Tukar Bateri Kereta Di Carput


Aplikasi Carput dapat membantu pemandu kereta di Malaysia yang merangkumi servis hantar & pasang bateri kereta, 'jumpstart' bateri, tukar tayar pancit, penghantaran petrol dan khidmat tundaan, 365 hari setahun.




Baru-baru ni kereta Cik iena tiba-tiba tak boleh start. Mengikut tanda-tanda icon tu menunjukkan masalah bateri. Memandangkan Cik iena sendiri sedia maklum yang bateri kereta dah lama tak tukar. Jadi memang Cik iena takde call adik lelaki tanya masalah dan apa perlu buat.

Cik iena terus google penggantian bateri kereta online. Kalau kita duduk di kampung atau dekat sedara mara boleh panggil untuk jumstary kereta bawa ke bengkel lan. Memanndangkan Cik iena duduk bujang seorang jadi Cik iena decide untuk terus booking via apps sahaja.
Sebelum ni ada je dalam group Skyawani 3 hantar message minta tolong orang jumper. Cik iena macam segan sikit. Lagipun benda boleh setel sendiri kita uruskan sendiri lebih mudah. Lainlah kalau kejadian ni terjadi masa di luar kawasan rumah mungkin Cik iena sedikit kelam kabut.
KEjadian kereta tak boleh start berlaku di parking rumah masa CIk iena nak pergi kerja hari isnin 2 Oktober. PErkara pertama CIk iena message boss request WFH sebab kereta tak boleh start. Selepas tu mesej kawan office yang patut tau juga.
Lepas tu baru Cik iena google macam mana nak tukar bateri kereta. ada tiga empat syarikat juga. Lepas kawan suggest Carput , Cik iena pun buat perbandingan harga dengan aplikasi lain. Memandangkan di Carput lebih murah dan harga dipamerkan adalah harga termasuk penghantaran, trade in bateri lama dan servis pemasangan bateri baru. Cik iena pilih CArput.




Selesai download apps dan daftar. Ikut sahaja step, masukkan maklumat kereta dan booking slot anda. Untuk kes CIk iena booking jam 1 tengah hari sebab CIk iena kira bekerja WFH. Jadi Cik iena schedule jam 1pm untuk penggantian bateri kereta.

Nanti pihak Carput akan whatsapp kita. 



Terima Kasih atas pesanan anda. sila ambil perhatian bahawa.

1-Technician akan menelefon sebelum menuju ke sana , sila angkat panggilan telefon jika tidak technician tak akan bergerak ke lokasi
2-Technician akan menyemak sebelum menukar bateri
3-Harga sudah ada dengan trade in
4-Pemasangan dan penghantaran percuma
5-Sebarang pembatalan jika juruteknik tiba di lokasi anda akan dikenakan caj perkhidmatan RM60

 
Untuk kes emergency yang berada diluar rumah mungkin perlu buat dalam masa terdekat. Untuk info pembayaran dibuat selepas selesai penggantian bateri baru. Staff CArput akan hantar pautan untuk bayar. Selesai bayar pekerja yang hadir akan ambil gambar resit pembayaram kita dan resit akan di email kemudian.






Mudah sahaja berurusan dengan Carput. Tempoh menggantikan bateri tak sampai 10 minit. Kira cik iena tengok jam cik iena mesej dia tunggu dimana dan selesai pembayaran dah tunggu lift tu tak sampai 10 minit. Sangat sekejap.

Mula mula dia akan cek bateri kereta. Just ikut arahan dia suruh start then cabut kunci. Lepas cek bateri dia tukar bateri. Lepas tukar untuk test, dia suruh once bunyi alark kereta, masukkan kunci kereta, just on tak perlu start kemudia tekan button matikan alarm kereta. Then bukak aircond and lampu .
Selesai boleh buat pembayaran. Tak samai 10 minit semua selesai. Jadi kepada anda diluar sana if ada masalah bateri boleh try Carput ok.


 
Cik iena tulis artikel ini untuk rujukan Cik iena juga. Kebiasaannya segala berkaitan kereta Cik iena akan google dekat blog Cik iena dulu ada tulis apa-apa tak. Untuk kes servis kereta, tukar tayar Cik iena ada tulis. Jadi ada rujukan. Untuk kes bateri kong nampaknya masa bateri kong sebelum  ni Cik iena sangat sibuk dan tak tulis di blog. Jadi hari ini selepas selesai tukar bateri Cik iena terus tulis untuk rujukan Cik iena di masa hadapan dan juga untuk rujukan anda yang mengalami masalah sama seperti Cik iena.

Waktu Operasi CarputIsnin Hingga Ahad jam 7 am hingga 11 pm


Jom download Carput
refferal code : 6B2XP7




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ienaeliena.com/2023/10/tukar-bateri-kereta-di-carput.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mari Belajar Cara Parking Kereta

Mari Belajar Cara Parking Kereta

papar berkaitan - pada 26/9/2023 - jumlah : 184 hits
Parking kereta satu benda yang agak melemahkan terutama bagi kaum wanita Banyak jumpa orang perempuan ni kalau parking aduhai suka hati saja senget lah dan makan ruang parking kereta lain lelaki pun ada juga tapi kaum wanita lebih lagi Jadi...
Kelantan Suspek Curi Lembu Ditemukan Mati Lepas Larikan Kereta Polis

Kelantan Suspek Curi Lembu Ditemukan Mati Lepas Larikan Kereta Polis

papar berkaitan - pada 26/9/2023 - jumlah : 141 hits
MalaysiakiniSeorang suspek kes curi lembu ditemukan meninggal dunia selepas melarikan kenderaan peronda polis dalam kejadian kira kira 4 30 awal pagi di Labok Machang Timbalan Ketua Polis Kelantan DCP Mohd Ali Tamby berkata anggota bertugas...
Berumah Dalam Kereta Dek Hutang Rm1 Juta

Berumah Dalam Kereta Dek Hutang Rm1 Juta

papar berkaitan - pada 26/9/2023 - jumlah : 126 hits
Noor Hidayah Tanzizihidayah tanzizi hmetro com mySetapak Tujuh tahun lalu kehidupan pemuda ini boleh dikatakan lengkap apabila mempunyai perniagaan yang berjaya kediaman selesa selain memandu kereta import namun semua keindahan itu hilang s...
Lelaki Cedera Pokok Hempap Kereta Di Gunung Jerai

Lelaki Cedera Pokok Hempap Kereta Di Gunung Jerai

papar berkaitan - pada 26/9/2023 - jumlah : 101 hits
Sumber Gambar Media Sosial ALOR SETAR Seorang lelaki cedera ringan nbsp apabila kereta dinaikinya dihempap sebatang pokok yang tumbang di Gunung Jerai dekat Yan nbsp hari ini Pegawai Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Guar Chempedak Pegawa
Cara Jimat Wangikan Bau Kereta Macam Baru

Cara Jimat Wangikan Bau Kereta Macam Baru

papar berkaitan - pada 26/9/2023 - jumlah : 149 hits
Nak wangikan bau kereta tak semestinya anda perlu menggunakan gel pewangi kereta yang banyak dijual di pasaran Sebenarnya ada bahan dari dapur yang lebih menjimatkan boleh anda guna untuk wangikan bau kereta Tidak dinafikan bau kereta yang ...
Nak Ubah Suai Kereta Baca Dulu

Nak Ubah Suai Kereta Baca Dulu

papar berkaitan - pada 28/9/2023 - jumlah : 224 hits
Walaupun ianya kereta anda namun anda berisiko untuk dikenakan tindakan seperti saman sekiranya anda mengubah suai kereta tanpa mengikut spesifikasi yang dikeluarkan oleh JPJ Seksyen Akta Pengangkutan Jalan 1987 telah menetapkan keperluan u...
Tak Perlu Malu Amp Jijik Jasmin Hamid Bangga Pakai Kereta Wira Lama

Tak Perlu Malu Amp Jijik Jasmin Hamid Bangga Pakai Kereta Wira Lama

papar berkaitan - pada 29/9/2023 - jumlah : 77 hits
Pelakon senior Jasmin Hamid menyatakan dirinya bangga kerana masih pakai kereta Wira lama meskipun bergelar seorang selebriti Dipandang hina Jasmin Hamid nbsp bangga pakai nbsp kereta Wira lama Menerusi hantaran di laman Instagram aktres be...
Hiburan Takkan Artis Pakai Wira Lama Dah Jatuh Miskin Ke Jasmin Hamid Diperlekeh Pakai Kereta Buruk

Hiburan Takkan Artis Pakai Wira Lama Dah Jatuh Miskin Ke Jasmin Hamid Diperlekeh Pakai Kereta Buruk

papar berkaitan - pada 29/9/2023 - jumlah : 85 hits
Melalui laman Instagram pelakon Jasmin Hamid dia memberitahu kereta Wiranya yang sudah sekian lama tidak bergerak di atas jalan dek kerana Perintah Kawalan Pergerakan kini berfungsi semula Kata Jasmin sebelum ini dirinya pernah dihina dan d...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Masih Beraya

Continuous Learning

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

2 Minute Microwave Onsen Tamago