Ujian Kecenderungan Kemasukan Mrsm Tahun 2020


Ujian kecenderungan kemasukan MRSM (UKKM) Semakan menduduki UKKM 2020 Sebelum ni anak saya ada memohon untuk belajar di MRSM. Rasanya kami pilih di area Selangor la.
Dan setelah semakan dibuat di laman web MARA (http://mrsm.mara.gov.my/) nampaknya dia berjaya mendapat panggilan untuk menduduki ujian kecenderungan kemasukan MRSM.
Memang seronok, mana tahu ada rezeki untuk dia belajar MRSM kan. Memang itu cita-cita dia dari Form 1, nak masuk asrama katanya. Ibu abah doakan dan kita pun usaha, mana tahu berjaya.

Dan just nak maklumkan, jika semakan dibuat di lawab web, anda akan akan dapat melihat maklumat berikut:
Nama No Kad Pengenalan Tempat Ujian Tarikh Ujian Masa Surut menduduki Ujian (yang boleh dimuat turun) Lampiran 2 – Borang Deklarasi Kesihatan (COVID-19) (yang boleh dimuat turun) Surat Kebenaran Khas Merentas Negeri/ Daerah (yang boleh dimuat turun) Walau dah ada surat kebenaran khas merentas negeri, kami tetap ke balai polis berdekatan dengan rumah untuk dapatkan pengesahan merentas negeri. Risau sebab tempat ujian tu jauh. Kalau kena patah balik kan dah satu hal.
Jadi untuk selamat, kami ke balai polis beberapa hari sebelum hari ujian tu. Lega dah settle dan dapat pengesahan polis on the spot.
Tahun 2020 yang banyak dugaan Tahun 2020 ni memang mencabar untuk semua  kan?. Sepatutnya anak saya dijadulkan menduduki UKMM 2020 pada 14.10.2020 tapi apakan daya terpaksa ditunda kerana PKPB.
Tunggu punya tunggu, PKP 2.0 pula diumumkan. Dan pada 15.01.2021, saya menerima SMS yang mana memaklumkan anak saya terpilih menduduki UKKM dan alhamdulillah terkini tarikh telah dimuktamadkan.
Bila buat semakan, tempat ujiannya adalah di MRSM Trolak. Tak dapat ibu nak temankan kakak sebab maksimum satu kereta 2 orang ya. Jadi kita biarkanlah si abah dan anak sulungnya merentas negeri berdua.
Biarlah saya tak ikut pun, silap-silap terbang pulak RM1,000. Walau teringin nak makan mee udang hahaha, tapi pesan ajelah dengan abahnya.
Kalau ada, tu adalah. Kalau takde, silalah masak sendiri. Masa PKP kan masing-masing boleh masak macam-macam menu baharu. Hihi geli hati.
BACA–> Pengalaman menduduki Ujian Kemasukan Sekolah Berasrama Penuh
BACA–> Prosedur Pertukaran Sekolah
Dokumen yang perlu dibawa
Kalau tengok senarai dokumen yang saya tunjuk di atas. Perlu muat turun dokumen tu semua dan lengkapkan ya. Jangan berlenggang kangkung, mak limah sayang pulak ke tempat ujian tu nanti.
Mak ayah kena ingatkan sekali, kalau nak harap anak. Risau dia terlepas pandang, almaklumlah dia pun sibuk nak buat ulangkaji. Ha kat sini saya ingatkan untuk bawa bersama dokumen di bawah ni.
Berpakaian sekolah lengkap (pelitup muka jangan lupa ya) Kad pengenalan calon (MyKad/MyKid) Surat  menduduki ujian UKKM Borang Deklarasi Kesihatan (Covid-19) yang telah lengkap diisi. Alat tulis (pensil 2B atau BB, pemadam pensil dan pengasah pensil) Contoh soalan ujian kecenderungan kemasukan mrsm 2020 Saya dan anak ada juga google contoh soalan UKKM ni kan. Untuk makluman soalan adalah berbentuk objektif dan berikut adalah informasi mengenai subjek dan format Ujian Kecenderungan Kemasukan MRSM yang saya dapat dari blog therohani.com.
Mengikut pengalaman anak saya, ujian di jalankan di makmal komputer sekolah. Dan dijawab menggunakan komputer. Jadi memang tidak menggunakan alat tulis. Tapi boleh aje bawak untuk stand by.
#1 Matematik Masa menjawab untuk subjek Matematik ialah 30 minit sahaja. Ada 20 soalan objektif yang perlu dijawab.
#2 Bahasa Inggeris Masa menjawab untuk subjek Bahasa Inggeris juga ialah 30 minit sahaja. Walau bagaimanapun, hanya ada 15 soalan objektif sahaja yang perlu dijawab.
#3 Sains Subjek Sains mempunyai 30 soalan objektif. Masa menjawab dihadkan kepada 30 minit sahaja.
#4 Ujian Keperibadian Ujian Keperibadian mempunyai paling banyak jumlah soalan iaitu 100 soalan. Dengan soalan yang banyak ini, masa yang ditetapkan cuma 30 minit sahaja.
Tips menjawab soalan UKKM Ujian kali pada tahun ini merangkumi subjek SAINS, MATEMATIK, BAHASA INGGERIS & UJIAN KEPERIBADIAN. Semua ujian adalah dalam bentuk objektif.
Kalau nak memohon ke MRSM, jangan lupa rujuk FLIPBOOK MRSM 2021. Dalam tu ada banyak maklumat untuk permohonan. Jadi, adik2 boleh bersedia dari sekarang! All the best!
Semoga entri ini bermanfaat untuk anak-anak yang bakal menduduki Ujian Kecenderungan Kemasukan MRSM.
Ibu doakan kak long berjaya dalam apa jua bidang yang diminati. Ibu abah sentiasa menyokongmu.
The post Ujian Kecenderungan Kemasukan MRSM (UKKM) Tahun 2020 appeared first on Ajumohit.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ajumohit.com/2021/01/ujian-kecenderungan-kemasukan-mrsm-ukmm-tahun-2020.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Entri Paling Popular Tahun 2020

10 Entri Paling Popular Tahun 2020

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 243 hits
Assalamualaikum Tahun 2020 sudah hampir 2 minggu meninggalkan kita Biarpun tahun 2020 tidak seperti yang kita harapkan namun ada beberapa kejayaan yang kita kecapi Hidup dengan pandemik Covid19 yang membataskan pergerakan dan aktiviti kita ...
5 Filem Hollywood Yang Rugi Besar Pada Tahun 2020

5 Filem Hollywood Yang Rugi Besar Pada Tahun 2020

papar berkaitan - pada 20/1/2021 - jumlah : 312 hits
Rasa dah lama sangat kan kita tak tengok wayang Rindu betul suasana beli tiket dan popcorn Sambil tunggu movie start layan dulu trailer trailer filem yang akan ditayangkan tak lama lagi Ya tanpa disedari pandemik COVID 19 ni dah memberi imp...
Televisyen Pintar Android Tv Tcl Model Tahun 2019 Dan 2020 Akan Menerima Kemaskini Android Tv 11

Televisyen Pintar Android Tv Tcl Model Tahun 2019 Dan 2020 Akan Menerima Kemaskini Android Tv 11

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 205 hits
Bulan September tahun lepas Google telah melancarkan Android TV berasaskan Android 11 Tetapi masih tiada lagi televisyen pintar atau peranti menjalankan sistem operasi ini Malahan Chromecast With Google TV juga masih menjalankan Android TV ...
Blog Performance Tahun 2020

Blog Performance Tahun 2020

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 339 hits
Sudah 20 hari kita masuk tahun 2021 Harini baru mama dapat share Blog Performance Tahun 2020 bagi blog mamapipie com Saja nak share kat sini sebagai kenangan Mama kutip info dari blog google analytic Untuk tahun 2019 dan 2018 boleh tengok s...
Segeralah Menikah Sebab Syaratnya Makin Berat Di Tahun 2020

Segeralah Menikah Sebab Syaratnya Makin Berat Di Tahun 2020

papar berkaitan - pada 29/1/2021 - jumlah : 178 hits
Segeralah Menikah Sebab Syaratnya Makin Berat di Tahun 2020Manusia adalah makhluk yang lebih dimuliakan dan diutamakan Tuhan dibandingkan dengan makhluk makhluk lainnya Tuhan telah menetapkan adanya aturan tentang perkimpoian bagi manusia d...
10 Post Paling Popular Di Blog Mamapipie Tahun 2020 10 Post Paling Popular Di Blog Mamapipie All Time

10 Post Paling Popular Di Blog Mamapipie Tahun 2020 10 Post Paling Popular Di Blog Mamapipie All Time

papar berkaitan - pada 28/1/2021 - jumlah : 263 hits
Assalamualaikum semua korang tengah bercuti sempena Thaipusam ke arini Selamat bercuti dan berehat ye Sambil2 tu Mari tengok 10 Post Paling Popular di Blog Mamapipie Tahun 2020 10 Post Paling Popular di Blog Mamapipie All Time Data ni diamb...
Penilaian Mata Pelajaran Akademik Aliran Kemahiran Bagi Tahun 2020

Penilaian Mata Pelajaran Akademik Aliran Kemahiran Bagi Tahun 2020

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 497 hits
Hari ini 21 Januari 2021 bermulalah Penilaian Mata Pelajaran Akademik Aliran Kemahiran bagi murid Tingkatan 5 tahun 2020 Selamat menghadapi peperiksaan diucapkan kepada murid 5 PVMA Semoga usaha anda membuahkan hasil SMK Ade Putra mempunyai...
Kpk Baru 15 34 Persen Penyelenggara Negara Sampaikan Lhkpn Tahun 2020

Kpk Baru 15 34 Persen Penyelenggara Negara Sampaikan Lhkpn Tahun 2020

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 207 hits
Jika hingga batas waktu kelengkapan tersebut tidak dipenuhi maka KPK akan mengembalikan laporan tersebut dan penyelenggara negara dianggap tidak menyampaikan LHKPN
Perhimpunan Agung Umno 2020 Di Tangguh Pemilihan Parti Tetap Di Teruskan Tahun Ini

Perhimpunan Agung Umno 2020 Di Tangguh Pemilihan Parti Tetap Di Teruskan Tahun Ini

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 198 hits
KUALA LUMPUR Perhimpunan Agung UMNO 2020 yang dijadualkan pada 30 dan 31 Jan ini ditangguhkan ke suatu tarikh yang akan dimaklumkan kelak berikutan proklamasi darurat dan Perintah Kawalan Pergerakan Bagaimanapun Setiausaha Agung UMNO Datuk ...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan

Kunjung Marhaban Aidilfitri 2024

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal