Tragis 7 Selebriti Popular Ini Maut Kerana Dibunuh Peminat Sendiri



Tatkala melihat artis popular sering dipuja dan disanjung peminat, tidak boleh dinafikan, jauh disudut hati kita nak jadi popular seperti mereka. Dengan adanya ramai peminat, sudah tentu penting bagi artis untuk mendapat sokongan dalam kariernya.

Namun siapa sangka, peminat tidak semuanya baik untuk artis. Beberapa peminat ada yang membunuh idolanya sendiri. Macam tak percaya kan? Walaupun belum pernah terjadi di Malaysia, tapi ia dah pun berlaku di luar negara.

Masih teringat jelas di benak kita kematian legenda John Lennon. Nama besarnya membuat  dipuja orang-orang di seluruh dunia. Namun ironis, ia harus mengakhiri karier besarnya karena maut dibunuh peminat.
Selain John Lennon, beberapa artis lain juga meninggal dunia kerana dibunuh peminat. Mari semak  informasinya dibawah ini yang diambil dari berbagai sumber.
1


John Lennon John Lennon meninggal dunia pada 9 Desember 1980. Penyanyi sekaligus mantan anggota group band The Beatles ini dibunuh oleh peminanya bernama Mark David Chapman. Dia ditembak oleh Chapman hingga mati di tempat kejadian.
Chapman bukanlah fans fanatik John Lennon. Namun dia mengikuti lagu-lagu John Lennon dan menyatakan tiba-tiba timbul keinginan mahu membunuh pelantun lagu “Imagine” tersebut. Namun dalam beberapa info mengatakan Chapman membunuh John Lennon dengan motif ingin sama-sama mahu terkenal seperti bintang tersebut
2


Rebecca Schaeffer Aktres sekaligus model dari Amerika, Rebecca Schaeffer harus mengakhiri karier dan perjalanan hidupnya pada 18 Julai1989 di usia sangat muda yakni 21 tahun. Rebbeca meninggal dunia setelah dibunuh peminat tegarnya, Robert John Bardo.
Dia ditembak ketika di rumahnya yang terletak di perumahan artis Hollywood. Bardo sudah menjejaki Rebbeca agak lama, malah dia menyewa orang untuk memerhatikan gerak-gerik Rebbeca.
3


Dimebag Darrel Dimebag Darrel, gitaris band Pantera ini maut ketika tampil di depan para peminatnya. Dia ditembak mati oleh peminatnya sendiri pada 8 Disember 2004 di Ohio, Amerika Syarikat.
Pembunuh itu bernama Nathan Gale, peminat tegar Pantera yang membunuh Barrel dengan alasan yang mengejutkan. Gale mengaku Pantera mencuri lagunya. Selain itu Gale beranggapan Barrel telah merosakkan keutuhan band Pantera.
4


Albert Ebosse Penyerang bola sepak dari Cameroon ini namanya popular sebaris dengan selebriti terkenal. Dia digilai ramai orang kerana kemampuannya menggiring bola. Sayang sekali nyawa Albert Ebosse telah diragut di sebuah perlawanan di Algeria pada 23 Ogos 2014. Seorang peminat yang marah melemparkan benda keras dan terkena kepalanya.
5


Selena Quintanilla-Pérez Penyanyi berasal dari Amerika, Selena Quintanilla-Pérez, meninggal dunia kerana ditembak oleh Yolanda Saldivar pada 31 Mac 1995. Yolanda ialah founder dari kelab peminat Selena. Yolanda juga pembantu peribadi Selena.
Yolanda didakwa membunuh pelantun lagu “Preciosa” ini lantaran masalah kewangan. Setelah membunuh Selena, Yolanda akhirnya menyesal dan dipenjara.
6


Christina Grimmie Penyanyi dari The Voice ini meninggal dunia di tangan peminat fanatiknya pada 10 Jun 2016. Christina Grimmie dibunuh oleh Kevin James Loibl, lelaki yang menggilai Grimmie. Loibl menembak Grimmie saat sesi tanda tangan setelah Grimmie tampil menyanyi.
Motif Loibl membunuh Grimmie begitu mengejutkan. Dia hanya tidak ingin ada seseorang selain dia yang mendapatkan hati Grimmie. Maka menurutnya lebih baik membunuh Grimmie daripada ada orang lain yang memiliki penyanyi tersebut.
7


Tuppac Shakur Penyanyi rap Amerika Tuppac Shakur meninggal dunia pada 7 September 2016. Kala itu dia dalam perjalanan menuju tempat persembahan di Las Vegas. Tak disangka ada sebuah kereta putih yang mendekati keretanya. Tiba-tiba kereta putih tersebut menembak dan peluru mengenai Tupac. Pembunuh Tupac ialah kelompok gang di Amerika. Difahamkan kelompok tersebut merupakan peminatnyanya.
sumber
The post Tragis! 7 Selebriti Popular Ini Maut Kerana Dibunuh Peminat Sendiri appeared first on InfoJe.Com.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://infoje.com/tragis-7-selebriti-popular-ini-maut-kerana-dibunuh-peminat-sendiri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
7 Selebriti Popular Bersama Adik Beradik Yang Semuanya Bertudung Manisnya

7 Selebriti Popular Bersama Adik Beradik Yang Semuanya Bertudung Manisnya

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 488 hits
1 Adik Beradik Perempuan Fattah Amin Seperti sebelum ini foto foto pasangan ini telah memenuhi laman maya terutama sekali instagram dan dalam banyak foto turut terakam ketika majlis ini adalah gambar keluarga Fattah Amin Gambar inilah yang ...
7 Adik Beradik Selebriti Popular Malaysia

7 Adik Beradik Selebriti Popular Malaysia

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 1362 hits
Pasti ramai yang tidak pernah perasan di kalangan selebriti tanah air kita terutama pelakon kebanyakkan di kalangan mereka adalah adik beradik Jom kita lihat adik beradik selebriti popular tanah air kita 1 Pierre Andre Mikail Andre Adik ber...
Selebriti Popular Farah Asyikin Dikejarkan Ke Hospital Pukul 3 Pagi Apabila Mengadu Sakit

Selebriti Popular Farah Asyikin Dikejarkan Ke Hospital Pukul 3 Pagi Apabila Mengadu Sakit

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 435 hits
Bintang Gema Gegar Vaganza 2 Farah Asyikin telah dikejarkan ke hospital seawal 3 pagi beberapa hari lalu akibat masalah slip disc Berkongsi berita tersebut kata Farah dua bahagian tulang belakangnya mengalami masalah terbabit selain dua lag...
Lewat Hp Kamu Bisa Bikin Undangan Pernikahan Sendiri 7 Aplikasi Ini Bisa Jadi Rekomendasi

Lewat Hp Kamu Bisa Bikin Undangan Pernikahan Sendiri 7 Aplikasi Ini Bisa Jadi Rekomendasi

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 215 hits
Daripada repot cetak dan kirim undangan bagi yang jauh jauh mending kreasikan sendiri saja dari ponsel kamu
Agong Letak Jawatan Atas Budi Bicara Sendiri

Agong Letak Jawatan Atas Budi Bicara Sendiri

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 343 hits
SHAH ALAM Dalam isu yang membabitkan Yang di Pertuan Agong hanya Majlis Raja raja yang boleh membuat keputusan Ahli Majlis Tertinggi Bersatu Datuk A Kadir Jasin berkata dakwaan yang menyatakan kononya Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad...
Cucu Dinodai Oleh Bapa Dan Datuk Sendiri

Cucu Dinodai Oleh Bapa Dan Datuk Sendiri

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 327 hits
IPOH 7 Jan Seorang bapa dan datuk ditahan polis kerana dipercayai melakukan perbuatan sumbang mahram terhadap seorang remaja perempuan berumur 13 tahun yang juga merupakan anak serta cucu kepada dua suspek itu sejak 2013 Ketua Polis Daerah ...
Kecewa Pertunangan Dibatalkan Hasyim Nekad Tembak Sang Kekasih Lalu Tembak Kepala Sendiri

Kecewa Pertunangan Dibatalkan Hasyim Nekad Tembak Sang Kekasih Lalu Tembak Kepala Sendiri

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 277 hits
Polres Asahan berhasil mengungkap misteri kematian pasangan kekasih yang ditemukan tewas di kamar Hotel Central Kota Kisaran Kabupaten Asahan Senin kemarin Berdasarkan hasil penyelidikan kasus pembunuhan tersebut bermotif asmara Korban pria...
Benda Yang Paling Banyak Saya Ubah Pada Diri Sendiri Sejak Jadi Mak Adalah Sikap

Benda Yang Paling Banyak Saya Ubah Pada Diri Sendiri Sejak Jadi Mak Adalah Sikap

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 295 hits
Saya dulu pun perangai macam hawau Panas baran Tak sabar Degil Tak reti hormat orang Rasa diri sendiri je betul Tah hape hape Tapi tahun demi tahun especially bila dah jadi mak saya mula perasan anak2 ni memang nature dia tak makan saman Ki...
Kemalangan Pertama Suv Proton X70 Terbabas Sendiri Puncanya Sokongan Suara Hi Proton

Kemalangan Pertama Suv Proton X70 Terbabas Sendiri Puncanya Sokongan Suara Hi Proton

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 1722 hits
Sebuah kenderaan utiliti sukan jenis Proton X70 terlibat kemalangan apabila didakwa terbabas sendiri ke dalam parit dalam kejadian Jalan Keretapi Lama Klang pagi tadi Bagaimanapun empat beranak yang berada dalam kenderaan itu terselemat Mem...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih