Ulang Semula Kegagalan Ph Kegagalan Media Meruntuhkan Kerajaan Ph



ZAIMI SÀAD

TERUS-TERANG 7: DAJJALAN MEDIA

1. Kalau agensi kerajaan termasuk kementerian gagal kerah unit media untuk tangani mislead info dari pariah-pariah pembangkang, PRU-15 gerenti PH tumbang dengan false feed. Jangan kata abang tak pesan.

Menteri Gila Mikrofon dan Dajjalan Media
2. Awal kemenangan PH dah mula nampak ramai gila microphone. Zaman PM4 dulu menteri hanya bercakap hanya setelah selesai mesyuarat kabinet. Cadangan yang akan buat rakyat panik tak pernah wujud. Hanya hal penting dibincangkan.

3. Maszlee Malik adalah menteri paling top didajjalkan media, sekarang Saifuddin Nasution ambil alih carta dajalan media. Menteri PH perlu ingat media yang ada masih kuat dengan bau Barisan Haprak sedangkan kerajaan PH hanya ada RTM; saluran yang kucing pun tak berapa selera nak layan.

4. Dalam sidang media Maszlee Malik sentuh pelbagai isu dan dasar baharu pendidikan termasuk pemansuhan peperiksaan tahun 1-3 bagi memberi ruang kepada pembagunan insan dan hanya menyentuh perkara kasut hitam tidak sampai 5 minit.

5. Media mainkan isu kasut hitam berminggu-minggu sehingga Maszlee dipotretkan lebih teruk dari si dungu Mat Maslan dan lebih pilu media Kementerian Pendidikan tak bertindak terangkan suasana. Paling bangsat adalah team media Maszlee, biarkan Maszlee tercungap didajal media. Siapa kepala media Maszlee? Cakap kat dia aku kata dia fail to do his duty. Maszlee boleh letak jari tengah di dahi kepala media MoE.

6. Selepas beberapa minggu dibuli media, Maszlee sekali lagi dibuli dengan isu stokin hitam sedangkan dasar-dasar baharu pendidikan langsung tak dibincangkan. Sekali lagi budak-budak media Maszlee kecundang. Makan elaun buta, kerja tak buat.

Draft, Cadangan, Dalam Kajian
7. Menteri PH kalau setakat benda masih lagi draft, cadangan, dalam kajian lebih baik jangan sebut. Paling hot adalah isu kereta terbang. Dari manalah menteri ni datang? Macam orang dungu. Sekejap kereta, sekejap untuk pertanian. Menteri cap ayam. Patutlah Tun bagi rating hanya 5/10. Bebal masih tebal.

8. Benda belum realistik tak payah sembanglah. Akhirnya jadi dajjalan media dan paling teruk imej barisan kabinet PH dilihat macam tak ada otak. Belum sempat habis satu isu, media dah dajjalkan isu lain.

9. Bila dah kena tunjal dan dajal depa kata cytro PH tak nak cover. Sendiri punya bodoh tak ada siapa nak cover. Kementerian ada unit media kan? Buat apa? Makan elaun buta? Main PUBG? Main e-sport? Kerahlah! Bagi assignment, letak KPI, assign survey dll.

10. Kebanyakkan menteri dan kementerian sudah lakukan permulaan yang baik; revamp dan restructure cuma rakyat tak nampak sebab hasil dajjalan media. Kerajaan PH gagal kawal media dan gagal gunakan pasukan media masing-masing dan kalau berterusan PH tak perlu songlap wang berbillion macam UMNO/BN untuk tumbang cuma perlu jadi dungu dengan dajjalan media.

Terima kasih.

¡Hasta la victoria, siempre!
Shah Alam
07 Mei 2019



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/05/kegagalan-media-meruntuhkan-kerajaan-ph.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Liga Perdana Inggeris Dibenarkan Bersambung Semula Bermula 1 Jun 2020 Dalam Stadium Tertutup Kerajaan Uk

Liga Perdana Inggeris Dibenarkan Bersambung Semula Bermula 1 Jun 2020 Dalam Stadium Tertutup Kerajaan Uk

papar berkaitan - pada 12/5/2020 - jumlah : 257 hits
Liga Perdana Inggeris telah diberi lampu hijau untuk menyambung musim liga yang tertunggak dalam stadium tertutup bermula 1 Jun oleh kerajaan United Kingdom seperti yang diumumkan pada Isnin Perdana Menteri UK Boris Johnson telah menyusun l...
Ph Jangan Meroyan Mahu Jadi Kerajaan Semula

Ph Jangan Meroyan Mahu Jadi Kerajaan Semula

papar berkaitan - pada 9/5/2020 - jumlah : 224 hits
SHAH ALAM Ahli Parlimen Pasir Gudang Hassan Karim menasihatkan Pakatan Harapan supaya tidak terlalu taksub untuk merampas semula kerajaan menerusi usul di Parlimen Jelas beliau cara terbaik untuk membentuk semula kerajaan ialah dengan menda...
Media Barat Mengutuk Tindakan Kerajaan Malaysia Terhadap Pelarian Rohingnya

Media Barat Mengutuk Tindakan Kerajaan Malaysia Terhadap Pelarian Rohingnya

papar berkaitan - pada 8/5/2020 - jumlah : 503 hits
Saban hari Negara Malaysia dikejutkan dengan berita yang menggemparkan media sosial Baru baru ini terdapat media barat yang mengecam tindakan kerajaan Malaysia untuk tidak membenarkan kemasukan pelarian Rohingnya ke dalam Negara Malaysia Ke...
Kerajaan Hari Ini Tidak Sah Tegas Mahathir Dan Anwar

Kerajaan Hari Ini Tidak Sah Tegas Mahathir Dan Anwar

papar berkaitan - pada 9/5/2020 - jumlah : 227 hits
Bekas perdana menteri Mahathir Mohamad dan Presiden PKR Anwar Ibrahim memberi bayangan akan bekerjasama sekali lagi dalam arena politik negara Dalam satu kenyataan bersama kedua dua pemimpin itu menegaskan kerajaan Perikatan Nasional hari i...
Kerajaan Digesa Benar Solat Jumaat Dan Solat Sunat Hari Raya Aidilfitri

Kerajaan Digesa Benar Solat Jumaat Dan Solat Sunat Hari Raya Aidilfitri

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 406 hits
Kerajaan digesa untuk membenarkan solat Jumaat dan solat sunat Hari Raya Aidilfitri di beberapa masjid utama di seluruh negara Melihat sektor ekonomi dan sosial dibuka semula selaras dengan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat Pengerusi Ja...
Umno Akan Pertahan Kerajaan Pn Hingga Pru 15 Asyraf Wajdi

Umno Akan Pertahan Kerajaan Pn Hingga Pru 15 Asyraf Wajdi

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 426 hits
PARTI UMNO akan terus mempertahankan kerajaan Perikatan Nasional hingga Pilihan Raya Umum ke 15 Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki berkata tindakan itu diambil bagi memastikan kerajaan yang berpaksikan Islam dan bumip...
Pas Kata Kerajaan Kedah Akan Bertukar Tapi Pemuda Bersatu Mahu Keluar Pn Umno Tolak Pn Camner

Pas Kata Kerajaan Kedah Akan Bertukar Tapi Pemuda Bersatu Mahu Keluar Pn Umno Tolak Pn Camner

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 430 hits
Perubahan dalam kerajaan Kedah tidak dapat dielakkan lagi kata Pesuruhjaya PAS Kedah Ahmad Yahaya Ahmad mendakwa antara sebabnya adalah Menteri Besar Kedah Mukhriz Mahathir kini mendapat kurang daripada separuh sokongan di kalangan wakil ra...
Anwar Cuba Nafikan Sumbangan Kerajaan Pada Rakyat

Anwar Cuba Nafikan Sumbangan Kerajaan Pada Rakyat

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 260 hits
Hanafiah dan AnwarKEMAMAN Exco Kebajikan Pembangunan Wanita Keluarga dan Perpaduan Nasional Terengganu Hanafiah Mat menyangkal dakwaan Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menyatakan kedai pajak gadai sesak adalah bu...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

Penuhkan Keseniangan Anda Dengan Kedatangan Terbaru Vivo V30e 5g Di Malaysia

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Cara Guna Baki Gas Dalam Tong Gas Yang Hampir Habis

The Infinite Rise House By Earthscape Studio In Anaikatti India

Territorial Sea Act Still Valid And Applicable Including In T Ganu Pmo

Bomba Extinguishes Blaze That Razed 40 Of Pasir Gudang Palm Oil Factory

Towards More Comprehensive Pension Reform

Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch