Trimester Kedua Hanis Zalikha Masih Loya Teruk Muntah Muntah Netizen Teka Mungkin Baby Girl


Menempuhi trimester kedua kehamilan, Hanis Zalikha masih lagi mengalami alahan teruk kerana masih loya dan muntah-muntah. Tapi berita baiknya ialah perutnya dah makin membesar!
Isteri kepada Hairul Azreen ini turut berkongsi yang dia loya teruk dan muntah di waktu pagi. Hanis memuat naik gambarnya dengan bahagian perut yang sudah nampak baby bump comel! Hanis sempat mengimbau keadaan yang lebih kurang sama semasa dia hamilkan Yusuf.

haniszalikha I am in my second trimester. Perut dah besar. Tapi masih loya teruk. Tadi baru lepas muntah pagi dan tiba-tiba teringat satu kejadian waktu mengandungkan Yusuf dulu.
TERKENANGKAN MASA HAMILKAN YUSUF Hanis teringatkan satu kejadian yang berlaku di sebuah restoran di mana dia dan Hairul bersarapan pagi.
Ada satu pagi tu, kitorang on the way pergi office, dan setiap kali pergi office kami akan singgah satu cafe ni untuk sarapan sebelum masuk kerja. Jadi kami pun order makanan yang biasa kami makan dan mula bersarapan. Dah nak selesai macam tu Hanis mula loya balik.

CUBA TAHAN MUNTAH TAPI TAK MAMPU Hampir selesai makan, Hanis cuba untuk menahan muntah tapi tidak mampu dan akhirnya terpaksa bergegas ke ke tandas restoran.
Ya Allah cuba tahan taknak muntah (sebab sayang makanan & taknak lemah satu badan lepas muntah), tahan punya tahan tapi lari jugak ke tandas cafe tu. Dan buwekkkkk keluar segala isi perut. Sambil air mata mengalir. Dalam 5 minit berbuwek buwek, selesai episod duka lara dalam tandas, terus cuci mulut, betulkan tudung dan keluar buat macam biasa. Pastu duduk dan tunggu suami habis makan.
STAF RESTORAN PANDANG LAIN MACAM Selesai memuntahkan isi perut, Hanis kembali ke meja dan menemani Hairul menghabiskan sajian sarapan paginya. Tapi dia mula perasan yang ada staf restoran memandangnya dengan pandangan bukan biasa-biasa. Manakala Hairul pula cuba menyembunyikan sesuatu walau pun diasak dengan soalan berkali-kali.
Time ni dah tak larat nak makan apa2 dah. Tertoleh ke kiri nampak staff situ (warga asing) macam pandang tapi bukan macam pandangan biasa. Tanyalah suami ayang kenapa staff tu pandang I macam lain. Taktau nak cakap lain camne tapi memang lain. Pastu suami cakap takde apa2. Tapi tak puas hati, tanya dia banyak2 lagi.

SUAMI SEBAGAI PELINDUNG, HAIRUL MAIN PERANAN Akhirnya Hairul buka mulut. Rupanya semasa dia muntah ada seseorang berasa jengkel dan marah-marah kepada staf yang menjaga kaunter bayaran.
Finally dia cerita time Hanis muntah, kedengaran juga dari luar sebab tandas dalam cafe kan. (Omg malunyaaa). Pastu ada pakcik tua ni buat muka annoyed sangat2 selama kedengaran Hanis muntah tu.
Pastu time dia bayar kat cashier dia bising2 sampai satu cafe dengar, dia cakap “apeni saya makan kat sini bayar, bukan nak dengar orang muntah2!” (Something along the line tapi memang unpleasant to hear). So my husband walked up to him and said “ye abang, kenapa? Minta maaf ya yang muntah tu isteri saya dan dia mengandung”. Terus pakcik tuh macam “takdelah *mumble2*” dan berlalu pergi.
Bila-bila terkenang balik kejadian tu, baru faham sendiri maksud: Suami adalah pelindung. Walau dalam ketiadaan kita dia melindungi kita.
View this post on Instagram
I am in my second trimester. Perut dah besar. Tapi masih loya teruk. Tadi baru lepas muntah pagi dan tiba-tiba teringat satu kejadian waktu mengandungkan Yusuf dulu. Ada satu pagi tu, kitorang on the way pergi office, dan setiap kali pergi office kami akan singgah satu cafe ni untuk sarapan sebelum masuk kerja. Jadi kami pun order makanan yang biasa kami makan dan mula bersarapan. Dah nak selesai macam tu Hanis mula loya balik. Ya Allah cuba tahan taknak muntah (sebab sayang makanan & taknak lemah satu badan lepas muntah), tahan punya tahan tapi lari jugak ke tandas cafe tu. Dan buwekkkkk keluar segala isi perut. Sambil air mata mengalir. Dalam 5minit berbuwek buwek, selesai episod duka lara dalam tandas, terus cuci mulut, betulkan tudung dan keluar buat macam biasa. Pastu duduk dan tunggu suami habis makan. Time ni dah tak larat nak makan apa2 dah. Tertoleh ke kiri nampak staff situ (warga asing) macam pandang tapi bukan macam pandangan biasa. Tanyalah suami ayang kenapa staff tu pandang I macam lain. Taktau nak cakap lain camne tapi memang lain. Pastu suami cakap takde apa2. Tapi tak puas hati, tanya dia banyak2 lagi. Finally dia cerita time Hanis muntah, kedengaran juga dari luar sebab tandas dalam cafe kan. (Omg malunyaaa). Pastu ada pakcik tua ni buat muka annoyed sangat2 selama kedengaran Hanis muntah tu. Pastu time dia bayar kat cashier dia bising2 sampai satu cafe dengar, dia cakap “apeni saya makan kat sini bayar, bukan nak dengar orang muntah2!” (Something along the line tapi memang unpleasant to hear). So my husband walked up to him and said “ye abang, kenapa? Minta maaf ya yang muntah tu isteri saya dan dia mengandung”. Terus pakcik tuh macam “takdelah *mumble2*” dan berlalu pergi. / Bila-bila terkenang balik kejadian tu, baru faham sendiri maksud: Suami adalah pelindung. Walau dalam ketiadaan kita dia melindungi kita.
A post shared by Hanis Zalikha (@haniszalikha) on Jan 3, 2019 at 6:45pm PST

Para peminat memberikan pelbagai reaksi. Antaranya meneka bayi dalam kandungan perempuan. Ada juga yang memuji tindakan Hairul back up Hanis dan tidak berpuas hati dengan pakcik tersebut.
MENEKA BABY GIRL

SOME MAY NOT UNDERSTAND


GOOD JOB HUSBAND KEKNIS



 
MESTI COMEL MACAM YUSUF

KONGSI PENGALAMAN ALAHAN SEMASA HAMIL

Sumber: haniszalikha 
The post Trimester Kedua Hanis Zalikha Masih Loya Teruk & Muntah-Muntah, Netizen Teka Mungkin Baby Girl appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/trimester-kedua-hanis-zalikha-masih-loya-teruk-muntah-muntah-netizen-teka-mungkin-baby-girl/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dah Besar Nanti Nak Anak Masuk Kristian Ke Che Ta Teruk Dihentam Netizen

Dah Besar Nanti Nak Anak Masuk Kristian Ke Che Ta Teruk Dihentam Netizen

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 592 hits
Che Ta dan Zain Saidin merupakan antara pasangan artis yang sering sahaja dikritik dan dikecam oleh netizen berkaitan dengan cara didikan yang diberikan oleh mereka terhadap Aaisyah Dhia Rana Namun begitu pasangan itu tidak pernah memandang...
Ilmuwan Masih Diliputi Teka Teki Soal Pemicu Tsunami Selat Sunda

Ilmuwan Masih Diliputi Teka Teki Soal Pemicu Tsunami Selat Sunda

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 226 hits
Kepala Pusat Gempa Bumi dan Tsunami pada Badan Meteorologi dan Geofisika Rahmat Triyono sempat mengatakan bahwa tsunami yang terjadi di Selat Sunda disebabkan oleh aktivitas Gunung Anak Krakatau dan bukan gempa bumi
Ahli Sebut Tsunami Susulan Masih Mungkin Terjadi Di Selat Sunda

Ahli Sebut Tsunami Susulan Masih Mungkin Terjadi Di Selat Sunda

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 307 hits
Badan SAR Nasional mencatat hingga kini 334 orang meninggal dunia akibat gelombang tsunami yang menerjang perairan Selat Sunda Provinsi Banten Sabtu malam Jumlah itu masih sementara dan ada kemungkinan bertambah
Mengadu Kat Mummy Ye Aunty Baby Aafiyah Menyakat Arif Jiwa Buatkan Netizen Geli Hati

Mengadu Kat Mummy Ye Aunty Baby Aafiyah Menyakat Arif Jiwa Buatkan Netizen Geli Hati

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 308 hits
Siapa yang tidak kenal si cilik yang comel Arif Jiwa dan ibu saudaranya Siti Aafiyah yang merupakan anak kepada penyanyi nombor satu Malaysia Datuk Seri Siti Nurhaliza Kedua dua anak kecil ini mempuunyai ramai peminat dan pengikut di akaun ...
Hanis Zalikha Kongsi Pandangan Jelik Orang Ketika Alahan

Hanis Zalikha Kongsi Pandangan Jelik Orang Ketika Alahan

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 570 hits
Sedang mengalami alahan kandungan kedua mengingatkan Hanis Zalikha kepada pengalaman ketika mengandungkan Yusuf Iskandar dulu Kongsi Hanis beliau pernah berdepan dengan pandangan The post appeared first on
Hanis Zalikha Kongsi Rasa Kagum Suaminya

Hanis Zalikha Kongsi Rasa Kagum Suaminya

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 539 hits
Pelakon Hanis Zalikha berkongsi pengalaman berdepan pandangan negatif masyarakat yang tidak faham dengan alahan terpaksa dilalui oleh ibu mengandung Isteri kepada pelakon Hairul Azreen ini berkata peristiwa dia muntah di tandas kafe ketika ...
Hari Kedua Usai Tsunami Banten Warga Carita Masih Banyak Mengungsi Ke Gunung

Hari Kedua Usai Tsunami Banten Warga Carita Masih Banyak Mengungsi Ke Gunung

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 297 hits
Warga Kampung Citajur Kecamatan Carita Pandeglang masih trauma dengan tsunami yang menerjang pada Sabtu malam Hingga hari ini sebagian besar warga masih mengungsi di daerah yang lebih tinggi yakni Kampung Susukan
Tanpa Umno Mungkin Singapura Dan Pulau Batu Putih Masih Milik Melayu Dan Islam 8968

Tanpa Umno Mungkin Singapura Dan Pulau Batu Putih Masih Milik Melayu Dan Islam 8968

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 459 hits
pesan ku li Tanpa UMNO takdak Melayu tanpa PAS takdak Islam 1 Saya memilih tarikh hari ini 1hb Januari 2019 bagi menulis artikel seperti tajuk di atas kerana keinginan melihat lembaran baru negara tercinta ini bermula 2 Tahun 2018 adalah ta...
Anak Anda Ada Masalah Ekzema Dah Banyak Produk Guna Masih Tak Hilang Kami Mungkin Ada Jalan Alternatif

Anak Anda Ada Masalah Ekzema Dah Banyak Produk Guna Masih Tak Hilang Kami Mungkin Ada Jalan Alternatif

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 222 hits
Siapa ada masalah kulit sensitif sangat kering atau eczema Stress kan bila datang rasa gatal tu asyiklah tergaru garu Kita yang dewasa ni pun dah tahu macam mana seksanya bila berkulit kering apatah lagi kanak kanak Kadang kadang bila tengo...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Beli Saldo Paypal Via Bank Line By Bank Hana

Akhirnya Dapat Beli Sobek

Selesai Sesi Marhaban 2024 1445h

3 Ayat Pelaris Jualan Tak Perlu Sebut Brand

Breakthrough Your Fitness Plateau Vo2 Max Testing Personalized Plans

Tiada Desakan Mb Perlis Letak Jawatan Setiausaha Agung Pas