Tun Hentilah Main Tarik Tali Dengan Dap


Siti Hafidah6 hours agoKritikan Ronnie jelas krisis politik negara salah PH
BANGI, 30 Ramadan 1441H, Sabtu – Tun Dr Mahathir Mohamad digesa berhenti bermain tarik tali dengan parti tamak haloba DAP berikutan sudah terbukti bahawa mereka membenci bekas Perdana Menteri itu dan hanya mahu mempergunakan beliau sahaja.

Presiden gerakan Islam, Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Haji Aminuddin Yahaya mendakwa, kenyataan Ronnie Liu semalam mendedahkan perasaan yang terpendam pemimpin DAP yang sejak sekian terhadap Dr Mahathir, dan mungkin khabar angin bahawa DAP dan Ahli Parlimen Langkawi itu sering ‘bergaduh’ adalah benar.

“Selepas saya membaca kenyataan pemimpin DAP (Ronnie Liu) ini, saya rasa maruah Dr Mahathir sendiri dipijak-pijak kerana baru sahaja beliau menulis panjang lebar untuk ‘mensucikan’ DAP dan yang lebih perit lagi ialah, beliau sanggup menghina bangsa Melayu hanya kerana mahu ‘mensucikan’ DAP.

“Maka, terbukti dan terbongkarlah bahawa DAP sendiri tidak menghargai Dr Mahathir pun. Mungkin benar juga kata-kata yang diungkapkan oleh Hew Kuan Yau satu ketika dahulu bahawa DAP hanya mahu pergunakan Dr Mahathir untuk memenangi pilihan raya sahaja.

“Saya pun tidak tahu apakah yang masih membuatkan Dr Mahathir seolah-olah sangat terhutang budi pada DAP ini dan apakah budi yang DAP terhutang dengan beliau pula memandangkan parti itu masih lagi duduk bersamanya?,” soalnya menerusi satu kenyataan hari ini.

Terdahulu, Ronnie Liu yang juga Ahli Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP menyalahkan Dr Mahathir kerana menyebabkan Pakatan Harapan (PH) terlepas kuasa kerajaan Persekutuan pada bulan Februari lalu.

Beliau yang lantang mengkritik Dr Mahathir berkata, sepatutnya tidak timbul masalah demikian jika bekas Perdana Menteri itu menyerahkan kuasanya kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim seperti yang telah dijanjikan.

Demikian juga, beliau mengatakan bahawa tidak akan ada masalah jika Dr Mahathir tidak mengundurkan diri dan mengambil nasihat Yang di-Pertuan Agong, dan juga jika negarawan itu tidak mencadangkan agar kerajaan perpaduan ditubuhkan.

Mengulas lanjut, Haji Aminuddin berkata, dalam isu ini, kenyataan Ronnie Liu itu sendiri telah menjadi bukti bahawa apa yang berlaku kepada politik negara sekarang ini adalah salah PH itu sendiri.

“Kenyataan beliau terang dan jelas untuk membuktikan perlantikan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri bukanlah satu perancangan dari pihak Muafakat Nasional tetapi adalah akibat tindakan Dr Mahathir yang menyebabkan seluruh Kabinet terbubar.

“Yang di-Pertuan Agong sendiri mendedahkan di dalam titah baginda bahawa Dr Mahathir sendiri berkeras untuk meletakkan jawatan dan sudah pasti beliau tahu akibat yang akan ditanggung.

“Maka, ini adalah logik yang sangat mudah untuk difahami bagi memahami sebab baginda melantik Perdana Menteri yang baharu. Oleh sebab itulah ratib-ratib ‘kerajaan pintu belakang’ adalah sangat hambar,” katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2020/05/tun-hentilah-main-tarik-tali-dengan-dap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kalau Bersatu Tak Keluar Ph Melayu Akan Dihancurkan Dap Tun M Dakwa Muhyiddin

Kalau Bersatu Tak Keluar Ph Melayu Akan Dihancurkan Dap Tun M Dakwa Muhyiddin

papar berkaitan - pada 11/5/2020 - jumlah : 482 hits
DR MAHATHIR Saya tidak yakin bahawa DAP dengan begitu mudah boleh hancurkan orang Melayu Sebab itu saya berkata tunggulah Gambar failPUTRAJAYA Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendedahkan beliau tidak boleh menerima alasan yang...
10 Contoh Mudah Tun M Bacul Berdepan Dap Dr Kamarul Yusoff

10 Contoh Mudah Tun M Bacul Berdepan Dap Dr Kamarul Yusoff

papar berkaitan - pada 13/5/2020 - jumlah : 349 hits
SIAPA YANG BACUL ORANG MELAYU ATAU TUN DR MAHATHIR Dalam tulisan terbaru beliau bertajuk DAP Hancur Melayu dua kali Tun Dr Mahathir menggunakan istilah Melayu bacul kerana mereka dikatakan begitu takut kepada DAP Pada hemat saya salah besar...
Undi Tak Percaya Tun M Buka Peluang Ph Dap Berkuasa Semula

Undi Tak Percaya Tun M Buka Peluang Ph Dap Berkuasa Semula

papar berkaitan - pada 11/5/2020 - jumlah : 411 hits
Ketua Sektor Politik Pertubuhan Gerakan QIAM Datuk Seri Wan Ahmad Wan Omar NSTP Yazit RazaliUsul Dr M burukkan perpecahan orang Melayu KUALA LUMPUR Tindakan Tun Dr Mahathir Mohamad mengemukakan usul undi tidak percaya terhadap Perdana Mente...
Tun Mahathir Kecewa Kerana Orang Melayu Takut Pada Dap

Tun Mahathir Kecewa Kerana Orang Melayu Takut Pada Dap

papar berkaitan - pada 14/5/2020 - jumlah : 547 hits
KUALA LUMPUR Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad melahirkan rasa kecewanya terhadap orang Melayu yang percaya kononnya DAP akan menghancurkan bangsa mereka jika berada dalam kerajaan Pengerusi Pakatan Harapan berkata beliau mengak...
Tun M Arah Saya Kurangkan Keyakinan Rakyat Terhadap Dap

Tun M Arah Saya Kurangkan Keyakinan Rakyat Terhadap Dap

papar berkaitan - pada 30/5/2020 - jumlah : 687 hits
Yusmizal Dolah Aling danMuhaamad Hafis Nawawiam hmetro com myDATUK Seri Hamzah Zainudin FOTO NSTPSETIAUSAHA Agung Parti Pribumi Bersatu Malaysia Datuk Seri Hamzah Zainuddin mendakwa dia diarahkan Tun Dr Mahathir Mohamad bagi mengurangkan ke...
Lirik Lat Tali Lat Wafiy

Lirik Lat Tali Lat Wafiy

papar berkaitan - pada 12/5/2020 - jumlah : 1058 hits
Lat tali lat lai li tam plum Lai li tam plum Lat lai li tam plum Mereka terkejar kejar Beli cinta Mereka beri kau bunga Berlian dan permata Tapi apa maknanya tak berserta hati yang tulus Seperti
Mahathir Always Anti Dap

Mahathir Always Anti Dap

papar berkaitan - pada 30/5/2020 - jumlah : 566 hits
Hamzah Dr Mahathir told me to find a way for Bersatu to leave Pakatan erode confidence in DAPBersatu sec gen Datuk Seri Hamzah Zainudin speaks during a press conference at Yayasan Selangor in Petaling Jaya May 29 2020Picture by Ahmad Zamzah...
Dia Akan Mencari Rumah Rohani Sejati Dengan Dap Helen Ang

Dia Akan Mencari Rumah Rohani Sejati Dengan Dap Helen Ang

papar berkaitan - pada 29/5/2020 - jumlah : 245 hits
Sumpah laknat Najib nampaknya mengenaFriday 20 Dec 2019 Najib in Masjid Jamek Kampung Baru on the matter of Altantuya PM 6 in the mosque that he had never met the Mongolian and did not order her killing His sumpah Jika saya berdusta maka la...
But Would Dap Want Mahathir As A Member

But Would Dap Want Mahathir As A Member

papar berkaitan - pada 29/5/2020 - jumlah : 361 hits
Puchong 28 May Muhyiddin Yassin s move to sack his own party s founding chairman is nothing short of sensational The only other time this was done to Dr Mahathir Mohamad was in 1969 when Tunku Abdul Rahman then the PM and Umno president kic...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Coretan Dari Tingkat 2 Wad 29 Katil 18 Hprz 2

Sambutan Birthday Ke 9 Nur Wardina Soffea

Puding Jagung Yang Sedap

Play88 Online Slots The Evolution Of Graphics And Sound Effects

Iltizam Anak Selangor Aka Anas Yawas Pengganti Tawas

Perkhidmatan Senarai Kiosk Kwsp