Vigneswaran Mahu Saman Anthony Loke


KUALA LUMPUR: Yang Dipertua Dewan Negara, Tan Sri SA Vigneswaran akan mengemukakan saman terhadap Menteri Pengangkutan, Anthony Loke Siew Fook kerana memfitnahnya melanggar peraturan keselamatan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), 14 November lalu.
Vigneswaran berkata, saman itu dikemukakan untuk mempertahankan maruah keluarganya, khususnya isteri dan anaknya yang dihina dengan kata-kata kesat di media sosial kesan daripada fitnah Siew Fook itu.
Katanya, Siew Fook tidak berlaku adil apabila membuat penghakiman melalui media terhadapnya, selain mendakwa beliau menyalahgunakan kuasa sebagai menteri.
“Isu ini membabitkan Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB), iaitu syarikat swasta yang disenarai awam, tiada kaitan dengan bidang kuasa Menteri Pengangkutan.
“Malah, tindakan beliau mendedahkan video kejadian, yang turut memaparkan isteri dan anak saya yang tidak bersalah, adalah melanggar Akta Perlindungan Data Peribadi 2010 (PDPA).
“Saya akan buat laporan polis mengenai pelanggaran PDPA, dan sebagai seorang ayah, saya perlu kemukakan saman ini bagi melindungi maruah keluarga saya,” katanya pada sidang media di Parlimen, hari ini.
Sebelum ini, Siew Fook dalam satu sidang akhbar mendakwa Vigneswaran melanggar peraturan keselamatan di KLIA, memakai selipar masuk ke Bilik Kenamaan (VVIP) walaupun tidak dibenarkan serta tidak melalui prosedur pemeriksaan badan.
Sewaktu sidang akhbar mendedahkan perkara itu, Siew Fook turut memaparkan video kamera litar tertutup yang menunjukkan apa yang berlaku ketika kejadian itu.
Mengulas lanjut mengenai insiden itu, Vigneswaran menegaskan beliau tidak pun menggunakan Bilik VVIP, sebaliknya hanya menggunakan laluan VVIP untuk menghantar anaknya ke luar negara, iaitu keistimewaan yang dimilikinya selaku Yang Dipertua Dewan Negara.
Presiden MIC itu berkata, ketika menggunakan laluan VVIP itu, pengimbas badan tidak mengeluarkan sebarang bunyi, lalu beliau terus bergerak tanpa menunggu pemeriksaan badan.
Katanya, kekeliruan itu tidak akan berlaku sekiranya Siew Fook menghubunginya untuk mendapatkan penjelasan, bagaimanapun beliau kesal apabila Menteri Pengangkutan itu memilih untuk memalukannya di media.
“Saya ada hantarkan mesej melalui telefon tapi dia tak jawab. Kamu malukan saya di media, tunjuk video yang ada wajah anak saya, kemudian baru nak lapor polis.
“Saya tak takut jika polis nak siasat, tapi sepatutnya ini langkah pertama mereka. Biarkan polis siasat, bukan menghakimi saya menerusi media,” katanya.
Ditanya mengenai gesaan Siew Fook supaya beliau meminta maaf, Vigneswaran secara sinis berkata: “Minta maaf pada siapa? Minta maaf pada tuhan?”
The post Vigneswaran Mahu Saman Anthony Loke appeared first on MySuara.Net.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mysuara.net/berita/vigneswaran-mahu-saman-anthony-loke/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saya Akan Saman Loke Vigneswaran

Saya Akan Saman Loke Vigneswaran

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 252 hits
THE MALAYSIAN TIMES KUALA LUMPUR Yang Dipertua Dewan Negara Tan Sri S A Vigneswaran menegaskan beliau tidak menyalahgunakan kedudukan dan keistimewaan yang ada padanya dalam insiden di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur pada 14 Nov ...
Taxi Drivers Demand Meeting With Anthony Loke Or They Will Protest

Taxi Drivers Demand Meeting With Anthony Loke Or They Will Protest

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 234 hits
KUALA LUMPUR Taxi drivers are demanding a meeting with Transport Minister Anthony Loke as soon as possible failing which they will hold a peaceful protest on Nov 8 Big Blue Taxi Facilitiws Sdn Bhd director Datuk Shamsubahrin Ismail said tha...
Khalid Samad Anthony Loke Please Give A Date From Your Calendar For Pantai Dalam

Khalid Samad Anthony Loke Please Give A Date From Your Calendar For Pantai Dalam

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 245 hits
These two pictures here are shots of the newest highway intersection in town Above and below Jalan sudah siap Tapi ditutup pula Tunggu Menteri atau VIP untuk merasmikan This is the new link between Pantai Dalam and the NPE highway that prov...
Speaker Dewan Negara Akan Saman Loke Dedah Rakaman Cctv Klia

Speaker Dewan Negara Akan Saman Loke Dedah Rakaman Cctv Klia

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 306 hits
Yang Dipertua Dewan Negara Tan Sri SA Vigneswaran akan menyaman Menteri Pengangkutan Loke Siew Fook kerana menceroboh privasinya dengan pendedahan rakaman kamera litar tertutup menunjukkan beliau melanggar peraturan keselamatan di laluan VI...
Vigneswaran Loke Chose Not To Hear My Side Of The Story

Vigneswaran Loke Chose Not To Hear My Side Of The Story

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 274 hits
Dewan Negara president S Vigneswaran has denied Transport Minister Anthony Loke s allegation that he flouted security protocol at the KLIA VIP lounge Speaking to Malaysiakini Vigneswaran said he regretted that he was not given an opportunit...
Kami Tak Perlukan Menteri Angkuh Tak Boleh Buat Kerja Persatuan Teksi Bengang Dengan Anthony Loke

Kami Tak Perlukan Menteri Angkuh Tak Boleh Buat Kerja Persatuan Teksi Bengang Dengan Anthony Loke

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 272 hits
Pemandu teksi akan mengadakan perhimpunan aman Reformasi Teksi serentak di seluruh negara sebagai protes berikutan mereka mendakwa Menteri Pengangkutan Loke Siew Fook mengelak mengadakan pertemuan dengan persatuan mereka Yang Dipertua Gabun...
Bring It On Loke Tells Vigneswaran On Lawsuit Threat

Bring It On Loke Tells Vigneswaran On Lawsuit Threat

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 204 hits
Transport Minister Anthony Loke has welcomed Dewan Negara president SA Vigneswaran s threat of legal action for pointing out that the latter had allegedly violated KLIA s security protocols and dress etiquette First of all it is his right i...
Loke To Vigneswaran I Ll Stand Up For Officers Even Against Vips

Loke To Vigneswaran I Ll Stand Up For Officers Even Against Vips

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 299 hits
Transport Minister Anthony Loke said he called out Dewan Negara speaker SA Vigneswaran to send a message that officers should not fear VIPs when conducting their duty and that he was prepared to stand up for them He said this in response to...
Vigneswaran Loke Tried To Humiliate Me I Will Sue

Vigneswaran Loke Tried To Humiliate Me I Will Sue

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 181 hits
Dewan Negara president SA Vigneswaran said today that he will file a civil suit against Transport Minister Anthony Loke for alleging that he had flouted KLIA s security protocols and dress etiquette Vigneswaran claimed that Loke s actions w...
Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur