Tun Mahathir Terdiam Bila Disoal Tentang Sijil Palsu Menteri Kabinet


KUALA LUMPUR – Ketika sedang ‘asyik’ berbicara tentang bagaimana integriti negara tercemar kerana pelbagai skandal rasuah oleh kerajaan terdahulu, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad terdiam seketika apabila beliau disoal pembangkang.
Ahli Parlimen Pontian, Datuk Ahmad Maslan bangkit bertanyakan tentang apakah antara inisiatif kerajaan kini (Pakatan Harapan) berikutan terpalitnya skandal sijil palsu oleh pimpinan PH baru-baru ini.
Selain itu, Ahmad Maslan turut bertanya apa pula terjadi dengan janji manifesto yang tidak tertunai sehingga kini, lebih-lebih lagi kerajaan kini dianggap lebih bersih dan berintegriti.
Bagaimanpun, Tun Mahathir yang juga merupakan Ahli Parlimen Langkawi tidak ‘melayan’ isu sijil palsu yang dikaitkan dengan beberapa wakil rakyat dalam Kabinetnya, sebaliknya hanya menjawab tentang manifesto.
“Kita sedang berusaha dengan memastikan janji manifesto itu dapat ditunaikan tetapi kerana perbuatan kerajaan terdahulu selain daripada perundangan lama tidak mempermudahkan usaha kerajaan ketika ini.
“Sepatutnya kita sudah lihat yang dituduh melakukan kesalahan kewangan seperti SRC dan 1MDB sudah dihadapkan ke muka pengadilan tetapi kerana peruntukan undang-undang sedia ada ini, kita terpaksa patuh. Kita patuh dan akur pada ‘rule of law’.
“Rakyat juga sudah tertanya-tanya ketika ini, kita sedang berusaha tetapi kita perlu patuh pada ‘rule of law’,” katanya.

Ahmad Maslan kemudian bangun bertanyakan pencerahan Tun Mahathir berhubung sijil palsu pula namun tidak dijawab selain daripada dicelah serta diminta duduk oleh Yang diPertua Dewan Rakyat, Datuk Mohamad Ariff Md. Yusof.
“Sijil palsu tidak jawab Tun, tolong jawab,” ujar Ahmad Maslan.
Boleh kedengaran rasa tidak berpuas hati dalam kalangan blok pembangkang namun ia tidak mendapat perhatian pihak kerajaan mahupun Mahathir sendiri.
Isu penggunaan sijil akademik palsu mendapat perhatian umum berikutan pendedahan beberapa pemimpin Pakatan Harapan (PH) didakwa memiliki sijil berkenaan.
Sebelum ini, kelayakan akademik Timbalan Menteri Luar, Datuk Marzuki Yahaya; Menteri Besar Johor, Datuk Osman Sapian serta Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tronoh, Paul Yong Choo Kiong diragui.
Malah, terdapat beberapa pemimpin PH dikaitkan dengan isu sama antaranya sijil yang dimiliki Menteri Kewangan, Lim Guan Eng serta Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Zuraidah Kamaruddin. – MalaysiaGazette


Sumber: cempedakcheese.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2019/03/tun-mahathir-terdiam-bila-disoal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mengapa Tun M Tak Menjawab Apabila Ditanya Tentang Sijil Palsu

Mengapa Tun M Tak Menjawab Apabila Ditanya Tentang Sijil Palsu

papar berkaitan - pada 13/3/2019 - jumlah : 240 hits
Bukan perkara yang biasa bagi Tun Mahathir Mohamad tidak menjawab atau mengelak daripada menjelaskan sesuatu perkara yang ditanyakan kepadanya Biasanya tanyalah apa jua soalan atau siapa saja yang ingin menanyakan soalan kepadanya pantang b...
Tun Dr Mahathir Perlu Rombak Kabinet

Tun Dr Mahathir Perlu Rombak Kabinet

papar berkaitan - pada 14/3/2019 - jumlah : 233 hits
RAMAI membuat spekulasi Tun Dr Mahathir Mohamad akan merombak Kabinet beliau tidak lama lagi Kalau dalam sektor korporat prestasi seseorang CEO atau pegawai kanan akan bergantung kepada pencapaian KPI mereka Gagal mencapai KPI syarikat akan...
Ucapan Tun Mahathir Tunjuk Kerajaan Tiada Integriti Menyamun Dan Susahkan Rakyat

Ucapan Tun Mahathir Tunjuk Kerajaan Tiada Integriti Menyamun Dan Susahkan Rakyat

papar berkaitan - pada 13/3/2019 - jumlah : 358 hits
11 Mac 2019 SPB YDP Agong ke 16 Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah Sultan Ahmad Shah merasmikan Mesyuarat Kedua Parlimen Siri 14 Ada beberapa perkara yang menarik perhatian umum pada sidang parlimen kali ini Pertama inil...
Warkah Tun Dr Mahathir

Warkah Tun Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 345 hits
Inilah insan yang telah dihina dan dimaki hanya kerana masih memperjuangkan nasib negara Malaysia yang belum selesai DIiktiraf oleh dunia kerana berani dan lantang menentang Yahudi dan memperjuangankan nasib rakyat Palestin dan Bosnia yang ...
Tun Mahathir Kata Umno Sudah Hancur

Tun Mahathir Kata Umno Sudah Hancur

papar berkaitan - pada 1/3/2019 - jumlah : 266 hits
Tun Mahathir kata Umno sudah hancurPosted By on March 01 2019Dalam menyeru sokongan untuk Pakatan Harapan bagi pilihan raya kecil Semenyih Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad menyifatkan bahawa lawan mereka Umno BN sudah hancur Sia sia saja...
Anwar Husam Dan Mustapa Perlu Kemaskan Kabinet Dr Mahathir

Anwar Husam Dan Mustapa Perlu Kemaskan Kabinet Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 313 hits
RENCANA KHASPARLIMEN ke 14 sudah masuk sidang yang kedua di mana sidang kedua bermula Isnin lalu yang akan bersidang selama 20 hari Kabinet kerajaan Pakatan Harapan yang pertama kali dibentuk sudah berusia 10 bulan Walaupun kabinet pertama ...
Rm1 4 Juta Merupakan Pembayaran Wang Haram Oleh Kroni Tun Mahathir Ke Clare Brown

Rm1 4 Juta Merupakan Pembayaran Wang Haram Oleh Kroni Tun Mahathir Ke Clare Brown

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 470 hits
Kesemua ini membawa maksud surat yang didedahkan oleh Clare merupakan satu perangkap jahat yang berkemungkinan besar melibatkan satu konspirasi terancang di antara Pengurus Maybank Jalan Tun Razak Americk dan Clare sendiri untuk menyalurkan...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte