Umno Menang 26 Kerusi Dulu Pun Sebab No Anwar No Dap Shahidan


agendaily.com08/07/2023
Ahli Parlimen Arau Datuk Seri Shahidan Kassim.
Datuk Seri Dr Shahidan Kassim tidak melihat UMNO akan dapat memenangi kerusi yang banyak pada Pilihan Raya Negeri (PRN) di enam negeri, malah berkemungkinan akan kalah besar.

Ahli Parlimen Arau yang menang selepas dipecat UMNO pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) lalu itu berkata, 26 kerusi dimenangi bekas partinya itu sebelum ini disebabkan kempen ‘No Anwar, No DAP’ tetapi kini Presiden, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sudah mengkhianati ahli-ahli parti itu.

“Kedah, Terengganu dan Kelantan adalah lubuk PN, UMNO nak bertanding buat apa? Bertanding pun kalah, buat malu saja, nanti hilang benih.

“Walaupun dia buat formula, UMNO campur PH (Pakatan Harapan), maka jumlahnya dia menang tapi dia lupa orang UMNO bagi (undi) masa tu, masa dia kata ‘No Anwar, No DAP tapi sekarang dia duduk dengan DAP dan orang UMNO tak setuju,” katanya dipetik laporan BH.

Shahidan terdahulu hadir pada program Pentas Alternatif Rakyat Parlimen Pengkalan Chepa di Dataran Kijang, Pasar Kedai Buloh di Kot Bharu.

Untuk rekod, UMNO sebelem PRU-15 lalu membuat ketetapan mereka tidak akan menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekerjasama dengan DAP, tetapi Zahid membuat keputusan sebaliknya selepas berakhir PRU-15 lalu.

Berhubung keputusan MIC dan MCA tidak bertanding, Shahidan menyindir Zahid dengan berkata doa untuk UMNO berjuang solo, sudah termakbul.

“Sekarang UMNO bertanding solo. Sebab dia (Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamid) berdoa untuk solo, Allah makbulkan.

“Orang MIC dan MCA tak akan sokong UMNO. Jadi saya menyeru kepada mereka untuk sokong PN (Perikatan Nasional). Kita akan menegakkan keadilan tanpa was-was,” katanya.

Kelmarin, MCA menerusi kenyataan dikeluarkan setiausaha agungnya, Datuk Chong Sin Woon memaklumkan, parti itu tidak akan bertanding pada PRN di enam negeri, 12 Ogos ini.

Sebaliknya, MCA akan menumpukan kepada persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-16 (PRU16), selain melaksanakan pembaharuan dan kebangkitan semula parti itu.

Selang beberapa jam selepas itu, MIC menerusi setiausaha agungnya, RT Rajasekaran turut mengumumkan tidak akan bertanding dalam enam PRN berkenaan selepas meneliti keadaan politik semasa dan mendengar pandangan setiap ahli Mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/07/umno-menang-26-kerusi-dulu-pun-sebab-no.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar To The Defence Of Dap Umno

Anwar To The Defence Of Dap Umno

papar berkaitan - pada 8/7/2023 - jumlah : 315 hits
Prime Minister Anwar Ibrahim came to the defence of the DAP and Umno again at the launch of Pakatan Harapan and BN Selangor election machinery last night In his speech the Harapan chairperson said despite being a frequent target of oppositi...
Prn Pulau Pinang Dap Sah Tanding 19 Kerusi Dun Umno Hanya 6 Kerusi

Prn Pulau Pinang Dap Sah Tanding 19 Kerusi Dun Umno Hanya 6 Kerusi

papar berkaitan - pada 13/7/2023 - jumlah : 136 hits
agendaily com12 07 2023Pengerusi PH Pulau Pinang Chow Kon Yeow berkata tiada masalah beri jawatan kepada UMNO jika calon mereka menang PRN nanti Pilihan Raya Negeri Pulau Pinang menyaksikan UMNO hanya akan bertanding enam kerusi Dewan Undan...
Kenapa Tidak Isham Jalil Saja Yang Cadangkan Supaya Umno Berpisah Dengan Dap

Kenapa Tidak Isham Jalil Saja Yang Cadangkan Supaya Umno Berpisah Dengan Dap

papar berkaitan - pada 26/6/2023 - jumlah : 131 hits
Seorang Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Isham Jalil sambil membidas bekas Ahli Parlimen Damansara dari DAP Tony Pua kerana menggelar BN sebagai pakatan korup turut mencadangkan agar DAP segera meninggalkan UMNO Menurutnya Tony Pua dalam ha...
Pemuda Umno Bidas Guan Eng Tapi Zahid Pertahan Dakwa Cuba Burukkan Dap

Pemuda Umno Bidas Guan Eng Tapi Zahid Pertahan Dakwa Cuba Burukkan Dap

papar berkaitan - pada 10/7/2023 - jumlah : 122 hits
agendaily com09 7 2023Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mempertahankan kenyataan Lim Guan Eng Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mempertahankan Pengerusi DAP Lim Guan Eng yang didakwa sengaja membangkitkan isu 3R iaitu agama raja da...
Dap Views Umno Like Old Rag Claims Pn Youth Chief

Dap Views Umno Like Old Rag Claims Pn Youth Chief

papar berkaitan - pada 25/6/2023 - jumlah : 141 hits
Perikatan Nasional Youth chief Ahmad Fadhli Shaari has likened Umno and BN to an old rag used by the DAP to wipe their feet Fadhli said this was based on DAP former publicity secretary Tony Pua s remarks at last night s DAP Petaling Jaya fu...
Pengundi Umno Jangan Keluar Undi Jika Tak Sanggup Pangkah Dap

Pengundi Umno Jangan Keluar Undi Jika Tak Sanggup Pangkah Dap

papar berkaitan - pada 10/7/2023 - jumlah : 158 hits
agendaily com09 07 2023Sebelum ini Khalid Samad dikecam pemimpin UMNO kerana tidak menyokong pengampunan Najib Pemimpin Amanah menyarankan pengundi UMNO tidak keluar mengundi pada pilihan raya negeri 12 Ogos ini jika tidak sanggup memangkah...
In Malaysia Umno S Calls To Free Najib Risk Fracturing Anwar S Unity Government As First Election Test Looms

In Malaysia Umno S Calls To Free Najib Risk Fracturing Anwar S Unity Government As First Election Test Looms

papar berkaitan - pada 26/6/2023 - jumlah : 179 hits
The Malaysian PM s uneasy alliance with rivals Umno will soon face its first real electoral test in 6 statewide polls seen as a barometer of support Analysts say no good can come from pardon chatter for corrupt ex leader Najib even as they ...
Annuar Cabar Zahid Berdebat Dakwa Umno Kini Jadi Peminta Sedekah Kerusi

Annuar Cabar Zahid Berdebat Dakwa Umno Kini Jadi Peminta Sedekah Kerusi

papar berkaitan - pada 6/7/2023 - jumlah : 116 hits
agendaily com06 07 2023Annuar mencabar Zahid untuk berdebat Cabaran dilontar Tan Sri Annuar Musa kepada Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi untuk berdebat bagi melihat siapa sebenarnya pengkhianat orang Melayu dan Islam Bekas setiau...
Orang Umno Kesian Hampa Kena Tipu Dengan Zahid Shahidan

Orang Umno Kesian Hampa Kena Tipu Dengan Zahid Shahidan

papar berkaitan - pada 7/7/2023 - jumlah : 143 hits
agendaily com07 07 2023Ahli Parlimen Arau Datuk Seri Shahidan Kassim Bekas veteran UMNO Datuk Seri Shahidan Kassim menggesa agar akar umbi parti tersebut tidak lagi tertipu dengan helah yang sedang dilakukan Presiden mereka Datuk Seri Ahmad...
Bermalam Di Hotel Legend Inn Taiping

Feilina Feisol Mother Friend And Great Advocate Of Autism Rights

Muhyiddin Terlebih Perasan Di Sungai Bakap

Moxy Putrajaya Keselesaan Dan Keseronokkan Dalam Satu Tempat

How The Manly 150ah Lithium Battery Protects Against Overcharging And Short Circuits

Najib Kekal Dipenjara

Ww Tapau Jer

Supplement Yang Nieyl Makan Sekarang



Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok


10 Manfaat Bermain Game Honor Of Kings Yang Wajib Diketahui

Trip Pulau Langkawi

Israel Telah Kalah Tapi Ini Bukan Kata Pas

10 Kebaikan Durian Belanda Untuk Kesihatan Badan

Kenapa Melayu Makin Hilang Di Dunia

With China Producing Many Cars Should We Be Happy