Suami Tak Rugi Pun Bagi Isteri Duit Belanja Rezeki Makin Dekat Mencurah Curah


Memberikan isteri duit belanja seumpama memberikan upah atas khidmatnya kepada suami. Walau pun tidak sebanding dengan kudrat dan keringat yang dicurahkan, sekurang-kurangnya suami tahu menghargai isteri.
Suami yang selalu memberikan duit belanja buat isteri sama sekali tidak akan rugi. Bermurah hati dengan orang terdekat itu sifat yang terpuji,tidak hairanlah pelbagai kemudahan dan rezeki akan dilorongkan buat suami.
Namun diharapkan tidak duit belanja isteri tidak disalah erti untuk duit perbelanjaan rumah. Pemberian ini seharusnya untuk isteri membeli apa yang diingini. Tidak perlu banyak, cukup sekadar kemampuan suami masing-masing. Perkongsian sketsa kehidupan dari bapa ini boleh dijadikan renungan.
"Ayang, abang dah tinggal duit kat almari, bawah bedak anak…guna la untuk apa yang patut…"
Duit belanja…
Kenapa perlu bagi duit belanja pada isteri? Duit belanja ni adalah sebagai upah utk isteri setelah dia melakukan kerja-kerja rumah dimana bukanlah kewajipan isteri untuk melakukan kerja- tersebut, tapi asbab disuruh suami dan dia taat kpd suami, maka dia buat keje2 tersebut…
Ketaatan kepada suami, ingin memudahkan urusan suami disamping ingin menjadi seorang isteri yg solehah…
Suami balik kerja, suami dah tak perlu buat kerja-kerja rumah sebab kerja-kerja tu dah dibuat oleh si isteri, suami boleh terus rehat…so, suami tak payah buat terus la?
Tanggungjawab tetap kena buat bila ada kelapangan dan masa utk melakukannya…
Klu isteri yg selalu buat, maka bagilah duit belanja, upah untuknya atas apa yang dibuatnya bagi pihak si suami…duit belanja dan nafkah tak sama…perbelanjaan dapur, duit tambang anak, bil utiliti semua ni tak dikategorikan dlm duit belanja…ini nafkah…
DUIT BELANJA UNTUK ISTERI BELI APA YANG DIINGINI
Duit belanja adalah untuk isteri, utk dia gunakan beli apa yg dia inginkan yang selain drpd apa yg sepatutnya disediakan oleh seorang suami…
Contoh? Beli baja pokok, pasu, kelengkapan menjahit, acuan kek or kuih raya dan sebagainya…
BERI SESUAI DENGAN KEMAMPUAN SUAMI
Duit belanja ni sepenuhnya atas kemampuan suami, dan tiada nilai minimum yg patut diberikan kpd isteri…bg sekadar byk mana yg ada, yg boleh bg dan suami masih ada baki utk kegunaan dirinya sendiri…
TAKKAN RUGI & BUKAN BUANG DUIT
Buang duit tak bg kat isteri? Rugi tak? Tak rugi dan bukan buang duit…setiap satu sen yg dikeluarkan atau dibelanjakan utk isteri, ada pahala disisi Allah s.w.t dan ianya akan menjadi asbab utk kita diberikan kesihatan yg baik, dipermudahkan urusan, dimurahkan rezeki, dipanjangkan umur dan dijauhkan dari bala bencana…
Tak percaya? Start esok, cuba bagi duit belanja kepada isteri…
Nota kaki : 3,4 hari sekali saya akan letak 50 utk digunakan isteri…tapi dia tak gunakan sampai habis pun, dia akan simpan dan keluarkan bila suami dia tgh sesak…
Sumber: Firdaus Shakirin
The post Suami Tak Rugi Pun Bagi Isteri Duit Belanja, Rezeki Makin Dekat Mencurah-Curah appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/suami-tak-rugi-pun-bagi-isteri-duit-belanja-rezeki-makin-dekat-mencurah-curah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suami Sesekali Suap Anak Isteri Makan Hubungan Makin Erat Berkat

Suami Sesekali Suap Anak Isteri Makan Hubungan Makin Erat Berkat

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 177 hits
Jangan pandang rendah air tangan isteri walau pun memasak telur goreng berkuahkan kicap berkatnya bila makanan dinikmati bersama sama kalah makanan mahal Hubungan kelurga makin rapat erat Perkongsian daripada Dr Taufiq Razif ini cukup menye...
Nampak Isteri Hilang Manja Makin Menyinga Suami Kena Cepat Ambil Hati Isteri

Nampak Isteri Hilang Manja Makin Menyinga Suami Kena Cepat Ambil Hati Isteri

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 127 hits
Ramai sangat yang selalu tanya macam mana nak jadi ibu yang baik Macam mana nak hilangkan baran dan seumpamanya pada anak anak kan Kepada ibu bapa anda kena faham jangan terlalu mencari kesempurnaan tetapi carilah kebahagiaan dan kegembiraa...
Suami Maintain Berat Isteri Hamil Makin Bertambah Alif Satar Tetap Puji Shadila Cantik

Suami Maintain Berat Isteri Hamil Makin Bertambah Alif Satar Tetap Puji Shadila Cantik

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 213 hits
Kenaikan berat badan semasa hamil memang tidak dapat dielakkan Berat badan yang bertambah adalah daripada perkembangan bayi dalam kandungan serta sistem sokongannya seperti uri dan air ketuban Menjelang trimester ketiga selalunya berat bada...
Suami Isteri Rembat Duit Simpanan Rm4 700 Milik Warga Emas

Suami Isteri Rembat Duit Simpanan Rm4 700 Milik Warga Emas

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 166 hits
Warga emas berusia 74 tahun mengalami kerugian RM4 700 setelah wang simpanannya itu dirembat pasangan suami isteri yang konon ikhlas mahu membantunya Mangsa Andol anak Jugah hanya menyedari kehilangan wang simpanannya itu ketika dia mahu me...
Pendidikan Seks Untuk Suami Isteri

Pendidikan Seks Untuk Suami Isteri

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 180 hits
Hubungan seks adalah sebahagian keperluan hidup manusia namun begitu keperluan itu tidak boleh dipenuhi secara sebarangan Dalam Islam perkahwinan ditetapkan sebagai cara memenuhi keperluan itu Institusi perkahwinan bukan sahaja memenuhi tun...
Suami Isteri Ditemukan Mati Dengan Kesan Tikaman Dan Kelar

Suami Isteri Ditemukan Mati Dengan Kesan Tikaman Dan Kelar

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 115 hits
Nilai Sepasang suami isteri warga emas ditemukan mati dalam kebakaran di Taman Desa Melati di sini malam tadi Ketua Polis Negeri Sembilan Datuk Mohamad Mat Yusop berkata siasatan awal terhadap kedua dua mangsa yang telah tinggal selama 10 t...
Tolong Delete Jangan Malukan Suami Sendiri Please Isteri Kongsi Kisah Cinta

Tolong Delete Jangan Malukan Suami Sendiri Please Isteri Kongsi Kisah Cinta

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 337 hits
Isteri usahawan kosmetik senasi Datuk Aliff Syukri iaitu Datin Seri Nur Shahida ada mendedahkan kisah percintaannya bersama suaminya itu menerusi Instagram semalam Tolong Delete Jangan Malukan Suami Sendiri Please Isteri Kongsi Kisah Cinta
Suami Isteri Dibunuh Sebelum Dibakar

Suami Isteri Dibunuh Sebelum Dibakar

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 113 hits
Raja Noraina Raja Rahim SUAMI isteri dipercayai dibunuh sebelum dibakar di sebuah rumah di Taman Desa Melati di Nilai jam 9 30 malam ini Mayat lelaki dan wanita berusia 60 an itu ditemui dalam keadaan rentung oleh bomba yang menjalankan ope...
Bomba Padam Rumah Terbakar Temui Mayat Pasangan Suami Isteri Dengan Kesan Tikaman

Bomba Padam Rumah Terbakar Temui Mayat Pasangan Suami Isteri Dengan Kesan Tikaman

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 173 hits
Mayat pasangan suami isteri ditemui mati sebelum rumah mereka di Taman Desa Melati Nilai dibakar pada jam 9 30 malam Rabu Mayat lelaki dan wanita berusia 60 an itu ditemui di bahagian dapur dan bilik belakang oleh bomba yang menjalankan ope...
Ini Rupanya Asal Usul Nama Kluster Sivaganga

Muafakat Nasional Muafakat Untuk Semua Ahmad Zahid

Kod Tidak Lulus Bsh 2020

Siapa Kata Orang Kita Takut Mati Cuba Tengok Gambar Ni

Essential Japanese Cooking Tips For Beginners

Daging Bergerak Gerak Sendiri Lalu Muncul Lafaz Allah

Tahukah Anda Bagaimana Kluster Sivagangga Dapat Nama

Cara Claim Rm50 Penjana Menerusi Touch N Go



Biodata Penyanyi Sandra Dianne Peserta Big Stage 2020

Biodata Penyanyi Qody Rany Peserta Big Stage 2020

Biodata Penyanyi Fadh Majid Peserta Big Stage 2020

Biodata Penyanyi Farisha Iris Peserta Big Stage 2020

Biodata Penyanyi Hafiz Zainal Peserta Big Stage 2020


Stop Thumbs With These Instagram Stories Apps

Suri Rumah Sepenuh Masa Atau Suri Rumah Bisnes

Kempen Ayambersamamu Menyokong Orang Asli Dengan Makanan Berkhasiat

Orang It Pekerja Belakang Tabir Yang Sering Dilupakan

Lelaki Ditahan Tanam 12 Batang Pokok Ganja Di Belakang Rumah Dan Miliki 58 Peluru Hidup

Mainan Yang Cocok Diberikan Untuk Anak Usia 1 Tahun