Usul Tidak Percaya Kepada Muhyiddin Yang Sebenarnya Adalah Usul Percaya Kepada Dap



Usul tidak percaya kepada Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang dibentang di Parlimen oleh Tun Dr Mahathir Mohamad yang sebenarnya adalah usul percaya kepada DAP. USUL TIDAK PERCAYA KEPADA YAB PERDANA MENTERI Tuan Yang di-Pertua,
1. Saya bangun untuk mengemuka usul tidak percaya terhadap YAB Ahli bagi kawasan Pagoh, Perdana Menteri Malaysia kerana sebab-sebab yang saya akan jelaskan sekarang.
2. YAB Tan Sri Muhyiddin bersama dengan saya dan beberapa orang lain telah tubuh sebuah parti politik dengan tujuan khusus untuk menjatuh Kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib. Parti yang kami tubuh ialah Parti Pribumi Bersatu Malaysia-Bersatu.
3. Pendirian Tan Sri amat tegas dalam perjuangan untuk menjatuh Perdana Menteri Najib. Oleh kerana rakyat juga ingin melihat Datuk Seri Najib dan Barisan Nasional (BN) dijatuhkan, pandangan YAB Pagoh diterima baik dan sokongan diberi kepada Bersatu dan Pakatan Harapan (PH), sehingga menang PRU 14.
4. Datuk Seri Najib berpakat dengan Parti PAS dan telah serang Pakatan Harapan kerana kononnya Kerajaan Pakatan Harapan ini dikuasai oleh DAP yang akan hancurkan orang Melayu. Untuk elak dari kehancuran ini, sebuah Kerajaan Melayu Islam perlu ambil alih Kerajaan.
5. Dakwaan bahawa DAP boleh hancur orang Melayu tidak masuk akal. Orang Melayu tidak mudah dihancur. Percubaan British merampas negeri-negeri Melayu melalui Malayan Union digagalkan oleh orang Melayu.
6. Demikian juga penyangak mata wang yang cuba jatuhkan nilai mata wang Malaysia supaya kita terpaksa serah pengurusan ekonomi kita kepada Bank Dunia dan International Monetary Fund (IMF) juga digagalkan oleh pemerintahan pimpinan Melayu.
7. Parti Komunis Malaya yang cuba merampas kuasa secara bersenjata Kerajaan pimpinan Melayu, juga dikalahkan.
8. Jika DAP cuba hancurkan orang Melayu, Ahli Parlimen Pagoh sebagai Menteri Dalam Negeri pada masa itu boleh batalkan pendaftaran parti itu dan haramkan aktiviti mereka.
9. Tetapi Tan Sri kononnya percaya DAP boleh hancur orang Melayu. Caranya untuk elak kehancuran ialah dengan menjatuh Kerajaan Pakatan Harapan dan membentuk Kerajaan campuran dengan UMNO dan PAS.
10. Saya tidak dapat terima cadangan ini kerana Najib dan UMNO yang telah merosakkan negara akan kembali jadi sebahagian daripada Kerajaan. Ini mengkhianati rakyat yang mengundi kita.
11. Saya telah minta Bersatu tangguhkan perancangan ini tetapi Tan Sri Muhyiddin sudah rapatkan hubungan Bersatu dengan UMNO dan PAS di Sheraton Hotel untuk meraya gabungan antara mereka.
12. Sesungguhnya cara Ahli YB Pagoh menjadi Perdana Menteri amatlah memalukan. Ia tidak pernah berlaku sehingga kini di Malaysia. Beliau sendiri mengaku bahawa Kerajaan Perikatan Nasional ini bukanlah Kerajaan pilihan rakyat.
13. Saya sedia terima ahli UMNO yang sudah keluar dari UMNO untuk menjadi ahli Bersatu dengan syarat. Tetapi kata Zahid Hamidi, UMNO hanya akan sertai gabungan en-bloc sebagai parti dan bukan sebagai ahli.
14. Saya bertanya kepada YAB Tan Sri samada dia sanggup bekerjasama dengan parti UMNO yang kita musuhi dahulu kerana mencuri dan menipu dan mengamal rasuah? Kata Tan Sri dianya sanggup.
15. Saya nyatakan saya tidak sanggup. Jika Tan Sri sanggup, itu pilihan Tan Sri. Dengan itu pecah berkecailah Bersatu.
16. Saya sedih kerana rakan seperjuangan sanggup pilih musuh, iaitu Najib, dan menolak saya, rakan dalam parti yang kita tubuh bersama.
17. Cara Tan Sri kejar jawatan Perdana Menteri ialah dengan menipu rakyat dengan janji memperjuang cita-cita mereka.
18. Apabila Tan Sri jadi Perdana Menteri maka kuasa disalah guna untuk mendapat sokongan dengan menawar jawatan-jawatan yang bergaji tinggi kepada sesiapa yang ikrar menyokong Tan Sri. Jika jawatan sudah tidak ada lagi, maka dicipta jawatan baru bertaraf Menteri kepada penyokong.
19. Mereka yang tidak sanggup sokong, dilucut keahlian dan jawatan sehingga diperingkat ketua cawangan pun.
20. Perbuatan ini melanggar undang-undang tubuh parti kerana selain dari tidak sokong Tan Sri mereka tidak langgar apa-apa peraturan parti.
21. Ugutan dibuat kepada sesiapa yang membantah.
22. Kerajaan Pakatan Harapan telah berusaha membersihkan pengurusan syarikat-syarikat Kerajaan dari diisi dengan ahli politik yang tidak berpengalaman. Pengganti yang dipilih terdiri dari tokoh profesional yang berpengalaman yang bukan ahli politik dan bukan dari Pakatan Harapan.
23. Tan Sri telah buang orang profesional ini dan lantik orang politik yang menyokongnya. Maka situasi yang terdapat di zaman Najib pun kembali semula.
24. Jika sogokan tidak diterima maka tekanan boleh dilakukan dengan dipanggil untuk disoal siasat oleh jabatan Kerajaan.
25. Sesungguhnya orang dari parti bukan Kerajaan ditekan dengan pelbagai cara supaya jika diadakan PRU mereka ini akan takut dan terhalang dari bertanding.
26. Cara demokrasi bukanlah cara disukai oleh Kerajaan pimpinan YAB Pagoh. Ternampak jelas yang YAB cuba menentukan supaya tiada siapa akan lawan beliau dalam PRU.
27. Tetapi Tan Sri Ahli YB Pagoh sekarang cuba menghalang bekas ahli Bersatu dari dicalon dengan melucut jawatan dan keahlian mereka dalam parti. Untuk bertanding ahli Bersatu perlu dapat watikah dari parti. Sudah tentu watikah tidak akan diberi. Ahli Bersatu yang menubuh Bersatu sekarang tidak berhak bertanding sebagai ahli Bersatu.
28. Sesungguhnya pelantikan Tan Sri sebagai Perdana Menteri tanpa PRU mencabul sistem dan aturan peraturan dalam Perlembagaan Negara. Cara ini akan menghilangkan kepercayaan rakyat bahawa melalui PRU rakyat dapat bentuk Kerajaan pilihan mereka. Yang jelas ialah suara rakyat tidak mempunyai nilai di Malaysia lagi. Kerana melalui pintu belakang parti yang ditolak oleh rakyat boleh jadi Kerajaan. Rakyat tertipu dengan cara ini.
29. Apa gunanya PRU jika yang ditolak oleh rakyat boleh mendiri Kerajaan, dan yang dipilih oleh mereka dijatuhkan dengan penipuan.
30. Inilah sebab utama yang saya kemukakan usul tidak percaya kepada YAB Tan Sri dari Pagoh sebagai Perdana Menteri. Rebutan jawatan oleh beliau merampas hak rakyat.
31. Seperti yang Tan Sri sendiri mengaku Kerajaan Tan Sri bukanlah Kerajaan pilihan rakyat. Ia adalah hasil dari penipuan terhadap rakyat yang bersusah payah datang dari jauh dan dekat untuk mengundi.
32. Kita tidak perlu undang-undang untuk menghalang penipuan seperti ini.
33. Kita harap orang politik di Malaysia mempunyai moral yang tinggi dan menolak rasuah dan penipuan.
34. Jika tidak, maka akan hancurlah negara kerana akan diperintah oleh penyangak dan penyamun.
Tuan Yang di-Pertua,
35. Saya mohon mencadang Kerajaan Perikatan Nasional ini menyerah balik kuasa kepada yang hak.
DR MAHATHIR MOHAMAD
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/09/09/usul-tidak-percaya-kepada-muhyiddin-yang-sebenarnya-adalah-usul-percaya-kepada-dap/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muhyiddin Adalah Penyelamat Negara Kata Hamzah

Muhyiddin Adalah Penyelamat Negara Kata Hamzah

papar berkaitan - pada 10/9/2020 - jumlah : 269 hits
Kerajaan PN yang ditubuhkan pada Mac lalu bukan sekadar gabungan atas nama Perikatan Nasional malah Setiausaha Agung Bersatu Hamzah Zainuddin melihatnya sebagai penyelamat negara Berucap pada majlis himpunan Perikatan Nasional Sabah malam t...
Sempat Percaya Menyusui Adalah Alat Kontrasepsi Alami Kimberly Ryder Kini Hamil Anak Kedua

Sempat Percaya Menyusui Adalah Alat Kontrasepsi Alami Kimberly Ryder Kini Hamil Anak Kedua

papar berkaitan - pada 31/8/2020 - jumlah : 292 hits
Jarak kehamilannya terbilang sangat dekat Kimberly baru aja melahirkan putra pertamanya pada November lalu
Usul Tidak Percaya Kepada Yab Perdana Menteri

Usul Tidak Percaya Kepada Yab Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 10/9/2020 - jumlah : 244 hits
Dr Mahathir Mohamad SAYA telah bercadang untuk membawa usul tidak percaya terhadap YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri dalam Dewan Rakyat Tetapi Kerajaan menentukan usul ini tidak akan dikemukakan dan dibahas dengan dua kal...
Tun M Kemuka Usul Tidak Percaya Terhadap Pm Di Laman Sosial

Tun M Kemuka Usul Tidak Percaya Terhadap Pm Di Laman Sosial

papar berkaitan - pada 9/9/2020 - jumlah : 266 hits
SHAH ALAM Akibat kecewa gagal membawa usul tidak percaya terhadap Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri pada sidang Dewan Rakyat bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyiarkan usul itu di laman sosial dan blognya hari i...
Parlimen Tak Bahas Tun M Siar Usul Pecat Muhyiddin Di Blog

Parlimen Tak Bahas Tun M Siar Usul Pecat Muhyiddin Di Blog

papar berkaitan - pada 10/9/2020 - jumlah : 240 hits
Saya telah bercadang untuk membawa usul tidak percaya terhadap Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri dalam Dewan Rakyat Tetapi kerajaan menentukan usul ini tidak akan dikemukakan dan dibahas dengan dua kali meletak usul ini di akhir sida...
Najib Razak Adalah Robin Hood Malaysia

Najib Razak Adalah Robin Hood Malaysia

papar berkaitan - pada 13/9/2020 - jumlah : 371 hits
Robin Hood dikenali sebagai perompak yang di kehendaki oleh kerajaannya Namun Robin Hood dianggap sebagai perwira oleh rakyat dan warga miskin Modus operandi Robin Hood adalah mencuri dan merompak barang dagangan orang kaya yang melalui kaw...
Ilc Heboh Hasril Chaniago Ungkit Kakek Politikus Pdip Arteria Dahlan Adalah Pendiri Pki Sumbar

Ilc Heboh Hasril Chaniago Ungkit Kakek Politikus Pdip Arteria Dahlan Adalah Pendiri Pki Sumbar

papar berkaitan - pada 9/9/2020 - jumlah : 209 hits
Talkshow Indonesia Lawyers Club TV One dengan topik Sumbar Belum Pancasilais menghadirkan Hasril Chaniago dan politikus PDIP Arteria Dahlan Selasa malam Topik itu diangkat setelah Ketua DPR RI Puan Maharani menuding masyarakat Sumatera Bara...
Pekin Ibrahim Terjah Datuk Rosyam Nor Adalah Pemilik Pertama Proton Satria Neo R3 Versi Lotus Racing Dalam Malaysia

Pekin Ibrahim Terjah Datuk Rosyam Nor Adalah Pemilik Pertama Proton Satria Neo R3 Versi Lotus Racing Dalam Malaysia

papar berkaitan - pada 13/9/2020 - jumlah : 622 hits
Pekin Ibrahim Melawat Dan Ini Keadaan Neo R3 Datuk Rosyam Sekarang Antara kereta yang menjadi kegilaan rakyat Malaysia terutamanya orang muda atau yang berjiwa muda Proton Satria sememangnya satu jentera yang boleh dibanggakan Dengan rupa b...
Langkah Pertama Memperbaiki Pertamina Adalah Dengan Memecat Ahok

Langkah Pertama Memperbaiki Pertamina Adalah Dengan Memecat Ahok

papar berkaitan - pada 10/9/2020 - jumlah : 197 hits
PT Pertamina dinilai mempunyai beberapa persoalan yang saat ini mulai terungkap dan menjadi sorotan masyarakat Koordinator Aliansi Lembaga Analisis Kebijakan dan Anggaran Adri Zulpianto mengatakan persoalan atau masalah tersebut bisa dibila...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris