Umno Bukan Dayus Nak Diam Saja Tegas Tok Mat


freemalaysiatoday.com
Nora Mahpar
-January 4, 2021 11:48 PM


PETALING JAYA: Timbalan Presiden UMNO, Mohamad Hasan menegaskan beliau tidak akan berdiam diri sekiranya parti itu terus ditekan oleh PPBM termasuk usaha untuk merampas kubu UMNO.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rantau berkata PPBM perlu berusaha untuk menawan kerusi milik pembangkang yang dahulunya rakan mereka di dalam Pakatan Harapan.

“Kita bukan dengki atau nak bunuh siapa-siapa tetapi kau (PPBM) yang nak bunuh kita. Takkan UMNO dayus nak diam sahaja. Saya selaku timbalan presiden parti saya akan lawan untuk parti,” katanya dalam program bual bicara anjuran Studio UN9 di Facebook, malam ini.

Mengulas lanjut, beliau yang juga bekas menteri besar Negeri Sembilan berkata, UMNO-PAS-PPBM sudah bersetuju tiada adegan pertandingan tiga penjuru pada pilihan raya umum nanti.

“Kita dah setuju, dia (PPBM) mesti hormati asas ini. Kenapa nak berkubang dalam kubang kita? Kau pergilah berkubang dalam kubang PKR-Amanah-DAP yang ada dekat 100 kerusi boleh rebut. Sesuatu tak betul di sini,” katanya.

Mohamad berkata, PPBM perlu mengamalkan strategi berbeza daripada yang dibawa UMNO dengan menumpukan kawasan yang belum dikuasai gabungan PN.

“Ni kau berkubang dalam ‘red ocean’ yang dah sesak dengan UMNO dan PAS. Ni datang lagi seorang nak rebut ‘market share’ (kubu) kita. Sudah tentu UMNO tak suka… tak selesa. Bila ini terjadi, janganlah salahkan UMNO,” katanya.

Mengenai kerjasama UMNO dan PAS menerusi Muafakat Nasional (MN), beliau menegaskan, hubungan dua parti terbesar itu berjalan dengan baik atas dasar semangat penyatuan ummah, bukannya berpaksikan matlamat politik seperti digembar-gemburan oleh sesetengah pihak.

“Pada 14 Sept 2019, UMNO dan PAS tandatangan Piagam MN yang hanya menumpukan bagaimana kita nak satukan Melayu-Islam supaya tidak berpecah.

“Dari awal kita dah tahu, UMNO dan PAS ini umpama air dan minyak… tak mungkin boleh bercampur berdasarkan ideologi. Jadi kita tegaskan MN bukan satu entiti politik, hanya gerakan berteraskan agama dan semangat ‘brotherhood’ sesama Muslim,” katanya.

Beliau juga menjelaskan, UMNO dan Pas masih bermesyuarat atas platform MN dalam usaha memperkemaskan gerakan Melayu-Islam supaya orang Melayu tidak berpecah seperti sebelum ini.

“Kita masih bersama dan bermesyuarat walaupun PAS dah sertai PN. Apa yang kita mahu, gerakan ini diperkemas lagi supaya orang Melayu tidak berpecah,” katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/01/umno-bukan-dayus-nak-diam-saja-tegas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tok Mat Hassan Tolong Selamatkan Umno

Tok Mat Hassan Tolong Selamatkan Umno

papar berkaitan - pada 9/1/2021 - jumlah : 405 hits
S O S NI BUKAN JENAKA POLITIK TAPI IA SUATU KENYATAAN ATAS PANDANGAN RAKYATSELAMA INI APABILA BERLAKU KEKECOHAN DI DALAM POLITIK OLEH UMNO DAN BERSATU TOK MAT HASSAN MEMBISU SUDAH SAMPAI MASANYA TOK MAT HASSAN MENGAMBIL ALIH PENTADBIRAN UMN...
Comelnya Apam Teddy Bear Ni Nak Buat Pun Senang 7 Bahan Saja

Comelnya Apam Teddy Bear Ni Nak Buat Pun Senang 7 Bahan Saja

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 461 hits
Musim cuti sekolah yang panjang ini apa kata kita cipta bonding bersama anak anak dengan menyiapkan makanan kegemaran mereka Mencipta resipi comel dan unik seperti Apam Teddy Bear ini tidak kurang hebatnya Anak pasti teruja menunggu apam si...
Kenapa Masih Ada Penyokong Umno Bodoh Nak Faham

Kenapa Masih Ada Penyokong Umno Bodoh Nak Faham

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 185 hits
1 Surat Sokongan kpd Anwar Ibrahim sahih2 Rundingan Sulit Dengan DAP Benar3 Percubaan nak Jatuhkan Kerajaan PN berkali kali4 Agenda peribadi nak lepaskan masalah diri5 MN tak didaftar kerana UMnO kluk klek6 UMNO yg jemput PPBM masuk MN7 Age...
Isu Keluarga Zeti Dan Wang 1mdb Kenapa Sprm Masih Diam Soal Pemimpin Umno

Isu Keluarga Zeti Dan Wang 1mdb Kenapa Sprm Masih Diam Soal Pemimpin Umno

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 210 hits
Seorang pemimpin UMNO mempersoalkan Zeti Aziz dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia berdiam diri ketika bekas gabenor Bank Negara itu terpalit tuduhan ahli keluarganya menerima wang 1MDB Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Mohd Puad Zarka...
Nak Kerjasama Macamana Kalau Masa Jadi Kerajaan Umno Dipinggirkan

Nak Kerjasama Macamana Kalau Masa Jadi Kerajaan Umno Dipinggirkan

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 281 hits
Umno Terengganu tetap tegas tak mahu kerjasama dengan Pas pada PRU15January 3 2021 UMNO Terengganu mengulangi pendirian untuk tidak akan bekerjasama dengan Pas dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia pada Pilihan Raya Umum ke 15 nanti Pengerusin...
Bahas Usul Penceroboh Di Pau Umno Jangan Fikir Survival Saja

Bahas Usul Penceroboh Di Pau Umno Jangan Fikir Survival Saja

papar berkaitan - pada 9/1/2021 - jumlah : 212 hits
Bawa juga usul berkenaan tanah rizab selain hubungan dengan MCA BANGI UMNO sepatutnya membangkitkan isu kepentingan orang Melayu berbanding politik dan survival mereka dalam Perhimpuan Agung UMNO hujung bulan ini Pengerusi Pertubuhan Pertub...
Bukan Saja Umno Pas Pun Akan Mati Jika Memilih Bersama Bersatu Dalam Pru15 Nanti

Bukan Saja Umno Pas Pun Akan Mati Jika Memilih Bersama Bersatu Dalam Pru15 Nanti

papar berkaitan - pada 28/12/2020 - jumlah : 284 hits
Secara umumnya UMNO memang tidak mahu bersama dengan Bersatu untuk menghadapi PRU akan datang dan perkara itu sudah pun ditekankan banyak kali oleh pimpinannya Pendirian UMNO ialah mereka hanya bersama dalam kerajaan PN sekarang sehingga Pa...
Pertemuan Di Kedai Makan Tok Mat Tambun Sunway City

Pertemuan Di Kedai Makan Tok Mat Tambun Sunway City

papar berkaitan - pada 8/1/2021 - jumlah : 472 hits
Hai semua Kisah kali ni mengenai sahabat yg rose dah anggap seperti adik sendiri dia lebih muda dari rose Siti ni ibu tunggal dan mempunyai empat orang cahaya mata Arwah suami siti dah 3 tahun meninggal sakit jantung Sahabat baik suami rose...
Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

218 Fibonaci

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

Faisal Halim Kini Di Icu Tangan Kiri Tiada Tindak Balas

Persediaan Awal Haji



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Strategic Alliances For Business

Vaksin Astrazaneca Ditarik Balik Bukti Kukuh Perlu Tolak Ihr 2005 Malaysia Tribune 08 05 2024

Faja Skali Angga Dermawan Chord

Biodata Akhyar Rashid Penyerang Kebangsaan Malaysia

9 Makanan Yang Tidak Boleh Dipanaskan

Mega Minion Hadir Membantu Gru Dalam Trailer Terbaru Despicable Me 4