Toluna Jawab Survey Dan Dapat Duit


Toluna adalah satu platform untuk mendapatkan duit dari Internet dengan hanya menjawab beberapa soalan mudah berbentuk survey. Survey ini disediakan oleh jenama-jenama terkenal yang ingin mendapatkan pandangan jujur berkenaan produk mereka.
Platform ini sudah ada semenjak tahun 2000 dan pengasasnya berasal dari Perancis. Ada beberapa platform menjawab survey lain seperti i-Say, Rakuten Insight Survey, Surveyon dan GrabPoints.
Pelbagai survey seperti barangan baru, kecantikan, barangan elektronik dan kewangan disediakan di Toluna.
Cara Jawab Survey Realitinya, bukan semua survey diberikan ganjaran. Agensi atau syarikat mempunyai kriteria tertentu bagi memilih responden untuk menjawab survey mereka.
Perkara pertama yang perlu dilakukan sebagai responden adalah dengan mengisi semua maklumat di Bahagian Tinjauan Profil.
Bahagian ini dibahagikan kepada 12 bahagian iaitu:
Media, Perjalanan, Automotif, Kediaman dan Keluarga, Kewangan, Sukan dan Kecantikan, Perjalanan, Internet, Permainan Video, Beli-Belah, Telefon Mudah Alih dan yang terakhir, Kesihatan dan Kesejahteraan. Tinjauan Profil Tinjauan Profil adalah penting bagi mendapatkan survey mengikut kriteria-kriteria yang dikehendaki dalam Toluna. Bahagian ini perlulah dikemaskini sekurang-kurangnya sekali setahun bagi mendapatkan survey yang bersesuaian.
Setiap survey yang berjaya dijawab sehingga habis dikira sebagai survey yang mempunyai mata.
Mata terkumpul inilah yang dapat ditebus sama ada dalam bentuk duit bernilai RM20 yang dihantar ke akaun PayPal, atau cara lain seperti mendapat 250 mata AirAsia BIG, baucer membeli-belah AEON bernilai RM20 dan baucer membeli-belah Giant bernilai RM20.
Sekiranya survey terhenti sebelum selesai, survey dianggap tidak sempurna dan tiada mata akan diberikan. Kebiasaannya atas sebab seperti responden yang dicari tidak mengikut kriteria yang diperlukan.
Sebagai contoh, responden yang diperlukan mestilah mempunyai pendapatan melebihi RM10,000 tahunan namun responden yang sedang menjawab survey di Toluna ini tidak memenuhi kriteria.
Hal ini berkaitan dengan survey topik kewangan yang melakukan tinjauan mengenai kad kredit atau insurans.

Setiap kali anda kemaskini Tinjauan Profil Toluna, anda boleh mendapat mata sebanyak 50 mata. Selain itu, terdapat juga tinjauan yang diberikan oleh Toluna atau lebih dikenali sebagai Quickvotes seperti soalan yang ringkas dan akan dapat 15 mata bagi setiap soalan.
Mata yang terkumpul juga boleh digunakan untuk menyertai cabutan bertuah bernilai 500 mata. Setiap bulan, satu pemenang akan mendapat hadiah sebanyak 1,000,000 mata sekiranya bertuah.
Tebus mata survey Bagi menebus mata dalam bentuk duit, anda perlu mendapat mata sebanyak 16,320 mata. Sekurang-kurangnya setelah menjawab empat survey yang berjaya yang bernilai 4,000 mata bagi setiap survey.
Bagi menebus mata dalam bentuk mata AirAsia BIG, minimum mata yang diperlukan adalah 11,000 mata. Ini adalah bonus bagi mereka yang sering menggunakan AirAsia untuk melancong.
Bagi menebus mata dalam bentuk baucer membeli-belah, mata minimum adalah sebanyak 16,800 mata. Ini adalah bonus bagi yang suka berbelanja di Aeon atau Giant.
Teknik menjawab survey Toluna yang sempurna Saya pasti semua orang pasti ingin menjawab survey berbayar sehingga habis dan mendapat mata. Namun, terdapat beberapa teknik yang perlu dilakukan untuk berjaya.
Pertama, jawab survey dengan jujur. Kebanyakan survey mempunyai soalan yang berulang bagi memastikan jawapan yang sama seperti soalan sebelumnya.
Kedua, sekiranya soalan berkaitan tempat tinggal, pilih negeri yang ada dalam senarai. Jangan pilih, negeri lain-lain. Hal ini kerana soalan tersebut menunjukkan agensi memerlukan reponden yang berasal dari negeri yang disenaraikan sahaja.
Ketiga, sekiranya terdapat soalan mengenai ahli keluarga yang terlibat dengan mana-mana pekerjaan yang diberikan, sila pilih tidak ada atau tidak terlibat langsung dengan pekerjaan yang disenaraikan
Baca soalan dengan teliti dari awal sehingga akhir. Pilih waktu yang sesuai untuk menjawab survey bagi mengelakkan terganggu dengan aktiviti harian dan tidak mengantuk ketika menjawab survey.
Survey yang sudah dijawab dan berhenti di pertengahan proses dengan sengaja, mungkin tiada lagi peluang untuk menjawabnya pada masa yang lain.
Usaha Tangga Kejayaan Hasil pendapatan dari survey berbayar ini mampu menambah wang belanja harian tidak kira sebagai pelajar atau yang sudah berumah tangga.
Hanya luangkan masa 10-20 minit setiap minggu dan secara konsisten mampu mendapat sebanyak RM20 setiap bulan.
Jawab survey adalah salah satu kerja online yang boleh dilakukan dimana sahaja dan pada bila-bila masa.
Untuk mempelajari cara lain mendapatkan duit di Internet, sila baca post 6 cara mudah dan percuma untuk buat duit percuma di Internet.
The post Toluna : Jawab Survey dan Dapat Duit appeared first on Radio Senyap.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.radiosenyap.com/2019/08/dapat-duit-dengan-toluna.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hasil Jawab Survey Online Januari Ogos 2019

Hasil Jawab Survey Online Januari Ogos 2019

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 376 hits
Dah lama tak cerita pasal survey online Hari ni nak show kat korang berapa RM yang aku dapat sepanjang tahun ni Untuk menaikkan semangat korang menjawab survey lagi Aku alway kata yang aku hanya akan redeem bila time hari raya dan hujung ta...
Suami Tak Rugi Pun Bagi Isteri Duit Belanja Rezeki Makin Dekat Mencurah Curah

Suami Tak Rugi Pun Bagi Isteri Duit Belanja Rezeki Makin Dekat Mencurah Curah

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 421 hits
Memberikan isteri duit belanja seumpama memberikan upah atas khidmatnya kepada suami Walau pun tidak sebanding dengan kudrat dan keringat yang dicurahkan sekurang kurangnya suami tahu menghargai isteri Suami yang selalu memberikan duit bela...
Jangan Buang Duit Masa Undi Saya Di Abpbh

Jangan Buang Duit Masa Undi Saya Di Abpbh

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 296 hits
Tidak pasti ianya strategi atau sebaliknya tetapi Aiman Hakim meminta agar peminat tidak perlu berhabis duit mengundinya di Anugerah Bintang Popular BH The post appeared first on
Joanna Panik Guna Duit Sendiri Rm55 000 Supaya Cek Najib Tidak Ditendang

Joanna Panik Guna Duit Sendiri Rm55 000 Supaya Cek Najib Tidak Ditendang

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 322 hits
Saksi yang merupakan bekas Pengurus Perhubungan Ambank Joanna Yu hadir untuk perbicaraan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kes SRC International Sdn Bhd di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur foto NOOREEZA HASHIM KUALA LUMPUR Saks...
Pegawai Bank Mengaku Guna Duit Sendiri Untuk Kawal Atur Akaun Najib

Pegawai Bank Mengaku Guna Duit Sendiri Untuk Kawal Atur Akaun Najib

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 235 hits
KUALA LUMPUR Seorang bekas pegawai bank yang menguruskan akaun Datuk Seri Najib Tun Razak di AmBank memberitahu Mahkamah Tinggi di sini hari ini bahawa dia terpaksa menggunakan wangnya sendiri untuk mengawal atur akaun itu pada 2014 Joanna ...
Merdeka Sangat Mahal Harganya Tak Mampu Ditebus Dengan Duit

Merdeka Sangat Mahal Harganya Tak Mampu Ditebus Dengan Duit

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 273 hits
Melaka Keamanan dan kemakmuran yang dinikmati rakyat di negara ini cukup mahal harganya dan tidak mampu ditebus dengan wang ringgit kata Jaafar Ahmad 72 tahun Warga emas dari Sungai Udang itu berkata negara berjaya dimerdekakan melalui jeri...
Kumpul Duit Kahwin Rm18k Dalam Masa Setahun Dari Gaji Rm1 4k

Kumpul Duit Kahwin Rm18k Dalam Masa Setahun Dari Gaji Rm1 4k

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 280 hits
Hendak Seribu Daya Tak Hendak Seribu Dalih Bersakit Sakit Dahulu Bersenang Senang Kemudian Pepatah pepatah lama ini biasa disebut tetapi tak ramai yang amal Jika yang bertekad nak mencapai sesuatu in Sha Allah pepatah lama ini boleh menjadi...
Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga

Mahalini Dah Peluk Islam

Ibu Meraung Luluh Hati Lihat Kaki Anak Putus Akibat Kemalangan Motorsikal Depan Sekolah

Fiersa Besari April Chord



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Wbsl Buah Tangan Istimewa Daripada Husam

Lunch Di Ayam Gepuk Tooyu Jitra Kedah

Poll Who Will Win The Kuala Kubu Bharu By Election

Jadi Andalan Banyak Orang Inilah Berbagai Fitur Menarik Laptop Tipis Zenbook S 13 Oled Ux5304

How To Maximize Retirement Planning In Malaysia

Amd Ryzen 7 5800u Processor Gaming Yang Menyaru