Usahawan Muda Malaysia Terima Perngiktirafan Diperingkat Asean



ASEAN +3 YOUTH DIGITAL BUSINESS SUMMIT 2019Telah berlansungnya pada 9-12 December 2019 yang lepas sebuah program antarabangsa yang melibatkan seluruh negara ASEAN termasuk negara CHINA,JEPUN serta KOREA di Kuala Lumpur yang diuruskan oleh KEMENTERIAN BELIA DAN SUKAN MALAYSIA yang bertempat di INTERNATIONAL YOUTH CENTER (IYC),CHERAS.

Liputan Di ASTRO AWANIProgram ini diberi nama "ASEAN +3 YOUTH DIGITAL BUSINESS SUMMIT 2019". Admin di maklumkan peserta program ini rata-ratanya datang dari seluruh negara asean dan setiap negara perlu menghantar pakar-pakar dalam industri digital dari golongan muda sahaja.

Malaysia telah menghantar lebih kurang 10 anak muda pakar dalam pelbagai bidang yang berasaskan DIGITAL BUSINESS seperti pakar e-commerce,website,akaun,pengiklanan dan lain-lain.

Peserta Dari MalaysiaWajah-Wajah Yang Mewakili Bagi Negara ASEANSepanjang program ini setiap peserta diberikan berpeluang untuk berkongsikan pengalaman dan kepakaran masing-masing serta membincangkan hala tuju Digital Business pada masa akan datang.Pelbagai aktiviti menarik telah dilaksanakan sepanjang program ini.Antara program yang dilakukan adalah PECHA-KUCHA challange,ExploreKUL dan pelbagai lagi bagi mengeratkan serta menggalakkan kerjasama antara setiap negara yang terlibat.

Pecha-kucha ini merupakan salah satu aktiviti yang berasal dari negara Jepun,Setiap peserta dibahagikan kepada beberapa kumpulan dan setiap kumpulan hanya diberikan masa kurang dari 30minit untuk menyediakan "slide show" seterusnya membuat perbentangan dihadapan juri serta semua peserta dari seluruh negara ASEAN.Setiap kumpulan harus menyediakan slide perbentangan minum 20 muka surat perbentangan dan setiap slide hanya diberikan masa kurang dari 1 minit untuk membentangkannya.


Juara Pecha KuchaSelain pecha kucha,peserta dari setiap negara juga dipecahkan semula kepada beberapa kumpulan untuk menyiapkan sebuah tugas (menghasilkan video) dilokasi yang telah ditetapkan.Sepanjang aktiviti ini semua peserta telah dibawa ke lokasi masing-masing seperti Quill City Mall,Tugu Negara,Taman Botanik dan lain-lain lokasi.Dimaklumkan aktiviti ini antara aktiviti kegemaran setiap wakil dari seluruh negara ASEAN kerana ia merupakan aktiviti outdoor dan secara tidak lansung dapat menguji kreativiti setiap peserta dalam menghasilkan video kreatif dengan hanya menggunakan Telifon pintar.Setelah itu,video yang dihasilkan akan ditayangkan kepada semua.

Antara Video Yang Ditayangkan
Video kreatif setiap peserta ini ditayangkan sewaktu malam gala dimana setiap Deligasi digalakkan untuk memperagakan pakaian tradisional negara masing-masing.Sungguh meriah susana ketika itu kerana setiap negara menampilkan gaya pakaian yang terbaik.Berikut adalah gaya yang telah diperagakan oleh setiap peserta #AYDBS2019.

Gambar 1Gambar 2Gambar 3Gambar 4Gambar 5Sehari selepas malam gala, Kesemua peserta di bawa untuk mengunjungi salah satu tempat yang terpenting di Malaysia iaitu ke TM R&D serta berkunjung ke lokasi dimana filem animasi Boboboy dicipta (MONSTA). TM R&D ini merupakan tempat yang menyimpan kesumua data peribadi yang berada di sekitar Lembah Klang yang di tempatkan di Cyberjaya.

TM ONE KLANG VALLEY CORE DATA CENTRETM ONE KLANG VALLEY CORE DATA CENTRESTUDIO ANIMASI MONSTA
Lebih membanggakan bila salah seorang dari anak muda #MALAYSIA telah menerima 3 anugerah di peringkat ASEAN sewaktu program ini.Dimaklumkan juga anak muda malaysia ini sangat mudah dan selesa didekati dari seluruh deligasi negara ASEAN yang terlibat.Anak muda ini merupakan seorang usahawan yang menjalankan perniagaan yang berasaskan Pengiklanan secara atas talian.

Anak muda yang dimaksudkan adalah Tn.Naimshamshul.Beliau merupakan pemilik serta pengasas syarikat NS VIRAL NETWORK SDN BHD.Kepakaran beliau menurut sumber adalah menularkan pernigaan usahawan-usahawan kecil melalui platform beliau sendiri yang telah mempunyai lebih dari 7.9 juta pengikut.

Anugerah Yang Beliau Diterima Sewaktu AYDBS19 Beliau berjaya membolot 3 Piala sewaktu #AYDBS19Ini admin kongsikan serba sedikit biodata tentang anak muda yang dimaksudkan.

Nama : Tn.Naimshamshul
Tarikh Lahir : 29/10/1992
Umur : 27 tahun
Warganegara : Malaysia
Nama Ibu : Norsida binti Abd Ghani (Pengusaha kedai makan di Rembau)
Nama Ayah : Mohd Nurul Shamshulkamar Bin Lebai Salihin (Anggota Badan Beruniform)
Adik-beradik : Anak sulung dari 7 beradik dan mempunyai 2 orang adik OKU
Agama : Islam
Tempat Lahir : Hospital Besar Kuala Lumpur
Tempat Dibesarkan : Johor Bahru
Pendidikan : Diploma Rekabentuk Industri (Politeknik Ibrahim Sultan) & Film Drawing (MetFilm School)
Nama Syarikat : NS VIRAL NETWORK SDN BHD
Lokasi Perniagaan : Ara Damansara,Selangor
Kepakaran : Viral & Digital Advertising,Consultant In Digital Business serta pemudahcara termuda di Malaysia (MARA)
Pencapaian : Malaysia Representative(#AYDBS), Hot Seat Ikon Usahawan 2018 (Melaka),Speaker dipentas utama (BAHTERA) di bawah Kementerian Kewangan Malaysia dan lain-lain.

Tn.NaimShamshul sewaktu di Malaysia Prestigious Industry Award 2019
Kakitangan NS VIRAL NETWORK SDN BHDTahniah sekali lagi admin ucapkan kepada anak muda ini dan suluruh usahawan ASEAN yang terlibat. Anugerah yang diterima pun bukan biasa-biasa,  peringkat #ASEAN. Betul-betul legit dan tak perlu dibayar (macam geng t**) untuk diiktiraf seperti di luar sana.

ASEAN +3 YOUTH DIGITAL BUSINESS SUMMIT 2019
Kepada follower dan pembaca-pembaca yang ingin menceburkan diri dalam dunia perniagaan, admin sarankan kepada anda untuk kenal dan belajar pasal perniagaan online yang TEPAT. Carilah anak muda ni dengan cara klik link whatsapp di bawah :

www.wasap.my/60182964882/nak_meniaga_online
www.wasap.my/60182964882/nak_meniaga_online
www.wasap.my/60182964882/nak_meniaga_online

#AYDBS19
#ASEANYOUTHDIGITALBUSINESSSUMMIT2019
#PROUDTOBEMALAYSIAN

sekian.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.imalaysiakini.com/2019/12/usahawan-muda-malaysia-terima.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Malaysia Dan Melayu Pertama Terima Anugerah Global Ini Malaysia Sekali Lagi Menyinar Di Pentas Dunia

Anak Malaysia Dan Melayu Pertama Terima Anugerah Global Ini Malaysia Sekali Lagi Menyinar Di Pentas Dunia

papar berkaitan - pada 17/12/2019 - jumlah : 318 hits
Bukan senang nak tengok nama Malaysia dan nama anak Melayu di persada dunia Sebelum ini banyak dicatatkan kejayaan kejayaan rakyat Malaysia menempa nama sehingga menjadi perhatian dunia Bukan sahaja dalam bidang sukan malah bidang lain sepe...
Motorsikal Selam Ciptaan Anak Muda Setiu Viral Seluruh Asean

Motorsikal Selam Ciptaan Anak Muda Setiu Viral Seluruh Asean

papar berkaitan - pada 4/12/2019 - jumlah : 292 hits
Setiu Musim banjir melanda Terengganu membuatkan anak muda Kampung Banggol Setiu Terengganu mencipta motorsikal selam perkongsian daripada saudara Fendi Khai di Facebooknya mendapat 14 000 share dan tular sehingga ke negara ASEAN Komen dari...
100 Usahawan Cemerlang Terima Anugerah Usahawan Sabah

100 Usahawan Cemerlang Terima Anugerah Usahawan Sabah

papar berkaitan - pada 13/12/2019 - jumlah : 861 hits
Usahawan wanita muda Norsiah Ahiddin antara 100 usahawan yang dipilih menerima anugerah bagi kategori Anugerah Usahawan 100 Most Outstanding Entrepreneur Sabah anjuran Kementerian Perdagangan dan Perindustrian melalui Pembangunan Perindustr...
L Or Al Malaysia Membantu Wanita Muda Membina Hidup Berkualiti Menerusi Kecantikan

L Or Al Malaysia Membantu Wanita Muda Membina Hidup Berkualiti Menerusi Kecantikan

papar berkaitan - pada 13/12/2019 - jumlah : 309 hits
Graduan 2019 Program Beauty for a Better LifeSelepas menjalani latihan selama 12 bulan 24 orang wanita berusia antara 16 dan 20 tahun yang merupakan kumpulan kelas 2019 kini lulus dari program Beauty for a Better Life L Or al Foundation Mer...
Kos Besarkan Anak Hingga Dewasa Di Malaysia Cecah Rm300 Ribu

Kos Besarkan Anak Hingga Dewasa Di Malaysia Cecah Rm300 Ribu

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 386 hits
Dizaman kos sara hidup semakin meningkat bukan mudah untuk membesarkan anak anak terutama buat mereka yang mempunyai keluarga yang besar Jika tinggal di bandar sudah tentu ianya cabaran besar dan tekanan kepada ibu bapa Diakui kos untuk mem...
Kedudukan Negara Mengadap Kaabah Jom Ketahui Malaysia Mengadap Mana

Kedudukan Negara Mengadap Kaabah Jom Ketahui Malaysia Mengadap Mana

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 571 hits
Kedudukan negara mengadap kaabah Jika anda tertanya tanya Malaysia mengadap sudut manakah di Baitullah MasyaAllah ianya betul betul di sudut Hajarul Aswad Multazam sudut di mana doa amat mustajab Sila klik pada pautan untuk melihat gambar d...
Azizulhasni Awang Raih Pingat Emas Buat Malaysia Di Cambride New Zealand

Azizulhasni Awang Raih Pingat Emas Buat Malaysia Di Cambride New Zealand

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 710 hits
Mohd Azizulhasni Awang jaguh trek berbasikal negara telah membawa berita gembira buat rakyat Malaysia Dia sekali lagi telah melakar nama apabila meraih pingat emas di acara keirin lelaki temasya Piala Dunia Trek di New Zealand pada hari ini...
Eight Gold Harvest For Malaysia On Day Seven

Eight Gold Harvest For Malaysia On Day Seven

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 252 hits
Malaysia recorded their best performance so far with an eight gold haul at the 30th SEA Games in Manila yesterday but will be hard pressed to achieve their target of 70 gold medals They also won eight silver and 13 bronze medals on the seve...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms