Tular Buku Terbitan Dua Dekad Lalu Dipercayai Ramalkan Wabak Virus Covid 19


Kadang-kadang, apa yang kita jangkakan pada masa akan datang itu mungkin boleh berlaku secara kebetulan.
Seperti yang telah terbukti sebelum ini, terdapat edisi kartun yang dikatakan telah meramalkan kemenangan pilihan raya seorang pemimpin di dunia.
Dan kini, ramalan berkenaan dengan penularan virus Covid-19 pula yang sedang heboh di media sosial.
Menurut dakwaan seorang pengguna Twitter, seorang penulis terkemuka dari Amerika Syarikat bernama Dean Koontz ada menulis tentang virus yang telah membunuh ribuan nyawa pada hari ini seperti yang tergambar di dalam bukunya berjudul “The Eyes of Darkness”

Berikut adalah beberapa gambar petikan berkenaan dengan virus tersebut yang terdapat di dalam buku itu:

Wuhan-400 adalah “senjata yang sempurna”
Hasil carian netizen berkenaan buku itu di Google Books juga menunjukkan petikan yang sama.
1. I started watching, but I was @ work. I’ve been obsessively researching & have quite a bit of info on my Facebook page, in a public album. Some of the info all of u have probably seen. Some of it perhaps not. I recently posted in your FB group about Dean Koontz’s 1981 book… pic.twitter.com/vylqcDY2cn
— Waiting4AMiracle (@backintherock12) February 18, 2020

Buku tersebut menceritakan tentang seorang ibu yang dalam kesedihan yang cuba mencari jawapan berkenaan kehilangan anaknya. Namun pada akhirnya dia telah menemukan  anaknya itu di satu pengkalan ketenteraan.
Jangkitan mikroorganisma buatan manusia Anaknya itu pula secara tidak sengaja telah dijangkiti dengan mikroorganisma buatan manusia yang dicipta di makmal Wuhan itu.
Dalam buku tersebut, seorang saintis China telah pergi ke Amerika Syarikat dengan membawa satu disket yang mengandungi rekod Wuhan-400.
Wuhan-400 yang dinyatakan di dalam buku itu hanya boleh menyerang manusia, serta boleh digunakan untuk “menghapuskan sebuah bandar”.
Virus tersebut digambarkan sebagai senjata kimia yang dicipta di sebuah makmal di luar bandar Wuhan. Secara kebetulan, institut tersebut benar-benar wujud dan terletak di luar bandar Wuhan pada hari ini.
Gambar hiasan Berbeza dengan Covid-19, Wuhan-400 mempunyai kadar kematian sebanyak 100 peratus dan tempoh inkubasi yang sangat pendek iaitu selama empat jam.
Berikut adalah salah satu petikan yang terdapat di dalam buku tersebut yang pastinya dapat menimbulkan perasaan takut pada diri setelah membacanya:
“It was around that time that a Chinese scientist named Li Chen moved to the United States while carrying a floppy disk of data from China’s most important and dangerous new biological weapon of the past decade. They call it Wuhan-400 because it was developed in their RDNA laboratory just outside the city of Wuhan.”
“Pada masa itu seorang saintis Cina bernama Li Chen berpindah ke Amerika Syarikat sambil membawa cakera liut yang mengandungi data senjata berbahaya biologi baru yang paling penting dan berbahaya milik China dalam dekad yang lalu. Mereka memanggilnya Wuhan-400 kerana ia telah dibangunkan di makmal RDNA mereka di luar bandar Wuhan.”
“End of Days (Predictions And Prophecies About The End of The World)” Bukan satu buku sahaja, malahan ada lagi sebuah buku yang ditulis oleh Sylvia Browne bersama Lindsay Harrison juga ada kaitan dengan virus Covid-19 ini.
Buku tersebut telah diterbitkan pada tahun 2011. Terdapat petikan yang boleh dikaitkan dengan virus Covid-19 ada ditulis di dalam buku tersebut. Buku yang berjudul “End of Days” itu juga turut dipercayai mempunyai kaitan dengan wabak penyakit yang melanda dunia pada hari ini.

Berikut adalah petikan berkenaan wabak virus yang sedang melanda dunia ketika ini:

Anehnya, penulis tersebut sepertinya telah meramalkan bahawa ada satu wabak virus yang akan tular pada tahun 2020.
“In around 2020 a sever pneumonia-like illness will spread throughout the globe, attacking the lungs and the bronchial tubes and resisting all known treatments. Almost more baffling than the illness itself will be the fact that it will suddenly vanish as quickly as it arrived, attack again ten years later, and then disappear completely.”
“Sekitar tahun 2020, satu penyakit seperti radang paru-paru akan tersebar di seluruh dunia, ia akan menyerang paru-paru dan bronkus tidak mempunyai penawar. Hampir lebih membingungkan, penyakit itu akan menyerang dan hilang dengan cepat, bakal menyerang 10 tahun lagi dan kemudiannya akan hilang sepenuhnya.”
Ianya ditulis seolah-olah penulis tersebut telah pergi dan lihat apa yang akan terjadi pada masa akan datang.
Walau apa pun, wabak virus ini telah pun terjadi. Adalah lebih baik untuk kita mencegah dan menjaga kesihatan kita agar sebarang penyakit berbahaya tidak menjejaskan tubuh kita.
Sumber: SCMP, mothership
The post Tular Buku Terbitan Dua Dekad Lalu Dipercayai “Ramalkan” Wabak Virus Covid-19 appeared first on Siakap Keli.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2020/02/18/tular-buku-terbitan-dua-dekad-lalu-dipercayai-ramalkan-wabak-virus-covid-19/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Belum Reda Wabak Covid 19 Saintis Dakwa Temui Virus Misteri Yang Tak Dikenali Di Brazil

Belum Reda Wabak Covid 19 Saintis Dakwa Temui Virus Misteri Yang Tak Dikenali Di Brazil

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 372 hits
Para saintis mendakwa telah menemui satu virus misteri yang tidak pernah dilihat sebelum ini di sebuah tasik yang terletak di Brazil dan menamakannya sempena cerita mitos seekor duyung mengumpan askar masuk ke dalam air sehingga lemas Yarav...
Misteri Wuhan 400 Dalam Buku Tahun 1981 Yang Meramal Virus Covid 19

Misteri Wuhan 400 Dalam Buku Tahun 1981 Yang Meramal Virus Covid 19

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 664 hits
Misteri suratan atau kebetulan Sebuah buku yang diterbitkan 39 tahun lalu pada 1981 telah meramal bahawa satu wabak penyakit baharu akan menyerang seluruh dunia pada tahun 2020 yang baru baru ini satu posting artikel tentang sebuah buku yan...
Indonesia Punya Dua Alat Deteksi Virus Corona

Indonesia Punya Dua Alat Deteksi Virus Corona

papar berkaitan - pada 7/2/2020 - jumlah : 206 hits
Alat tersebut diharapkan dapat mencegah masuknya virus corona ke Indonesia
Terkini Dua Lagi Kes Baru Positif Covid 19 Libatkan Warga China Dilaporkan Di Malaysia

Terkini Dua Lagi Kes Baru Positif Covid 19 Libatkan Warga China Dilaporkan Di Malaysia

papar berkaitan - pada 15/2/2020 - jumlah : 385 hits
Kuala Lumpur 15 Feb Kementerian Kesihatan Malaysia hari ini mengesahkan dua lagi kes positif Covid 19 di negara ini Pertambahan dua kes melibatkan warga asing ini menjadikan 21 kes setakat ini di Malaysia Kes ke 20 melibatkan seorang lelaki...
Virus Corona Buat Harga Bawang Putih Impor Asal China Naik Dua Kali Lipat

Virus Corona Buat Harga Bawang Putih Impor Asal China Naik Dua Kali Lipat

papar berkaitan - pada 5/2/2020 - jumlah : 237 hits
Harga bawang putih impor dari China di pasar tradisional di Makassar melambung tinggi dengan kenaikan nyaris mencapai 100 persen atau dua kali lipat Seperti yang terjadi di Pasar Terong harga bawang putih sebelumnya Rp30 000 per kilogram ki...
Pengarah Hospital Utama Di Wuhan Meninggal Dunia Akibat Virus Covid 19

Pengarah Hospital Utama Di Wuhan Meninggal Dunia Akibat Virus Covid 19

papar berkaitan - pada 18/2/2020 - jumlah : 510 hits
Pengarah Hospital Wuhan Wuchang Liu Zhiming dilaporkan telah meninggal dunia pada Khamis lapor CCTV satu stesen televisyen China Dr Liu Zhiming telah meninggal dunia pada 10 30am selepas semua usaha penyelamatan telah dilakukan kata hos CCT...
Covid 19 Dua Lagi Warga China Pulih Pesakit Sembuh 13

Covid 19 Dua Lagi Warga China Pulih Pesakit Sembuh 13

papar berkaitan - pada 19/2/2020 - jumlah : 328 hits
KUALA LUMPUR 19 FEB Pasangan warga China masing masing berusia 52 tahun dan 49 tahun yang disahkan positif koronavirus 2019 sebelum ini dibenarkan keluar hospital petang semalam menjadikan jumlah terkini pesakit sembuh adalah 13 Ketua Penga...
Anwar Sedia Tunggu Sikit Lagi Selepas Dua Dekad Menunggu

Anwar Sedia Tunggu Sikit Lagi Selepas Dua Dekad Menunggu

papar berkaitan - pada 7/2/2020 - jumlah : 463 hits
Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau sedia menunggu enam bulan lagi sebelum mengambil alih sebagai Perdana Menteri daripada Tun Dr Mahathir Mohamad dan yakin beroleh sokongan mencukupi di Parlimen bagi tujuan itu Dr Mahathir mengetuai ga...
Pakar Dakwa Plasma Darah Daripada Pesakit Yang Pulih Dapat Melawan Virus Covid 19

Pakar Dakwa Plasma Darah Daripada Pesakit Yang Pulih Dapat Melawan Virus Covid 19

papar berkaitan - pada 15/2/2020 - jumlah : 267 hits
Syarikat pembekal perubatan di China mendakwa bahawa plasma yang terdapat pada darah orang yang berjaya pulih dari virus Covid 19 boleh merawat pesakit koronavirus yang sedang kritikal China National Biotec Group Co telah menggunakan plasma...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms