Ulasan Razer Kitsune Lightning Penguasaan Terakhir Dan Satu Satunya Dalam Pengontrol Arked Optikal




Jika anda seorang peminat permainan berlawan yang santai, anda mungkin akan selesa bermain permainan-permainan tersebut dengan menggunakan pengontrol asal yang disertakan dengan konsol pilihan anda, atau malah mana-mana pengontrol lama pada PC. Di hujung spektrum yang bertentangan, hanya peminat yang sangat dedikasi dalam genre ini akan mempertimbangkan untuk mendapatkan pengontrol khas atas sebab ini. Jika anda menganggap diri anda tergolong dalam yang terakhir, maka Razer Kitsune yang telah dikeluarkan tahun lalu pasti adalah satu perkara yang telah lama dipertimbangkan oleh anda. Asalkan anda belum membuat keputusan, tentunya.
Razer telah memberikan kami sebuah Kitsune untuk ditinjaikan beberapa bulan yang lalu. Tetapi saya memutuskan bahawa, untuk memberikan pandangannya seadil mungkin, saya mengambil masa dengan menggunakannya, mengujinya dengan Street Fighter 6 dan Tekken 8 untuk memberikan penilaian yang seadil mungkin. Dengan harga permintaan yang bermula dari RM1,479, ini adalah alasan yang lebih daripada cukup untuk berbuat demikian. Dan dengan itu, ini adalah pendapat saya mengenai pengontrol arcade tanpa tuas yang cukup unik ini.
Apa Yang Saya Lihat?
Razer Kitsune tidak seperti majoriti pengontrol arcade atas beberapa sebab. Pertama, ia adalah pengontrol tanpa tuas, yang meninggalkan bahagian tuas pada raerata pengontrol berlawan. Kedua, ia menggunakan susunan asal Hit Box, yang memiliki butang Up terletak di bahagian bawah untuk merangkak, meniru menekan kunci space pada papan kekunci untuk melompat. Ketiga, dan mungkin yang paling penting, ia menggunakan suis optikal jenama itu.

Berbanding dengan Hit Box sebenar, Razer Kitsune jauh lebih nipis. Seperti yang disebut semasa saya melaporkan peluncurannya, ia lebih nipis daripada papan kekunci profil rendah jenama itu, Deathstalker V2. Ini bermaksud ia lebih mudah untuk dibawa ke tempat-tempat pertemuan atau pertandingan tempatan. Terdapat juga sehelai sarung karet di bawahnya supaya ia tidak tergelincir dari pangkuan anda semasa anda menggunakannya, tetapi ini adalah sesuatu yang lumrah pada pengontrol arcade pada hari ini.
Berkaitan dengan pertandingan, Razer Kitsune juga dilengkapi dengan kunci kabel untuk memastikan bahawa penghubung USB-C tidak terkeluarkan secara tidak sengaja dalam keadaan pertarungan. Pastinya ciri yang baik untuk dimiliki kerana pengontrol yang terputus biasanya membawa kepada pengecualian dalam pertandingan. Dalam kelompok yang sama, anda juga mendapat kunci utama yang mematikan touchpad dan semua butang lain selain daripada 12 utama. Ini membawa kepada sedikit masalah yang akan kami sentuh dalam seketika.
Apakah Kelebihannya? Sungguh pun, perkara terbaik mengenai Razer Kitsune sebenarnya adalah fakta bahawa ia menggunakan suis optikal. Sebenarnya, ia kelihatan menggunakan suis yang sama yang terdapat dalam siri papan kekunci Deathstalker V2, lengkap dengan penyerap impak.
Secara teknikal, suis optikal mempunyai kelebihan prestasi, dengan respon pemicu yang lebih cepat dan lebih sensitif. Tetapi mungkin anda perlu menjadi seorang pemain yang profesional untuk dapat memberitahu anda sama ada terdapat perbezaan praktikal, bukan hanya teori. Tetapi saya akan memberitahu anda bahawa bukanlah prestasi segera yang penting, tetapi kebolehtahan jangka panjang suis-suis ini. Ini bermakna anda lebih cenderung untuk bosan dengan Razer Kitsune dan mendapatkan pengontrol arcade lain sebelum sebarang suis optikalnya gagal.
Jika atas sebab apa pun anda memilih untuk menukar suis-suis ini, tetapi ia agak sukar untuk diakses. Tetapi yang lebih penting, pilihan lain adalah kunci optikal berbunyi, tetapi mengapakah anda mahu itu untuk sesuatu yang bukan papan kekunci?

Butang-butang pada Razer Kitsune juga terasa amat menyeronokkan untuk ditekan. Walaupun butang-butang ini tidak sepenuhnya senyap – menekannya dengan kuat masih menghasilkan maklum balas audit yang jelas – anda boleh menekannya dengan senyap cukup untuk tidak memberikan langkah seterusnya kepada lawan duduk di sebelah anda jika anda cukup tenang semasa perlawanan. Terdapat juga sesuatu tentang cara mereka kembali ke kedudukan semula apabila anda mengangkat jari anda daripada mereka yang terasa amat memuaskan.
Akhirnya, dan mungkin sedikit bertentangan, Razer Kitsune tidak mengurangkan sepenuhnya berat dan saiznya mungkin adalah perkara yang baik. Berkaitan dengan yang pertama, saat ia lebih besar bermaksud anda mendapat sedikit tempat rehat lengan jika anda menggunakannya di atas meja daripada pangkuan anda. Kawasan permukaan yang lebih besar, serta beratnya, juga bermaksud ia kekal lebih rapat di pangkuan anda.
Apa Masalahnya?
Mengingatkan kepada harga yang diminta bagi Razer Kitsune, saya rasa adalah lebih wajar saya menjadi lebih kritikal, tetapi walaupun begitu, pengontrol arcade tanpa tuas tidak terlepas daripada kelemahan yang objektif. Untuk mula, sebagai produk yang sah dilisensikan PlayStation, Razer Kitsune berfungsi dengan mudah untuk PS5, tetapi anehnya tidak dengan PS4. Ia juga menggunakan Xinput di PC, yang menyebabkan pemberitahuan butang Xbox. Ia sentiasa membingungkan apabila ini berlaku, dan kali ini bukan pengecualian. Ia menjadi lebih mengejutkan apabila terdapat beberapa kenop butang untuk PC ke PS5, dan pengontrol ini sama sekali tidak berfungsi pada PC apabila ditetapkan kepada yang terakhir.
Saya telah menyebut sebelum ini bahawa terdapat kunci utama yang menghentikan butang-butaang di luar daripada 12 utama daripada berfungsi. Ini kebanyakkannya adalah perkara baik, tetapi atas sebab apa pun butang L3 dan R3 juga menjadi tidak responsif apabila ini dilakukan. Ini mengunci anda keluar daripada dua butang yang sah yang sepatutnya boleh diakses dalam tetapan pertandingan, hanya untuk memastikan bahawa anda tidak akan mendedahkan diri sendiri dengan jeda permainan.

Terakhir, dan ini mungkin perkara paling kecil dalam skema yang besar, adalah jalur RGB di sekitar tepi Razer Kits



Source link
The post Ulasan Razer Kitsune Lightning: Penguasaan Terakhir – Dan Satu-satunya – Dalam Pengontrol Arked Optikal appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/ulasan-razer-kitsune-lightning-penguasaan-terakhir-dan-satu-satunya-dalam-pengontrol-arked-optikal/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kereta Terjatuh Dari Tingkat Satu Parking Bangunan Pemandu Wanita Cedera

Kereta Terjatuh Dari Tingkat Satu Parking Bangunan Pemandu Wanita Cedera

papar berkaitan - pada 2/3/2024 - jumlah : 112 hits
nbsp Seorang wanita nyaris maut apabila kenderaan yang dipandunya merempuh tembok ruangan parking dekat sebuah bangunan di Jalan P Ramlee sebelum terjatuh Kereta tersebut dipercayai terjatuh dari tingkat satu bangunan dan dalam keadaan terb...
Kakorlantas Sebut Dalam Satu Hari Ada 76 Orang Meninggal Akibat Kecelakaan Di Jalur Nasional

Kakorlantas Sebut Dalam Satu Hari Ada 76 Orang Meninggal Akibat Kecelakaan Di Jalur Nasional

papar berkaitan - pada 2/3/2024 - jumlah : 96 hits
Dampak yang ditimbulkan laka lantas banyak korban menderita luka luka dan kerugian materi
Kisah Anak Autisme Survive Hidup Tanpa Ibu Bapa Bahalol Arahan Que Haidar Dipuji Satu Naskah Dahsyat

Kisah Anak Autisme Survive Hidup Tanpa Ibu Bapa Bahalol Arahan Que Haidar Dipuji Satu Naskah Dahsyat

papar berkaitan - pada 1/3/2024 - jumlah : 104 hits
Tidak ramai pengkarya menghasilkan naskah yang mengetengahkan tentang kisah anak istimewa namun telemovie yang diarahkan oleh pelakon terkenal tanah air menjadi sebutan baru baru ini nbsp var currentUrlTwo window location hostname window lo...
Korban Meninggal Longsor Di Luwu Sulsel Bertambah Satu Ditemukan Di Jurang

Korban Meninggal Longsor Di Luwu Sulsel Bertambah Satu Ditemukan Di Jurang

papar berkaitan - pada 27/2/2024 - jumlah : 57 hits
Kepala Basarnas Makassar Mexianus Bekabel mengatakan tim SAR gabungan kembali menemukan satu orang korban meninggal dunia
Petani Ditangkap Usai Bakar Satu Hektare Lahan Kebun Sawit Di Riau

Petani Ditangkap Usai Bakar Satu Hektare Lahan Kebun Sawit Di Riau

papar berkaitan - pada 28/2/2024 - jumlah : 74 hits
Polisi menyita barang bukti berupa tiga batang kayu bekas terbakar dan satu mancis
Penatnya Nak Suruh Anak Solat Doa Yang Satu Ni Buat Anak Berdesup Solat Tanpa Di Suruh

Penatnya Nak Suruh Anak Solat Doa Yang Satu Ni Buat Anak Berdesup Solat Tanpa Di Suruh

papar berkaitan - pada 2/3/2024 - jumlah : 147 hits
Mendidik anak untuk solat menjadi satu kepayahan buat ibu ayah Ada anak yang terpaksa disuruh berkali kali diambil rotan dan sebagainya tapi masih tidak bangun untuk bersolat Perkongsian ibu ini Wan Rohani Wan Ismail atau lebih dikenali Wan...
Airasia Santan Menu Baru Harga

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls

Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Pet Expo Midvalley 2024

Drama Lara Kasih

Goh Sze Fei Naib Juara Kejohanan Asia 2024

Luvia Band Lelah Dan Kalah Chord

Berkuasa Di Dunia Kuasai Pertambangan By Dr Haji Mura Riau Dosen Adi

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia