Umno Pas Makin Gila



Via WhatsApp
Sebelum kerajaan pimpinan Pakatan Harapan digulingkan, pelbagai isu kerap dimainkan oleh UMNO-PAS dan dilindungi oleh Pengkhianat dlm kerajaan PN termasuk isu kematian Adib, isu Dong Zhong, isu Tommy Thomas, isu “pengaiban Melayu-Islam dan sebagainya.
Semua isu ini biasanya dikaitkan dengan DAP dan PKR termasuk isu kematian Adib, di mana Waytha Moorthy didakwa diperalatkan oleh DAP dan bergerak atas arahan DAP.
Masyarakat Melayu-Islam diberitahu, jika Pakatan Harapan berjaya ditumbangkan, semua yang terlibat dalam isu-isu ini akan dihukum, khususnya DAP, yang digelar musuh Islam kerana dilindungi oleh Pengkhianat yang berada dlm kerajaan PN
Akhirnya, Pakatan Harapan tumbang apabila Pengkhianat Kerajaan PH Muhyiddin dan Azmin berpaling tadah terhadap PH dan tubuh kerajaan PN yg disokong oleh PPBM (Bersatu), UMNO dan PAS
Tiba-tiba, semua isu yang dimainkan terus didiamkan, malah UMNO dan PAS bersetuju diadakan inkues kedua untuk menyiasat punca kematian Adib walau pun perkara ini jelas bercanggah dengan peruntukan perundangan kerana Menteri Kehakiman drpd PAS.
Tiba-tiba, Dong Zhong yang sebelum ini didakwa “rasis lampau” dan wajib diharamkan, boleh dibawa bermuzakarah.
Tiba-tiba, sekolah Cina yang dahulunya dikatakan “tapak semaian budaya rasis” yang kononnya “ala komunis”, boleh ditambah malah dikembangkan lagi yang sedia ada.
Tiba-tiba, isu yang bersangkut paut dengan Tommy Thomas dan Waytha Moorthy yang hebat diperkatakan sehingga riuh satu kampung, disenyapkan.
Tiba-tiba, isu “pengaiban Melayu-Islam menerusi penjualan aset-aset TH” tidak lagi diperkatakan, yang ada hanya isu-isu teknikal berhubung untung rugi dan sebagainya.
Rupa-rupanya, kesemua isu ini hanya dimainkan untuk meraih sokongan Melayu-Islam dan melagakan Muslim dan bukan Muslim.
Satu per satu, penipuan UMNO dan PAS terbongkar, termasuk penipuan kononnya Kementerian Kewangan di bawah Lim Guan Eng paling boros berbelanja dengan meluluskan projek-projek rundingan terus.
Rupa-rupanya, pihak yang paling boros berbelanja dalam sejarah tanah air bukannya Pakatan Harapan, tetapi Barisan Nasional di bawah pentadbiran Najib.
Rupa-rupanya, TH tidak pernah dikawal oleh Guan Eng sepertimana yang didakwa manakala mesyuaratnya tidak pernah dipengerusikan oleh seorang Cina bukan Muslim.
Rupa-rupanya, penjualan aset TH dilakukan dengan banyak di bawah pentadbiran Najib dan tidak bercanggah langsung dengan mana-mana rukun Islam.
Rupa-rupanya, aset-aset TH sememangnya dibeli untuk tujuan pelaburan dan tidak salah untuk menjualnya kepada sesiapa pun asalkan pulangannya berpatutan dan dikembalikan kepada pelabur Muslim.
Banyak lagi penipuan yang terbongkar, dan kesemua ini dilakukan untuk memastikan penyokong tegar UMNO dan PAS terus membenci kaum Cina, bukan hanya DAP dan PKR
Ini terbukti apabila UMNO dan PAS baru-baru ini memainkan isu laman web versi Cina milik SPRM yang didakwa melanggar peruntukan perlembagaan persekutuan kerana tidak menggunakan Bahasa Kebangsaan untuk urusan rasmi.
Tetapi apa yang lupa diceritakan oleh UMNO dan PAS ialah laman ini merupakan laman pendua yang diterjemah dari laman asal versi Bahasa Kebangsaan dan diwujudkan di bawah pentadbiran Najib.
Ini bermakna, SPRM tidak pernah melanggar peruntukan perlembagaan persekutuan, malah tidak ada peruntukan perlembagaan yang menghalang sesiapa daripada membuat terjemahan dalam bahasa lain walau pun untuk urusan rasmi.
Bukan hanya UMNO dan PAS parti rasis, kepimpinannya dilihat makin rasis dan makin bersikap anti-Cina kebelakangan ini.
Malangnya, politik rasis sebegini makin kurang diterima oleh rakyat Malaysia, menyebabkan prestasi PPBM, UMNO dan PAS merosot teruk di PRN Sabah baru-baru ini walau pun PAS tidak bertanding tetapi beri sokongan penuh.
Masyarakat Melayu-Islam dan Bumiputra Muslim sudah mula membuka mata dan melihat siapa sebenarnya PPBM (Bersatu), UMNO dan PAS, bagaimana mereka ditipu dan khianat selama ini.
Ini jelas dapat dilihat apabila DAP dan PKR mencatatkan peningkatan ketara dalam undi Bumiputra Muslim di Sabah biar pun PPBM, UMNO dan PAS terus-menerus memainkan sentimen anti-DAP dan PKR dalam kempennya.
Percayalah, zaman provokasi Pengkhianat PPBM (Bersatu), UMNO dan PAS sudah lama berakhir.
Yang tinggal hanyalah sekumpulan manusia berkepentingan dan terdesak yang sanggup melagakan kaum Cina dan Melayu-Islam demi memajukan agenda peribadi masing-masing.
PPBM (Bersatu), UMNO dan PAS dijangka akan hangus di PRU-15 dan bakal digantikan oleh parti PKR dan PH.
Parti ini benar-benar menitikberatkan hak asasi dan nasib rakyat jelata yg hidup miskin serta mendukung perjuangan Agama, Bangsa dan Negara, bukannya Wang, Kuasa dan Kedudukan.
Hidup PKR!!!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/29911

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ahli Parlimen Umno Mahu Pertimbang Pilihan Meski Dalam Proses Bincang Bersama Pas Ppbm

Ahli Parlimen Umno Mahu Pertimbang Pilihan Meski Dalam Proses Bincang Bersama Pas Ppbm

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 390 hits
freemalaysiatoday com September 30 2020 3 30 PMPemimpin Umno PAS dan PPBM akan berbincang minggu ini mengenai beberapa isu PETALING JAYA Beberapa ahli Parlimen Umno dikatakan sedang mempertimbang pilihan untuk membubarkan Parlimen ketika pe...
Politik Kaum Umno Pas Buat Orang Menyampah

Politik Kaum Umno Pas Buat Orang Menyampah

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 378 hits
Sebelum kerajaan pimpinan Pakatan Harapan digulingkan pelbagai isu kerap dimainkan oleh UMNO PAS dan di lindungi oleh Pengkhianat dlm kerajaan PN termasuk isu kematian Adib isu Dong Zhong isu Tommy Thomas isu pengaiban Melayu Islam dan seba...
Sokong Muhyiddin Pas Minta Tunjuk Sebab Umno Hentam Balik

Sokong Muhyiddin Pas Minta Tunjuk Sebab Umno Hentam Balik

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 226 hits
Saya baru terbaca satu kenyataan yang dibuat oleh Setiausaha Agong PAS YB Takiyuddin Hassan di mana beliau telah meminta UMNO untuk memberi penjelasan berkenaan dakwaan berlaku perubahan sokongan kepada Perdana Menteri Takiyuddin juga berka...
Umno Pas And Bersatu To Meet Over Anwar S Claim Of Formidable Parliamentary Support

Umno Pas And Bersatu To Meet Over Anwar S Claim Of Formidable Parliamentary Support

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 288 hits
Umno PAS and Bersatu will meet this week over Anwar s claim of having formidable support among lawmakers Pictue by Miera ZulyanaKUALA LUMPUR Sept 30 The three main Malay parties Umno PAS and Bersatu will meet this week to discuss PKR presid...
Pas Tidak Menyebelahi Mana Mana Ketika Hubungan Umno Bersatu Tegang Kata Abdul Hadi

Pas Tidak Menyebelahi Mana Mana Ketika Hubungan Umno Bersatu Tegang Kata Abdul Hadi

papar berkaitan - pada 3/10/2020 - jumlah : 242 hits
Ketika hubungan antara Umno dan Bersatu dilihat semakin tegang PAS pula mengambil sikap berkecuali Dalam sidang media di Terengganu hari ini Presiden PAS Abdul Hadi Awang menyatakan sokongan kepada Muafakat Nasional dan Perikatan Nasional K...
Apa Salahnya Umno Dan Bersatu Pula Berkorban Untuk Pas

Apa Salahnya Umno Dan Bersatu Pula Berkorban Untuk Pas

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 262 hits
NIZAM AKA Apa yang dikata oleh fadli dan MB tu betul dan ada asasnya Dah tiba masanya untuk Umno dan Bersatu pula yang berkorban untuk Pas sebagaimana Pas berkorban untuk Umno dan Bersatu di Sabah Bukanlah sesuatu yang sukar untuk Anuar Mus...
Lepas Berkuasa Agenda Perjuangan Melayu Umno Pas Hilang

Lepas Berkuasa Agenda Perjuangan Melayu Umno Pas Hilang

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 382 hits
ismaweb netTindakan Ahli Parlimen UMNO sokong Anwar langkah kotor jatuhkan kerajaanBANGI 11 Safar 1442H Selasa Slogan UMNO PAS yang kononnya memperjuangkan Melayu dan Islam hilang selepas mendapat kuasa menjadi kerajaan Lebih menyedihkan la...
Mengapa Umno Pas Payah Sangat Faham

Mengapa Umno Pas Payah Sangat Faham

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 206 hits
APA YG PUAK NI MASIH TAK FAHAM Hutang RM 12 billion Dari RM 12 billion tu hampir 80 Jho Low dan Najib balun Bakinya RM 2 7 bil beli tanah air hitam Kemudian tanah air hitam tu pun dijual kepada China Komunis Baki RM 2 3 billion Jho Low buat...
Ahmad Jazlan Umno Kelantan Akan Bantu Pas Akur Dengan Agihan Kerusi Pru 15

Ahmad Jazlan Umno Kelantan Akan Bantu Pas Akur Dengan Agihan Kerusi Pru 15

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 281 hits
KOTA BHARU Semua pemimpin UMNO di Kelantan memberi perakuan untuk akur dengan keputusan pucuk pimpinan parti berhubung agihan kerusi pada pilihan raya umum akan datang selain komited membantu calon PAS melalui semangat Muafakat Nasional Per...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Bercakap Dengan Jun

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Don T Dim Your Dreams Let Integrity Electrical Illuminate Your Vision

Specialization And Excellence Headwater Health S Crna Focus

Ipr Lonjak Pendapatan Peniaga B40

Perintah Berkurung Untuk Kanak Kanak Bawah 13 Tahun