Umno Akan Lenyap Jika Tidak Bertindak Sekarang


 Salam.


Bergoyang semula parti UMNO nampaknya. Bila kita lihat dari dekat...kini ada 4 Team sedang bertarung. Ada team Zahid, ada team yang sokong Yiddin, ada yang sokong Ku Li dan ada yang masih mahukan penyatuan Ummah MN.
Sedangkan..ketetapan majoriti di beberapa negeri seperti Terengganu, Perlis, Pahang, Negeri Sembilan dan Johor memutuskan untuk menolak persepakatan MN dan PN. Manakala di Sabah, Kuala Lumpur, Perak dan Selangor masih mengharapkan PN dan MN. 
Adakah kuasa atau suara Zahid sebagai Presiden sudah berkurangan atau tidak lagi mendapat sokongan daripada ahli2nya lagi?. Sebagai contoh, pemecatan Annuar Musa sebagai S/U agung UMNO dan BN membuka tirai 2021 dengan perbalahan yang kian ketara dan ianya satu tindakan yang bijak dan berani. Siapa yang bakal menang dalam pertarungan ini?..Tentulah Tun M. Dia telah berjaya mengolah PPBM, melantik Yiddin sebagai PM, turut mencampuri urusan UMNO dengan memberi sokongan terbuka kepada Ku Li sebagai PM ke-9 dan kini berjaya mencapai sasarannya iaitu MEMECAH BELAHKAN UMNO.
Zahid dan UMNO perlu mengambil satu tindakan yang segera. Jika Zahid bijak....inilah masanya dia nekad membuat keputusan untuk bergabung dengan PKR dan PH. Pedulikan PPBM dan PAS kerana ramai ahli2 UMNO sendiri...tidak pernah sukakan geng2 Kartel Azmin berada di dalam KERAjaan. Walaupun Nazri Aziz menyatakan bahawa dia turut bersetuju untuk tidak bekerjasama dengan BERSATU, tetapi dia tetap mahukan sokongan ahli2 UMNO kepada pembentukan atau penyatuan MN (PAS-UMNO). Namun, tidak banyak impak di atas suara Chief Nazri itu. 
Samada akan berlakunya semula PRU (ke 15) ataupun tidak, ianya bergantung kepada ahli-ahli Parlimen UMNO itu sendiri ketika PH pula sedang menunggu sebarang keputusan dengan penuh sabar. Keretakan hubungan UMNO dan BERSATU ini, tidak menyebabkan atau mendatangkan masalah kepada PH sedikit pun. Mungkin sudah kehendak takdir...'yang asal kembali kepada yang asal'. Mungkin Tun M sudah menjangka akan memenangi pertarungan ini tetapi KECERDIKAN UMNO dan TAKDIR Allah adalah penentu segala-galanya. 
"Jika mengikut arus ke hilir....UMNO akan tumbang dan hilang dari penglihatan buat selama-lamanya. Jika UMNO menongkah sedikit arus dan membawa haluan ke hulu, maka Yiddin dan teamnya akan tumbang semudah kita menyebut perkataan 'MENANG'!".
Politikus-politikus yang cuba mengheret perbalahan ini..pasti sunyi ketika kita akan melihat rebahnya gergasi cacat bernama PAS dan, BERSATU tidak mungkin berupaya untuk bernafas sekali lagi. Zahid perlu mengambil tindakan yang bijak walaupun mungkin ada sedikit penentangan dari dalam. Untuk menyelamatkan negara, Islam, UMNO dan rakyat....zahid perlu membawa UMNO kepada PKR dan bersetuju untuk bergabung dengan PH. Itu adalah solusi yang paling tepat, bijak dan menyenangkan hati rakyat. In Sha Allah.


Terima kasih.
Yang ikhlas, jujur dan benar,
Mohd Asri Bakar.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/01/umno-akan-lenyap-jika-tidak-bertincak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sabarlah Umno Pas Sekarang Bukan Lagi Pas Yang Dulu

Sabarlah Umno Pas Sekarang Bukan Lagi Pas Yang Dulu

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 217 hits
Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan berkata mana mana pihak tidak perlu meminta parti itu memilih sama ada hendak bersama Muafakat Nasional atau tidak Ini kerana katanya PAS adalah antara watak utama yang merangka dan berusaha menubuhkan...
Tunggulah Pengakhiran Umno Najib Tegur Golongan Selesa

Tunggulah Pengakhiran Umno Najib Tegur Golongan Selesa

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 257 hits
January 3 2021 12 23 PMSejak era Perikatan dan Barisan Nasional UMNO merupakan parti induk dan peneraju dalam agenda serta hala tuju dalam pentadbiran kerajaan kata Najib Razak PETALING JAYA Bekas presiden UMNO Najib Razak mengingatkan ahli...
Perwakilan Umno Pagoh Sebulat Suara Tolak Kerjasama Dengan Bersatu

Perwakilan Umno Pagoh Sebulat Suara Tolak Kerjasama Dengan Bersatu

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 387 hits
malaysiadateline com Perwakilan Umno Bahagian Pagoh yang bermsyuarat semalam telah sebulat suara menolak sebarang bentuk kerjasama politik dengan Bersatu pimpinan Ahli Parlimen kawasan itu Tan Sri Muhyiddin Yassin Mereka juga menyokong sebu...
Umno Anak Tiri Dalam Pn Perlu Keluar Jika Tidak Mahu Terkubur Kata Najib

Umno Anak Tiri Dalam Pn Perlu Keluar Jika Tidak Mahu Terkubur Kata Najib

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 254 hits
freemalaysiatoday com January 3 2021 3 29 PMSejak era Perikatan dan Barisan Nasional UMNO merupakan parti induk dan peneraju dalam agenda serta hala tuju dalam pentadbiran kerajaan kata Najib Razak PETALING JAYA Bekas presiden UMNO Najib Ra...
Umno Pulau Pinang Tolak Kerjasama Politik Dengan Bersatu Pada Pru15 Datuk Musa Sheikh Fadzir

Umno Pulau Pinang Tolak Kerjasama Politik Dengan Bersatu Pada Pru15 Datuk Musa Sheikh Fadzir

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 520 hits
UMNO Pulau Pinang menolak sebarang kerjasama politik dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia pada Pilihan Raya Umum ke 15 Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri Datuk Musa Sheikh Fadzir berkata keputusan itu diputuskan majoriti semua bahagia...
Umno Must Leave Pn Or It Will Perish Says Najib

Umno Must Leave Pn Or It Will Perish Says Najib

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 303 hits
Former prime minister Najib Razak said Umno was never meant to play second fiddle from the time it was formed in 1946 PETALING JAYA Former prime minister Najib Razak has told Umno leaders and members not to get used to the party s supportin...
Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli

Titah Hasrat Dan Pandangan Tuanku

Perlis Tak Ada Airport Tapi Ada Flight

Selamat Hari Raya Aidilfitri Kepada Sahabat Ksdd Yang Tercinta