Tun M Jangan Ganggu Demokrasi




“Tolonglah Tun, jangan beri nyawa kepada PH. Jangan kerana nyawa Tun pun kita tidak tahu sampai bila Allah SWT beri masa untuk terus berdenyut.   
BANGI, 14 Syawal 1441H, Sabtu – Tun Dr Mahathir Mohamad mungkin rasa terasing dan cuma mahukan perhatian memandangkan beliau kini bukan lagi perdana menteri dan juga ketua pembangkang, apatah lagi telah dipecat sebagai Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).
Ahli Jawatankuasa Pusat Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Ir Muhammad Lukman Al Hakim Muhammad berkata, tindakan Dr Mahathir kebelakangan ini mungkin kerana cuma mahukan perhatian memandangkan beliau sudah terbiasa mendapat perhatian dunia. 
Bersesuaian dengan naluri seorang yang telah berusia, beliau berkata, Dr Mahathir juga dilihat emosi tidak bertempat, selain ada mengeluarkan pandangan luar konteks yang bercanggah dan mengelirukan. 
“Semalam Tun M membuat kenyataan bahawa PRU tidak sesuai diadakan sekarang kerana negara sedang bergelut dengan pandemik COVID-19 dan masalah kemelesetan ekonomi yang amat serius. 
“Tapi yang menghairankan, Tun M juga yang beria-ia ingin menjatuhkan kerajaan PN pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin dengan mengatakan beliau telah mendapat sokongan majoriti Ahli Parlimen,” katanya dalam kenyataan, hari ini. 
Muhammad Lukman mempersoalkan apakah tindakan itu semata-mata mahu menyaingi Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang juga terserlah sedang bekerja keras mendapatkan posisi paling berpengaruh di Malaysia. 
“Sesiapa yang mengikuti perkembangan politik negara sejak zaman Reformasi 1998 dulu pasti sangat maklum tentang pergeseran peribadi di antara dua tokoh yang telah menelan masa dua dekad ini. 
“Tambahan pula Anwar yang kini sebagai ketua pembangkang di Parlimen dilihat semakin intim dengan para pimpinan parti komponen PH yang lain. Tun M mungkin terasa terasing,” katanya. 
Serentak itu, beliau mencadangkan supaya Dr Mahathir memberikan ruang seluas-luasnya untuk sistem demokrasi Malaysia berjalan dengan baik dan berkembang matang tanpa campur tangan daripadanya. 
Beliau menegaskan bahawa kepimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin telah menunjukkan prestasi cemerlang, sedangkan Pakatan Harapan (PH) pula berpecah, lemah dan menuju kehancuran. 
“Tolonglah Tun, jangan beri nyawa kepada PH. Jangan kerana nyawa Tun pun kita tidak tahu sampai bila Allah SWT beri masa untuk terus berdenyut. 
“Sekarang ialah masa untuk membaiki, bukan untuk merosakkan,” katanya.
ISMAWeb




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/06/06/tun-m-jangan-ganggu-demokrasi/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=tun-m-jangan-ganggu-demokrasi

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Jangan Berpaling Bersama Tun Mahathir Lawan Muhyiddin

Anwar Jangan Berpaling Bersama Tun Mahathir Lawan Muhyiddin

papar berkaitan - pada 7/6/2020 - jumlah : 282 hits
Biarpun tersebar spekulasi mendakwa Presiden PKR Anwar Ibrahim tidak lagi mahu meneruskan rundingan membentuk kerajaan Pakatan Harapan 2 0 dengan Tun Mahathir dan didakwa ingin mencari sekutu baharu namun pemimpin DAP tetap menyeru agar per...
Jangan Perkecilkan Kemampuan Tun Dr Mahathir

Jangan Perkecilkan Kemampuan Tun Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 27/5/2020 - jumlah : 307 hits
DR MAZLAN ALI Kekurangan yang ketara bagi pengkritik pengkritik tegar Tun Mahathir seperti Abg KY adalah cuba membina naratif baru berdasarkan persepsi dan cakap cakap politik yang tidak berdasarkan fakta dan data analitikal yang sepadan Sa...
Jangan Ganggu Sabah Kami Lawan Balik Shafie

Jangan Ganggu Sabah Kami Lawan Balik Shafie

papar berkaitan - pada 12/6/2020 - jumlah : 214 hits
Perlawanan terbuka politik Sabah akan bermula tidak lama lagi susulan pembebasan bekas Ketua Menteri Musa Aman daripada tuduhan penggubahan wang haram Apatah lagi Ketua Menteri Shafie Apdal telah memberi amaran kepada pihak kerajaan Perikat...
Jangan Salah Memilih

Jangan Salah Memilih

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 375 hits
Paling paling tak suka dengan lelaki yang tak jujur ni Berdoa je la selalu supaya lelaki lelaki terdekat dalam hidup kita bersikap jujur dan bersederhana Kalau macam ni kan Dah kahwin Takkan nak minta cerai pulak Bila nak beli rumah Declare...
Wajib Pakai Ubat Gigi Berfluorida Untuk Gigi Bayi Pakar Pesan Jangan Takut Boleh Cegah Kerosakan Gigi

Wajib Pakai Ubat Gigi Berfluorida Untuk Gigi Bayi Pakar Pesan Jangan Takut Boleh Cegah Kerosakan Gigi

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 351 hits
Memberus gigi adalah antara amalan penjagaan mulut yang sebaiknya dilakukan untuk kebersihan diri Memberus gigi menggunakan ubat gigi berfluorida setiap hari boleh mencegah kerosakan gigi Penggunaan ubat gigi berfluorida merupakan salah sat...
Pru 15 Segera Najib Jangan Pentingkan Diri Sendiri Hannah Yeoh

Pru 15 Segera Najib Jangan Pentingkan Diri Sendiri Hannah Yeoh

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 289 hits
Bekas PM Najib Razak ditempelak oleh Ahli Parlimen Segambut Hannah Yeoh kerana tergesa gesa mencadangkan pilihan raya umum ke 15 ketika wabak Covid 19 masih bergejala sekolah ditutup dan ekonomi menderita Menurut Ahli Parlimen Segambut itu ...
Jangan Main Bagi Je Telur Pada Anak Periksa Dulu Doktor Kongsi Cara Bezakan Telur Lama Segar

Jangan Main Bagi Je Telur Pada Anak Periksa Dulu Doktor Kongsi Cara Bezakan Telur Lama Segar

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 489 hits
Pemergian wanita yang menjadi mangsa keracunan puding buih semalam sebenarnya banyak membuka mata banyak pihak Sebagai ibu bapa kita tidak terlepas dalam menyediakan juadah berasaskan telur kerana telur sememangnya cukup disukai anak anak k...
Sop Ketat Kami Jaga Sebaiknya Demi Pastikan Anak Anak Di Taska Selamat Mak Ayah Jangan Bimbang

Sop Ketat Kami Jaga Sebaiknya Demi Pastikan Anak Anak Di Taska Selamat Mak Ayah Jangan Bimbang

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 361 hits
Keputusan kerajaan untuk membuka semula Taska demi memastikan ibu bapa dapat kembali bekerja sepenuhnya bukanlah satu keputusan yang mudah dilakukan Namun demi memastikan ibu bapa dapat bekerja dengan tenang tanpa memikirkan keselamatan ana...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang