Tol Sungai Nyior Masih Di Situ Kini Dia Janji Nak Hapus Tol Plus Pulak



Suatu masa lalu.. Menteri Kewangan, Lim Guan Eng disarankan supaya meneliti kembali kedudukan tol Sungai Nyior yang diterajui oleh kerajaan negeri Pakatan Harapan (PH) Pulau Pinang, kata Ketua AMK Pulau Pinang, Fahmi Zainol.
Jelasnya lagi, dulu semasa menjadi pembangkang isu pemansuhan tol Sungai Nyior menjadi perdebatan hangat sehingga memberi kemenangan kepada PH dalam Pilihan Raya Umum ke 14.
Sehubungan itu katanya, janji untuk memansuhkan tol tersebut harus direalisasikan kerana ia berada dalam negeri Pulau Pinang.
“Rakyat senantiasa memerhatikan setiap tindakan kita sebagai kerajaan negeri maupun kerajaan pusat.
“Sehubungan itu sekiranya isu yang telah diperjuangkan sejak sekian lama terbukti mampu memberi dokongan dan keyakinan rakyat kepada PH, maka ianya mesti direalisasikan.
“Semasa menjadi oposisi dan Ketua Menteri Pulau Pinang sebelum ini, Guan Eng acapkali memperjuangkan serta memperkatakan mengenai pemansuhan tol Sungai Nyior sekiranya kepimpinan berjaya berubah, maka ianya mesti dilaksanakan secepat mungkin,”ujarnya lapor MalaysiaDateline
Dan hingga sekarang Tol Sungai Nyior itu masih berdiri megah di situ.. Kini Guan Eng berjanji lagi.. dia nak hapuskan Tol PLUS pulakdah..
PETALING JAYA: Pengerusi DAP Lim Guan Eng berjanji tol di Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) akan dimansuhkan jika Pakatan Harapan (PH) memenangi pilihan raya umum ke-15 (PRU15) dan membentuk kerajaan persekutuan seterusnya.
Pada majlis makan malam kempen sebelum PRU15 di Jelapang, Perak, semalam, Lim berkata, PH telah mengurangkan bayaran tol untuk lebuh raya itu sebanyak 18% semasa ia memerintah selama 22 bulan.
Menurut China Press, bekas menteri kewangan itu berkata, PH “boleh memansuhkan tol” di lebuh raya jika ia mendapat masa lima tahun lagi menjadi kerajaan.
Lim sebelum ini dipetik berjanji perkara yang sama pada 2017, sebelum kemenangan bersejarah PH pada 9 Mei 2018. Bagaimanapun, kerajaan PH digulingkan selepas hanya 22 bulan memerintah.
Pemansuhan tol di lebuh raya adalah antara janji gabungan itu untuk PRU 2018, dengan PH berkata, ia akan dilakukan “secara berperingkat”.
Pada 2020, kerajaan PH ketika itu melaksanakan pengurangan tol sebanyak 18% di lebuh raya itu, menyatakan ia selaras dengan manifestonya.
Lim turut menyebut pelbagai masalah yang melanda negara ketika ini, seperti kegawatan ekonomi dan skandal kapal tempur pesisir (LCS). Malaysia memerlukan kerajaan yang mampu menguruskan isu-isu ini, katanya.
Beliau menggesa pengundi menyokong PH supaya ia boleh membentuk kerajaan dan pengerusi gabungan itu, Anwar Ibrahim menjadi perdana menteri seterusnya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2022/10/tol-sungai-nyior-masih-di-situ-kini-dia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ph Tak Serik Menipu Jangan Terpedaya Janji Hapus Tol Kata Sayap Umno

Ph Tak Serik Menipu Jangan Terpedaya Janji Hapus Tol Kata Sayap Umno

papar berkaitan - pada 1/11/2022 - jumlah : 165 hits
Asyraf Wajdi Dusuki berkata PH tidak serik menabur janji baharu kepada rakyat menjelang PRU15 PETALING JAYA Pemuda Umno menyifatkan Pakatan Harapan sebagai sebuah gabungan parti politik tidak serik membuat janji termasuk menghapuskan tol ji...
Masih Waras Nak Bela Mangsa Didakwa Ada Gangguan Personaliti Caprice Perli Doktor Balik

Masih Waras Nak Bela Mangsa Didakwa Ada Gangguan Personaliti Caprice Perli Doktor Balik

papar berkaitan - pada 25/10/2022 - jumlah : 120 hits
HSedia maklum terdapat seorang pakar perubatan memberitahu di laman TikToknya bahawa penyanyi rap Caprice menghidap masalah gangguan personaliti Pakar perubatan yang bernama Sabri Matsain itu memberi pandangan peribadinya selepas pengikut b...
Hantaq Ke Sungai Buloh Nak Tamatkan Kerjaya Politik Kj Dengan Cara Terhorma

Hantaq Ke Sungai Buloh Nak Tamatkan Kerjaya Politik Kj Dengan Cara Terhorma

papar berkaitan - pada 4/11/2022 - jumlah : 228 hits
SAYA tak dapat tidak sekali lagi nak bercakap mengenai KJ di Sungai Buloh ini Seperti yang kita tahu Sungai Buloh ni kubu kuat PKR Kalau sebelum ini parlimen ini diwakili peguam terkenal R Sivarasa kali ini PKR diwakili jurutera lulusan dar...
Betoi Ka Kerajaan Nak Lupuskan Hutang Peneroka Janji Atau Dicapati Kah Kah Kah Peneroka Jadi Makanan Bn Pn

Betoi Ka Kerajaan Nak Lupuskan Hutang Peneroka Janji Atau Dicapati Kah Kah Kah Peneroka Jadi Makanan Bn Pn

papar berkaitan - pada 18/10/2022 - jumlah : 164 hits
Antara hutang peneroka Felda Felcra ketika Covid dan PRU Pada 7 Julai 2021 Perdana Menteri Kerajaan Perikatan Nasional ketika itu Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan kerajaan bersetuju melupuskan sebahagian pinjaman peneroka Felda berjumla...
Manjakan Anak Tu Boleh Tapi Jangan Ikut Sangat Apa Dia Nak Takut Naik Lemak

Manjakan Anak Tu Boleh Tapi Jangan Ikut Sangat Apa Dia Nak Takut Naik Lemak

papar berkaitan - pada 28/10/2022 - jumlah : 120 hits
Kebanyakan ibu ayah buntu mengapa anak mereka suka buat perangai Sebenarnya dalam tidak sedar kitalah yang menyebabkan mereka berperangai negatif Jika dibiarkan mungkin ia boleh berlanjutan sehingga mereka besar nanti Artikel Menarik Sebaga...
Hiburan Rasa Macam Nak Buat Pembedahan Plastik Ini Risiko Komplikasi Yang Mungkin Dialami Selepas Surgery

Hiburan Rasa Macam Nak Buat Pembedahan Plastik Ini Risiko Komplikasi Yang Mungkin Dialami Selepas Surgery

papar berkaitan - pada 28/10/2022 - jumlah : 80 hits
Sejak baru baru ini kecoh tentang seorang pelakon tanah air melakukan pembedahan hidung yang mencuri perhatian pelbagai pihak Walau bagaimanapun aktres tersebut tampil menyatakan pembedahan itu dilakukan kerana pernah terlibat kemalangan ke...
Amerika Syarikat Fakta Menarik Unik Dan Aneh

Pilih Peruntukan Atau Muhyiddin

Bimbang Tentang Keselamatan Anak Anda Ketika Naik Motorsikal Dapatkan Helmet Ltd J

Kad Bank Malaysia Support Apple Pay Google Pay

Combine Best Of Both Worlds To Train Cardiothoracic Surgeons

Our Corrupt And Exploitative Business Community Is A Part Of The Problem Not A Part Of The Solution

Private Hospitals Ready To Receive Cardiac Surgery Patients From Serdang Centre

Wanita Masih Hidup Ada Kubur Sendiri



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Drama Nuh Dan Nayla

Ita Medin Wai Setak Nyin Chord

Anneth Pandai Bicara Chord

Himpunan Soal Jawab Qurban Sempena Hari Raya Aidiladha

Hijau Biru Purple Mata Hitamku

What S Behind The Security Warnings For Pride Events