Trip Ke Hatyai Menaiki Bas Dari Tbs Kuala Lumpur

Hatyai lagi? Yes! Ke Hatyai lagi kita. Sebenarnya aku dengan Sally plan nak pergi Singapore. Tapi mengenangkan duit Singapore mahal sangat, terus kami ubah plan. Ye la, harga hotel pun dh sama dengan perbelanjaan kami kat Hatyai kalau kami ke Singapore.
Last minit nak beli tiket flight mahal, so kitaorang decide ke Hatyai dengan menaiki bas.
Kami pergi ni tak ada plan sangat pun. Last minit plan. Bincang pun kat whatsapp je. Tiket bas, tukar duit dan hotel Sally uruskan. Kami decide nak pergi naik bas waktu malam sebab nak tidur je. Sampai sana dah pagi. Tak ada la letih sangat

Mula-mula plan trip ni dengan Sally je. Pastu last minit Dayah ikut. Yeay. Lagi ramai lagi best. So, bermula la journey kitaorang bertiga ke Hatyai. Kiranya ni reunion gang Korea hari tu

15 Januari 2020Kami plan jumpa kat TBS. Bas kami pukul 9.30 malam. Dayah dengan Sally sembahyang Isyak siap2 dekat TBS sblm kami naik bas. Aku pulak cuti, memang lambat sikit la sampai kat TBS tu.
Kami pilih naik Bas Alisan Golden Coach. Memang selesa sangat. Kerusi besar dan disetiap seat ada selimut dan plug pengecas. Memang berbaloi la.

Dalam pkl 4.30 pagi kami sampai dekat satu tempat makan yg berhampiran imigresen di Bukit Kayu Hitam. Sebelum tu driver bas dh collect passport utk isi white card masuk Thailand. Kami trn cuci muka dl. Nak makan x lalu pulak pagi2 ni. Imigresen bukak pkl 6 pagi, so terpaksa la tggu kat dlm bas tanpa bergerak.
Dah dapat masuk kami kena turun cop passport kat imi Malaysia, then depan sikit cop pulak kat imi Thailand. Dekat pukul 8 pagi kami pun sampai dekat tempat bas Alisan di Hatyai.
Disebabkan awal lagi kami pun naik tuk tuk ke Chabura Dim Sum.

Selain dari Dimsum, korang kena try Tomyam Coconut dan Daging bakar kat sini. Terbaik la.

Selesai makan, kami naik tuk tuk ke hotel. Kami pilih menginap di Siam Mansion. Hotel ni memang cantik dan sebiji macam dalam gambar dekat Agoda. Kami x ambik gambar sebab masing-masing dah penat. Sebelah hotel pulak ada 7eleven. Memang asyik ke situ je la.
Lepas mandi dan solat kami jalan kaki ke Wine Village. Boleh tahan jugak la buat kerja gila. Tgh2 hari rembang jalan kaki lebih kurang 1 km dari hotel ke sini. X ada apa sgt kat sini. Macam x terjaga je. Tapi kalau betul2 mmg cantik utk bergambar.

Panas plus penat, kami pun ambik grab ke Central Festival Hatyai. Best sikit lepak sini sbb ada aircond. Duduk kat Starbucks je tgk gelagat org.

Petang sikit kami gerak ke Khlong Hae Seafood Steamboat. Kami pilih pakej Seafood. Seorang kena dalam 289 Baht.

Makan puas-puas kat sini. Sampai tersandar kekenyangan. Pastu kami naik grab ke Asean Night Market. Takde la shopping sangat. Settle semua naik grab balik hotel.

Dah penat. Settle hari pertama. Nnt la sambung cerita lagi. Trip kali ni xde bajet detail. Nnt letak bajet lump sum je la. Hihihi.

Puan Nazmah Dari Kuala Lumpur Menggunakan Supir Padang Bukit Tinggi

papar berkaitan - pada 30/1/2020 - jumlah : 607 hits
Assalammualaikum Pada 31 August 2018 hingga 2 September Puan Nazmah dari Kuala Lumpur telah bercuti bersama suami dan anak anaknya ke Padang Bukit Tinggi Banyak gambar yang dikongsikan dengan Irda sebab Irda adalah orang yang mengatur itena...
Makan Makan Menu North Indian Di Jewel In The Crown Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 17/1/2020 - jumlah : 354 hits
Hi Korang Wah gak nama gitu ek JEWEL IN THE CROWN tau nama restoran yang kak lily pi baru baru ni Terletak di Menara MBF Jalan Sultan Ismail Eh itu kan bangunan office tuh ada tempat makan ke Hah itulah ramai yang tak tau dengan kewujudan J...

papar berkaitan - pada 21/1/2020 - jumlah : 561 hits
A Taste Of Italy 4 Course Set Menu Dari Chef Roberto Panareillo Di Villa Danieli Sheraton Imperial Kuala Lumpur HotelA Taste Of Italy 4 Course Set Menu Dari Chef Roberto Panareillo Di Villa Danieli Sheraton Imperial Kuala Lumpur Hotel Assal...
Pembantu Jualan Juruwang Dan Pengawal Keselamatan Aeon Sg Mas Jalan Ipoh Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 392 hits
Memberikan layanan yang baik dan mesra kepada para pelanggan Memastikan setiap pembayaran mengikut prosedur yang ditetapkan Bertanggungjawab terhadap tunai yang diterima oleh pelanggan sehingga tamat shift Memastikan keadaan kaunter sentias...
Central Market Kuala Lumpur Singgah Makan Tengahari

papar berkaitan - pada 24/1/2020 - jumlah : 477 hits
assalamualaikum salam sejahtera settle jejak langkah ke turun jer di Hab Pasar seni sebelum naik ke Stesen MRT Pasar Seni kami berjalan dulu ke Pasar Seni Central Market lama nyer lah tak singgah sini memang dari pagi dah inform kakak kakak...
Apa Yang Sedap Di The Opsroom Kitchen Monster Kg Baru Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 699 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraApa khabar rakan rakan dan pembaca yang disayangi lagi dikasihi semua Alhamdulillah aku disini makin sihat di tahun 2020 ini Baiklah seperti yang anda baca pada tajuk artikel ini kali ini aku nak share apa...
Bercuti 3 Hari 2 Malam Di Sheraton Imperial Kuala Lumpur Hotel

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 548 hits
Bercuti 3 Hari 2 Malam di Sheraton Imperial Kuala Lumpur Hotel Assalamualaikum semua Amboi baru je melangkah tahun baru 2020 dah sibuk bercuti ye Alaaa macam ni la nasib orang yang bekerja sendiri wakk Time orang sibuk bercuti time tu la ke...
View Swimming Pool Hotel Tamu Suites Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 16/1/2020 - jumlah : 444 hits
View Swimming Pool Hotel Tamu Suites Kuala Lumpur Assalamualaikum moh kita sambung story short vacation nieyl bersama family di Kuala Lumpur Lepas dah check in tu masing masing tukar pakaian untuk rendam diri dalam pool hotel kecuali nieyl ...
Perasmian Cawangan Baru Premier Clinic Di Mont Kiara Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 3/2/2020 - jumlah : 491 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraApa khabar rakan rakan dan pembaca sekalian Kali ini aku nak berkongsi dengan anda satu majlis pelancaran sebuah klinik aestetik terkemuka di negara kita iaitu Premier Clinic Alhamdulillah pada 12 Januari ...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia