Umno Mca Sedia Tanding Di Tanjung Piai


Beberapa parti politik menyatakan kesediaan untuk bertanding di kerusi parlimen Tanjung Piai, sehari selepas kematian penyandangnya Dr Md Farid Md Rafik semalam.

Calon MCA yang tewas pada PRU lalu, Wee Jeck Seng, berkata sedia untuk bertanding sekali lagi di situ, pada masa sama rakan komponen dalam BN, Umno turut menyatakan perkara serupa.

"Sebagai ketua bahagian, saya mempunyai tanggungjawab untuk mempertahankan kerusi itu dan saya sentiasa bersedia," katanya seperti dipetik The Malaysian Insight.

Dia berkata terpulang kepada parti untuk membuat keputusan dan masih terlalu awal untuk menyatakan dia akan dicalonkan atau tidak.

Bagaimanapun Umno Tanjung Piai mendakwa BN tewas di kerusi itu pada PRU lalu kerana MCA enggan melepaskan kawasan tradisinya itu kepada Umno.

Menurut The Malaysian Insight, ketua Umno bahagian itu Jefridin Atan berkata pihaknya dan juga orang Melayu di situ sudah lama menuntut kerusi tersebut dan orang Melayu tidak mengundi BN pada PRU lalu selepas perkara itu tidak berlaku.
Md Farid Md Rafik"Itu yang menyebabkan Wee kalah sebelum ini. Mereka (Umno Tanjung Piai) sudah tuntut tetapi pimpinan kerajaan ketika itu tidak mahu dengar, jadi mereka memilih parti lawan," katanya seperti dipetik.

Sementara itu, Bersatu Johor Mazlan Bujang yakin partinya akan mempertahankan kerusi itu bagi pihak Pakatan Harapan (PH).

"Ada konsensus di kalangan semua parti komponen PH sebelum ini bahawa kerusi parlimen Tanjung Piai milik Bersatu," katanya seperti dipetik the Malay Mail.

Parlimen Tanjung Piai secara tradisi merupakan pertembungan antara MCA dan DAP.

DAP melepaskan kerusi itu kepada Bersatu pada PRU ke-14, yang menyaksikan Md Farid membuat kejutan dengan menang di sana.

Dia menang dengan majoriti 524 undi, apabila mendapat 21,255 undi berbanding Wee (20,731) dan calon PAS Nordin Othman (2,962).

Sebelum itu kerusi itu yang diwujudkan pada 2004 sering dimenangi MCA dengan antara penyandangnya termasuk bekas presiden parti Ong Ka Ting.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dilaporkan akan mengeluarkan kenyataan berkenaan PRK Tanjung Piai esok, susulan kematian Farid akibat komplikasi jantung, awal pagi semalam.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2019/09/umno-mca-sedia-tanding-di-tanjung-piai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prk Tanjung Piai Umno Dan Mca Berebut Kerusi

Prk Tanjung Piai Umno Dan Mca Berebut Kerusi

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 324 hits
Beberapa parti politik menyatakan kesediaan untuk bertanding di kerusi parlimen Tanjung Piai sehari selepas kematian penyandangnya Dr Md Farid Md Rafik semalam Calon MCA yang tewas pada PRU lalu Wee Jeck Seng berkata sedia untuk bertanding ...
Cermin Muka Dulu Jika Mca Mahu Tanding Prk Tanjung Piai

Cermin Muka Dulu Jika Mca Mahu Tanding Prk Tanjung Piai

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 226 hits
PROF DR REDHUAN TEE ANDULLAH UTAMAKAN calon Melayu dalam PRK Tanjung Piai jika gabungan UMNO PAS mahu menang Jangan dengar cakap MCA MCA tidak pernah setia dengan BN sejak BN hilang kuasa PRU14 yang lalu Jika MCA berkeras biarkan dia Kita m...
Bn Akan Tanding Kerusi Parlimen Tanjung Piai Ahmad Zahid

Bn Akan Tanding Kerusi Parlimen Tanjung Piai Ahmad Zahid

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 258 hits
Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berucap pada Majlis Perasmian Mesyuarat Agung Kemajuan India SeMalaysia ke 27 di Wisma IPF Seri Kembangan Selangor foto HAZROL ZAINAL SERI KEMBANGAN Barisan Nasional akan meletakkan calon pada Pil...
Tanjung Piai Pas Sokong Jika Mca Bertanding

Tanjung Piai Pas Sokong Jika Mca Bertanding

papar berkaitan - pada 26/9/2019 - jumlah : 264 hits
Oleh Mohd Zulkifli ZainuddinTimbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Abdullah Foto Syamsi SuhaimiKOTA BHARU PAS akan menyokong jika Barisan Nasional meletakkan calon MCA pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Tanjung Piai Naib Presiden PAS...
Coming Tanjung Piai By Election To Test Umno Pas Claim To Multiracialism

Coming Tanjung Piai By Election To Test Umno Pas Claim To Multiracialism

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 300 hits
The Umno PAS charter on political cooperation could see both parties staying out of the Tanjung Piai by election PETALING JAYA The death of deputy minister and Tanjung Piai MP Md Farid Md Rafik on Saturday means Malaysians will be seeing ye...
Calon Pembangkang Prk Tanjung Piai Tak Semesti Mca

Calon Pembangkang Prk Tanjung Piai Tak Semesti Mca

papar berkaitan - pada 25/9/2019 - jumlah : 308 hits
Mohamed Khaled Nordin KUALA LUMPUR Sesiapapun wakil calon pembangkang dalam PRK Tanjung Piai tidak semestinya perlu mengikut acuan semasa pemilihan PRU 14 Naib Presiden UMNO Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata pasukan pembangkang tidak...
Mca To Discuss Tanjung Piai By Election On Thursday

Mca To Discuss Tanjung Piai By Election On Thursday

papar berkaitan - pada 25/9/2019 - jumlah : 241 hits
MCA s central committee is expected to discuss the upcoming during a meeting on Thursday The committee is expected to discuss whether to field a candidate in the seat which is traditionally contested by MCA or make way for its ally Umno to ...
Prk Tanjung Piai Pas Berkempen Dengan Umno

Prk Tanjung Piai Pas Berkempen Dengan Umno

papar berkaitan - pada 28/9/2019 - jumlah : 730 hits
Mohd Aizat Shamsuddinmohdaizat bh com myGAMBAR hiasanPAS sedia turun berkempen pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Tanjung Piai walaupun siapa saja calon yang akan diletakkan oleh Barisan Nasional termasuk daripada MCA Presiden PAS Datuk Seri ...
Mca Hantar Wakil Saksikan Piagam Umno Pas

Mca Hantar Wakil Saksikan Piagam Umno Pas

papar berkaitan - pada 14/9/2019 - jumlah : 310 hits
MALAYSIAKINI MCA akan menghantar wakil bagi memenuhi jemputan untuk menyaksikan upacara menandatangani piagam kerjasama antara Umno dan PAS Sabtu ini MCA turut dijemput untuk menyaksikan upacara menandatangani piagam kerjasama ini dan kami ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11