Waktu Kelahiran Boleh Menggambarkan Keperibadian Seseorang


Tahukah anda, waktu bayi lahir boleh memberi pengaruh besar terhadap keperibadiannya sehingga dia dewasa. Ilmu astrologi mengatakan bahawa waktu lahir bayi mampu memberikan pengaruh yang besar terhadap perwatakan si anak.
Mari lihat penjelasan dalam mengetahui watak anak anda berdasarkan waktu lahirnya.
Waktu bayi lahir pada pukul 5-7 pagi (waktu subuh)
Bayi yang lahir pada waktu ini cenderung untuk menjadi anak yang lembut, suka kepada kebersihan dan juga suka berpakaian segak. Anak yang lahir pada waktu subuh juga mempunyai sifat peramah, dan bersikap rendah diri.
Dia juga cenderung memiliki akhlak yang sopan. Anak yang lahir waktu subuh mungkin sesuai untuk menjadi seorang ahli psikologi kerana karakternya yang memahami orang lain, murah hati, dan selalu membantu orang lain.

Waktu bayi lahir pada pukul 7-9 pagi
Sifat bayi yang lahir pada waktu pagi memiliki cita-cita tinggi, dan bersikap tergesa-gesa juga keras hati. Namun demikian, dia juga cenderung memiliki komitmen kuat, bersifat jujur dan harga diri tinggi.
Waktu bayi lahir pada pukul 9-11 pagi
Bayi yang lahir di waktu sebelum tengahari cenderung untuk mementingkan penampilan. Dia juga mungkin sifat tenang, ceria, pintar, pandai berbicara dan pandai menyimpan perasaan. Dia mungkin menyukai persaingan dan bergembira jika boleh memenangi sesuatu atau berada di tahap pencapaian yang tinggi. Dia juga mungkin seorang yang suka merancang secara bijak.
Waktu bayi lahir pada pukul 11 pagi keatas
Pukul sebelas pagi adalah masa kelahiran ramai para atlet yang memiliki banyak tenaga dan kekuatan. Dia mungkin seorang pengembara dan mudah bersikap murah hati. Anak ini juga cenderung untuk memiliki ruang untuk cinta di dalam hatinya. Cinta kepada keluarga dan temannya membuat dia menjadi seorang yang suka bekerja keras demi kebahagiaan orang lain.

Waktu bayi lahir pada pukul jam 12 – 1 petang
Anak yang lahir pada waktu tengahari khususnya mungkin seorang anak yang aktif dan energetik. Dia cenderung untuk ingin tahu dan suka bermain. Selain itu, bayi yang lahir di waktu matahari sedang meninggi juga mungkin memiliki kemampuan mengajar yang bagus.
Dia bercita-cita tinggi dan mempunyai rasa penuh bertanggungjawab. Dia juga cenderung untuk bertemu jati dirinya kerana dia tahu apa yang diinginkan dalam hidup ini.
Waktu bayi lahir pada pukul 2-5 petang
Sesiapa yang lahir pada jam ini mungkin bersopan santun, ramah, tenang, dan lembut. Anak ini juga kelihatan sedih, padahal dia hanya sedang berfikir. Jika diperlakukan secara buruk oleh orang lain, dia mungkin akan melawan dan membela diri. Kepercayaan dirinya tersembunyi di sebalik sikap yang tenang.
Dia cenderung untuk membenci kekerasan, namun juga bersifat keras kepala untuk meraih kejayaan sebanyak-banyaknya.

Waktu bayi lahir pada pukul 5-7 malam
Bayi yang lahir di waktu ini mungkin memiliki cara berfikir yang terbuka, namun bukan seorang yang penyabar dan cenderung untuk melawan. Walaupun begitu, dia cenderung untuk bersifat berani dalam melakukan hal yang benar dan juga tahu bagaimana caranya untuk bertahan dalam situasi sukar.
Dia juga suka beradaptasi dengan orang-orang di sekelilingnya. Dia mungkin mempunyai dedikasi tinggi pada pekerjaan dan juga boleh dipercayai. Selain itu, dia mungkin gemar menarik perhatian orang di sekelilingnya dengan gayanya yang suka bergurau namun tetap tegas saat diperlukan.
Waktu bayi lahir pada pukul 7-8 malam
Bayi yang lahir pada waktu Maghrib sehingga Isyak cenderung untuk menjadi seorang yang penuh rasa empati. Dia mungkin tulus membantu orang lain. Pembawaan dirinya ceria dan tabah menerima apa saja dalam hidupnya.

Waktu bayi lahir pada pukul 8-12 malam
Seseorang yang lahir pada waktu malam cenderung memiliki kepercayaan diri dan semangat tinggi. Karakter ini mungkin boleh dilihat sejak usia muda. Dia mungkin suka membantu orang lain. Sayangnya, dia cenderung untuk menjadi seorang yang perfectionist dan bencikan kesalahan.
Namun dia bersifat periang, menghargai kreativiti dan pantang menyerah untuk mencapai apa yang diingini.
Waktu bayi lahir pada pukul 12 malam–4 pagi
Tengah malam hingga menjelang pagi adalah waktu kelahiran anak-anak yang penuh imaginasi. Ia mungkin disertai dengan keperibadian yang sedikit sensitif. Kebiasaannya mereka cenderung untuk memiliki kepercayaan diri tinggi dan mudah dalam berkawan.
Mereka juga mungkin suka berkongsi pengetahuan dan mendorong orang lain untuk berfikiran positif dan menjalani hidup dengan baik. Mereka juga mahir berkomunikasi selain penuh rasa ingin tahu dan suka berusaha keras.
Semua ramalan di atas hanyalah berdasarkan ilmu astrologi. Ia bukanlah perkara yang benar dan tidak sesuai untuk dipercayai 100%.
Sumber: th.theasianparent.com , worldofmoms.com
sumber : AliffChannel
The post Waktu Kelahiran Boleh Menggambarkan Keperibadian Seseorang appeared first on Rilekslah.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rilekslah.my/waktu-kelahiran-boleh-menggambarkan-keperibadian-seseorang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dah Ada Anak Dating Suami Isteri Tetap Penting Waktu Ni Sama Sama Boleh Luah Dan Faham

Dah Ada Anak Dating Suami Isteri Tetap Penting Waktu Ni Sama Sama Boleh Luah Dan Faham

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 318 hits
Nampak macam biasakan tapi inilah yang boleh mengukuhkan hubungan suami isteri walaupun dah ada anak ramai Ketahuilah siapa tak dating suami isteri memang rugi besar Mana tidaknya kalau sibuk dengan alam kerjaya balik rumah dengan anak lagi...
Bentuk Ibu Jari Anda Boleh Mendedahkan Banyak Mengenai Keperibadian Anda

Bentuk Ibu Jari Anda Boleh Mendedahkan Banyak Mengenai Keperibadian Anda

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 272 hits
Bentuk Ibu Jari Anda Boleh Mendedahkan Banyak Mengenai Keperibadian Anda Anda mungkin terkejut dengan hubungan kukuh antara ciri keperibadian kami dengan ciri fizikal sebenar kami Secara umum anda mungkin mempunyai salah satu daripada lima ...
Mandi Waktu Berpeluh Boleh Menyebabkan Panau

Mandi Waktu Berpeluh Boleh Menyebabkan Panau

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 272 hits
Waktu sekolah dahulu terutamanya sekolah asrama mesti pernah dengar saranan untuk tidak mandi ketika berpeluh Terutamanya peluh lepas bersenam lagi lah tak boleh mandi KATANYA BOLEH KENA PANAU Tahukah anda bahawa PANAU yang selalu dikatakan...
Doa Jika Rindu Seseorang Dalam Islam Yang Boleh Kita Amalkan

Doa Jika Rindu Seseorang Dalam Islam Yang Boleh Kita Amalkan

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 581 hits
Doa Jika Rindu Seseorang Dalam Islam Yang Boleh Kita Amalkan Setiap manusia pasti pernah merasakan rindu Perasaan ini muncul tatkala kita berada di posisi yang jauh dari orang tersayang Entah itu istri suami orang tua saudara teman atau kek...
Kad Tng Tak Boleh Pakai Nasib Baik Ada Mykad

Kad Tng Tak Boleh Pakai Nasib Baik Ada Mykad

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 391 hits
Aku ada 3 keping kad lebihan TnG Tambah dengan satu lagi kad yang aku selalu pakai maka jumlahnya ada 4 Dan kalau ikutkan expiry date kat belakang kad tu pun kesemuanya masih lagi boleh digunapakai untuk satu tempoh masa yang lama Sehingga ...
Siapa Sangka Daun Kari Boleh Ubati Diabetes Begini Caranya

Siapa Sangka Daun Kari Boleh Ubati Diabetes Begini Caranya

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 517 hits
Siapa Sangka Daun Kari Boleh Ubati Diabetes Begini CaranyaKhasiat daun kari sebenarnya banyak dari sudut perubatan
Jadi Blogger Boleh Kaya Ke

Jadi Blogger Boleh Kaya Ke

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 259 hits
Ada orang tanya CN jadi blogger boleh kaya ke Kaya tu tidaklah Tapi bila jadi blogger korang boleh makan di hotel 5 bintang PERCUMA siap pakej bawak family lagi Boleh dapat produk kecantikan international yang harga ratus2 tu PERCUMA Boleh ...
Test Awal Untuk Tau Seseorang Itu Lupa Diri Tak Apabila Dah Ada Duit Kuasa

Test Awal Untuk Tau Seseorang Itu Lupa Diri Tak Apabila Dah Ada Duit Kuasa

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 2431 hits
Manusia boleh berubah salah satu sebabnya adalah kerana persekitaran Ini ada satu ujian sebelum kau senang dan jadi orang yang have have Bila Dah Kaya nanti korang macamana la agaknya ya Check this tips Orang yang dah lupa diri ni dia dah s...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup