakan penghuninya adalah fuqara dan aku melihat ke dalam Ne raka maka aku menyaksikan kebanyakan penghuninya adalah wanita Kenapakah Rasulullah s a w mengatakan bahawa ramai ahli ne raka ada...
Wanita Ini Kongsikan Teknik Langsaikan Hutang Dengan Asmaulhusna Rileks Media

Wanita Ini Kongsikan Teknik Langsaikan Hutang Dengan Asmaulhusna Rileks Media

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 243 hits
Sama ada hutang sesama manusia atau institusi ia wajib dibayar mengikut syarat perjanjian yang telah ditetapkan Tiada alasan untuk tidak membayar hutang Pandai berhutang maka perlu pandai juga untuk membayar hutang Jangan sesekali menggunak...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Asal Usul Coca Cola

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Internet Malaysia Masih Terkesan Dengan Kerosakan Kabel Dasar Laut Di Laut Merah

Shanghai Dim Sum Dan Big Bowl Noodles Di Dorsett Grand Subang

Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia

Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar

Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat