Ulama Dedah Kenapa Mahathir Ditakuti Israel Dan Barat


Dr Mahathir bin Mohamad; seorang tokoh yang tidak asing dalam dunia politik sama ada peringkat tempatan mahupun antarabangsa. Pernah menjawat jawatan Perdana Menteri terlama Malaysia sejak 1981 hingga 2003; dan kini selagi lagi terpilih sebagai Perdana Menteri pada Pilihan Raya Umum 2018. Pilihanraya Umum 2018 merupakan kejayaan Mahathir yang paling unik kerana Berjaya menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional; merupakan parti tunggal yang memerintah Malaysia sejak Malaysia Merdeka 1957.
Gabungan Oposisi yang diketuainya, Pakatan Harapan mencipta sejarah baru Malaysia setelah berjaya memperoleh kemenangan 121 daripada 222 kerusi parlimen.
Catatan itu bukan sekadar menggemparkan negara bahkan seluruh dunia yang begitu kagum dengan keberanian rakyat Malaysia melakukan perubahan ; yang mungkin difikirkan suatu yang mitos bagi kalangan Negara Dunia Ketiga untuk melakukan perubahan kerajaan.
Dan sekali lagi sejarah tercipta apabila Dr Mahathir Mohamad dipilih sekali lagi sebagai Perdana Menteri pada tanggal 10 Mei 2018. Di Usia 93 tahun , beliau diiktiraf sebagai Ketua Kerajaan Tertua di Dunia hari ini.

Pemilihan itu sekali lagi menggemparkan dunia khususnya bagi pengkagum Mahathir yang merindui sosok itu ‘beraksi’ di pentas antarabangsa. Hal ini kerana peranannya sebelum itu yang begitu berkesan dalam menyuarakan pandangan dan kritikan bagi pihak negara membangun, negara tertindas dan negara dunia ketiga dalam menghadapi pembulian dan penindasan negara berkuasa besar.
Namun begitu, ada juga kalangan yang tidak selesa sekembalinya Mahathir mengetuai kerajaan Malaysia selain daripada musuh politiknya peringkat tempatan; sudah semesti yang tidak selesa dengan keadaan itu ialah negara-negara dunia besar yang menjadi sasaran kritikannya.
MAHATHIR KRITIK NEGARA PEMBULI
Kritikan Mahathir kepada negara-negara dunia besar bukan suatu yang baru. Kritikannya yang agak keras kepada Israel dan Amerika sebelum ini telah mendapat reaksi kurang senang daripada pemimpin negara terbabit. Yang paling nyata dan jelas kritikannya ialah tindakan Amerika dan negara-negara lain yang mendokong Israel melakukan pembulian terhadap Palestin; sebuah negara yang kini dijajah Israel.

Ketika negara-negara Arab lain yang diam membisu terhadap Israel dan kuasa besar , Amerika Syarikat; Mahathir tanpa gentar dan takut konsisten membuat kritikan tersebut. Malaysia juga sangat jelas mendokong dan menyokong perjuangan rakyat Palestin yang ditindas dan diz4limi. Bahkan pada 2002 beliau selaku Perdana Menteri mencatat sejarah kerana telah berkolaborasi dengan musuh politinya, iaitu Ketua Pembangkang Malaysia Almarhum Ust Fadzil Mohd Noor dalam Majlis Syarahan Perdana Palestine & Kemanusiaan. Satu tindakan yang mengejutkan dunia.

NEGARA PEMBULI TERANCAM DENGAN KRITIKAN MAHATHIR?
Sejak kembalinya Mahathir sebagai Perdana Menteri Malaysia sekali lagi menimbulkan rasa tidak selesa negara-negara pembuli. Sewaktu Persidangan Agung PBB 2018 bliau dengan jelas telah mengkritik Myanmar yang gagal membendung kezaliman terhadap rakyatnya suku Rohingya bahkan sewaktu Persidangan Negara-Negara ASEAN di tahun yang sama beliau mengulangi kritikan itu di hadapan Auu Sang Su Kyi sendiri.
Dalam Persidangan PBB juga beliua dengan lantang mengkritik Israel dan Amerika kerana seolah-olah menjadi pencetus keganasan di Palestin.
“…untuk menghentikan keganasan di Palestin ialah dengan menghapuskan punca keganasan itu bukannya melawan keganasan tersebut. Punca keganasan itu ialah PENJAJAHAN ISRAEL di Bumi Palestin…” – Mahathir
PROVOKASI TRUMP MEMINDAH IBU KOTA ISRAEL KE BAITULMAQDIS
Mahathir secara jelas telah mengecam tindakan Donald Trump yang mengumumkan pemindahan ibu kota Israel dari Tel Aviv ke Baitulmaqdis kerana baginya tindakan ini yang bertujuan untuk memprovokasi penduduk Palestin. Menurutnya lagi, tindakan tersebut juga memberi kesan dan akan melambat-lambatkan proses perdamaian antara Israel dan Palestin. Perkara tersebut bukan sahaja membangkitkan kemarahan penduduk Palestin bahkan seluruh umat Islam di dunia memandangkan Baitulmaqdis adalah Tanah Suci ke-3 umat Islam selepas Baitullah Makkah dan Madinah Munawwarah.

Provokasi ini berterusan apabila ada dalam kalangan negara dunia yang menyambut pengumuman itu dengan tindakan ingin memindahkan Pejabat Kedutaan negara mereka di Israel dari Tel Aviv ke Baitulmaqdis antaranya ialah Australia. Malaysia dalam kenyataan rasmi telah membantah tindakan Australia. Bantahan itu dikeluarkan secara rasmi oleh Kementerian Luar Negeri dengan alasan pengiktirafan Australia terhadap Baitulmaqdis sebagai Ibu Kota Israel hanya tindakan pramatang dan melukakan hati rakyat Palestin. Bahkan hubungan Malaysia-Australia tegang ekoran isu tersebut.
Ekoran kritikannya yang keras dan lantang, beliau digelar sebagai antisemitik oleh pengkritiknya dan pro-Zionis.

SYEIKH IMRAN HOSSEIN DEDAH KENAPA MAHATHIR SANGAT DITAKUTI BARAT?
Selain daripada kritikannya, Mahathir juga mengajak masyarakat dunia khususnya umat Islam. berfikir dan keluar dari kepompong pemikiran Barat . Beliau juga memberi penegasan dan amaran kepada umat Islam supaya tidak menjadi alat kepada Yahudi dan Israel.
(VIDEO) Berikut adalah pendedahan Syeikh Imran kenapa Mahathir sangat ditakuti Barat.

Semoga Allah panjangkan umur Tun Dr Mahathir bin Mohamad
The post (VIDEO) Ulama Dedah Kenapa Mahathir ditakuti Israel dan Barat appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/video-ulama-dedah-kenapa-mahathir-ditakuti-israel-dan-barat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Berita Dari Austria Tun Mahathir Dedahkan Kepada Dunia Barat Israel Sebenarnya Adalah Penjenayah

Berita Dari Austria Tun Mahathir Dedahkan Kepada Dunia Barat Israel Sebenarnya Adalah Penjenayah

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 456 hits
Lepas kecam di Oxford Tun Mahathir gemparkan lagi dunia barat di Austria apabila beritahu yang Israel adalah penjenayah buatkan wartawan sana terus terkedu Baca selanjutnya ISRAEL ADALAH PENJENAYAH DAN MALAYSIA TAK MAHU ADA URUSAN Perdana m...
Ini Rahsia Pertemuan Mahathir Dengan K Jaan Israel

Ini Rahsia Pertemuan Mahathir Dengan K Jaan Israel

papar berkaitan - pada 26/1/2019 - jumlah : 320 hits
Bakal PM 8 pula dedahkan rahsia pertemuan Mahathir dengan kerajaan Israel Mahathir samakan DSN dengan Yahudi Israel Tapi bakal PM 8 pula pernah dedahkan rahsia pertemuan Mahathir dengan kerajaan Israel MR Semua orang tahun 2 2 tak boleh pak...
Duta Palestin Sedih Hanya Dr Mahathir Sendirian Tentang Israel

Duta Palestin Sedih Hanya Dr Mahathir Sendirian Tentang Israel

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 532 hits
Duta Palestin ke Malaysia H E Walid Abu Ali berucap ketika Majlis Pelancaran Kempen WeAreAllMary Gerakan Solidariti untuk Pembebasan Wanita Al Quds semalam Foto oleh BernamaKUALA LUMPUR Duta Palestin ke Malaysia Walid Abu Ali berkata suara ...
Mahathir Mohamad Dituduh Anti Yahudi Karena Tolak Visa Atlet Israel

Mahathir Mohamad Dituduh Anti Yahudi Karena Tolak Visa Atlet Israel

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 259 hits
Israel menuding Perdana Menteri Malaysia Mahathir Mohamad sebagai antisemitisme fanatik setelah ia melarang atlet atlet Israel berkompetisi dalam acara kualifikasi untuk Paralimpiade Tokyo 2020
Walaupun Di Sebelah Masjid Mahathir Membalun Najib Dengan Mengatakan Najib Sama Penyangak Macam Israel Viral Hancing

Walaupun Di Sebelah Masjid Mahathir Membalun Najib Dengan Mengatakan Najib Sama Penyangak Macam Israel Viral Hancing

papar berkaitan - pada 26/1/2019 - jumlah : 395 hits
Begitulah cara seorang Perdana Menteri tua melepaskan geram terhadap Najib Razak begitu amarah terhadap Najib sehingga di hari Jumaat yang mulia ini tidak lekang bahasanya menuduh najib perompak penyamun penyangak serta pencuri Begitu marah...
Malaysia Dicoret Jadi Tuan Rumah Kejuaraan Dunia Karena Tolak Atlet Israel Mahathir Israel Itu Negara Penjahat

Malaysia Dicoret Jadi Tuan Rumah Kejuaraan Dunia Karena Tolak Atlet Israel Mahathir Israel Itu Negara Penjahat

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 315 hits
Perdana Menteri Malaysia Mahathir Mohamad menanggapi pencoretan negaranya sebagai tuan rumah kejuaraan renang difabel Komite Paralimpiade Internasional mengumumkan pencoretan setelah Malaysia menolak atlet Israel berlaga dalam Kejuaraan Dun...
Mengejutkan Tun Mahathir Dedah Ada Masalah Dalam Kerajaan Ada Sedikit Perselisihan Pandangan

Mengejutkan Tun Mahathir Dedah Ada Masalah Dalam Kerajaan Ada Sedikit Perselisihan Pandangan

papar berkaitan - pada 30/1/2019 - jumlah : 333 hits
Mengejutkan Tun Mahathir Dedah Ada Masalah Dalam Kerajaan Ada Sedikit Perselisihan Pandangan
Isu Hak Penganjuran Malaysia Ditarik Tun Mahathir Hentam Israel Sekali Lagi

Isu Hak Penganjuran Malaysia Ditarik Tun Mahathir Hentam Israel Sekali Lagi

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 492 hits
PUTRAJAYA Dia nak batal batallah Itu jawapan Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung keputusan Jawatankuasa Paralimpik Antarabangsa membatalkan hak penganjuran Malaysia sebagai tuan rumah Kejohanan Renang Para Dunia 2019 selepas Malaysia memutusk...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Enhance Your Look With Special Occasion Makeup

Lirik Lagu Perih Jerih Masdo

Rumah Terbuka Anisya And The Geng

Security Status Not Satisfied

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Ugutan Klopp Punca Salah Berang