Tutorial Pendaftaran Vps Digital Ocean



Pada kali ini saya akan memberikan panduan pendaftaran VPS Digital Ocean. Terdapat keadaan dimana pemilik laman web akan menggunakan VPS berbanding Shared Hosting disebabkan oleh limitasi-limitasi dan juga ‘janji-janji manis’ yang diberikan oleh penyedia hosting tetapi tidak dapat digunakan seperti yang dijangka disebabkan oleh perkongsian penggunaan dengan pengguna yang lain.
Oleh itu, mereka lebih suka untuk menggunakan VPS untuk mengelak daripada menerima masalah-masalah yang memeningkan dan merunsingkan developer. Bayar lebih sikit tidak mengapa asalkan spesifikasi server dan resources yang digunakan boleh dikawal dengan sepenuhnya.
Untuk mendaftar VPS di Digital Ocean, anda boleh daftar pada pautan ini : https://m.do.co/c/bbed66ae51ae. Pastikan anda mendaftar menggunakan pautan tersebut untuk menerima 100 USD kredit secara percuma dalam akaun anda selama 60 hari. Dalam proses pendaftaran, anda akan diminta untuk mengisikan maklumat billing sama ada menggunakan Credit/Debit Card atau menggunakan Paypal.

Digital Ocean tidak akan mengecaj Credit/Debit Card anda sehinggalah anda menggunakan perkhidmatan berbayar serta penolakan dalam akaun hanyalah sebagai verifikasi dan akan dipulangkan semula. Untuk verifikasi menggunakan Paypal pula, 5 USD kredit yang digunakan sebagai verifikasi akan dimasukkan ke dalam akaun Digital Ocean dimana boleh digunakan untuk mencipta droplet server serendah 5 USD sebulan.

Terdapat keadaan dimana Digital Ocean akan serta merta lock akaun yang baru didaftarkan untuk mengelakkan aktiviti penipuan dan apa yang perlu anda lakukan adalah klik pada pautan Support, dan klik Open a Support Ticket untuk mengakses akaun anda. Dibawah adalah contoh Support Ticket yang saya pernah saya hantar kepada pihak Digital Ocean.

Dan dibawah pula adalah balasan email daripada pihak Digital Ocean.

Selepas mendapat email seperti diatas, bermaksud akaun anda sudah boleh dibuka dan 100 USD percuma dalam tempoh 60 hari tersebut sudah boleh digunakan. Sebagai peringatan, selepas pada tempoh 60 hari tersebut, 100 USD kredit percuma tersebut akan tamat tempoh dan anda perlu menambah kredit menggunakan Paypal atau Debit/Credit Card anda.
Dengan menggunakan Digital Ocean, anda boleh mencipta projek dan juga ahli untuk mengurus sesebuah projek secara berkumpulan. Pada sesebuah projek, anda boleh mencipta beberapa droplet dan servis yang bersesuaian dengan apa yang diperlukan oleh sistem yang anda ingin bangunkan.

Sebagai contohnya anda memerlukan managed database, load balancer, storage volume, DNS management dan pelbagai lagi servis berkaitan dengan droplets yang ditawarkan boleh didapati melalui dashboard mereka. Statistik penggunaan droplet anda juga boleh dilihat melalui graph penggunaan yang diberikan sebagai contoh penggunaan bandwith, CPU dan juga Disk I/O. Servis auto backup juga disediakan dengan harga yang sangat menarik.
Terdapat pelbagai distribution OS yang disediakan diantaranya Ubuntu, FreeBSD, Fedora, Debian dan juga Centos dengan pelbagai version. Untuk memudahkan pengguna, Digital Ocean ada menyediakan pelbagai jenis plan sama ada standard atau mengikut spesifikasi yang diutamakan seperti General Purpose, CPU-Optimized dan juga Memory-Optimized dengan plan serendah 5 USD sahaja sebulan.

Terdapat pelbagai juga aplikasi yang boleh diinstall dengan mudah menggunakan Digital Ocean ini diantaranya WordPress, Plesk, OpenVPN, LAMP dan platform-platform lain yang sering digunakan oleh pengguna Digital Ocean.

Anda juga boleh memilih sama ada ingin menambah storage, lokasi datacenter dan sebagainya serta klik pada Create Droplet.

Anda akan menerima email berkenaan akses root droplet anda melalui email seperti dibawah.

Melalui akses root ini, anda boleh mengakses akaun droplet anda menggunakan SSH seperti Putty dan WinSCP untuk tujuan pemasangan sistem dan servis yang diperlukan untuk proses pembangunan sistem anda.
Diharap tutorial pendaftaran VPS Digital Ocean ini dapat membantu anda dan mendapatkan 100 USD secara percuma pada pembukaan akaun tanpa sebarang masalah. Daftar akaun Digital Ocean anda disini : https://m.do.co/c/bbed66ae51ae untuk VPS dengan harga yang menarik.
Ketahui Kepentingan Google Search Console disini : https://hostingmalaya.com/kepentingan-google-search-console.
Jom Baca Tips Pemilihan Spesifikasi Hosting disini : https://hostingmalaya.com/tips-pemilihan-spesifikasi-hosting.
The post Tutorial Pendaftaran VPS Digital Ocean appeared first on Hosting Malaya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://hostingmalaya.com/tutorial-pendaftaran-vps-digital-ocean/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sejarah Mata Wang Dunia Dan Kelebihan Mata Wang Digital Berbanding Mata Wang Fiat

Sejarah Mata Wang Dunia Dan Kelebihan Mata Wang Digital Berbanding Mata Wang Fiat

papar berkaitan - pada 20/1/2020 - jumlah : 837 hits
Assalammualaikum wbt dan salam sejahtera Tentu semua sudah sedia maklum Perubahan teknologi itu berlaku seiring zaman dan seiring penerimaan baik kepada perubahan itu Contoh kelemahan cucian tangan di sungai yang akhirnya di gantikan dengan...
Courts Going Digital With Artificial Intelligence Says Minister

Courts Going Digital With Artificial Intelligence Says Minister

papar berkaitan - pada 21/1/2020 - jumlah : 228 hits
Liew Vui Keong the de facto law minister thanked the Sabah and Sarawak judiciary for leading the way KUALA LUMPUR The country s courts are not only going digital but also adopting artificial intelligence initiatives to ensure easy access to...
Borak Santai Bersama Yonna Boi Andi Bernadee Di Anugerah Era Muzik Digital 2019 Edma2019

Borak Santai Bersama Yonna Boi Andi Bernadee Di Anugerah Era Muzik Digital 2019 Edma2019

papar berkaitan - pada 20/1/2020 - jumlah : 237 hits
https instagram com budiey Follow My Instagram http youtube com budieychannel Click to Subscribe http budiey com Visit My Blog http facebook com BudieyDotCom Become a Fan http twitter com budiey Follow Me
Era Digital Music Award 2019 Sendu Tetap Meriah

Era Digital Music Award 2019 Sendu Tetap Meriah

papar berkaitan - pada 19/1/2020 - jumlah : 396 hits
EDMA 2019 adalah anjuran stesen radio nombor satu Malaysia Era bagi menghargai bakat tempatan tanah air Acara yang berlangsung di Battle Arena Petaling Jaya malam tadi itu adalah penganjuran keempat sekali gus melihat ramai penyanyi muda me...
Aturan Upah Per Jam Lindungi Pekerja Di Era Digital

Aturan Upah Per Jam Lindungi Pekerja Di Era Digital

papar berkaitan - pada 18/1/2020 - jumlah : 229 hits
Kementerian Koordinator Perekonomian akan mengatur upah minimum pekerja dalam Draf RUU Omnibus Law Cipta Lapangan Kerja Tidak hanya upah minimum pemerintah juga menjelaskan secara rinci mengenai skema upah per jam
Aliran Dana Ilegal Lintas Negara Membengkak Akibat Maraknya Uang Digital

Aliran Dana Ilegal Lintas Negara Membengkak Akibat Maraknya Uang Digital

papar berkaitan - pada 21/1/2020 - jumlah : 108 hits
Kepala PPATK Kiagus Ahmad Badaruddin mengatakan aliran dana illegal lintas negara atau Illicit Financial Flows mencapai 5 persen dari GDP global Aliran dana illegal tersebut membengkak karena semakin maraknya virtual asset seperti cryptocur...
Engage With Right Digital Marketing Agency For Your Business

Engage With Right Digital Marketing Agency For Your Business

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 307 hits
Engage With Right Digital Marketing Agency For Your Business Finding the right digital marketing agency for your business can feel like a tall task With so many options out there and each agency claiming to offer something unique it can be ...
Mata Wang Digital Mata Wang Kripto Sebagai Aset Digital

Mata Wang Digital Mata Wang Kripto Sebagai Aset Digital

papar berkaitan - pada 24/1/2020 - jumlah : 309 hits
Mata wang kripto matawang digital seperti Bitcoin Ethereum litecoin dogecoin ripple menggunakan internet untuk dikirimkan ke pemilik lain di seluruh dunia tanpa menggunakan bank dan tanpa perlu mengisi maklumat diri Di anggarkan 600 juta ke...
Grab Razer Airasia Axiata Dan Cimb Dilaporkan Antara Yang Melihat Kepada Lesen Bank Digital Di Malaysia

Grab Razer Airasia Axiata Dan Cimb Dilaporkan Antara Yang Melihat Kepada Lesen Bank Digital Di Malaysia

papar berkaitan - pada 23/1/2020 - jumlah : 314 hits
Bank Negara Malaysia sebelum ini telah pun memperkatakan mereka sedang melihat kepada Selari dengannya kini hadir laporan baru daripada mengatakan beberapa pihak sedang melihat untuk mendapatkan lesen bank digital berkenaan Antara yang dipe...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools