Video Otai Masih Berbisa Penebar Roti Canai Perform Menyanyi Sambil Menebar Steady Abang Tarik



Bagi sesetengah orang, mereka mempunyai kelebihan suara yang merdu ketika melakukan nyanyian. Tidak kiralah sama ada suara halus atau sebaliknya, kalau sudah hebat memang terserlah suaranya. Tanpa sebarang peralatan pun boleh onz!
Menerusi rakaman tersebut, kelihatan seorang lelaki  sedang menyampaikan sebuah lagu bertajuk Niat Di Hati Tak Nak Berpisah dari Kumpulan Arrow di sebuah kedai makan secara terbuka. Seorang lelaki itu telah memberikan mikrofon kepada beliau. Tanpa disangka-sangka, nyanyian penebar roti canai itu betul-betul menusuk kalbu apabila dia memiliki suara yang sangat merdu dan power.

Lebih menjadi tumpuan apabila dia juga turut santai menyanyikan lagu berkenaan sambil menyiapkan roti canai yang dibuatnya.
“Steady abang tarik sambil tangan tebar roti canai”,.Ternyata, rakaman terbabit telah membuatkan ramai warga netizen yang berasa kagum dengan kebolehan suaranya di samping ada yang turut memuji kehebatan yang dimiliki.
Lelaki tersebut adalah bekas Vokalis dari Kumpulan Arrow Renggo.
 

PASIR PUTEH: Dulu menyanyi dan menghiburkan peminat, kini tidak menang tangan me­layan pelanggan serta ligat menebar roti canai di sebuah kedai di Kampung Sungai Petai di sini.
Begitulah rutin kehidupan bekas vokalis Kumpulan Arrow, Renggo yang jauh berbeza berbanding 26 tahun lalu demi sesuap rezeki terutama selepas Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula Mac lalu.
Pemilik nama sebenar, Mohd. Zain Ramli, 51, yang dilahirkan di Perak namun dibesarkan di Kelantan itu berkata, berniaga dan menebar roti canai bukan perkara baharu bagi dirinya kerana sudah dilakukan sejak 10 tahun lalu.
Menurutnya, selain me­nyanyi, dia pernah mengusahakan restoran dan menjalankan pelbagai perniagaan di ibu kota dengan memegang prinsip perniagaan satu sunnah dalam mencari rezeki halal.
“Sebagai anak seni, semangat menyanyi masih berkobar-ko­bar walaupun terpaksa bersaing dengan artis pelapis yang kian bercambah sama ada menerusi program realiti mahupun Instafamous atau pelbagai aplikasi laman sosial.
“Usia saya kian meningkat, itu lazim bagi sebuah kehidupan dan saya tidak boleh berpeluk tubuh kerana sekarang berstatus duda terhangat di pasaran dengan tujuh anak dan empat daripadanya masih dibangku sekolah,” katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini hari ini.
Renggo mengakui, 18 lagu hits Arrow seperti Aku Tak Marah, Terimalah Sayang Cintaku Sea­danya, Sendu Di Hatimu Rindu Di Hati Ku dan Di Mana Senyummu masih menjadi siulan peminat dan dia masih gagah untuk mendendangkannya semula.
Dibantu dua anaknya yang berusia 11 dan 13 tahun mengu­rus kedai makan itu, Renggo berkata, sebelum ini dia berniaga roti canai di Kajang, Selangor namun disebabkan wabak Co­vid-19, perniagaannya merosot.
“Saya ke Kelantan kerana rakan karib minta saya berniaga di sini. Lagi pun kos hidup di Kelantan lebih murah berban­ding di ibu kota.
“Alhamdulillah, jualan roti canai saya di sini laris sehingga lebih 200 keping sehari, itu pun belum memenuhi permintaan pelanggan.
“Kuah dan sambal bilis saya masak sendiri. Angkat dan ambil pesanan dibantu sepenuh­nya oleh anak-anak. Saya hanya menebar roti,” ujarnya.
Renggo berkata, ketika PKPB, ramai pelanggan yang membeli secara bungkus, selebihnya pe­langgan tetap yang turun dari masjid yang berdekatan. – UTUSAN
Kredit: Youtube Nick Yie

The post [VIDEO] Otai Masih Berbisa…Penebar Roti Canai Perform Menyanyi Sambil Menebar, “Steady abang tarik…” appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/01/23/video-otai-masih-berbisa-penebar-roti-canai-perform-menyanyi-sambil-menebar-steady-abang-tarik/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=video-otai-masih-berbisa

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Steady Abang Ni Tarik Suara Sambil Tebar Roti Sambil Perfom Menyanyi

Steady Abang Ni Tarik Suara Sambil Tebar Roti Sambil Perfom Menyanyi

papar berkaitan - pada 25/1/2021 - jumlah : 178 hits
Setiap dari kita ada kelebihan masing masing dan menyanyi merupkan suatu anugerah yang mana tidak semua mampu untuk melantunkan suara dengan merdu lebih lebih lagi bagi mereka yang sememangnya minat dengan perkara tersebut Telah tular sebua...
Legend Menyanyi Sambil Tebar Roti Canai Suara Ringgo Arrow Padu Macam Dalam Kaset Lagi

Legend Menyanyi Sambil Tebar Roti Canai Suara Ringgo Arrow Padu Macam Dalam Kaset Lagi

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 244 hits
149 total views 149 views today Tular sebuah video nyanyian spontan dari seorang abang penebar roti canai Ternyata abang penebar roti canai yang dimaksudkan itu tidak lain tidak bukan adalah Ringgo dari kumpulan Arrow
Warga Emas Nyanyi Sambil Main Gitar Padu Habis Otai Masih Berbisa

Warga Emas Nyanyi Sambil Main Gitar Padu Habis Otai Masih Berbisa

papar berkaitan - pada 12/1/2021 - jumlah : 397 hits
Kalau sudah nama pun memang berbakat usia bukanlah penghalang yang dapat menghalang bakat yang ada dari ditonjolkan Ini yang ada pada seorang lelaki agak berusia dalam video yang dikongsikan oleh seorang pengguna Twitter ini Menerusi rakama...
Masih Ingatkah Anda Dengan Bobo Kembali Buat Come Back Kini Aktif Buat Video Di Tiktok

Masih Ingatkah Anda Dengan Bobo Kembali Buat Come Back Kini Aktif Buat Video Di Tiktok

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 203 hits
Pernah viral dan popular di media sosial di sekitar tahun 2013 yang lalu nama Bobo pasti diingati sehingga kini kerana gelagatnya yang mencuit hati apabila dia muncul dengan video parodi lagu Sayang nyanyian asal penyanyi Indonesia iaitu Sh...
Video Abang Long Shark Ditahan Ketika Roadblock Kenapa Tak Percaya Ka Puncanya Mengejutkan Ramai Netizen

Video Abang Long Shark Ditahan Ketika Roadblock Kenapa Tak Percaya Ka Puncanya Mengejutkan Ramai Netizen

papar berkaitan - pada 26/1/2021 - jumlah : 280 hits
Siapa yang tidak mengenali Abang Long Shark ataupun Syamsul Yusof yang pernah menggemparkan Malaysia suatu ketika dahulu dengan filem gengster dan drift beliau Terbaharu Syamsul yang juga pelakon dan pengarah filem menggemparkan pengikutnya...
Hiburan Tular Video Menangis Sambil Tangan Bergari Sajat Nafi Masuk Lokap Orang Cuba Nak Khianat Kita

Hiburan Tular Video Menangis Sambil Tangan Bergari Sajat Nafi Masuk Lokap Orang Cuba Nak Khianat Kita

papar berkaitan - pada 10/1/2021 - jumlah : 270 hits
Baru baru ini tular di media sosial apabila sebuah video mamaparkan pengusaha kosmetik terkenal Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Bin Kamaruzzaman sedang menangis sambil tangannya bergari Susulan itu warga maya telah tampil membuat...
Video Macam Teh Tarik Lelaki Makan Biskut Siap Cicah Air Banjir Bikin Ramai

Video Macam Teh Tarik Lelaki Makan Biskut Siap Cicah Air Banjir Bikin Ramai

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 237 hits
Banjir bukanlah suatu perkara asing lagi bagi rakyat Malaysia terutamanya setiap kali menjelang hujung tahun Bagi mereka yang terpaksa menghadapi dugaan banjir ini perlulah bertabah kerana ada segelintirnya rumah dinaiki air sehingga paras ...
Istri Berikan Teguran Karena Merokok Di Samping Anak Sang Suami Malah Cekik Bayinya Yang Masih 40 Hari

Istri Berikan Teguran Karena Merokok Di Samping Anak Sang Suami Malah Cekik Bayinya Yang Masih 40 Hari

papar berkaitan - pada 16/1/2021 - jumlah : 291 hits
Istri Berikan Teguran Karena Merokok di Samping Anak Sang Suami Malah Cekik Bayinya yang Masih 40 Hari Seorang anak memang seharusnya diberikan kasih sayang dan perhatian lebih terutama dalam masalah kesehatan Akan tetapi sepertinya ayah di...
Banjir Pahang 5 751 Mangsa Masih Di 76 Pps

Banjir Pahang 5 751 Mangsa Masih Di 76 Pps

papar berkaitan - pada 16/1/2021 - jumlah : 327 hits
Oleh Petugas pasukan hadapan Kementerian Kesihatan Malaysia selepas melakukan pemeriksaan kesihatan di Pusat Pemindahan Sementara Sekolah Kebangsaan Kampung Aceh semalam Kampung Aceh terletak di pinggir Sungai Pahang dilanda banjir sejak 2 ...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik

Pertiwi Trending Boikot Bangkit Usahawan Bumiputera Tv Pertiwi 23 04 2024

Piala Presiden 2024 Senarai Pasukan Format

Saff One Zaidie Shidee Izmir Zoul Dzikri Sor Maaf Raya Kosong Kosong Chord