Travelog Usa 2019 Part 1 Kuala Lumpur To San Francisco

Assalamualaikum,
Saya doakan anda yang menziarahi blog ini akan sentiasa dilimpahkan rahmat dan kasih sayang daripada Allah.
Semoga Allah memasukkan kita semua ke dalam syurga tanpa dihisab

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah. Inilah kalimah yang dapat kami ucapkan. Allah memberikan rezeki yang melimpah ruah buat kami

Tahun ini, kami diberi peluang untuk bercuti di USA iaitu di San Francisco dan juga Las Vegas untuk mengikuti Shaklee Free International Incentive  Trip 2018/2019

17 Julai 2019. It's the moment

Ini trip yang ke sekian kalinya kami bersama Shaklee.
2014 : USA Los Angeles, California2015 : Italy Milan, Rome, Florence2016 : USA Orlando, Florida2017 : Jepun 2018 : Western Meditarranean Cruise Spain, France, Italy2019 : USA San Francisco, Las Vegas, Los Angeles
Alhamdulillah, banyak rezeki dan peluang yang Allah berikan melalui Shaklee. It is a fully sponsored trip kepada mereka yang berjaya mencapai sales yang ditetapkan oleh pihak syarikat

Jadi, kami hanya perlu bawa diri dan sedikit duit belanja untuk shopping di sana. Selebihnya dah diuruskan oleh Shaklee.
So, entri kali ini adalah untuk Part 1 :  Perjalanan Dari KLIA ke San Francisco

Ucapan selamat jalan oleh Shaklee Malaysia

Kami tiba di KLIA jam 11 pagi. Terus kami mencari agen dan mendaftar kehadiran kami.

Kami diberikan name tag untuk kami guna sepanjang perjalanan ini.

Plus setiap seorang kami diberikan duit USD 360. So, kami berdua dapat total USD720. Boleh la tampung tampung duit buat belanja shopping di US nanti.

Kami pakai baju jaket yang dibeli ketika di Florence, Italy pada tahun 2018 yang lepas. Dah setahun beli, baru berpeluang nak pakai

Rerakan yang lain mula sampai ke airport dan mula untuk mendaftar di Check In area.

Ini kapal terbang yang kami naik, China Airlines. Dulu ke US pun kami naik kapal terbang ini juga. Servis tip top gak la.

Downline kami dari Nilai, Affni. Dia datang ke Airport untuk ambil aura perasaan travel ke oversea secara percuma dengan Shaklee. Insya Allah, next year kita target gi jalan sesama

Alex, tour leader group kami memberi boarding pass untuk kami masuk ke ruang menunggu.

In total, 100 orang lebih menyertai trip untuk kali ini

Team kami untuk kali ini, saya dan Maria, Najmi dan Athirah serta adik saya Duha dan Ainul

It's time. Kami solat Zuhur dan Asar dulu di surau KLIA. Then terus ke Boarding Area di C37

Terus naik ke kapal terbang

Perjalanan dari KL ke Taipei adalah 4 jam 30 minit. Kami transit di Taiwan dulu sebelum ke US

Makan malam disediakan di atas kapal terbang.

Semua orang busy dengan movie masing masing

Ini route perjalanan kapal terbang kami

Selamat tiba di Taiwan

Asal ada gambar perkataan Taiwan ajer ambil. Hehe..

Kami transfer ke terminal lain untuk menyambung perjalanan ke San Francisco.

Baru selesai solat Maghrib dan Isyak di tepi kawasan ini

Then pusing pusing kawasan sekitar untuk ambil gambar

Tahun 2014 kami dah sampai ke airport ni dan ia masih sama

Belum sampai US lagi, dah ushar ushar hand bag.

This will be a very long journey. 12 jam. Since kami naik kapal terbang waktu malam. Terus boleh tidur. Alhamdulillah, ngantuk nyer pasal, tidur 7 jam atas kapal terbang. Kami solat subuh jer atas kapal terbang

Tidur dulu..

Bangun makan, then sambung tidur balik..

Jauhnyer... Rasa macam pusing belakang bumi jer..

Makan lagi atas flight.

Alhamdulillah, selamat sampai ke San Francisco

Hari pun dah malam setibanya kami di US. Jom balik hotel tidur dulu lah.

Ini Hotel Nikko San Francisco yang kami menginap di SF ni

Lobi hotel yang sangat besar

Bilik yang cantik

Tandas yang lawa

Suplemen kami berdua di US sepanjang 10 hari ni. Untuk travel, kami perlu sentiasa kekal cergas dan bertenaga, so tentunya suplemen Shaklee yang membantu kami. Alhamdulillah

Since dah malam. Kami beradu dulu. Till then

Kami ada banyak lagi story mory nak share ni sepanjang trip kami di US. So, stay tune

Wassalam

Maria FirdausMotivating And Inspiring Others

Travelog Usa 2019 Part 3 Kisah Bagaimana Billionaire Ini Mula Berniaga

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 466 hits
Mr Roger Barnett Chairman dan CEO Shaklee Corporation Ini adalah sambungan entry sebelum ini Assalamualaikum Saya doakan anda yang menziarahi blog ini akan sentiasa dilimpahkan rahmat dan kasih sayang daripada Allah Semoga Allah memasukkan ...
5074 Perjumpaan Dengan Pengarah Kpdnhep Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur Ppim 15 07 2019

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 335 hits
Satu perbincangan diantara Persatuan Pengguna Islam Malaysia dengan Pengarah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur Puan Ummi Nasrah binti Othman telah belangsung pagi ini Perbincangan t...
Temuduga Terbuka Di Dewan Bandaraya Kuala Lumpur 2019

papar berkaitan - pada 19/7/2019 - jumlah : 608 hits
Jawatan Kosong di Dewan Bandaraya Kuala Lumpur 2019 Berita baik buat pemohon yang berminat dan memenuhi syarat kelayakan termasuk yang sedang mencari pekerjaan dalam sektor kerajaan dan swasta Terdapat kekosongan di Dewan Bandaraya Kuala Lu...
Gangguan Bekalan Air Di Selangor Dan Kuala Lumpur Pulih 84 Peratus Setakat 12 Tengah Hari

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 328 hits
SHAH ALAM 23 Julai Proses pemulihan keseluruhan gangguan bekalan air di Selangor dan Kuala Lumpur ekoran pencemaran diesel di Sungai Selangor mencapai tahap 84 peratus setakat pukul 12 tengah hari tadi Ketua Jabatan Perhubungan Pelanggan Pe...
Mahkamah Kuala Lumpur Terima Ancaman Bom Hakim Terpaksa Tangguhkah Perbicaraan Najib

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 2109 hits
Pihak polis telah mengarahkan kaki tangan dan orang awam yang berada di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur untuk mengosongkan premis tersebut selepas menerima ancaman bom sebentar tadi Antara perbicaraan yang sedang berlangsung di sana adalah k...
Ekspo Halal Absolutely Halal Malaysia Pertama Kalinya Di Mid Valley Exhibition Centre Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 387 hits
Hi Korang Edisi pertama Halal Malaysia yang dianjurkan oleh Idea Max Event Sdn Bhd sedang berlangsung di Mid Valley Exhibition Centre bermula dari 26 Julai 28 Julai 2019 Masa pameran bermula seawal 10 pagi dan berakhir pada jam 10 malam set...
3 Tempat Berburu Oleh Oleh Super Murah Di Kuala Lumpur Malaysia

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 620 hits
Pergi berwisata selalu menjadi hal yang menyenangkan bagi siapapun karena dengan berwisata kalian bisa melepaskan seluruh kepenatan yang selama ini melanda kalian Hal pertama yang harus dipikirkan sebelum pergi berwisata adalah kemana kalia...
Homestay Best Di Kuala Lumpur Dengan Kolam Renang Yang Unik

papar berkaitan - pada 30/7/2019 - jumlah : 314 hits
Salam dears Kita dah lama tak mandi kolam kan Mama Hmm bila anak anak sebut gitu ishh terus rasa tak senang duduk dah Mama nak holiday Maka sepantas kilat lah aii mencari homestay best di Kuala Lumpur yang ada kolam renang Dan pilihan Mama ...
Sibu To Kuala Lumpur Trip First Day In Kl

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 619 hits
aku ada cerita pengalaman pertama kali naik kapal terbang kat sini ini adalah kali pertama aku travel excited terlebih sebab first time keluar daripada sarawak dan pergi tempat yang agak jauh lol so for this first one aku cuma ikut orang ke...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia