Waaa Ramainya Ahli Umno Nak Kencing Atas Kubur Zahid




KUALA LUMPUR: Tidak ubah seperti ucapan pada Perhimpunan Agung UMNO, Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi `menceritakan’ pengorbanan yang dilakukannya demi UMNO dan Barisan Nasional (BN) sejak awal penglibatannya dalam politik.
Ahmad Zahid turut mengulangi pertemuan kontroversinya dengan Tun Dr. Mahathir Mohamad selepas bekas Presiden UMNO itu dilantik semula sebagai Perdana Menteri itu ketika memberi keterangan bela diri di Mahkamah Tinggi di sini hari ini.
“Dr. Mahathir minta saya bubarkan UMNO dan minta semua ahli UMNO sertai PPBM (Parti Pribumi Bersatu Malaysia) atas nama Melayu. Dr. Mahathir suruh lupakan UMNO yang dah terlalu kotor dan meminta saya untuk menyertai PPBM.
“Saya menolak untuk bubarkan UMNO. Saya katakan padanya (Dr. Mahathir), ditakdirkan saya sertai PPBM selepas diberi kepercayaan menjalankan tugas-tugas sebagai Presiden dan esoknya saya mati, kubur saya akan banjir,” kata Ahmad Zahid.
Disoal oleh peguam belanya, Datuk Ahmad Zaidi Zainal kenapa kuburnya akan banjir, Ahmad Zahid menjawab: “ada 3.8 juta ahli UMNO akan datang ke kubur saya dan kencing atas kubur saya sebab tu akan banjir”.
Terdahulu, menceritakan mengenai hubungannya dengan Dr. Mahathir, Ahli Parlimen Bagan Datuk itu mengatakan Ahli Parlimen Langkawi itu dendam dan mencemburuinya.
Ujarnya, ketika ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), beliau telah ditemui oleh seorang berpangkat Pengarah Cawangan Khas (PCK) yang memintanya untuk menulis surat dan meletakkan jawatannya sebagai Ketua Pergerakan Pemuda UMNO.
“PCK minta saya tulis dengan tulisan tangan dan tulis saya dengan rela hati letak jawatan bagi menyelamatkan Pemuda UMNO daripada pelbagai tohmahan. Surat itu kemudian dihantar kepada Presiden UMNO ketika itu iaitu Dr. Mahathir.
“Pada pukul 2 pagi, PCK datang semula dan memberitahu saya Dr. Mahathir menerima surat perletakkan jawatan itu tetapi PCK beritahu Dr. Mahathir minta saya tulis satu lagi surat yang menyatakan saya letak jawatan dengan rela hati tanpa sebarang paksaan atau tekanan. Saya tulis surat (kedua) itu mengikut ayat yang diberikan oleh PCK. Selepas saya menghantar surat itu, saya telah dibebaskan daripada tahanan ISA.
“Hakikatnya rasa dendam dan marah datang lebih lama. Dendam dan kecemburuannya dalam politik lebih buruk daripada cemburu di antara suami isteri. Saya tak berniat untuk burukkan individu yang dianggap negarawan dan tokoh negara tetapi saya nak mengatakan yang benar. Biarlah saya simpan apa yang dilakukannya,” kata Ahmad Zahid.
Ahmad Zahid dikenakan tahanan ISA pada September 1998 selepas menyertai perhimpunan haram yang mencetuskan rusuhan dan kekacauan di ibu negara selepas pemecatan bekas Timbalan Perdana Menteri ketika itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Ahmad Zahid memberikan keterangan berikut ketika menjawab soalan tambahan peguamnya ketika membela diri atas 47 pertuduhan iaitu 12 pecah amanah, lapan rasuah dan 27 pertuduhan pengubahan wang haram, membabitkan puluhan juta ringgit dana milik Yayasan Akalbudi.
Perbicaraan di hadapan Hakim Datuk Collin Lawrence Sequerah bersambung petang ini. – UTUSAN

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2022/06/waaa-ramainya-ahli-umno-nak-kencing.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wak Zahid Sailang Tajuddin Tamatkan Sebagai Ahli Mkt Umno

Wak Zahid Sailang Tajuddin Tamatkan Sebagai Ahli Mkt Umno

papar berkaitan - pada 24/6/2022 - jumlah : 160 hits
Duta Besar Malaysia ke Indonesia Tajuddin Abdul Rahman digugurkan daripada Majlis Kerja Tertinggi Umno Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan merakamkan terima kasih kepada Tajuddin atas khidmat beliau sebagai ahli majlis tersebut menurut surat...
Zahid Bohong No Dap No Anwar Kasihan Ahli Umno Tajuddin

Zahid Bohong No Dap No Anwar Kasihan Ahli Umno Tajuddin

papar berkaitan - pada 28/6/2022 - jumlah : 146 hits
agendaily com27 06 2022Ahli Parlimen Pasir Salak yang juga bekas Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman Walaupun pemimpin UMNO melaung laungkan No DAP No Anwar sebaliknya mereka menandatangani Akuan Bersumpah menyokong ...
Umno Nak Harap Pengundi Atas Pagar

Umno Nak Harap Pengundi Atas Pagar

papar berkaitan - pada 2/7/2022 - jumlah : 145 hits
100 Melayu atas Pagar sokong umno atas dua perkara Samada penyamun didapati tidak berrsalah 60 Melayu akan sokong umno Penyamun segera dihantar ke Sungai buluh 90 Melayu akan sokong umno Ada BAIKNYA umno fokus kepada penyokong yang sedia ad...
Terima Kasih Kepada Zahid Najib Tajuddin Dan Ramai Lagi Dari Umno Parti Keramat

Terima Kasih Kepada Zahid Najib Tajuddin Dan Ramai Lagi Dari Umno Parti Keramat

papar berkaitan - pada 28/6/2022 - jumlah : 226 hits
Dalam ketika rakyat susah dan bergelut dengan kos sara hidup yang meningkat dan pelbagai lagi CABARAN seperti penyakit dan isu keselamatan Tiba TIBA rakyat kenyang dan enjoy kenyang dengan Dengan drama terbuka pemimpin politik umno yang ber...
Kata Tak Gaduh Nak Cari Jalan Harmoni Dalam Umno Pulak Berserabut La Tu Bhai

Kata Tak Gaduh Nak Cari Jalan Harmoni Dalam Umno Pulak Berserabut La Tu Bhai

papar berkaitan - pada 2/7/2022 - jumlah : 158 hits
Pucuk pimpinan UMNO perlu cari jalan harmonikan semula parti Annuar MusaBernamaJulai 1 2022 Menurut Annuar dalam keadaan negara menghadapi isu harga barang UMNO seharusnya mengurangkan kegawatan dalam parti sebaliknya memperkukuh solidariti...
Umno Bukan Nak Tadbir Negara Kata Dr Mahathir

Umno Bukan Nak Tadbir Negara Kata Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 29/6/2022 - jumlah : 166 hits
agendaily com28 06 2022Tun Dr Mahathir Mohamad semasa diwawancara dengan Agenda Daily baru baru ini di pejabatnya Yayasan Kepimpinan Perdana Putrajaya Bekas Perdana Menteri dua kali Tun Dr Mahathir Mohamad membidas kepemimpinan UMNO yang ha...
Hayat Umno Bn Masih Panjang Zahid

Hayat Umno Bn Masih Panjang Zahid

papar berkaitan - pada 2/7/2022 - jumlah : 163 hits
agendaily com02 07 2022Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob bertemu Pengerusi Barisan Nasional dan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi di Kota Kinabalu semalam Gambar FBKebangkitan semula Barisan Nasional terutama dalam be...
Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nostalgia Bedak Sejuk

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Unveiling The Efficiency Of Delta 8 Gummies An Extensive Guideline

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Adira Suhaimi Kasih Chord

Bila Duit Nak Masuk

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats