Trip Ke Asean Night Market Apa Best Kat Sana

Sambung lagi cerita aku dan family ke Thailand. Sebenarnya, lepas kami pergi ke Samila Beach, kami balik ke Malaysia, dan esoknya tu kami balik kampung dulu (5/11/2019). Then, 6/11/2019 kami masuk semula semata-mata untuk trip ke Asean Night Market. Trip ke Asean Night Market : make sure keluar sebelum atau tepat pada waktu Kami gerak dari Bukit Keteri jam 3petang. Okay, satu kena tahu, 3petang di Perlis = 2petang di Thailand. Oleh kerana, Hatyai tak jauh pun dari rumah mak, sebab tu kami gerak petang. Bila nak keluar dari Thailand korang kena pastikan jam Thailand adalah sebelum jam 9.00 malam. Waktu border di Padang Besar ketika itu adalah jam 10.00malam. Jangan lewat, kalau lewat… ehm..korang kena bermalam lah di Thailand ya. Perjalanan lebih kurang 1 jam sahaja. Kalau pergi ke Asean Night Market (ANM), korang boleh parking di bangunan sebelah kanan ANM. Parking adalah percuma. Cuma korang kena bagi ic guard nak tengok sahaja. Guard tak simpan ic kita. Syurga Shopping Kat sini memang rambang mata, tapi nak membeli tu pikir 3/4 kali sebab duit RM jatuh masa ni. Maknanya nilai mata wang Baht lagi tinggi daripada RM. So, kena berjimat, kalau benda ada di Padang Besar buat apa nak beli kat Thailand kan..? 🙂 Masuk je kat ANM, memang nampak kain baju memang banyak. Rambang mata nak pilih mata satu tau! Anak-anak pula, memang terpikat dengan mainan. Tapi syukur, anak-anak jenis faham, “tengok je dulu, nanti kita beli…” Cuma kena bagi masa depa cuci mata. Kalau anak-anak cuci mata dengan melihat mainan, maknya cuci mata dengan tengok beg..hahaha tapi syukur tak terjebak! Tengok je, masa ni pikir bawa pergi kuliah lawa, tapi bila di halusi sempit lah pula. I ni pula jenis sempoi, so tak jadi membeli kat sini. Asean Night Market – syurga makanan Kami menuju naik ke tingkat atas, pastinya makanan yang menjadi tujuan utama. Dan naik kat sini, mata terus besar! Hahahah yer, betul makanan kat sini nampak menyelerakan dan kalau perhatikan, udang sangat besar. Makanan dah la banyak, cara presentation makanan tu amatlah menyelerakan. Adoi, kalau ikut hati semua nak rasa tau. Ini bukan tomyam, tapi inilah YONG TAU FOO Thailand, serius UN bagi 5/5. Sedap sangat. Memang yong tau foo ini antara wish list nak beli bila datang kesini lagi nanti. Tak puas makan, rasa dia sedap, dan tak pernah jumpa di Malaysia. Oleh sebab datang sini memang niat nak makan, jadi ada pelbagai jenis menu aku dan family cuba, termasuklah kerabu maggi dan nasi goreng. Beli air minuman manis kat sini berbaloi. Aku suka, teh ais Thailand sedap! Boleh beli lagi, sedap dan banyak.. puas minum. Harga pun masih tak jauh beza dengan RM. Suasana sekitar Asean Night Market Setelah kami isi perut, kami tunggu mak solat dan duduk seketika kat area sign board ni. Layan suasana tengok tut tut menunggu pelanggan. Tut tut je tau, tak nampak servis lain pun..hahaha. Kami duduk seketika, nak terus siap-siap untuk balik ke Padang Besar. Hahahaa risau gate tutup tau..tapi kan..kami sampai jam 9.45 malam (waktu Padang Besar), memang dah sunyi sangat. Kenderaan keluar masuk pun dah kurang. Ini bayaran lebih masa yang dikenakan jika keluar ke Malaysia. Namanya kat sini overrtime fees. huhuuu, masa kami keluar, kami tak kena bayar overtime fees yang “sah”, tapi dikenakan bayaran RM7.00 (tanpa resit)..ehmm.. well dah jadi kebiasaan staff kat sini kan.. (rujuk pengalaman orang lain kat blog, sama je kena bayar). Ehm, sekian. Lain kali balik kampung sure nak p makan lagi kat sini, dah terbayang-bayang Yong Tau Foo ASM yang sedap ini.. setakat ini dulu. Next bulan 1 doakan kami sampai Kelantan, sebab mak teringin nak p. Doakan kami ya. UnxThailand – gambar
The post Trip ke Asean Night Market: apa best kat sana? appeared first on Ummi Nani.

Copy Of The Designer S Guide To Renting The Best Studio In Singapore

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 230 hits
When renting the perfect art studio in Singapore for your business there are a lot of things that you ll need to keep in mind From size to location to affordability there are a lot of The post appeared first on
Jadi Official Hotel Best Western Plus Kemayoran Ikut Meriahkan Gelaran The 90 S Festival

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 268 hits
Pihak penyelenggara menyediakan bundling tiket berupa paket menginap di Best Western Plus Kemayoran dan tiket masuk The 90 s Festival
Vlog Nov 23 Tesla Cybertruck Memang Gila Tiga Lagi Suv Best

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 178 hits
Bila Tesla menayangkan Cybertruck saya tergelak kuat ianya terlalu lain dari yang lain samapi saya tak dapat nak fikir dengan betul samada saya suka ataupun tidak Tapi bila dah pikir lama sikit saya rasa ianya satu rekabentuk yang sangat un...
Best Home Decoration And Renovation Ideas

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 274 hits
Are you looking for different ways to transform your home interior If yes then do not worry we have got you covered Like many homeowners you must want your home to look modern comfortable and The post appeared first on
Our Best Holiday Recipes For The Unforgettable Feast

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 241 hits
Welcome to our best holiday recipes for the season From easy appetizers to bright verdant green salad to decadent desserts you ll find a holiday menu that includes new classics many unexpected delicious recipes that will wow everyone on the...
Stay Di Weil Hotel Ipoh Hotel Best Di Ipoh

papar berkaitan - pada 20/11/2019 - jumlah : 1032 hits
AssalamualaikumWeil Hotel Ipoh Review Holla gais beberapa hari lepas Qaseh ke Ipoh jalan jalan makan angin hehe bila keluar dari negeri ni semestinya penginapan paling penting jadi dimana nak stay sepanjang berada di Ipoh Haa bagi yang meng...
Best To Do Away With Sosma As It Is Mostly Draconian Ngos Mps

papar berkaitan - pada 21/11/2019 - jumlah : 251 hits
Several NGOs and lawmakers are reiterating their calls to completely abolish the Security Offences Act 2012 as most of the act is considered draconian This would be better than the government s suggestion to review certain provisions to mak...
Best Roasted Vegetables

papar berkaitan - pada 21/11/2019 - jumlah : 317 hits
Here s how to roast vegetables with the best seasoning blend These epic roasted vegetables fill two sheet pans and take 30 minutes to roast Want the best roasted vegetables ever Alex and I have been making roasted vegetables for years This ...
Percutian Yang Menyeronokkan Di Best Western I City Shah Alam Dapat Unlimited Masuk Percuma Ke I City Waterworld

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 662 hits
hai assalammualaikumPercutian Yang Menyeronokkan Di Best Western I City Dapat Unlimited Masuk Percuma Ke I City Waterworld Bila ada hari dapat rehatkan diri terus cadangkan suami jomla kita pergi bercuti dekat pun takpe asalkan dapat rehat ...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Mahathir Sepatutnya Hadapi Sprm Seperti Anak Jantan

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia