Umur 2 Tahun Kena Leukemia Hanya Sempat Buat Kemo Separuh Jalan Akhirnya Yaya Dijemput Ilahi


Sebuah kehilangan itu pastinya sesuatu yang menyakitkan. Lebih-lebih lagi kehilangan seorang anak yang masih kecil kerana menghidap penyakit serius seperti leukemia atau kanser darah. Ibu ayah mana yang sanggup melihat penderitaan si kecil, perlu menjalani pelbagai sesi rawatan yang tentunya menyakitkan.
Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul, tapi siapalah kita untuk menidakkan ketentuan Yang Maha Esa kerana ajal, maut itu semua ditanganNYA. Dalam satu perkongsian yang dibuat oleh Shiema Yusoff menerusi laman Facebook Kelab Ibu Mengandung Malaysia (KIMM) cukup menyentuh perasaan.
Anak yang dikandung dan dilahirkan cukup sifat disahkan menghidap penyakit leukemia ketika usianya baru 2 tahun. Harapan untuk melihat puteri yang diberi nama Nur Yusra Ainul Mardhiah untuk sembuh dan sihat seperti kanak-kanak lain tidak kesampaian. Allah lebih menyayangi si kecil ini apabila menghembuskan nafas terakhirnya sekitar April tahun ini.

Berikut adalah perkongsian yang dibuat:
Masih ingat lagi sewaktu mengandung dan melahirkan puteri ibu..
Nur Yusra Ainul Mardhiah. Nama manja adik Yaya atau baby Omeyy. Pada 11June 2015… Alhamdulillah lahir tanpa cacat cela. Ditatang bagai minyak yang penuh. Anak ke 4 dari 4 orang adik beradik masa tu.
Adik Yaya bf sepenuhnya sampai berumur 2 tahun.
Lepas dari menyusu dada, saya memberi susu formula.
Masa berumur 2 tahun setengah adik Yaya deman dan tidak ada selera makan. Dirinya nampak pucat dan letih tidak bermaya. Tidak bermain walaupon saya membelikan mainan baru utk nya.. Saya telah membawanya ke klinik kesihatan dan dihantar ke Husm kubang kerian.
Didiagnos ada leukemia Pada 2/12/2017 tarikh keramat pada kami apabila adik Yaya telah diagnosis leukemia(kanser darah).. Perkataan kanser itu sendiri sudah membuat kami takut dan risau. Takut kami akan kehilangan puteri kesayangan kami.
Bermulalah rentetan menjalani kimoterapi. Adik Yaya telah menjalani 6 kitaran kimoterapi. Berjuang habis habisan melawan kimoterapi dan kanser.
Alhamdulillah, semua berjaya. Pada awal April 2019, doktor menelefon dan memberi tahu blast sel adik masih berbaki sikit lagi tidak sampai 5% (dapat diketahui melalui ujian mengambil air tulang belakang kali ke 9). Dan prof menyarankan agar kami menyambung kimoterapi setengah cycle lagi bagi memastikan agar blast kanser betul betul tiada.
Saya sebagai ibu dan bapa mestilah ingin membuat yang terbaik utk anak kami. Biarlah dia sihat seperti kanak kanak lain. Sayang kami pada adik Yaya hanya Allah je yang tahu. Kami menerima cadangan prof utk sambung kimoterapi adik Yaya..
Sambung kemoterapi tapi tak sempat habiskan, Nur Yusra dijemput Ilahi Bermulalah pula perjalanan adik dan adik telah berjaya habiskan setengah kimoterapi nya itu.
Ibu dan ayah ingat matahari akan panas hingga kepetang rupanya hujan ditengah hari. Allahu akbar, semua adalah ketetapan Allah swt.
Yaya Dalam Kenangan
29April 2019, Allah telah menjemput adik pergi utk selama lamanya. Tiada lagi kimo utk adik, tiada lagi kesakitan utk adik. Bermainlah adik di alam yang kekal abadi. Bahagia utk selama lamanya. Anak syurga .masa itu ibu mengandung 7 bulan.

Tidak dapat adik Yaya bermain dengan baby dalam perut ibu. Sedangkan baby itu lah yang selalu dicium dan dipeluk sewaktu dalam perut.
Kalau adik masih ada mesti ibu paling seronok pilih pakaian sekolah utk adik. Tahun depan adik dah 5 tahun dah boleh sekolah. Adik Yaya pon sekarang dah ada adik berumur 6 bulan
Umar Uwais
#yayaDalamKenangan.
#al fatihah
#rinduWildansyurga
11/6/2015-29/4/2019
24syaaban 1436 – 23 syaaban 1440
sumber: KIMM
The post Umur 2 Tahun Kena Leukemia, Hanya Sempat Buat Kemo Separuh Jalan. Akhirnya Yaya Dijemput ILahi! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/umur-2-tahun-kena-leukemia-hanya-sempat-buat-kemo-separuh-jalan-akhirnya-yaya-dijemput-ilahi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Erick Thohir Menteri Bumn Rapat Perdana Dengan Dpr Setelah Sempat Dicekal 4 Tahun

Erick Thohir Menteri Bumn Rapat Perdana Dengan Dpr Setelah Sempat Dicekal 4 Tahun

papar berkaitan - pada 2/12/2019 - jumlah : 214 hits
Hubungan komunikasi Menteri BUMN periode sebelumnya dengan Komisi VI DPR sempat terganggu sehingga pada beberapa kali Rapat Kerja DPR dengan Kementerian BUMN diwakili oleh Menteri Keuangan Sri Mulyani
Sempat Gagal Program Bayi Tabung Istri Arief Muhammad Akhirnya Hamil Anak Pertama Bikin Terharu

Sempat Gagal Program Bayi Tabung Istri Arief Muhammad Akhirnya Hamil Anak Pertama Bikin Terharu

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 278 hits
Nggak sedikit yang ikut nangis saat lihat video yang dibikin Poconggg buat istrinya Sweet abis
32 Tahun Diburu Polis Akhirnya Dicekup Ketika Bergelar Usahawan

32 Tahun Diburu Polis Akhirnya Dicekup Ketika Bergelar Usahawan

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 244 hits
32 tahun diburu polis akhirnya dicekup ketika bergelar usahawan Dikemas kini 1 jam yang lalu Diterbitkan pada 30 Nov 2019 11
Bocah 12 Tahun Di Kalteng Sempat Disodomi Sebelum Dipenggal Polisi Tangkap Pelaku

Bocah 12 Tahun Di Kalteng Sempat Disodomi Sebelum Dipenggal Polisi Tangkap Pelaku

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 421 hits
Ahmad warga Katingan Kalimantan Tengah ditangkap polisi Dia adalah pelaku sodomi dan pemenggal kepala bocah H Jasad bocah H ditemukan dalam kondisi mengenaskan di bekas galian tambang masyarakat setempat Jumat Ahmad kini mendekam di penjara...
17 Tahun Kisah Trauma Akhirnya Aku Bongkar Kisah Sebenar Mengapa Aku Fobia Dengan Lelaki

17 Tahun Kisah Trauma Akhirnya Aku Bongkar Kisah Sebenar Mengapa Aku Fobia Dengan Lelaki

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 1247 hits
Salam readers Mohon admin approve post aku ni Sjk baca confession psl kes cabul ni aku dah tak boleh fokus exam esok Tak sangka kenangan buruk yg aku sangka aku dh lupa datang balik Seharian aku Menangis kt bilik Trauma tu Allah je tau Dah ...
Sempat Disetop Honor Rt Rw Di Kota Bekasi Diberikan Lagi Tahun 2020

Sempat Disetop Honor Rt Rw Di Kota Bekasi Diberikan Lagi Tahun 2020

papar berkaitan - pada 28/11/2019 - jumlah : 250 hits
Insentif sebesar Rp 1 75 juta untuk ketua RW dan Rp 1 25 juta untuk ketua RW dipakai untuk operasional seperti mengurus administrasi kependudukan Dengan adanya itu tak ada lagi iuran untuk pelayanan publik kepada masyarakat di lingkungan
Dakwa Umur 9 Tahun Maskot Mickey Mouse Ambil Kesempatan Meraba Pengunjung

Dakwa Umur 9 Tahun Maskot Mickey Mouse Ambil Kesempatan Meraba Pengunjung

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 425 hits
Sesiapa pasti sahaja akan teruja apabila terjumpa dengan maskot kartun kegemaran mereka Bukan sahaja kanak kanak malah orang dewasa turut teruja apabila erjumpa dengan maskot kerana dapat mengembalikan nostalgia lampau mereka Tetapi siapa s...
Baru Umur 12 Tahun Kanak Kanak Ini Dah Pegang Jawatan Sebagai Saintis Data

Baru Umur 12 Tahun Kanak Kanak Ini Dah Pegang Jawatan Sebagai Saintis Data

papar berkaitan - pada 29/11/2019 - jumlah : 324 hits
Sekiranya di Malaysia kanak kanak berusia 12 tahun berada di sekolah rendah dan bakal menduduki Ujian Penilaian Sekolah Rendah Usia ketika ini boleh dikatakan belum matang untuk membuat satu keputusan besar dalam hidup Namun tidak bagi seor...
Kronologi Nenek Maria 60 Tahun Terciduk Satpol Pp Bareng Brondong Di Hotel Sempat Ngaku Ibu Anak

Kronologi Nenek Maria 60 Tahun Terciduk Satpol Pp Bareng Brondong Di Hotel Sempat Ngaku Ibu Anak

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 312 hits
Kronologi nenek Maria yang berusia 60 tahun terciduk razia Satuan Polisi Pamong Praja berduaan dengan pria brondong di kamar hotel Saat awal terjaring razia nenek Maria mengaku jika dirinya dan teman pria brondongnya itu merupakan ibu dan a...
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Anwar Ibrahim Watak Utama Misi Gila



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Ugreen Nexode Rg 65w Robot Pengecas Peneman Aktiviti Anda

Wordpress Website Speed Build The Masters Golf Tournament

Hikayat Budak Pening Sebuah Legasi

Bayu Somerset Pakaian Tradisional Untuk Gaya Harian

Pengalaman Pertama Alami Kesesakan Di Lebuhraya Hingga 10 Jam

Bila Ada Ahli Keluarga Dan Kawan Jadi Influencer