Visit Saudi Di Ioi Mall Putrajaya


Saya ni, kan ! Kalau cerita pasal Saudi ..mesti terfikir tentang umrah dan haji di Mekah dan Madinah sahaja . Sebenarnya umrah atau ziarah Saudi ini bukannya sahaja di kawasan Mekah dan Madinah sahaja.




Meneroka Kembara Arab Saudi: Lawat Pameran Pelancongan Saudi di Putrajaya! 

Ogos ini, temui kami di Pusat Beli-belah IOI Putrajaya untuk Pameran Pelancongan Saudi yang pertama seumpamanya, diterajui oleh Pihak Berkuasa Pelancongan Arab Saudi (Saudi Tourism Authority, STA). Bermula dari 28 Ogos hingga 1 September, raikan Hari Kebangsaan Malaysia dengan tawaran eksklusif seperti beli satu tiket SAUDIA, dan dapatkan potongan 50% untuk tiket kedua, nikmati pelbagai pertunjukan menarik, serta banyak hadiah-hadiah hebat akan diberikan.

Alami kembara pengisian rohani yang bukan sekadar ibadah Umrah melalui lebih 15 pakej eksklusif baharu daripada lebih 13 agensi pelancongan terkemuka di Malaysia, dengan tawaran diskaun istimewa dari Ikhlas.com, SAUDIA, Saff Travel, Rayhar Travel dan banyak lagi. Nikmati kepelbagaian budaya Arab Saudi dan pemandangan menakjubkan melalui pertunjukan secara maya, pameran berinteraktif dan aktiviti kebudayaan seperti di stesen Misbaha dan Zamzam di samping banyak lagi pameran diversiti budaya Arab Saudi yang pasti akan membuatkan anda terpegun.







Ikhlas, teraju utama agensi pelancongan Air Asia, turut akan melancarkan platform terbaharu mereka yang direka untuk Free Independent Travelers (FITs) yang mengaturkan perjalanan sendiri yang bukan sekadar mengerjakan Umrah. Platform ini membolehkan para pengunjung mengatur perjalanan mereka dengan lancar – dari tiket penerbangan dan penginapan hotel, segalanya di tersedia di sini.
Samada anda ingin bercuti sambil mengenali seni budaya asing, menerokai aktiviti penuh cabaran, atau mencari pengisian rohani, Pameran Pelancongan Saudi ada segalanya yang anda impikan untuk sebuah kembara yang menakjubkan. 
Tak tahu nak ke mana? Di sini ada beberapa persinggahan yang boleh anda pelajari dan temui lebih lanjut di Pameran Pelancongan Saudi: 

1 Jeddah, hab kebudayaan Arab Saudi adalah gabungan kedua-dua, tradisional dan moden, yang kaya dengan kepelbagaian seni dan budaya. Al-Balad salah sebuah Tapak Warisan Dunia UNESCO, menampilkan keunikan rumah yang diperbuat daripada batu, galeri warisan bersejarah, serta kafe-kafe selesa, saling menghidupkan suasana yang indah. Sambil menikmati pemandangan Laut Merah yang mendamaikan, kaya dengan warisan bersejarah, dan berada di kedudukan tinggi untuk keselamatan di antara negara-negara G20, Jeddah adalah pilihan tepat untuk semua pengembara.
Sebagai pintu masuk untuk ke Mekah dan Madinah, serta pusat kulinari hidangan tempatan yang eklektik, Jeddah menyambut kedatangan semua tetamu dengan hati yang terbuka, samada anda bersendirian atau bersama yang tersayang, segalanya begitu lancar sebaik sahaja anda tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa King Abdulaziz. 
2 Riyadh, ibu negara Arab Saudi dan pusat ekonomi yang gah, adalah sebuah bandar sibuk dan sentiasa padat dengan lebih 17,000 aktiviti tahunannya. Sebagai nadi pelancongan, Riyadh adalah akses mudah untuk melawati mercu tanda Islam, termasuklah untuk ke Diriyah’s At-Turaif asal usul pertama negara Arab Saudi yang berusia 300 tahun dan Tapak Warisan Dunia UNESCO yang dikenali sebagai sebuah tempat bersejarah dan dikenali dengan seni bina batu bata yang diperbuat daripada lumpur.
Untuk kelainan dan lari dari kesibukan kota, saksikan keindahan padang pasir melalui kembara safari di mana anda akan dihidangkan dengan sajian tradisi Arab Saudi sambil mencuba pelbagai aktiviti penuh cabaran seperti meluncur di padang pasir dan menunggang unta. 
3 Diapit antara dua oasis indah di barat laut - Khaybar dan Tayma, AlUla yang juga merupakan tempat asal kaum kuno Dadan, salah sebuah bandar termaju pada alaf pertama Sebelum Masihi di Semenanjung Arab, dan Jabal Ikmah, perpustakaan terbuka yang baru-baru ini telah disenaraikan dalam Daftar Memori Dunia UNESCO. 
AlUla juga telah diiktiraf sebagai sebuah Destinasi Terkemuka Dunia di TIME 2024, baru-baru ini. Dar Tantora, The House Hotel dan Sharaan Nature Reserve yang menampilkan transformasi daerah tersebut menjadi hab warisan, kebudayaan, seni, kembara dan pusat pelancongan yang terunggul. 
Keterhubungan dan VisaKini, sememangnya mengunjungi Saudi adalah lebih mudah, lancar dan selamat. Dengan peningkatan 28% kekerapan penerbangan dari 2023 hingga 2024, termasuk perjalanan baharu Air Asia (Kuala Lumpur ke Madinah), dan perjalanan baharu Syarikat Penerbangan Malaysia (Johor Bahru ke Madinah) telah menjadi titik utama kewujudan penerbangan terus ke Arab Saudi selain dari melalui pintu utamanya yang berpusat di Terminal 1 KLIA (KUL).
Dengan inisiatif yang dibangunkan secara berterusan, program eVisa kini merangkumi 66 negara. Rakyat Malaysia boleh memanfaatkan Visa Persinggahan 96 jam percuma atau memilih eVisa yang diluluskan. Bagi mereka yang dalam perjalanan untuk tujuan bekerja atau beribadah, visa adalah sah sehingga 90 hari untuk Umrah, dan boleh memilih untuk melanjutkan berada di sana bagi menziarahi destinasi lain seperti Jeddah, Riyadh atau AlUla. Untuk menambahkan lagi akses dan keterhubungan, kapasiti syarikat penerbangan telah meningkat di seluruh AirAsia X, Syarikat Penerbangan Malaysia, Batik Air dan SAUDIA, dengan penerbangan terus kini tersedia untuk ke Jeddah, Madinah, Taif dan Dammam. 




Tentang ‘Saudi, Welcome to Arabia’
‘Saudi, Welcome to Arabia’ adalah sebuah jenama pengguna yang didedikasikan bagi berkongsi Arab Saudi dengan seluruh dunia dan menjemput para pelancong untuk menerokai negara indah ini. Peranan jenama ini adalah untuk menaikkan industri pelancongan negara ini melalui pelbagai kempen kesedaran dan menyalurkan segala maklumat dan sumber secara komprehensif kepada pelancong supaya mereka dapat merancang dan menikmati pengembaraan yang bermakna. Sebagai sebuah destinasi yang paling pesat berkembang, Arab Saudi, jantung Tanah Arab, adalah sebuah destinasi yang amat menarik untuk dikunjungi sepanjang tahun. Untuk ketahui lebih lanjut, layari www.VisitSaudi.com






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.azlindaalin.com/2024/08/visit-saudi-di-ioi-mall-putrajaya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saudi Travel Fair Pameran Pelancongan Saudi Di Ioi City Mall Putrajaya

Saudi Travel Fair Pameran Pelancongan Saudi Di Ioi City Mall Putrajaya

papar berkaitan - pada 1/9/2024 - jumlah : 157 hits
Saudi Travel Fair Pameran Pelancongan Saudi di IOI City Mall Putrajaya Assalamualaikum semua Selamat Hari Merdeka buat semua pembaca blog sis Cuti sempena Har Merdeka ni korang ke mana Ha ada ke yang datang ke Putrajaya untuk sambutan Hari ...
Hiburan Pengunjung Boleh Solat Jumaat Di Musolla Ioi City Mall Putrajaya Mulai 6 September Akan Datang

Hiburan Pengunjung Boleh Solat Jumaat Di Musolla Ioi City Mall Putrajaya Mulai 6 September Akan Datang

papar berkaitan - pada 24/8/2024 - jumlah : 89 hits
Pusat membeli belah terkemuka IOI City Mall di Putrajaya berkongsikan berita baik apabila kini pengunjung lelaki sudah boleh menunaikan solat Jumaat di situ Menerusi solat Jumaat pertama bakal diadakan pada 6 September akan datang bermula d...
Lunch Di Ole Ole Bali Ioi Mall

Lunch Di Ole Ole Bali Ioi Mall

papar berkaitan - pada 26/8/2024 - jumlah : 93 hits
Assalamualaikum guysss Disebabkan rencana nak nbsp ke Jakarta aritu terpaksa dibatalkan atas masalah peribadi kita pegi Bali je lah uollzz nbsp Tapi nbsp ni Bali di IOI Mall je lah nbsp Restoran Ole Ole Bali nbsp Sebab tu la apa apa jua kep...
Meneroka Kembara Arab Saudi Lawat Pameran Pelancongan Saudi Di Putrajaya

Meneroka Kembara Arab Saudi Lawat Pameran Pelancongan Saudi Di Putrajaya

papar berkaitan - pada 20/8/2024 - jumlah : 119 hits
Hi Korang Pameran Pelancongan Saudi yang pertama seumpamanya diterajui oleh Pihak Berkuasa Pelancongan Arab Saudi Bermula dari 28 Ogos hingga 1 September raikan Hari Kebangsaan Malaysia dengan tawaran eksklusif seperti beli satu tiket SAUDI...
Rai Hari Kemerdekaan Ke 67 Dan Hari Malaysia Di Alamanda Putrajaya Dan Mesra Mall Kemaman

Rai Hari Kemerdekaan Ke 67 Dan Hari Malaysia Di Alamanda Putrajaya Dan Mesra Mall Kemaman

papar berkaitan - pada 28/8/2024 - jumlah : 136 hits
RAI HARI KEMERDEKAAN KE 67 DAN HARI MALAYSIA DI ALAMANDA PUTRAJAYA DAN MESRA MALL KEMAMAN Assalammualaikum semua Ganjaran hebat dan pelbagai aktiviti patriotik yang menarik menanti para pengunjung Sempena sambutan Hari Kemerdekaan Malaysia ...
Paris Baguette Opens Its 6th Store In Malaysia At Ioi City Mall

Paris Baguette Opens Its 6th Store In Malaysia At Ioi City Mall

papar berkaitan - pada 1/9/2024 - jumlah : 109 hits
A call for celebration Paris Baguette is offering complimentary pairs of its Bear Madeleines The first Paris Baguette in Malaysia at Pavilion Kuala Lumpur opened in January 2023 Paris Baguette a beloved global bakery caf chain known for its...
Tiada Bandar Di Dunia Yang Dapat Tandingi Keindahan Putrajaya Akui Tun M

Tiada Bandar Di Dunia Yang Dapat Tandingi Keindahan Putrajaya Akui Tun M

papar berkaitan - pada 3/9/2024 - jumlah : 59 hits
bharian com myOleh September 3 2024 Dr Mahathir bangga dengan pembangunan Putrajaya KUALA LUMPUR Selepas hampir 30 tahun Putrajaya megah berdiri Tun Dr Mahathir Mohamad yang bertanggungjawab dalam melahirkan bandar pentadbiran itu melahirka...
Transformers One Roadshow Di Aeon Mall 19 Ogos 30 September 2024

Transformers One Roadshow Di Aeon Mall 19 Ogos 30 September 2024

papar berkaitan - pada 27/8/2024 - jumlah : 144 hits
Sebagai peminat setia siri Transformers saya sangat teruja untuk berkongsi dengan anda tentang kempen TRANSFORMERS ONE Roadshow yang akan berlangsung dari 19 Ogos hingga 30 September 2024 di beberapa AEON Mall terpilih Ini adalah peluang un...
Hiburan Ada Atas Jalan Bawah Pokok Sambut Hari Kemerdekaan Di Dataran Putrajaya Pengunjung Tak Tinggal Solat Subuh

Hiburan Ada Atas Jalan Bawah Pokok Sambut Hari Kemerdekaan Di Dataran Putrajaya Pengunjung Tak Tinggal Solat Subuh

papar berkaitan - pada 1/9/2024 - jumlah : 96 hits
Sebelum ini tular luahan seorang lelaki bergelar ustaz yang kononnya berasa terkilan dengan pengunjung yang hadir membanjiri Dataran Putrajaya seawal 2 pagi bagi melihat perbarisan Hari Kemerdekaan yang ke 67 Dakwa ustaz tersebut kebanyakka...
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga

Pas Bantah Tanah Melayu Jadi Milik Bukan Melayu Ibrah Nasib Palestin

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

Purnawirawan Jenderal Israel Kita Kalah Perang

Cops On Hunt For Inmate Who Fled Sungai Buloh Hospital

Buat Buat Bodoh Lebih Senang Dapat Perhatian

Self Love Learning To Value And Appreciate Yourself


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Bola Sepak Mssm 2024

Lirik Lagu Dusta Ukays

Makanan Yang Meredakan Emosi

Valdy Nyonk Mengapa Kau Berubah Chord

Chella Julia Enda Sanggup Agi Chord

Nota Grammar Paling Mudah