Tukar Kepada 10 Rutin Ni Untuk Capai Kulit Sihat Cantik


Tukar Kepada 10 Rutin Ni Untuk Capai Kulit Sihat & Cantik! Apa goals korang untuk tahun 2019 ni? Goals sis Katy untuk dapat kulit yang sihat dan cantik secara semula jadi. Jadi bila dah dapat kulit sihat dan cantik secara natural sis boleh ucapkan selamat tinggal pada make up.
Siapa je yang taknak dapat kulit sihat, cantik dan glowing secara natural kan? Jadi sebabkan itu, sis Katy nak share dengan uolls macam mana cara sis nak achieve goals ni supaya kita boleh sama-sama cantik.
1. BFF dengan air mineral
Dalam entri yang sebelum ni pun sis Katy ada tegaskan untuk minum air mineral dengan banyak. Jangan malas nak minum air tu. Sis Katy tau mesti korang beri alasan seperti “malas nak pergi tandas asyik nak terkencing” atau “penat nak buka penutup botol banyak kali”.
Okay, jujurnya sis Katy pun kadang-kadang malas jugak nak minum air. Jadi untuk merajinkan diri, sis beli botol air yang ada straw. Korang tak perlu buka penutup ke apa, korang sedut je. So dah takde alasan kan? Haha.
2. Pastikan sentiasa ‘moisturize‘ diri kita Dalam erti kata lain berkawan lah dengan lip balm dan moisturizer. Sebut pasal moisturizer, sis Katy mintak tolong sangat kat korang untuk invest dekat moisturizer yang bagus. Jangan hampa dok pi beli krim timbang kilo punya.
Beli moisturizer yang salah akan buat kulit kita breakout teruk. Jadi tolong ya invest sedikit, kata nak cantik sama-sama geng.
3. Air manis & berkafein musuh ketat
Korang tahu tak air manis dan kafein ni sebenarnya punca kita dapat jerawat tau. Jadi siapa yang dah ada masalah jerawat dan plan untuk nak dapat kulit cantik, elakkan air manis dan air berkafein at any cost!
Kalau korang nak tahu gula ni sebenarnya berasid. Jadi bila banyak benda kotor dalam badan, akan beri efek kepada kulit. Sebab tu kena minum air mineral banyak!
4. Sebelum gosok gigi amalkan minum air mineral Ibu sis Katy pesan kalau nak awet muda kena amalkan minum air mineral sewaktu korang baru celik mata dan sebelum korang gosok gigi.
Sebabnya waktu tu seluruh badan korang baru bangun, air ni ibarat minyak yang memanaskan enjin kereta. Cubalah!
5. Elakkan dari menyentuh muka Kita tak tahu apa jenis bakteria yang ada kat tangan. Cuba bayangkan, korang dah pegang macam-macam lepastu korang pegang muka korang, oh tidaaaak!
Korang kena elakkan dari pegang muka. Nanti minyak dekat muka tu bergerak dan menyebabkan pori korang tersumbat. Kalau nak pegang pun pastikan tangan korang bersih okay.
6. Hilangkan double chin tu! Double chin ni adalah satu benda yang menjengkelkan sebab bila ambil gambar, angle tu dah cantik dah tapi bila sampai je dekat dagu… Jeng jeng jeng, penampakkan double chin tu menyerlah sangat. Jadi kat sini ada dua cara nak hilangkan double chin tu guys.
Satu dengan cara senaman muka lagi satu dengan rajin kunyah gula-gula getah. Kalau nak cara sihat korang buat lah senaman muka ni. Takde gula. Usya posting ni kalau nak tau macam mana cara nak hilangkan double chin.
7. Jangan sesekali tinggal rutin skincare! Girlsss, walau apapun terjadi jangan tinggalkan rutin skincare korang. Kalau paling malas pun jangan terlepas untuk pakai moisturizer.
Sebab apa jangan tinggalkan? Bila kulit kita cukup hidrasi, miss Jerjer pun takut nak naik dekat muka kita tau. Jadi please girlsss, tetapkan dalam hati skincare sangat penting! Dan rajinkan cuci muka korang 2 kali sehari.
8. Jangan makan selepas 5 petang Sebenarnya makan waktu malam ni tak bagus untuk kesihatan. Jadi alang-alang nak dapat kulit cantik korang boleh kurus sekali tau. Kadang-kadang malam tu kita makan sebab nak mengunyah je, bukan lapar pun. Ye dok?
Jadi satu tips sis Katy, sis akan tanya dekat diri sendiri “do I want an apple?” kalau jawapan kita tak, maknanya kita nak makan sebab nak mengunyah je. Jadi elakkan habit makan sebab bosan selepas pukul 5 petang.
9. Detox dengan teh hijau
Okay girls, korang tahu tak bila toxic banyak dalam badan kita sebab makan fast food dan jajan boleh punca muka atau kulit kita bermasalah. Sebab we are what we eat kan?
So cara nak hilangkan toxic ni adalah korang kena rajin minum teh hijau. Bila kita detox automatik dalaman kita yang bersih dan hasilnya kulit luaran yang cantik. Tak percaya, cubalah!
10. Jadikan buah dan sayur makanan utama Tolong jangan jadikan sayur musuh utama. Mak-mak selalu cakap makan ulam tu elok. Elok untuk dalaman dan luaran. Tadikan sis ada pesan jangan makan lepas pukul 5 petang kan?
Tapi kalau terlampau lapar selepas pukul 5 petang, korang makanlah snek macam buah-buahan dan sayuran. Tapi, buah yang manis korang jangan lah makan sampai sebakul pulak. Sebab musuh ketat kita kan benda yang manis.
thumbs up, elok, baik, good job
Jadi marilah kita bersama-sama ke arah kulit yang sihat dan cantik di tahun 2019 ni. Jadikan 10 perkara ni rutin harian kita lepas ni. Perbaiki rutin harian kita!
Sumber: Oh Bulan!
The post Tukar Kepada 10 Rutin Ni Untuk Capai Kulit Sihat & Cantik! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/tukar-kepada-10-rutin-ni-untuk-capai-kulit-sihat-cantik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Surya Chlorophyll Untuk Kulit Yang Lebih Cantik Dan Sihat

Surya Chlorophyll Untuk Kulit Yang Lebih Cantik Dan Sihat

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 317 hits
Ada tak kat sini yang tak suka makan sayur Cik Sue bukan orangnya la sebab ai fanatik sayur tak boleh makan nasi kalau tak de sayur atau ulam dah jadi wajib dah kalau tiap kali makan kekadang tak de lauk pun tak pe asalkan ada sayur ngan sa...
Tiz Zaqyah Gembira Kulit Muka Semakin Cantik Tapi Netizen Pula Tegur Bentuk Badan

Tiz Zaqyah Gembira Kulit Muka Semakin Cantik Tapi Netizen Pula Tegur Bentuk Badan

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 1310 hits
Mungkin sebab peminat sudah lama tidak menonton aksi pelakon Tiz Zaqyah di televisyen segelintir berpandangan pelakon itu sudah naik berat badan Pelakon drama popular Nur Kasih itu memuat naik satu foto di Instagramnya tiz zaqyah dengan sta...
Ini Masker Wajah Yang Jadi Rahasia Kulit Cantik Priyanka Chopra Dan Meghan Markle

Ini Masker Wajah Yang Jadi Rahasia Kulit Cantik Priyanka Chopra Dan Meghan Markle

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 215 hits
Ini masker wajah yang jadi resep kulit cantik Priyanka Chopra dan Meghan Markle Terbuat dari campuran madu kunyit oatmeal minyak kelapa dan putih telur
6 Pilihan Warna Blush On Cantik Untuk Kamu Si Pemilik Kulit Sawo Matang Rona Alaminya Bikin Kulitmu Makin Cemerlang

6 Pilihan Warna Blush On Cantik Untuk Kamu Si Pemilik Kulit Sawo Matang Rona Alaminya Bikin Kulitmu Makin Cemerlang

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 265 hits
Rona warna segar pada pipi sawo matang yang diaplikasikan dengan benar punya dua keuntungan 1 Mengesankan efek segar dan sehat 2 Wanita yang subur biasanya punya rona wajah semu pink atau merah sehingga terlihat lebih menarik
Belajar Minum Air Pada 4 Waktu Yang Betul Barulah Sihat Dan Cantik

Belajar Minum Air Pada 4 Waktu Yang Betul Barulah Sihat Dan Cantik

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 415 hits
Minum air pun ada caranya bukan main sebarang je Sebab tu orang tua pesan jangan minum air selepas makan kerana akan menyebabkan perut buncit Sebenarnya pantang larang ini adalah demi kebaikan kita Namun paling penting perlu minum air secuk...
Berikan Nafas Baharu Agar Kulit Wajah Sihat Berseri Cerah Sempurna Dengan Safi Balqis Oxywhite

Berikan Nafas Baharu Agar Kulit Wajah Sihat Berseri Cerah Sempurna Dengan Safi Balqis Oxywhite

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 668 hits
Hi korang Punya la lama entry produk Safi Balqis OxyWhite yang SA belikan untuk Dania tahun lepas elok tersimpan dalam draft blog ni pelik betul perangai mama ko ni Dania Ye seawal usia Dania 10 tahun memang SA ajar anak dara SA tu untuk me...
Kalau Betul Nak Cabar Jom Sahut 30 Hari Cabaran Ini Untuk Sihat Dan Cantik Ada Berani

Kalau Betul Nak Cabar Jom Sahut 30 Hari Cabaran Ini Untuk Sihat Dan Cantik Ada Berani

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 460 hits
Ni baru betul cabaran Siapa berani sahut beb Memang banyak ni nak buat Tapi kalau buat ni dapat straight 30 hari Fuhh Memang Terbaik sangat dah Yang pasti memang jangan pelik kalau badan sendiri berubah lepas 30 hari buat Fuhh MF cuba tepek...
Honor 10 Lite Cantik Pada Rupa Parasnya Menawan Pada Harganya

Honor 10 Lite Cantik Pada Rupa Parasnya Menawan Pada Harganya

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 214 hits
Sebagai sub jenama yang menawarkan peranti pada harga mampu milik Honor dilihat berjaya menarik minat pengguna terutama dengan penghasilan peranti dengan rupa paras yang cantik Strategi tersebut turut digunapakai pada model terkini mereka y...
Makan Makan Di Jim At Lubok Restoran Cantik Makanan Sedap

Makan Makan Di Jim At Lubok Restoran Cantik Makanan Sedap

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 1833 hits
Restoran Jim at Lubok Kuala Kangsar 10 Januari yang lalu merupakan ulangtahun hari kelahiran Mak Banyak juga perancangan yang dibuat untuk sambutan itu Menu yang nak dimasak pun dah disenaraikan Tapi akhirnya tak buat pun semua itu hehe Mai...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms