Total Lockdown Kenapa Seperti Ada Kempen Salahkan Rakyat


 
NORMAN RADZUAN


TOTAL LOCKDOWN

Kenapa seperti ada kempen salahkan rakyat...

APAKAH PERSEDIAN KERAJAAN UTK RAKYAT?

Akhirnya 1hb ini kita akan kembali total lockdown. Saya terbuka dlm soal ini demi kebaikkan rakyat tetapi apakah kerajaan sudah menyediakan plan

terbaik

utk mengelakkan kesengsaraan rakyat yg sdg nazak sekarang ini?

Benar rata2 kakitangan awam sgt gembira dgn berita ini tetapi bagaimana dgn peniaga2 kecil dan sederhana? Mereka baru sahaja sebulan dua ingin bernafas semula tetapi kini peniagaan atau pendapatan mereka akn hilang.

Saya baru sahaja dimaklumkan oleh bekas staff saya yg bekerja di sebuah kilang supply utk produk Nestle. Kilang tersebut dikecualikan ditutup kerana dianggap essential. Bermakna kilang2 masih byk dibuka...Bab ini saya hairan maklumat yg kita terima 60% kluster Covid19 adalah dari sektor tersebut. Mengapa sektor tersebut tidak ditutup utk tempoh 10 hari? Mengapa sasasaran tidak tepat..kata PKP bersasar.

Cuma jika kita perasan sejak seminggu yg lalu...rakyat seolah olah dipersalahkan apabila kes ini meningkat. Tanpa disedari seperti ada KEMPEN besar besaran di media2 massa dari Menteri, Prof Pembodek dan pihak tertentu menyalahkan rakyat kononnya anti vaksin dan tiada keprihatinan utk mendaftar vaksinasi ini.

Sedangkan semua org tahu hampir 10 juta rakyat menunggu bila mereka akn dipanggil. Kenapa maklumat terakhir mengatakan baru hampir 2 juta divaksinasi? Mengapa di kaca TV setiap hari menyalahkan rakyat sehingga terpaksa menemubual artis Misha Omar apabila lebih 10 ribu rakyat Kelantan tidak hadir utk vaksinasi.

Mengapa isu 10 ribu atau barangkali 20 ribu yg tidak hadir itu diperbesarkan tetapi mengapa isu kelewatan 8 juta pemohon vaksinansi seolah olah disembunyikan? Mengapa media tidak bertanya kpd rakyat pula yg sudah mendaftar utk divaksini tetapi sudah dua tiga bulan masih menunggu.

Tak lain tak bukan utk menutup kelemahan kerajaan ini. Saya ulang lagi rakyat sudah redha peniagan ditutup berbulan bulan melalui PKP 1, PKP2 dan bermacam lagi pengorbanan dilakukan.

Sehingga kini kita tidak mendapat maklumat yg tepat adakah kita mencukupi dos vaksin. Kenapa kita lewat menerimanya? Seolah dlm seminggu ini kempen dijalankan agar 'rakyat menyalahkan rakyat', agar rakyat tidak menyalahkan kerajaan apabila total lockdown ingin dilakukan.

Tanya saya apa yg perlu kerajaan lakukan skg? Esok kerajaan kita wajib persembahakan apakah dana atau geran2 yg patut diberikan kpd rakyat yg terjejas. Jgn pedulikan nasib kakitangan awam yg merupakan deposit pengundi kerajaan kerana mereka tidak terjejas ketika lockdown ini tetapi peniaga2 kecil dan sederhana yg dimonopoli oleh org2 Melayu. Sewajarnya mereka diberikan RM2k-RM3k sebulan dgn mendapat moratarium sebulan kpd mereka.

Rakyat Malaysia jauh berdisplin dari masyarakat di Eropah. Malah di Sweden mereka langsung tidak mahu memakai mask tetapi kes mereka tidak segetir kita. Sebagai org Islam selain faktor2 yg pernah saya tulis sebelum ini...kita kena percaya faktor tiada keberkatan itu juga memainkan peranan.

Apapun saya tidak faham apa yg difikirkan oleh Menteri2 kita selama ini. Hilang begitu sahaja. Sehingga kini kita masih ternanti nanti dari Menteri Pengajian Tinggi dan Menteri Pelajaran bagaimana dgn sesi pembelajaran dan persekolahan. Umumkan sekarang. Pelajar Universiti arahkan mereka berkampung di kampus. Jgn ada pergerakkan di waktu ini. Tak faham la dia ni.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/05/total-lockdown-kenapa-seperti-ada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rakyat Kecewa Tiada Total Lockdown Diumum Kerajaan

Rakyat Kecewa Tiada Total Lockdown Diumum Kerajaan

papar berkaitan - pada 22/5/2021 - jumlah : 422 hits
ismaweb netPeniaga kecil merungut terkesan teruk jika pelaksanaan PKP berlanjutanBANGI 10 Syawal 1442H Sabtu Rakyat hari ini meluahkan rasa kecewa terhadap pengumuman kerajaan yang hanya memperketatkan prosedur operasi standard sektor ekono...
Hiburan Catriona Ross Marah Ada Rakyat Pulang Ke Kampung Sebelum Total Lockdown

Hiburan Catriona Ross Marah Ada Rakyat Pulang Ke Kampung Sebelum Total Lockdown

papar berkaitan - pada 31/5/2021 - jumlah : 242 hits
Pelakon Catriona Ross luah rasa tak puas hati dan marah kepada segelintir rakyat Malaysia di Instagram yang masih berdegil untuk pulang ke kampung selepas kerajaan membuat pengumuman total lockdown bermula 1 Jun Catriona tegas berkata tinda...
Kes Cecah 6 000 Rakyat Desak Kerajaan Laksana Total Lockdown

Kes Cecah 6 000 Rakyat Desak Kerajaan Laksana Total Lockdown

papar berkaitan - pada 19/5/2021 - jumlah : 346 hits
ismaweb netSistem kesihatan dah tenat tapi kerajaan masih bimbangkan ekonomiBANGI 7 Syawal 1442H Rabu Bimbang terhadap peningkatan mendadak kes harian COVID 19 hari ini rata rata rakyat mendesak kerajaan mengambil tindakan drastik menguatku...
Turun Padang Dengar Masalah Rakyat Sepanjang Total Lockdown Kata Naib Presiden Umno

Turun Padang Dengar Masalah Rakyat Sepanjang Total Lockdown Kata Naib Presiden Umno

papar berkaitan - pada 1/6/2021 - jumlah : 283 hits
Naib Presiden Umno Ismail Sabri Yaakob berkata Umno sememangnya berpegang kepada tradisi membela kebajikan rakyat yang menjadi teras perjuangan sehingga parti keramat itu terus kekal relevan sampai hari ini PETALING JAYA Pemimpin Umno di se...
Bantuan Khas Lockdown Kepada Rakyat Malaysia Dan Sektor Ekonomi Terkesan

Bantuan Khas Lockdown Kepada Rakyat Malaysia Dan Sektor Ekonomi Terkesan

papar berkaitan - pada 31/5/2021 - jumlah : 187 hits
Kementerian Kewangan akan mengumumkan pakej bantuan kepada rakyat dan sektor ekonomi yang terkesan susulan pengumuman pelaksanaan Total Lockdown di seluruh negara bermula selasa ini TARIKH PENGUMUMAN BANTUAN Pengumuman mengenai pakej bantua...
Total Lockdown Fasa Pertama Penutupan Penuh Sektor Sosial Dan Ekonomi

Total Lockdown Fasa Pertama Penutupan Penuh Sektor Sosial Dan Ekonomi

papar berkaitan - pada 29/5/2021 - jumlah : 356 hits
Total Lockdown Fasa Pertama Penutupan Penuh Sektor Sosial dan Ekonomi Sidang Khas Majlis Keselamatan Negara Mengenai Pengurusan COVID 19 yang dipengerusikan oleh YAB Perdana Menteri petang tadi telah memutuskan untuk melaksanakan penutupan ...
Kes Covid 19 Makin Meningkat Total Lockdown Sebaiknya

Kes Covid 19 Makin Meningkat Total Lockdown Sebaiknya

papar berkaitan - pada 29/5/2021 - jumlah : 198 hits
Assalamualaikum dan selamat malam kepada semua sahabat sahabat Melihat pada gambar rajah di atas merujuk peningkatan mendadak kes baharu di Malaysia Ia sangat mendukacita kita semua Dan kes kematian juga agar tinggi Kes baharu ini adalah ke...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke



Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi


Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Tak Perlis Lah Kalau Tak Makan Harumanis

Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap