Tujuh Warga Tempatan Disah Positif Covid 19 Hari Ini


KUALA LUMPUR, 3 MAC: Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) hari ini mengesahkan tujuh lagi kes positif Covid-19 membabitkan warga tempatan, menjadikan jumlah terkini kes sehingga petang ini menjangkau 36.
Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berkata semua kes baharu itu merupakan kontak rapat kepada kes positif ke-26 pada 29 Februari lepas.
Beliau berkata kes ke-30 membabitkan seorang lelaki berusia 38 tahun yang mempunyai sejarah perjalanan ke Australia pada 12 Februari.
“Beliau telah pulang pada 16 Februari. Kes tidak mempunyai sebarang gejala sebelum ini. Kes dikesan semasa aktiviti pengesanan kontak dan kes disahkan positif Covid-19 pada 2 Mac,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.
Sementara itu kes ke-31 adalah seorang lelaki berusia 50 tahun, namun lelaki itu tidak mempunyai sejarah perjalanan ke luar negara.
Individu itu dilaporkan mempunyai gejala pada 26 Februari, dan kes dikesan semasa aktiviti pengesanan kontak dan disahkan positif COVID-19 juga pada 2 Mac.
Kes ke-32 pula membabitkan seorang wanita berusia 43 tahun dan wanita itu juga tidak mempunyai sejarah perjalanan ke luar negara.
“Kes telah dilaporkan mempunyai gejala pada 27 Februari, seterusnya dikesan semasa aktiviti pengesanan kontak, dan telah disahkan positif Covic-19 pada 2 Mac 2020,” katanya.
Menurut Dr Noor Hisham, kes ke-33 melibatkan seorang lelaki Malaysia berusia 58 tahun yang mempunyai sejarah perjalanan ke Kuching, Sarawak bagi menghadiri mesyuarat pada 16 Februari, dan kes dikesan semasa semasa aktiviti pengesanan kontak dan disahkan positif Covid-19 pada 2 Mac.
Ketua Pengarah Kesihatan itu berkata kes ke-34 adalah seorang lelaki Malaysia berusia 40 tahun yang merupakan seorang paramedik di sebuah hospital, yang memberi rawatan kepada kes ke-26.
“Kes tidak mempunyai sejarah perjalanan ke luar negara, dikesan semasa aktiviti pengesanan kontak dan disahkan positif Covid-19 hari ini (3 Mac),” katanya.
Bagi kes ke-35, ia melibatkan seorang wanita tempatan berusia 50 tahun yang mempunyai sejarah perjalanan ke Australia pada 31 Januari lepas, dan pulang ke tanah air pada 16 Februari, dikesan semasa aktiviti pengesanan kontak, dan disahkan positif Covid-19 hari ini (3 Mac).
Seterusnya, kes ke-36 melibatkan seorang lelaki Malaysia berusia 49 tahun dan mempunyai sejarah perjalanan ke Mesir pada 23 Januari dan pulang ke Malaysia pada 1 Februari.
“Kes tidak mempunyai sebarang gejala, dikesan semasa aktiviti pengesanan kontak dan disahkan positif Covid-19 pada 3 Mac,” katanya.
Dr Noor Hisham menjelaskan daripada jumlah kes baharu itu, enam kes dimasukkan ke Hospital Sungai Buloh, Selangor manakala satu kes (kes-32) dimasukkan ke Hospital Kuala Lumpur, dan menurutnya semua kes dilaporkan berada dalam keadaan stabil.
“KKM akan terus memantau perkembangan kejadian jangkitan COVID-19 dari semasa ke semasa, malah aktiviti pengesanan kontak rapat bagi kes ke-26 dan kes-kes baru yang dilaporkan itu masih berterusan,” katanya dan menambah, orang ramai dinasihatkan untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai Covid-19 melalui laman sesawang KKM.
– BERNAMA

Free IPTV @5tr0kk +500 Channel


Tonton TV online secara percuma dari handfon atau android box anda!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohsemput.blogspot.com/2020/03/tujuh-warga-tempatan-disah-positif.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Empat Lagi Warga Malaysia Disahkan Positif Covid 19 Kp Kesihatan

Empat Lagi Warga Malaysia Disahkan Positif Covid 19 Kp Kesihatan

papar berkaitan - pada 1/3/2020 - jumlah : 291 hits
Kementerian Kesihatan Malaysia ingin memaklumkan bahawa sehingga pukul 12 tengah hari terdapat empat kes baharu dilaporkan pada hari ini KES BAHARU KE 26 Kes ke 26 merupakan seorang lelaki warganegara Malaysia berusia 52 tahun Beliau mempun...
Covid 19 Lagi 10 Kes Positif Dilapor Dalam Negara Hari Ini

Covid 19 Lagi 10 Kes Positif Dilapor Dalam Negara Hari Ini

papar berkaitan - pada 8/3/2020 - jumlah : 213 hits
KUALA LUMPUR 7 MAC Sepuluh kes baharu Covid 19 dilapor setakat 12 tengah hari tadi menjadikan jumlah kumulatif positif Covid 19 di negara ini sebanyak 93 kes kata Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah Beliau berkata kesemua...
Warga Jepun Disahkan Positif Covid 19 Selepas Pulang Dari Indonesia

Warga Jepun Disahkan Positif Covid 19 Selepas Pulang Dari Indonesia

papar berkaitan - pada 23/2/2020 - jumlah : 223 hits
Seorang lelaki warga Jepun telah disahkan positif dijangkiti wabak novel koronavirus selepas dia pulang daripada Indonesia lapor agensi berita NHK Menurut NHK majlis perbandaran Tokyo telah memaklumkan pada Sabtu bahawa seorang penduduk Tok...
Ridwan Kamil Tinjau Penanganan Dua Warga Depok Positif Covid 19

Ridwan Kamil Tinjau Penanganan Dua Warga Depok Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 2/3/2020 - jumlah : 148 hits
Gubernur Jawa Barat Ridwan Kamil akan meninjau Depok terkait dengan dua warga yang terkena penyakit Covid 19
Covid 19 Wanita Warga Tempatan Pulih Sepenuhnya Dibenarkan Pulang

Covid 19 Wanita Warga Tempatan Pulih Sepenuhnya Dibenarkan Pulang

papar berkaitan - pada 23/2/2020 - jumlah : 223 hits
KUALA LUMPUR 23 Feb Seorang wanita warga Malaysia berusia 40 tahun yang disahkan positif COVID 19 telah pulih sepenuhnya dan dibenarkan pulang petang semalam Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah memaklumkan wanita berkenaa...
Terkini Sudah Lebih Angka 100 18 Orang Lagi Sah Positif Covid 19 Di Malaysia

Terkini Sudah Lebih Angka 100 18 Orang Lagi Sah Positif Covid 19 Di Malaysia

papar berkaitan - pada 9/3/2020 - jumlah : 289 hits
Kementerian Kesihatan Malaysia menerusi perkongsian di laman Twitter mengesahkan bahawa terdapat 18 kes terbaharu yang dilaporkan di Malaysia Kes terbaharu itu menjadikan jumlah keseluruhan adalah 117 kes setakat ini termasuk dua kes dalam ...
Pengarah Bukan Eksekutif Ambank Group Positif Covid 19

Pengarah Bukan Eksekutif Ambank Group Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 368 hits
KUALA LUMPUR 9 MAC AMMB Holdings Bhd hari ini memaklumkan bahawa pengarah bukan eksekutif di satu daripada subsidiarinya disahkan positif Covid 19 Hasil pemeriksaan awal mendapati pengarah terbabit tidak ada kontak langsung dalam tempoh 10 ...
Gelombang Kedua Catat 129 Kes 12 Pesakit Baru Positif Covid 19

Gelombang Kedua Catat 129 Kes 12 Pesakit Baru Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 11/3/2020 - jumlah : 257 hits
Penangan virus dari China yang bermula di daerah Wuhan nampaknya sudah semakin menular beberapa negara termasuk Malaysia menunjukkan tanda tanda bahaya Tempias gelombang kedua COVID 19 nampaknya semakin merisaukan kini pejabat Perdana Mente...
Motorola Penang Sahkan Pekerja Positif Covid 19

Motorola Penang Sahkan Pekerja Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 11/3/2020 - jumlah : 747 hits
By Marina EmmanuelMarch 10 2020 6 56pmGEORGE TOWN Penang recorded one Covid 19 case today when an employee of American data communications and telecommunications equipment provider Motorola Solutions tested positive for the virus It is lear...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan

Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia

Wordpress Block Patterns Give You Superpowers

Video 2 Helikopter Bertembung Ketika Raptai Di Pangkalan Tldm Lumut

9 Tips Mengajar Murid Kelas Belakang

Status Puasa Qadha Puasa 6 Syawal