Ummi Nazeera Impi Watak Berat Serius






Andai dicongak sekali imbas, kehadiran dan pembabitannya dengan menggunakan nama pentas Ummi Nazeera dalam kancah dunia seni lakonan bukan baru satu atau dua tahun.

Ironi, pelakon berusia 29 tahun ini sudah pun mula menempa nama di persada arena lakonan sejak berumur 18 tahun menerusi beberapa naskhah drama televisyen popular Melayu.

Namun, ‘kehilangannya’ dalam radar seni selama hampir sembilan bulan sebelum ini membuatkan banyak pihak tertanya-tanya ke mana perginya bintang berbadan genit itu dan apakah punca tuan punya badan bertindak menyepikan diri.

Bukan sahaja daripada dalam kalangan peminat, kehilangannya turut dirasai teman-teman artis dan mereka yang seangkatan dengannya, tidak kurang juga rumah-rumah produksi dan sutradara yang pernah bekerjasama dengannya.

Namun begitu, Ummi atau nama lengkapnya Ummi Nazeera Nur Hidayah Zainal Abidin punya alasan dan sebab musabab tersendiri mengapa dia bertindak sedemikian rupa.

Kembali aktif

“Ya memang hampir setahun saya mendiamkan diri. Sepanjang waktu itu jugalah saya langsung tidak menerima sebarang tawaran lakonan daripada mana-mana pengarah. Bukan sebab tiada sebarang tawaran lakonan, tetapi saya yang bertindak menolak tawaran tersebut.

“Dalam tempoh hampir setahun ini jugalah saya berhadapan dengan pelbagai ujian daripada Yang Maha Esa terutama dalam proses melahirkan anak pertama,” katanya membuka bicara bersama Sensasi Bintang dalam satu sesi fotografi di Studio Utusan baru-baru ini.

Tambahnya, sepanjang berada dalam zon ‘kritikal’ tersebut, dia terpaksa mengambil keputusan untuk berehat seketika agar kesihatannya benar-benar pulih selepas kejadian yang tidak diingini menimpa dirinya sekitar Ogos tahun lalu.

Bercerita lanjut, bintang filem Bisik Pada Langit itu memberitahu, kini dia bersedia kembali aktif dalam dunia lakonan setelah sudah sekian lama berehat dan tidak tampil di kaca televisyen mahupun layar perak.

Kongsinya, kali terakhir dia muncul di layar perak adalah ketika membawakan watak sebagai Yaya menerusi naskhah Gol & Gincu Vol 2 arahan Umi Salwana Omar sekitar Oktober tahun lalu.

“Ya itulah filem terakhir yang saya lakonkan. Proses penggambarannya pun dijalankan lebih awal sebelum saya melahirkan puteri sulung pertama, Ayra Aneesah yang kini memasuki usia sembilan bulan.

“Jujur saya katakan memang rindu untuk kembali beraksi dan aktif semula dalam lakonan. Itu sebahagian jiwa dan hidup saya, masakan nak tinggalkan begitu sahaja,” ujarnya.

Jelasnya, bagi memastikan urusan kerja dan jadual berjalan lancar, strategi dan langkah pertama yang diambilnya adalah dengan bernaung di bawah syarikat pengurusan Rocketfuel Entertainment Sdn. Bhd. bermula bulan lalu.

Kongsinya, jika sebelum ini, segala urusan berkaitan kerja dan jadual hanya diurus sendiri dengan bantuan pengurusnya tanpa sebarang campur tangan mana-mana pihak pengurusan.

Watak berat

Ditebak mengenai apakah watak yang paling dirindui untuk dibawakan sekembalinya dalam persada lakonan, Ummi menjelaskan, dia sudah lama mengidam dan mengimpikan untuk membawa lebih banyak watak berat seperti kebanyakan karakter yang pernah dijayakan menerusi naskhah-naskhahnya sebelum ini. Baginya, masih banyak lagi yang tersimpan dan masih belum dizahirkan sebagai seorang anak seni selain mahu terus meneroka dan mencabar tahap kemampuan diri.

“Saya memang sudah lama menantikan untuk membawa watak berat dan mencabar. Rasanya sudah lama saya tidak jayakan watak-watak sedemikian rupa.

“Sudah lama saya tidak ekspresikan diri dalam lakonan watak-watak berat dan berunsur serius. Jadi sudah tiba masanya saya berbuat demikian,” tuturnya yang kini sedang menunggu apa sahaja naskhah yang boleh menonjolkan bakatnya.

Tambah pelakon yang mula mencipta nama menerusi naskhah fenomena Nur Kasih terbitan TV3 itu, selain lakonan dia juga ada melibatkan diri dengan beberapa program termasuk Sepahtu Reunion Live selain drama radio untuk IKIM FM sempena bulan puasa.

Lebaran

Menyentuh mengenai lebaran yang bakal disambut, Ummi menyatakan dia akan meraikan Aidilfitri bersama keluarga tercinta di Besut, Terengganu selama beberapa hari sebelum kembali bertugas di ibu kota.

Paling menarik, tahun ini juga merupakan tahun pertama suaminya akan beraya di kampung sebelah ibu dan bapa mertua.

“Memang tak sabar nak sambut raya pada tahun ini lebih-lebih lagi sudah bertiga, kalau dahulu hanya berdua. Ibu dan ayah Ummi juga tak sabar menunggu kehadiran cucu pertama lebaran nanti.

“Paling menarik, tahun ini, kami anak beranak buat pertama kalinya akan berkumpul dari generasi pertama hingga kelima yang berjumlah lebih 500 ahli keluarga,” tuturnya.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://artismeletop.blogspot.com/2019/05/ummi-nazeera-impi-watak-berat-serius.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Informasi Penyakit Artis Buka Tudung Pelakon Ummi Nazeera Mengulas

Informasi Penyakit Artis Buka Tudung Pelakon Ummi Nazeera Mengulas

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 444 hits
Menurut Ummi Nazeera dia merasakan tindakan seseorang individu memakai dan membuka semula tudung adalah tidak normal Foto Astro GEMPAKHALAMAN HIBURAN Ia tak normal Ummi Nazeera ulas penyakit artis buka tudungPELAKON Ummi Nazeera terpanggil ...
It S Not Normal And It S Not Right Ummi Nazeera Ulas Penyakit Artis Buka Tudung

It S Not Normal And It S Not Right Ummi Nazeera Ulas Penyakit Artis Buka Tudung

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 402 hits
PELAKON Ummi Nazeera terpanggil untuk mengulas mengenai situasi golongan selebriti yang sewenang wenangnya mudah untuk membuka tudung Kata Ummi dia merasakan tindakan seseorang individu memakai dan membuka semula tudung adalah tidak normal ...
Kajian Menangis Boleh Menurunkan Berat Badan

Kajian Menangis Boleh Menurunkan Berat Badan

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 269 hits
Biasanya kita menangis sebagai respon kepada kesakitan tekanan kesedihan ataupun kegembiraan Bagaimanapun menurut sebuah kajian terbaru menangis dengan penuh emosi boleh membantu menurunkan berat badan Kredit foto Carian GoogleDr Aaron Neuf...
Berat Dugaan Mu Sayang

Berat Dugaan Mu Sayang

papar berkaitan - pada 13/5/2019 - jumlah : 196 hits
MARANG Siapa sangka di sebalik senyuman manis yang dilemparkan murid tahun tiga Sekolah Kebangsaan Simpang Rawai Bukit Payung ini menderita sakit kulit sejak dilahirkan Keadaan fizikal Nur Fatihah Hadfina Abdul Qayyum 9 sama seperti budak s...
Kajian Menangis Mampu Menurunkan Berat Badan Dan Waktu Sesuai Untuk Melakukannya Adalah Pada Jam 7 Hingga 10 Malam

Kajian Menangis Mampu Menurunkan Berat Badan Dan Waktu Sesuai Untuk Melakukannya Adalah Pada Jam 7 Hingga 10 Malam

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 261 hits
Jika anda seorang yang mudah menangis jika menonton cerita cerita sedih teruskan berbuat demikian Hal ini kerana menurut AsiaOne satu kajian yang dijalankan baru baru ini mendapati bahawa menangis mampu meningkatkan tahap kortisol Ini juga ...
Ramai Yang Tidak Ambil Berat Tentang Penjagaan Rantai Motorsikal

Ramai Yang Tidak Ambil Berat Tentang Penjagaan Rantai Motorsikal

papar berkaitan - pada 13/5/2019 - jumlah : 509 hits
Assalamualaikum semua dan Salam Ramadhan Setelah hampir tiga tahun ulang alik dari rumah ke tempat kerja sejauh 1000km seminggu banyak yang aku belajar daripada bagaimana untuk mengekalkan hayat motorsikal dan juga menjimatkan kos selenggar...
Berat Tak Sampai Sekilo Gula Berada Dalam Inkubator 4 Bulan Kini Ameena Terus Survive

Berat Tak Sampai Sekilo Gula Berada Dalam Inkubator 4 Bulan Kini Ameena Terus Survive

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 444 hits
Pengalaman ibu ini melahirkan anak pramatang tentu bukan mudah Namun anak dilahirkan kuat semangat terus berjuang hidup hingga ke hari ini Puan Nor Amalina berdepan saat genting ketika hamil Sebelum ini tidak menjangka mengalami darah tingg...
3 Perkataan Yang Lebih Berat Daripada Nilai Emas

3 Perkataan Yang Lebih Berat Daripada Nilai Emas

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 322 hits
Para salaf berpesan dengan 3 perkataan sekiranya ditimbang dengan emas sekalipun nescaya ia lebih berat PERTAMA Siapa yang memperelokkan hubungan antara dia dengan Allah nescaya Allah akan memperelokkan hubungannya dengan sesama manusia KED...
Polisi Gemuk Di Gorontalo Dikumpulkan Ada Yang Memiliki Berat 100 Kg Lebih

Polisi Gemuk Di Gorontalo Dikumpulkan Ada Yang Memiliki Berat 100 Kg Lebih

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 479 hits
Perang terhadap obesitas alias berat badan berlebih dilakukan Kepolisian Daerah Gorontalo Personel yang memiliki berat badan berlebih atau berbadan tambun dikumpul dan ditimbang Mereka diberi target harus mampu menurunkan berat badan selama...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Bila Duit Nak Masuk

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Vanny Vabiola Sudahi Saja Chord

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Faisal Halim Alami Kecederaan Disimbah Asid

Lemas Tiga Beranak Ditemukan Tidak Lagi Bernyawa Selepas Mandi Manda Di Sungai Balak

Peminat Tempatan Puas Oneus Gegar Kuala Lumpur Di Konsert Jelajah Ke 2 La Dolce Vita