Train To Busan 2 Peninsula



Admin agak lewat menonton filem terbaru sekuen Train To Busan 2 atau Peninsula sebab admin salah faham pada mulanya. Selepas PKP admin pergi ke panggung wayang, filem Train To Busan 2 atau Peninsula ada ditayangkan. Admin ingat filem lama yang ditayangkan kembali rupanya filem terbaru.
Filem ini admin berikan rating 4.8/5 bukan keganasan filem ini tapi nilai dalaman filem ini yang menarik serta plot-plot yang tersusun.


 
Sinopsis

Filem ini dimulai dengan kisah seorang askar bernama Jung Suk kehilangan kakak dan anak buahnya semasa serangan pertama zombie semasa mereka berada di dalam kapal menuju ke Hongkong.
Setelah 4 tahun beliau dan abang iparnya hidup melarat di Hong Kong setelah negara mereka dikuarantin akibat virus Zombie ini. Mereka telah ditawarkan oleh penjahat untuk kembali ke Korea dan mengambil wang yang ditinggalkan disana.
Beliau dan abng iparnya bersetuju beserta 2 rakan mereka yang lain pergi ke Korea Selatan untuk mengambil wang tersebut. Setelah sampai disana, mereka menemui wang tersebut tersebut tetapi mereka diserang oleh unit 641 iaitu unit tentera yang ditinggalkan disana.
Abang ipar Jung Suk ditangkap manakala beliau diselamatkan oleh Joon Li buda kecil yang cekap memandu. Memang best melihat budak ini pandu langgar semua zombie kat sana. Manakala adik di apual main remote kontrol tarik perhatian semua zombie tersebut. 
Jung Suk bertemu dengan mereka Ming Suk yang tertarik dengan tawaran Jung Suk bahawa mereka boleh keluar dari sana dan ada kapal menunggu mereka jika mendapat wang tersebut.
Maka Jung Suk dan Ming Suk merancang merampas lori yang berisi wang tersebut serta menyelamatkan abang ipar beliau yang dijadikan tawanan oleh Unit 641. Itu isi penting filem ini.

Bagaimana pula perjalanan filem ini.
Orang Korea ini memang berbakat jadi zombie ler. Dahsyat sangat zombie mereka, boleh lari lagi setelah 4 tahun. Memang mati ler. Berbanding zombie orang putih ia tak berlari, zombie Korae lebih menakutkan.
Pengarah filem ini telah bersiap-sedia dengan plot yang menarik serta trik-trik yang digunakan untuk memancing zombie. Seperti memaksimumkan penggunaan lampu untuk mengumpulkan zombie.
Teknik memandu yang hebat cara membunuh zombie, Serta ada pula perlawanan manusia melawan zombie oleh Unit 641 untuk suka-suka. Memang kejam ler Unit 641 ini.
Filem ini jug atidak lari dari kasih sayang antara ibu dan anak serta kembalikan semangat Jung Suk .
Untuk admin filem ini adalah filem wajib tonton dan admin berasa lega ini adalah kali ketiga admin menonton filem selepas PKP dan filem ini memulihkan semangat admin setelah menonton 2 filem sebelumnya yang mengecewakan. Solar impact dan Howling 



 
 
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kakipawagam.blogspot.com/2020/08/train-to-busan-2-peninsula.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sinopsis Filem Peninsula Kesinambungan Filem Train To Busan

Sinopsis Filem Peninsula Kesinambungan Filem Train To Busan

papar berkaitan - pada 26/7/2020 - jumlah : 494 hits
Sinopsis Filem Peninsula Kesinambungan Filem Train To Busan Tayang mulai 15 Julai 2020 lepas Filem Peninsula khabarnya lanjutan dari Filem Train To Busan Filem Train To Busan cik akak dah berapa kali ulang tonton Untuk mengetahui apa yang m...
2020 Dodge Challenger Srt Super Stock Just A Freight Train Coming Your Way

2020 Dodge Challenger Srt Super Stock Just A Freight Train Coming Your Way

papar berkaitan - pada 14/8/2020 - jumlah : 262 hits
The 2020 Dodge Challenger SRT Super Stock is the epitome of Detroit Muscle In typical Dodge fashion this unique Challenger is among the fastest and most powerful cars on this rotating ball we call Earth And in typical Dodge fashion the star...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Moira Dela Torre Artis Filipina Pilih Kuala Lumpur Sebagai Hentian Pertama Moira World Tour 2024

Dap Lagi Ambil Tindakan Begini Meggajarnya

Mengopi Buttercream Latte Di Simpol Cafe Alor Setar

Happy Birthday

The Power Of Ai In Cybersecurity Cyrebro S Mdr With A Brain

Tahanan Rumah Adakah Peruntukan Seumpama Itu