Tolong Jauhkan Anak Anak Dari Saya Terpisah Kerana Covid 19 Dena Bahrin Syukur Dapat Bersatu Semula


Berat mata memandang, berat lagi ujian yang harus dipikul. Baru sahaja kehilangan ayahanda tersayangnya, Ir Hj. Kamarul Bahrin Bin Mohamad beberapa hari yang lalu disebabkan Covid-19, personaliti media sosial, Dena Baharin turut berdepan ujian yang sama bersama anak-anaknya.
Bukan ujian biasa yang sememangnya mudah untuk kita terima. Namun inilah yang terpaksa dilalui olehnya sekeluarga bersama anak-anak dan suami.

Bukan hanya dirinya, bahkan suami dan dua orang cahaya matanya turut sama disahkan positif Covid-19. Satu ujian yang amat berat namun dilalui dengan sempurna penuh kekuatan oleh keluarga kecil ini.
Berkongsi kisah pertemuan semula selepas semuanya berakhir, video yang dimuat naik Dena di Instagramnya ternyata amat menyentuh hati semua. Berpisah selama 10 hari bersama suami dan anak-anak, inilah detik paling memilukan buatnya.

“Covid ni sebenarnya sangat mendera mental & emosi. Ada yang mintak update. Tak sabar tengok #themochisgang reunite lepas 2 minggu, sebab siapa memang dah lama follow I tahu I selalu ada buat ig stories anak anak sebab 24 jam dengan diorang.
Waktu result I sorang positive tu teruk I menangis sebab tak fikir diri sendiri, risau anak anak. Takut diorang positive and sedih kena pisah.
I still remember I terus capai mask and cakap kat my husband, “ tolong jauhkan budak budak dari saya”, sambil sobbing kuat kemain, bayangkan kena cakap cemtu.

Salman mintak hug I terpaksa said no. Bila tahu Suhayl pun positive lagi nangis teruk sebab risau sangat dia baru 50 hari 😢, ulang ulang sebut “ummi so sorry suhayl ummi so sorry!”
Tapi pujuk diri mungkin Tuhan tanak pisahkan I dengan Suhayl, jadi I boleh menyusukan dia dengan selesa tanpa pakai mask and focus jaga dia. Hari hari takut dia ada symptoms tapi alhamdulillah takde. Ada 1 hari je la dia demam.

Hari ke 5 swab again husband, amaan & salman, unfortunately salman & husband positive covid, amaan je negative alhamdulillah. Lah nangis lagi Dena. Sebab kesian pada Amaan kena kuarantin sorang walaupun negative tapi kena kuarantin juga. Alhamdulillah ada adik I tolong uruskan sekali makan minum dia. Terima kasih adik. hari hari Husband & I chat amaan kat skype. Husband kata rasa macam anak kat asrama pulak. Eh menyempat babah dia ni.
Hari hari I tanya husband, ok tak? Dia and Salman ada symptoms tak. Alhamdulillah diorang sampai hari ke 10 takde. Lega 😭 I dah habis kuarantin dulu. Husband, Amaan, and Salman harini bebas alhamdulillah. Salman asyik sebut nak jumpa “ubba” (abang) yelah diorang tu, melekat hari hari jugak. Amaan pun dah rindu adik adik dia.

Harini Alhamdulillah happy sangat, anak anak ummi reunited. Yang positive pun, I je yang sakit awal awal tu; demam sakit tekak terlampau sakit kepala dan sakit badan. Tapi cuba kuat la nak jaga Suhayl sorang.
Husband and anak anak sihat walafiat. You really don’t want to go through this, sebab tersangatlah mendera emosi & mental. Sungguh. Kalau diuji sakit fizikal juga lagi la. So please.
Thank you Allah atas rezeki kesihatan & dapat sama sama dengan kesayangan semula,” kongsinya panjang lebar.

Syukur pada Allah akhirnya keluarga kecil ini dapat bersatu kembali setelah berpisah lama selama 10 hari bagi menjalani kuarantin kendiri.
Sememangnya perpisahan terasa amat berat bukan sahaja kita orang dewasa bahkan pada anak-anak kecil yang turut terasa kesannya.
Menarik: Kakak Show Off Adik Kat Member, Bawa Adik Masuk Kelas Online, Gelagat Lara Alana Cuit Hati Wargamaya

Ada gambar anak minum susu yang cute-cute? Jom share dengan Pa&Ma dan anda mungkin berpeluang memenangi hamper barangan bernilai RM100. Muat naik gambar anak anda di SINI
Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
Kredit: @denabahrin
 
 
The post “Tolong Jauhkan Anak-Anak Dari Saya” Terpisah Kerana Covid-19, Dena Bahrin Syukur Dapat Bersatu Semula! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tolong-jauhkan-anak-anak-dari-saya-terpisah-kerana-covid-19-dena-bahrin-syukur-dapat-bersatu-semula/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ibu Bapa Positif Covid 19 Jiran Tampil Bantu Jaga Anak

Ibu Bapa Positif Covid 19 Jiran Tampil Bantu Jaga Anak

papar berkaitan - pada 24/5/2021 - jumlah : 265 hits
NOR Era Fadzirah Mahat terpaksa menyerahkan anak dan anak buahnya kepada jiran untuk dijaga sementara waktu kerana dia dan suaminya disahkan positif Covid 19 FOTO Ihsan Nor Era Fadzirah Mahat Kuala Lumpur Bersyukur dapat jiran yang baik bia...
Sempat Bantu Ambil Wuduk Anak Reda Bapa Dijangkiti Covid 19 Meninggal Dunia

Sempat Bantu Ambil Wuduk Anak Reda Bapa Dijangkiti Covid 19 Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 23/5/2021 - jumlah : 506 hits
Runtun jiwa seorang wanita yang juga merupakan doktor perubatan apabila bapanya disahkan meninggal dunia selepas beberapa hari menerima rawatan di wad Unit Rawatan Rapi akibat Covid 19 malam tadi Menerusi laman Instagram Dr Sakinah Kamarul ...
Mengucap Mak Panggilan Terakhir Korban Covid 19 Bersama Semua Anak Runtun Jiwa

Mengucap Mak Panggilan Terakhir Korban Covid 19 Bersama Semua Anak Runtun Jiwa

papar berkaitan - pada 25/5/2021 - jumlah : 250 hits
Video berdurasi satu minit 37 saat itu dikatakan membabitkan panggilan video antara seorang ibu yang sedang bertarung nyawa bersama anaknya PETALING JAYA Hanya raungan berselang linangan air mata dapat didengari dalam video yang tular di me...
Jawatan Kuasa Pengurusan Bencana Covid 19 Setuju Pkrc Sukpa Di Aktif Semula Hari Ini

Jawatan Kuasa Pengurusan Bencana Covid 19 Setuju Pkrc Sukpa Di Aktif Semula Hari Ini

papar berkaitan - pada 15/5/2021 - jumlah : 233 hits
KUANTAN Jawatankuasa Pengurusan Bencana Covid 19 negeri yang bermesyuarat hari ini memutuskan untuk mengaktifkan semula Pusat Kuarantin dan Rawatan Covid 19 di Kompleks Sukan Pahang dekat Indera Mahkota di sini bermula petang ini Pengarah A...
Bangun Mak Buka Mata Mak Anak Anak Menangis Pilu Melihat Ibu Mereka Yang Nazak Disebabkan Covid 19

Bangun Mak Buka Mata Mak Anak Anak Menangis Pilu Melihat Ibu Mereka Yang Nazak Disebabkan Covid 19

papar berkaitan - pada 25/5/2021 - jumlah : 477 hits
Bangun mak buka mata mak Anak anak menangis pilu melihat ibu mereka yang nazak disebabkan Covid 19 Hari ini 24 Mei jam 4 45 pagi tadi ibu mertua kesayangan saya telah kembali ke rahmatullah Meninggal dunia di Hospital Shah Alam Arwah mening...
Seramai 48 Ribu 261 Bayi Kanak Kanak Dijangkiti Covid 19 Di Malaysia Nyawa Anak Tiada Ganti

Seramai 48 Ribu 261 Bayi Kanak Kanak Dijangkiti Covid 19 Di Malaysia Nyawa Anak Tiada Ganti

papar berkaitan - pada 28/5/2021 - jumlah : 231 hits
Menurut sumber Setakat ini seramai 48 ribu 261 orang bayi dan kanak kanak telah dijangkiti COVID 19 di Malaysia Daripada jumlah itu 6 290 merupakan bayi berumur 18 bulan ke bawah Ini bukanlah satu angka yang kecil malah angka ini sepatutnya...
Untuk Elak Fitnah Lebih Baik Jangan Lantik Anak Sendiri Jadi Pengerusi

Untuk Elak Fitnah Lebih Baik Jangan Lantik Anak Sendiri Jadi Pengerusi

papar berkaitan - pada 15/5/2021 - jumlah : 446 hits
HAMZAH RIE NADS Anwar pernah meminta bapanya memulangkan kembali pemberian tanah beribu ekar di Sabah kerana tidak mahu pemberian tanah tersebut kerana beliau ketika itu berjawatan Timbalan Perdana Menteri Anwar tidak mahu amalan kronisme m...
Cerita Pasien Covid 19 Di Wisma Atlet Terpaksa Tunda Lebaran Pertama Bersama Anak

Cerita Pasien Covid 19 Di Wisma Atlet Terpaksa Tunda Lebaran Pertama Bersama Anak

papar berkaitan - pada 13/5/2021 - jumlah : 179 hits
Khalid Syaifur Rahman harus menguburkan niatnya merayakan Lebaran bersama istri dan anaknya usai dirinya dinyatakan positif Covid 19 pada 1 Mei 2021 Dia harus menjalani karantina di Rumah Sakit Darurat Wisma Atlet Kemayoran Jakarta Pusat
Hiburan Masuk Simpang Tolong Bagi Signal Anak Lelaki Amyza Aznan Kemalangan

Hiburan Masuk Simpang Tolong Bagi Signal Anak Lelaki Amyza Aznan Kemalangan

papar berkaitan - pada 31/5/2021 - jumlah : 179 hits
Pelakon Amyza Aznan kongsi berita yang kurang mengembirakan di Instagram mengenai kemalangan jalanraya yang berlaku keatas anak lelakinya Andrea Mikhail malam tadi Menurut Amyza kemalangan tersebut berlaku selepas anak lelakinya itu hendak ...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Drama Racun Rihanna Lakonan Intan Najuwa Rita Rudaini

Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil