Umno Pas Sepakat Tutup Pintu Buat Parti Berkawan Dap


Anne Muhammad Diterbitkan Hari ini 7:47 malam 

Umno dan PAS bakal menandatangani piagam bersama sebagai usaha menjadikan kerjasama di antara kedua-dua parti terbabit berlangsung secara rasmi, tidak lama lagi.

Melalui piagam tersebut, kata Presiden Umno Dr Ahmad Zahid Hamidi, mereka akan menutup pintu untuk mana-mana parti yang menjalin hubungan dengan DAP.

“Perbincangan (sudah) dimuktamadkan, tak akan ada rundingan dengan parti dalam Pakatan Harapan (PH) selagi mereka berkongsi kuasa dengan DAP.

“Umno tolak kerjasama dengan DAP. Oleh demikian, kita berpendirian, kita tak ada rundingan dengan pihak lain selagi mana-mana pihak bersekongkol dengan DAP,” katanya.

Bagaimanapun tidak dapat dipastikan mengapa bekas timbalan perdana menteri itu membangkitkan isu berkenaan pada sidang media hari ini.

Untuk rekod, awal bulan ini Pengerusi PH Dr Mahathir Mohamad pernah membuat pelawaan agar orang Melayu yang menyertai pembangkang menyertai Bersatu.

Ditanya mengapa Umno menolak DAP, Ahmad Zahid mendakwa DAP kini menterjemah agenda Malaysian Malaysia yang tidak dapat diterima oleh Umno dan BN.

Diterima sebulat suara

Sementara itu Ahmad Zahid memberitahu hanya presiden Umno diberi hak untuk berunding dengan mana-mana parti untuk membentuk kerjasama politik.

“Jika ada pihak di luar Umno dan PAS mahu jemput adakan perbincangan anggota Majlis Tertinggi (MT) mengambil keputusan muktamad, hanya presiden boleh mewakili Umno, tak ada orang lain,” katanya.

Ahmad Zahid ditemui media selepas mempengerusikan mesyuarat MT Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur sebentar tadi.

Beliau juga mengumumkan MT Umno sebulat suara bersetuju menerima kerjasama dengan PAS berdasarkan 'taawun siyasi' (bertolong-tolong dalam perkara politik), kata presidennya Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Menurut Ahmad Zahid kedua-dua parti itu - melalui setiausaha agung masing-masing - akan mengeluarkan kenyataan bersama berkaitan kerjasama itu, esok.

“Umno ambil keputusan bahawa kerjasama dengan PAS dengan menandatangani piagam yang berlandaskan taawun siyasi diterima sebulat suara anggota MT.

“Setiausaha Agung Umno dan PAS akan buat kenyataan bersama untuk memaklumkan kepada khalayak umum tentang tarikh dan tandatangan (piagam kerjasama) antara Umno dan PAS,” katanya


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2019/07/umno-pas-sepakat-tutup-pintu-buat-parti.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Untuk Apa Pas Kena Berkawan Dengan Umno

Untuk Apa Pas Kena Berkawan Dengan Umno

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 330 hits
Jwpnnya mudah Untuk menang pilihanraya Utk dapat kuasa Utk bagi lebai jadi menteri utk bagi AMANAH sakit hati itu shj PRU 15 nanti kalau pun PAS boleh menang dua tiga puluh kerusi Itu sewajibnya dgn bantuan UMNO Bermakna yg dominannya masih...
Mt Umno Terima Sebulat Suara Piagam Kerjasama Politik Dengan Pas Tolak 100 Peratus Dap Zahid

Mt Umno Terima Sebulat Suara Piagam Kerjasama Politik Dengan Pas Tolak 100 Peratus Dap Zahid

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 302 hits
Umno juga menolak DAP 100 peratus Majlis Tertinggi UMNO hari ini sebulat suara menerima kerjasama dengan PAS yang berlandaskan Taawun Siyasi dan majlis tandatangan piagam kerjasama berkenaan akan dimaklumkan esok Presidennya Datuk Seri Dr A...
Umno Tetap Tidak Akan Bekerjasama Dengan Parti Bersekongkol Dap

Umno Tetap Tidak Akan Bekerjasama Dengan Parti Bersekongkol Dap

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 165 hits
Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bercakap kepada media selepas Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di Menara Dato Onn Pusat Dagangan Dunia Putra Kuala Lumpur foto FAREEZ FADZIL KUALA LUMPUR UMNO mengulangi pendirian untuk tidak menga...
Matikah Momok Dap Di Hujung Keris Umno Pas

Matikah Momok Dap Di Hujung Keris Umno Pas

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 249 hits
Akhirnya UMNO dan PAS mencapai kata sepakat untuk bekerjasama atau bertaawun antara satu sama lain dalam mengharungi cabaran arus perdana politik tanah air Menurut kenyataan media yang dikeluarkan secara bersama oleh kedua dua parti UMNO da...
Tiada Syarat Untuk Umno Pas Bukan Parti Malaikat

Tiada Syarat Untuk Umno Pas Bukan Parti Malaikat

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 158 hits
KUALA LUMPUR 27 Julia Pas tidak akan mencampuri masalah dalaman yang dihadapi oleh UMNO dan tidak akan meletakkan apa apa syarat khusus untuk membolehkan kerjasama antara kedua dua parti itu terlaksana Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awa...
Kenapa Dap Panas Umno Dan Pas Bersama

Kenapa Dap Panas Umno Dan Pas Bersama

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 267 hits
Mengapa DAP yang berasa panas Tidak ada orang politik yang paling terkesan khuatir dan gementar dengan kerjasama UMNO dan Pas selain seorang yang bernama Lim Kit Siang Kekhuatiran Kit Siang cukup jelas apabila menulis artikel panjang mengec...
Kerjasama Pas Dan Umno Mendukung 100 Dap Sebagai Musuh Tetapi

Kerjasama Pas Dan Umno Mendukung 100 Dap Sebagai Musuh Tetapi

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 319 hits
Umno juga menolak DAP 100 peratus Majlis Tertinggi UMNO hari ini sebulat suara menerima kerjasama dengan PAS yang berlandaskan Taawun Siyasi dan majlis tandatangan piagam kerjasama berkenaan akan dimaklumkan esok Presidennya Datuk Seri Dr A...
Penyatuan Umno Pas Sudah Sampai Ke Peringkat Akar Umbi

Penyatuan Umno Pas Sudah Sampai Ke Peringkat Akar Umbi

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 302 hits
BACHOK Ahli UMNO dan Pas di peringkat akar umbi sudah menerima dan merestui gabungan kerjasama kedua dua parti ini walaupun piagam perjanjian kerjasama belum dimeterai Naib Presiden UMNO Datuk Seri Mahdzir Khalid berkata program bersama Pas...
Ph Malapetaka Politik Negara Ini Taawun Umno Pas Diperkukuh Annuar

Ph Malapetaka Politik Negara Ini Taawun Umno Pas Diperkukuh Annuar

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 179 hits
Setiausaha Agung UMNO Tan Sri Annuar Musa berkata Pakatan Harapan adalah malapetaka politik bagi rakyat di negara ini Katanya biarpun PH menggambarkan pentadbiran mereka ini adalah Malaysia Baharu tetapi tidak ada yang baharu Semenjak UMNO ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya