Umno Menurut Biar Berakal Mengikut Biar Pintar


 


Di harap selepas riuh rendah, hingar bingar selama 2 minggu ini, keputusan MKT malam tadi cukup lah menyedarkan ahli terutama pemimpin tertinggi parti bahawa keutamaan hari ini ialah kesejateraan rakyat dan keselamatan pertiwi.
Cukup lah terutaman para macai meniupkan api sengketa, para pengadu domba yang mengambil untung setiap perbalahan yang melanda. 
UMNO tidak boleh di pandu oleh para pengamal media yang menyusup masuk di dalam group whatsap ahli MKT, Ketua Bahagian mahupun struktur organisasinya. 
Jauh dari itu UMNO tidak berhak di pandu oleh mereka yang bukan pemimpin dan pemikir parti tapi hanya di lihat berada di keliling pemimpin maka sebok fb, instag dan pelbagai medium mereka mempelopori hala tuju dan pergerakan parti.
Pemimpin dan ahli perlu menolak sebarang anasir pemecah dan penyebab kenapa UMNO dan BN akan terus di tolak oleh rakyat hanya kerana pengamal media yang mahu menjaga tembolok mereka..!
Mudah mudahan..apa yang di laporkan...
KUALA LUMPUR, 30 Okt – Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi memaklumkan bahawa UMNO terus kekal fokus dan konsisten dengan kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini iaitu berpegang teguh kepada peri pentingnya gencatan politik dan rekonsiliasi nasional demi mendepani wabak Covid-19, menjaga kebajikan rakyat, keamanan negara dan kestabilan politik.
Beliau berkata demikian dalam kenyataan media yang dikeluarkan selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, malam tadi.
Berikut kenyataan penuh:
1. UMNO terus kekal fokus dan konsisten dengan kenyataan yang sudah berkali-kali dikeluarkan tentang peri pentingnya Gencatan Politik dan Rekonsiliasi Nasional demi mendepani wabak Covid-19, menjaga kebajikan rakyat, keamanan negara dan kestabilan politik.
2. UMNO juga ingin mengulangi dengan jelas sekali lagi bahawa kami menjunjung titah KDYMM Seri Paduka Baginda yang di-Pertuan Agong dan Majlis Raja-Raja Melayu untuk terus memastikan pentadbiran negara diurus dengan baik berpandukan keluhuran undang-undang dan menghormati semangat yang termaktub di dalam Perlembagaan Negara dan tidak membawa negara ke dalam darurat sebagaimana yang telah dicadangkan oleh pihak kerajaan.
3. UMNO memperhalusi pelbagai pandangan dan harapan rakyat mengenai Belanjawan 2021 untuk diangkat kepada Kerajaan termasuklah isu perlanjutan tempoh moratorium, bantuan sara hidup kepada rakyat yang hilang punca pendapatan akibat Covid-19, bantuan kepada belia yang menganggur, bayaran khas kepada barisan hadapan (frontliners) dan beberapa inisiatif untuk meningkatkan pengembangan ekonomi negara. Lantaran itu, UMNO akan memastikan Belanjawan 2021 yang bermanfaat untuk rakyat dapat diluluskan.
4. Maka sebarang tindakan mana-mana pihak yang mempersoalkan keputusan UMNO dalam mendokong titah KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong dan Majlis Raja-Raja Melayu adalah tidak bertanggungjawab dan amat dikesali. Sekiranya pendirian UMNO dalam perkara ini masih dipersoalkan, UMNO tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas demi untuk menjaga kedaulatan Raja-raja dan kepentingan rakyat.
5. UMNO adalah sebuah parti yang dasar-dasarnya sentiasa memberikan keutamaan kepada agenda rakyat. Maka, semua anggota Kabinet yang mewakili UMNO terus kekal dalam Kerajaan dan beriltizam untuk terus menjaga kebajikan rakyat dan mempertahankan maruah parti.
6. UMNO memutuskan agar mandat rakyat dikembalikan bagi mengujudkan Kerajaan yang stabil dengan mengadakan Pilihan Raya Umum setelah Pandemik Covid-19 dapat dikawal dan berada di peringkat minimum. 
sumber
Para pemimpin terutamanya perlu mengotakan apa yang di kata dengan membawa ahli dan parti kembali di yakini dan menjadi pokok yang rendang bagi rakyat dan negara perlukan sebagai tempat berteduh.
Jangan di turut kata penghasut, jangan di ikut kata pengadu domba. UMNO perlu kembali kuat dan kalau ini sebagai permulaan maka ayuh gerakkan dengan penuh kesungguhan.
Ikut kata Dato Onn dahulu, bersatu lah kita seperti mana kita tak pernah bersatu sebelum ini.
Atur langkah sederap..!
Hidup biar cerdik. Siapa? Kita lah..! Siapa lagi??? 
Lu Fikir La Sendiri..!





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://politikputramerdeka.blogspot.com/2020/10/umno-menurut-biar-berakal-mengikut-biar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Realme Jenama Telefon Pintar Jualan Terpantas Mencecah 50 Juta Menurut Counterpoint Research

Realme Jenama Telefon Pintar Jualan Terpantas Mencecah 50 Juta Menurut Counterpoint Research

papar berkaitan - pada 2/11/2020 - jumlah : 412 hits
realme sebuah syarikat teknologi muda dan trendet baru saja dinamakan oleh laporan penghantaran telefon pintar Counterpoint Q3 2020 sebagai jenama yang paling pesat berkembang sehingga mencapai 50 juta kejayaan penjualan telefon pintar Meny...
Mujahid Rayu Umno Sokong Anwar

Mujahid Rayu Umno Sokong Anwar

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 242 hits
Naib Presiden Amanah Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa mendakwa UMNO telah menjadi mangsa kumpulan pembelot dalam Kerajaan Perikatan Nasional Dalam artikel terbaharu bertajuk Membuang Sial Langkah Sheraton yang dimuat naik di Facebooknya har...
Anwar Warned About Cutting Deals With Umno Mps On Trial

Anwar Warned About Cutting Deals With Umno Mps On Trial

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 236 hits
There will be public outcry against the government if the attorney general decides to withdraw serious criminal charges against six Umno MPs a lawyer warned Mohamed Rafique Rashid Ali said some of the cases were in the midst of trials and t...
Report Cabinet Reshuffle Imminent As Perikatan Government Seeks To Appease A Restless Umno

Report Cabinet Reshuffle Imminent As Perikatan Government Seeks To Appease A Restless Umno

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 220 hits
The Perikatan Nasional administration is thought to be mulling a Cabinet reshuffle that could see more Umno lawmakers within its ranks reported Mingguan Malaysia Quoting an unnamed source the Sunday edition of Utusan Malaysia reported the a...
Dr M Marah Sebab Anak Dia Mukhriz Kalah Tanding Naib Presiden Umno Najib

Dr M Marah Sebab Anak Dia Mukhriz Kalah Tanding Naib Presiden Umno Najib

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 185 hits
on AHLI Parlimen Pekan Datuk Seri Najib Tun Razak membuat andaian kemarahan Ahli Parlimen Langkawi Tun Dr Mahathir Mohamad bermula selepas anaknya Datuk Seri Mukhriz tewas dalam pertandingan merebut jawatan Naib Presiden UMNO Najib berkata ...
Surat Tular Palsu Umno Tidak Pernah Keluar Surat Sokongan

Surat Tular Palsu Umno Tidak Pernah Keluar Surat Sokongan

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 275 hits
650 total views 650 views today KUALA LUMPUR Surat yang tular di media sosial kononnya Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi memberi sokongan dan kepercayaan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri baharu sejak teng...
Umno Can Determine Govt S Fate Khaled Nordin

Umno Can Determine Govt S Fate Khaled Nordin

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 287 hits
It s time for Prime Minister Muhyiddin Yassin to evaluate the direction of his government said Umno vice president Mohamed Khaled Nordin He said this is because many parties have seen the Perikatan Nasional government as weak with its cabin...
Umno Mps Leaders State Stand Against Anwar Dap

Umno Mps Leaders State Stand Against Anwar Dap

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 274 hits
As speculation mounts over another change in government at least three Umno MPs and two party leaders have stated their stand against supporting any plans backed by PKR president Anwar Ibrahim or those involving the DAP Their postings on so...
Umno Pas Kekal Muafakat Kami Teras Kekuatan

Umno Pas Kekal Muafakat Kami Teras Kekuatan

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 236 hits
SHAH ALAM UMNO dan Pas terus kekal muafakat walaupun apa jua tohmahan dan fitnah yang cuba dilontarkan untuk menggagalkannya Ketua Pemuda UMNO Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki berkata komitmen itu disuarakan dalam pertemuan antara pimpinan tert...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment