Tuntutan Umno Ke Atas Ppbm Umno Kena Game Dengan Ppbm Lagi



Pengumuman Seiausaha Agung UMNO, Ahmad Maslan mengenai keputusan mesyuarat Biro Politik UMNO yang dihadiri oleh Presiden UMNO, Timbalan Presiden UMNO, Setiausaha Agung UMNO dan juga semua Ketua Perhubungan Negeri UMNO untuk mempertimbangkan menarik balik sokongan UMNO kepada Kerajaan Perikatan Nasional sekiranya syarat-syarat baru yang dikemukan oleh UMNO kepada PPBM tidak dipenuhi, telah menggemparkan dunia politik tanah air.
Kita tahu, Kerajaan Perikatan Nasional yang diterajui oleh Muhyiddin, bukanlah sebuah kerajaan yang kukuh.

Perikatan Nasional hanya mempunyai 112 Ahli Parlimen dan pembangkang sebelum ini mempunyai 110 Ahli Parlimen, tetapi selepas kematian Ahli Parlimen Batu Sapi, mendiang Liew Vui Keong, pembangkang kini mempunyai 109 Ahli Parlimen.
Ini bermakna, sekiranya 2 Ahli Parlimen mengisytiharkan menarik balik sokongan ke atas Perikatan Nasional, maka secara rasminya Muhyiddin Yassin akan kehilangan majoriti di Parlimen dan Kerajaan Perikatan Nasional akan mencatat sejarah sebagai kerajaan yang paling singkat riwayat pemerintahannya di Malaysia.
Sementara UMNO mempunyai 39 Ahli Parlimen dan sekiranya UMNO membuat keputusan secara en bloc untuk menarik balik sokongan ke atas Perikatan Nasional. ianya sudah lebih dari mencukupi untuk menumbangkan Kerajaan Perkatan Nasional.
Inilah yang menggusarkan Perikatan Nasional dan memenuhi syarat baru yang dikemukakan oleh UMNO, bukanlah satu pilihan untuk dipenuhi tetapi ianya adalah satu keperluan yang WAJIB dipenuhi, dalam artikata lain, DO or DIE!!!

Ekoran dari itu, viral di media sosial kononnya arahan telah dikeluarkan oleh Ketua Penerangan Perikatan Nasional supaya netizen pro Perikatan Nasional memulakan serangan ke atas UMNO dengan menggambarkan bahawa tuntutan syarat baru UMNO ke atas PPBM itu adalah bukti bahawa pemimpin UMNO gila kuasa dan mahu melepaskan diri dari kes pendakwaan di mahkamah.
Namun, ianya didapati BUKAN dikeluarkan oleh Ketua Penerangan Perikatan Nasional, namun yang menjadi persoalannya siapa yang mengeluarkan arahan tersebut dan apakah tujuannya?

Kemudian timbul pula serangan kedua ke atas UMNO, tular pula surat yang kononnya telah diserahkan kepada SPB YDP Agong dan telah ditulis serta ditandatangani oleh Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi dan disokong pula oleh DS Najib, bahawa kononnya UMNO telah menyatakan pendirian untuk menarik balik sokongan terhadap Kerajaan Perikatan Nasional dan memberikan sokongan secara en bloc kepada Presiden PKR, Anwar Ibrahim.
Namun ianya juga telah didapati palsu dan mesyuarat Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO telah mengeluarkan kenyataan yang tegas dan konsisten bahawa UMNO TIDAK sekali-kali akan mengadakan kerjasama dengan DAP atau Anwar Ibrahim atau Dr Mahathir.
Malah UMNO telah mengeluarkan KENYATAAN RASMI berkenaan isu tersebut.

PAS juga dilihat melatah dengan pengumuman yang dibuat oleh Setiausaha Agung UMNO.
Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man telah mengeluarkan kenyataan supaya UMNO memberikan penjelasan kepada PAS berkenaan keputusan UMNO untuk mempertimbangkan balik sokongan terhadap Perikatan Nasional.
Mungkin kali ini, PAS sudah keluarkan arahan kepada Setiausaha Agung PAS, Takiyudin Hasan, supaya tidak mengeluarkan sebarang kenyataan kerana Takiyudin didapati telah berkali-kali menimbulkan ketegangan hubungan antara UMNO dan PAS dalam kenyataan lebih sudu dari kuah.
Kalau pun sudah seronok dengan jawatan sekarang, Takiyudin tidak perlu menggelabah dan kelam kabut ayam, sebab UMNO hanya menyatakan akan pertimbangkan untuk menarik balik sokongan terhadap Perikatan Nasional, tambahan pula tidak ada klausa yang menyatakan UMNO akan berikan sokongan kepada Anwar Ibrahim!!!

Tapi nampaknya Presiden PAS, Tuan Guru Haji Hadi, didapati lebih bijak dan matang dalam tindakan beliau, apabila mengadakan pertemuan dengan Zahid Hamidi untuk mendapatkan penjelasan tanpa membuat apa-apa kenyataan awal.
Timbul persoalan, kalau Setiausaha Agung UMNO turut sama di dalam pertemuan tersebut, mengapa Setiausaha Agung PAS tidak ada?
Kemudian Utusan Malaysia pula melapurkan, bahawa kononnya, pada hari Isnin (semalam), Muhyiddin akan melakukan rombakan kabinet bagi memenuhi tuntutan yang dibuat oleh UMNO.
Namun sehingga hari ini (Selasa), tidak ada apa yang berlaku!!!

Kermudian, hari yang sama (hari Isnin, semalam) Utusan Malaysia lapurkan akan berlaku rombakan kabinet, Utusan Malaysia melapurkan pula bekas Menteri Besar Johor yang disingkirkan dari jawatan, Osman Sapian aka Osman Datsun, mahu supaya MUhyiddin tidak tunduk kepada tuntutan UMNO!!!
Persoalannya, siapakah yang merancang dan melakukan serangan terhadap UMNO?
Adakah PPBM?
Kerana PPBM mempunyai motif, serangan dilakukan supaya rakyat akan marah kepada UMNO dan sokongan rakyat kepada UMNO akan beralih kepada PPBM.
Atau PAS?
PAS tidak mempunyai motif untuk melakukan serangan tetapi mempunyai kebimbangan yang besar sekiranya UMNO menarik balik sokongan kerana kebanyakan pemimpin PAS yang mempunyai jawatan di dalam kerajaan, terutamanya menteri dan timbalan menteri dilihat merasa cukup selesa dan ada kalanya berkelakuan ibarat kaduk naik junjung.
Jawatan yang disandang sekarang membuat mereka lupa bahawa sokongan pengundi Melayu kepada UMNO dan PAS adalah di dalam Muafakat Nasional dan bukannya Perikatan Nasional.
Mereka lupa bvahawa Muafakat Nasional telah mempunyai kekuatan sendiri untuk menghadapi PRU 15 tanpa sokongan mana-mana parti lain.
Atau Pakatan Harapan 
Pakatan Harapan sudah tentu mempunyai motif yang cukup jelas kerana mereka sangat-sangat mengharapkan supaya UMNO sebagai parti komponen terbesar dalam Perikatan Nasional akan menarik diri dan bergabung dengan Pakatan Harapan supaya mereka kembali berkuasa.
Atau dari dalaman UMNO sendiri?
Kesimpulannya, BELUM ADA KEPASTIAN tuntutan UMNO akan dipenuhi.
YANG PASTI adalah :
- UMNO mempunyai kuasa untuk meruntuhkan kesombongan dan ketamakan pemimpin PPBM tetapi tidak digunakan sepenuhnya.
- Berkali-kali UMNO mengeluarkan kenyataan bahawa tahap kesabaran UMNO ada batasannya tetapi tidak pernah menterjemahkannya dengan tindakan tegas.
- Telah berkali-kali UMNO diperbodohkan PPBM, namun UMNO cuma acah-acah marah.
Kepimpinan UMNO mesti bertegas sekali ini, buktikan UMNO adalah parti yang bermaruah dan bukannya parti picisan yang dipenuhi penghkhianat!!!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://theunspinners.blogspot.com/2020/10/tuntutan-umno-ke-atas-ppbm-umno-kena.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pas Perlu Buat Pilihan Samada Umno Atau Ppbm Kata Kadir Jasin

Pas Perlu Buat Pilihan Samada Umno Atau Ppbm Kata Kadir Jasin

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 212 hits
A Kadir Jasin berkata kedudukan kerajaan Perikatan Nasional semakin tidak menentu susulan pengumuman Umno mempertimbangkan untuk menarik diri daripada menyokong gabungan itu Beliau merujuk kenyataan Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan selepa...
Umno Dan Ppbm Memulakan Rundingan

Umno Dan Ppbm Memulakan Rundingan

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 262 hits
Wakil UMNO Parti Pribumi Bersatu Malaysia sudah memulakan rundingan sesama mereka bagi mengatasi kemelut politik yang berlaku Itu ciapan Ahli Majlis Tertinggi UMNO yang juga Setiausaha Barisan Nasional Tan Sri Annuar Musa malam tadi Saya ge...
Ppbm Jangan Jadi Bacul Tikam Belakang Umno

Ppbm Jangan Jadi Bacul Tikam Belakang Umno

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 215 hits
Semalam UMNO membuat pertimbangan untuk menarik diri daripada menyokong Perikatan Nasional dan akan memberi syarat baharu kepada kerajaan di bawah pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin itu bagi meneruskan kerjasama politik secara perjanjian ber...
Gencatan Politik Umno Ppbm Mungkin Cetus Pru Kilat

Gencatan Politik Umno Ppbm Mungkin Cetus Pru Kilat

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 335 hits
freemalaysiatoday com October 23 2020 10 52 AMSumber berkata Umno dan PPBM mempunyai kelebihan di kawasan luar bandar dan separa bandar PETALING JAYA Beberapa ahli Parlimen Umno sedang bekerjasama dengan pemimpin PPBM mengenai kemungkinan p...
Umno And Bersatu Are Playing A Game Of Chicken

Umno And Bersatu Are Playing A Game Of Chicken

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 244 hits
There is a saying everyone has a price The only question is can you afford to pay that price This is not just about paying RM25 million to each MP for him or her to cross over It may be costlier than that And while His Majesty the Agong pon...
Umno Bersatu Bergaduh Mengapa Anwar Dikatakan Game Over

Umno Bersatu Bergaduh Mengapa Anwar Dikatakan Game Over

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 163 hits
Kenyataan Presiden Umno Datuk Seri Zahid Hamidi kelmarin yang mengarahkan pimpinan Umno melakukan gencatan senjata politik dan menyokong kerajaan Perikatan Nasional ketika usaha memerangi wabak Covid 19 ditingkatkan tiada kena mengena denga...
Apa Pun Keadaan Umno Saya Ingin Mengucapkan Tahniah Di Atas Kematangan Dan Kebijaksanaan Pimpinan Membuat Keputusan

Apa Pun Keadaan Umno Saya Ingin Mengucapkan Tahniah Di Atas Kematangan Dan Kebijaksanaan Pimpinan Membuat Keputusan

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 185 hits
HAMDAN TAHA Selepas tewas PRU dan di tinggalkan oleh sahabat sahabat dalam BN dan di katakan Umno sudah berkubur dan tak ada masa depan berubah kembali kepada pembangkang kepada parti yang berkuasa cuma kekuasan di pecah pecahkan oleh parti...
Umno S And Ppbm S Mad Mutually Assured Destruction

Umno S And Ppbm S Mad Mutually Assured Destruction

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 188 hits
Even Mahathir knows a new coalition cannot work If Umno moves over to Pakatan Harapan DAP is out If PAN is in then PAS is out The Chinese will never support Umno and the Malays will never support DAP Hence both DAP and Umno in the same bed ...
Video Omni One Membolehkan Pemain Bermain Game Seperti Cod Secara Vr Di Atas Threadmill

Video Omni One Membolehkan Pemain Bermain Game Seperti Cod Secara Vr Di Atas Threadmill

papar berkaitan - pada 10/10/2020 - jumlah : 375 hits
Dengan perkembangan permainan videoo virtual reality yang terus berkembang pesat para gamers kini mahukan satu product yang benar benar memberikan mereka pengalaman yang luar biasa Lalu Virtuix Omni One yakin mereka memiliki produk yang mam...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024