Tokyo Vs Osaka Destinasi Jepun Yang Harus Anda Lawati


 
Ramai pelancong ke Jepun akan selalu menghadapi persoalan ini: Tokyo atau Osaka, bandar mana yang lebih baik?
 
Bagi sesetengah orang, Tokyo akan sentiasa menjadi nombor 1 di hati mereka – ibu kota Jepun yang sibuk adalah rumah kepada tempat-tempat terkenal seperti Shibuya Crossing, Tokyo Skytree dan Disneyland . Bagi yang lain, kesetiaan mereka terletak pada Osaka – rumah Istana Osaka, Universal Studios dan jalan makanan Dotonbori yang terkenal. Tetapi bagi anda yang tidak boleh membuat keputusan, ini adalah perkara-perkara yang perlu dilakukan, tempat membeli-belah, makanan Jepun halal (dan lebih banyak lagi) di setiap destinasi supaya anda tahu bandar mana untuk anda
 
Tempat pelancongan & perkara yang perlu dilakukan  
Tokyo
 
Tanya kepada sesiapa dan mereka akan memberitahu anda bahawa bandar yang luas ini tidak mempunyai masalah. Di sinilah anda boleh melihat tempat ikon Jepun seperti Shibuya Crossing dan Tokyo Skytree. Jika anda ingin melibatkan diri dalam budaya Jepun, terdapat Senso-ji di Asakusa dan Kuil Meiji Jingu antara lain.

 
Penggemar kebudayaan akan mendapat keselesaan di banyak muzium di bandar ini. Muzium Nasional Tokyo, Pusat Kesenian Kebangsaan dan Muzium Seni Mori akan memperlihatkan kepada seni Jepun tradisional dan kontemporari.
 
Mengunjungi Tokyo dengan anak – anak? Tiada masalah! Taman Disney Tokyo ada untuk anda selama satu atau dua hari. Anda juga boleh mendekatkan diri dengan haiwan di Ueno Zoo, atau menhabiskan satu hari di Odaiba, dimana anda boleh melihat patung anime terkenal berdiri megah iaitu, Gundam.

 
Tetapi dalam kesibukan bandar anda masih boleh jumpa ketenangan dan keindahan alam. Taman Shinjuku Gyo-en, Yoyogi dan Ueno adalah tempat terkenal untuk bunga mekar bermusim seperti bunga ceri dan dedaunan gugur
 
Osaka
 
Walaupun tidak mempunyai saiz dan penduduk yang sepadan dengan Tokyo, budaya yang dinikmati Osaka menjadikannya menonjol.

 
Lawatan ke tempat pelancongan yang paling popular, Dotonbori akan mengagumi anda dengan lampu neonnya yang terang dan di sini juga anda akan menemui Glico Running Man yang terkenal! Dengan pelbagai restoran, pilihan membeli-belah dan hiburan, anda pasti akan melawat Dotonbori lebih daripada sekali untuk merasai suasana yang meriahnya
 

Lawatan ke Osaka tidak akan lengkap tanpa pergi ke Istana Osaka. Dibina pada abad ke-16, istana pernah menjadi yang terbesar di Jepun dan hari ini, ia menjadi simbol kebangaan kota. Jika anda mencari tempat yang lebih banyak budaya, Sumiyoshi Taisha dan Kuil Shitennoji adalah tempat yang bagus untuk bermula.
 
Untuk keluarga yang melawat Osaka, pergi ke Universal Studios Japan yang akan membuat hari anda dan anak-anak sempurna. Kawasan Osaka Bay juga sesuai untuk keluarga di mana lawatan ke Osaka Aquarium Kaiyukan adalah suatu yang harus. Dengan pelbagai kehidupan marin dari Rim Pasifik dan 15 aquarium, ia adalah salah satu yang paling menarik di Jepun!
 
Membeli-belah  
Tokyo
 
Tokyo dikenali sebagai salah satu tempat terbaik di Asia untuk membeli-belah dan ia pasti tidak mengejutkan. Bandar ini mempunyai puluhan tempat membeli-belah, dan jika anda mahukan trend fesyen terkini, Shibuya dan Shinjuku adalah taruhan terbaik anda. Dengan kedai-kedai besar seperti Shibuya 109, Isetan, Tokyu Hands, Muji, Don Quijote dan banyak lagi, anda akan dapat berbelanja semahunya di 2 kawasan ini!

 
Ingin sesuatu yang lain? Pergi ke Harajuku! Dikenali sebagai Kota Kawaii, anda akan mendapati pakaian dan aksesori hipster dan vintaj di sini. Jika anda mencari tempat yang lebih mewah, Ginza adalah tempat untuk pergi. Ginza juga merupakan rumah bagi kedai Uniqlo terbesar di dunia, di mana anda boleh membeli-belah sehingga anda jatuh cinta. Untuk cenderamata Jepun, makanan ringan dan keychain, Nakamise Dori Asakusa tempat untuk semua itu.
 
Peminat manga, anime dan cosplay Jepun akan menyukai Akihabara yang dipenuhi dengan arked, kafe bertema dan kedai buku. Sini juga di mana anda boleh mendapatkan semua jenis alat elektronik.
 
Bahagian yang terbaik adalah, Tokyo juga mempunyai daerah yang didedikasikan untuk kedai-kedai butik bebas dan barangan ‘secondhand’ seperti Shimo-kitazawa dan Naka-meguro. Dengan begitu banyak pilihan membeli-belah, Tokyo telah pasti membuktikan dirinya sebagai syurga membeli-belah.
 
Osaka
 
Sama seperti Tokyo, pilihan membeli – belah Osaka juga banyak. 2 kawasan utama yang perlu anda ketahui adalah Kita-Umeda dan Minami-Namba. Kita-Umeda adalah rumah pusat membeli-belah besar dan kedai serbaneka di mana anda pasti dapat mencari hampir semua yang anda perlukan! Grand Front Osaka, Osaka Station City dan Hankyu Umeda Main Store adalah beberapa tempat yang anda boleh pergi ke. Anda juga akan menemui Whity Umeda – salah satu pusat beli-belah bawah tanah terbesar di Umeda

 
Satu lagi kawasan yang sering dikunjungi pelancong ialah Minami-Namba. Selain jalan makanan Dotonbori yang terkenal, kawasan ini juga di mana anda akan menemui Shinsaibashi Shopping Arcade. Terdapat lebih daripada 180 kedai di sini dari jenama antarabangsa ke kedai jabatan Jepun dan juga beberapa tawaran yang baik.
 
Terletak hanya dalam jarak berjalan kaki dari Shinsaibashi adalah Amerikamura (atau kampung Amerika). Terdapat beratus-ratus kedai yang menjual barangan fesyen yang unik dan barangan terpakai. Apa yang hebat ialah barang-barang di sini juga berpatutan, jadi tidak perlu risau jika anda takut berbelanja banyak di kawasan ini.
 
Osaka juga mempunyai beberapa pusat membeli-belah di mana anda boleh membeli-belah untuk jenama antarabangsa pada harga yang lebih berpatutan. Beberapa tempat yang kami cadangkan adalah Osaka Nanko ATC Town Outlet Mare, Taman Outlet Mitsui Osaka Tsurumi dan Rinku Premium Outlets yang boleh diakses dari pusat bandar Osaka.
 
Makanan Jepun halal  
Tokyo
 
Percaya atau tidak, anda boleh menikmati masakan Jepun yang halal setiap hari di Tokyo tanpa perlu makan makanan Timur Tengah atau India. Jangan salah anggap, 2 masakan itu sedap tetapi anda sedang melancong ke Jepun jadi anda perlu merasa makanan asli mereka.  Dengan senarai makanan halal Jepun di Tokyo ini, anda akan kagum betapa mudahnya mencari makanan halal di ibu negara Jepun.
 

Apa yang hebat tentang Tokyo ialah anda boleh menemui versi halal hampir setiap jenis masakan Jepun! Anda boleh mendapatkan ramen anda di Shinjuku Gyoen Ramen Ouka atau Ayam-ya, nasi kari halal di CoCo Ichibanya Curry House dan sushi di Sushiken. Atau mungkin anda mahukan pengalaman yakiniku di Gyu-mon atau Gyu-Kaku, atau makan shabu-shabu di Hanasakaji-san.
 
Osaka
 
Osaka secara tradisinya dikenali sebagai ibukota makanan Jepun. Tetapi adakah ia berpadanan dengan Tokyo sebagai syurga untuk makanan halal?
 

Pertama sekali, Osaka kurang banyak masakan Jepun halal tetapi ini bukan mengatakan bahawa anda tidak dapat memuaskan selera anda dengan makanan Jepun yang lazat. Pergi merasa masakan khas Osaka dan makanan perayaan Jepun seperti takoyaki, okonomiyaki dan yakisoba di Matsuri. Anda juga boleh cuba membuat takoyaki anda sendiri di sini!
 
Tetapi jika anda makan sesuatu yang bersup, jadi pergi makan sukalaki halal dan shabu-shabu (daging dalam periuk panas Jepun) di Bulls atau slurp beberapa ramen di Ayam-ya atau Ramen Honolu.
 
Jika ada sesuatu yang Osaka lebih baik daripada Tokyo, itu makanan jalanan! Ini boleh didapati paling biasa di Dotonbori. Tetapi kerana kebanyakan mereka tidak diperakui halal, sebaiknya periksa dengan vendor mengenai ramuan yang digunakan. Jika anda tertanya-tanya di mana untuk mencari makanan halal di Osaka, lihat panduan ini !
 
Taman tema  
Tokyo
 
Taman tema tidak dapat dinafikan salah satu cara terbaik untuk menambah keseronokan untuk perjalanan anda, malah lebih baik bagi mereka yang melancong dengan keluarga. Nasib baik, Jepun juga terkenal dengan taman tema yang mengagumkan. Salah satu pengalaman yang menyeronokkan di Tokyo ialah taman Disneynya!
 

Dengan 2 taman – Disneyland dan DisneySea – anda dijamin akan menghabiskan masa terbaik di “tempat paling bahagia di Bumi”.
 
Tetapi jika anda berfikir bahawa taman tema di Tokyo hanya ada Disneyland, anda salah. Peminat Hello Kitty akan gembira apabila mereka di Sanrio Puroland, yang terletak kira-kira satu jam dari Central Tokyo. Terdapat kereta api yang membawa anda ke taman tema dihiasi dalam cetakan Hello Kitty. Jika anda sedang mencari realiti maya dan tunggangan berasaskan arked,  tuju ke taman tema tertutup di Jepun, Joypolis di Odaiba.
 
Untuk yang mencari adrenalin, anda pasti akan menikmati Fuji-Q Highland . Terletak kira-kira 2 jam dari Tokyo, Fuji-Q mempunyai roller coaster yang memecah rekod yang mana terdapat di dunia paling cepat dan paling tinggi di dunia.
 
 
Osaka
 
Jika Tokyo mempunyai Disneyland, maka pesaing terbaik Osaka untuk taman temanya adalah Universal Studios Japan (USJ) . Taman itu mempunyai banyak bahagian yang berlainan, lawatan ke Osaka tidak akan lengkap tanpa pergi taman World Wizarding Harry Potter.
 
Sumber: Inside Osaka Alami masa yang ajaib di sini dengan mengagumi Istana Hogwarts, dan bangunan yang bertemakan Harry Potter atau minum secangkir butterbeer (bukan alkohol). Ada banyak barangan Harry Potter yang anda boleh bawak pulang! Selain dunia Harry Potter, anda dapat melihat pertunjukan jalanan atau berfoto dengan minion.
 
Jika anda merancang untuk melawat taman tema lain semasa lawatan anda, Hirakata Park adalah alternatif yang lebih berpatutan dan sesuai untuk keluarga. Pilih dari lebih daripada 40 tontonan luar dan dalam, yang pasti sesuai untuk anda dan anak-anak anda.
 
Perjalanan bajet  
Tokyo
 
Tokyo sentiasa dilihat sebagai bandar mahal tetapi bertentangan dengan kepercayaan popular, anda boleh melakukan banyak perkara di bandar dengan membelanjakan sedikit wang atau bahkan secara percuma.
 
Perkara percuma untuk dilakukan:
 
Melawat tempat-tempat budaya seperti Senso-ji dan Meiji Jingu Shrine tidak akan dikenakan bayaran satu yen pun, walaupun mereka mungkin mempunyai beberapa bahagian yang dibayar, yang tidak perlu anda lawati. Berjalan di salah satu taman yang menakjubkan di bandar ini juga percuma kecuali anda melawat semasa musim bunga ceri di mana anda perlu membayar yuran yang kecil. Aktiviti percuma lain yang boleh anda lakukan ialah: melihat lelongan tuna hidup di Pasar Ikan Toyosu (bekas Pasar Tsukiji), menonton latihan sumo, berjalan di Jambatan Rainbow di Odaiba dan banyak lagi .
 
Pas Muzium:
 
Jika anda merancang untuk melawat muzium, kami mengesyorkan untuk mendapatkan Grutto Pass kerana anda hanya perlu membayar JPY 2200 untuk mendapatkan akses percuma atau diskaun ke lebih 80 muzium, zoo dan akuarium!

 
Mencari alternatif:
 
Ia juga mungkin untuk melangkau pemandangan popular seperti Tokyo Skytree dan pergi melihat skyline Tokyo secara percuma! Tempat seperti Bangunan Kerajaan Metropolitan Tokyo, Pusat Sivik Bunkyo dan SkyCarrot menawarkan galeri tontonan percuma. Dan jangan risau, pandangan mata burung dari Tokyo dari tempat-tempat ini sama dan menakjubkan
 
Pas pengangkutan:
 
Sudah tentu, berjalan masih merupakan cara paling murah untuk bergerak sekitar Tokyo. Tetapi mengambil kereta api bawah tanah itu tidak perlu menjadi pengalaman yang mahal juga. Salah satu cara untuk menjimatkan pengangkutan adalah untuk mendapatkan pas kereta api bawah tanah Tokyo yang sah untuk 24-72 jam mengikut keutamaan anda. Bermula dari JPY 800, anda akan mendapat akses tanpa had ke semua jalur Metro Tokyo dan Toei Subway. Bagi anda yang mempunyai Laluan JR , anda boleh terus mengambil JR Yamanote Line (tiada bayaran tambahan yang diperlukan dengan JR Pass ) yang membawa ke sebahagian besar tempat pelancongan popular di Tokyo!

 
Membeli-belah:
 
Abaikan kedai serbaneka dan pergi ke kedai diskaun Tokyo. Pergi ke Don Quijote, 100-yen atau kedai 300-yen untuk mendapatkan beberapa cenderahati atau makanan ringan. Sekiranya anda mahukan membeli pakaian fesyen murah, kami mencadangkan beberapa kedai yang berkualiti di Pasar Loji Yoyogi atau kedai-kedai di Shimo-Kitazawa.
 
Mengembara ke kawasan lain:
 
Siapa yang mengatakan bahawa anda perlu berjalan di Shibuya atau Shinjuku sepanjang masa? Meneroka kawasan kejiranan yang kurang dikenali di Tokyo tidak akan membebankan anda dan anda boleh menyaksikan bagaimana penduduk tempatan hidup. Berikut adalah beberapa kejiranan yang kami cadangkan: Shimo-Kitazawa, Naka-Meguro, Yanaka, Daikanyama.
 
Osaka
 
Seperti Tokyo, Osaka juga banyak perkara yang perlu dilakukan tanpa mengahbiskan sejumlah duit yang banyak.
 
Perkara percuma yang boleh dilakukan:
 
Berjalan ke Dotonbori, mengembara lorong-lorong dan merasai suasana yang bersemangat adalah satu pengalaman yang boleh anda peroleh tanpa perlu membayar apa-apa. Ia sentiasa menarik untuk melihat penduduk tempatan dan pelancong di tempat yang popular ini!
 
Jika anda melawat Istana Osaka, simpan yuran kemasukan JPY 600 dengan meneroka kawasan sekitar istana. Taman Nishinomaru yang mengelilingi istana menjadi laut mekar cantik semasa bunga ceri dan musim dedaunan musim luruh. Lebih-lebih lagi, anda akan dapat melihat pemandangan istana dari jauh dan bergaul dengan penduduk tempatan yang sedang bersantai.
 

Satu lagi aktiviti yang percuma di Osaka adalah menyertai perayaan. Bandar dan sekitarnya mempunyai banyak perayaan seperti Tenjin Matsuri, Himeji Yukata Matsuri dan Festival of Light semasa musim Krismas. Ini pastinya pengalaman yang anda tidak mahu ketinggalan!
 
Pas Pengangkutan:
 
Salah satu pas yang paling bernilai untuk wang adalah Pass Osaka Amazing yang sah selama 1 atau 2 hari. Dari hanya JPY 2500, anda boleh menikmati kemasukan tanpa had ke 35 tempat bersiar-siar termasuk perjalanan tanpa henti untuk bas dan kereta api. Kansai Thru Pass (2/3 hari) juga hebat kerana ia membolehkan perjalanan tanpa had sekitar Kawasan Kansai – sesuai untuk yang sedang meneroka luar Osaka. Sekiranya pas ini tidak sesuai untuk anda, kami cadangkan mendapatkan Kad Eco Satu hari sebaliknya. Untuk hanya JPY 800, anda akan mendapat akses tanpa had ke atas kereta api dan bas selama sehari.
 
Membeli-belah:
 
Sama seperti Tokyo, anda boleh selalu bergantung pada kedai diskaunnya untuk tawar-menawar barangan cenderahati dan makanan ringan untuk dibawa pulang. Tetapi jika anda sedang mencari pakaian dan aksesori, pergi ke Tenjimbashisuji Shopping Street yang sering dikunjungi oleh penduduk setempat. Anda boleh mengharapkan segala-galanya dari kedai borong ke pakaian tradisional, makanan ringan, kedai cenderahati – semuanya dengan harga yang lebih rendah daripada tempat lain. Satu lagi tempat untuk mendapatkan pembelian murah adalah Kuromon Market – anda tidak akan menemui mana-mana kedai rangkaian besar di sini kecuali vendor tempatan
 
Perjalanan sehari  
Tokyo
 
Jika anda bertanya kepada kami, kami akan memberitahu anda bahawa anda tidak akan bosan menghabiskan seminggu di Tokyo kerana bandar itu mempunyai banyak perkara yang perlu dilakukan! Tetapi sudah tentu, itu bukan untuk mengatakan bahawa anda tidak boleh melakukan perjalanan sehari yang luar biasa dari Tokyo. Bagi mereka yang mempunyai lebih banyak masa, anda boleh mengambil peluang untuk menuju ke banyak tempat yang menakjubkan di sekitar Tokyo.
 

Mt Fuji:
 
Gunung yang paling tinggi dan paling indah di Jepun, Mt Fuji adalah pemandangan yang dilihat dan ia hanya mengambil perjalanan bas 2 jam untuk sampai ke sini dari Tokyo. Pergi ke Stasiun Gunung Mt Fuji untuk mendekati gunung atau meluangkan waktu di Tasik Kawaguchi yang indah.
 

Hakone:
 
Pernah melihat bahawa gambar terkenal torii yang menghadap tasik? Itulah Hakone Shrine! Kawasan gunung berapi yang indah di Hakone adalah tempat yang popular untuk perjalanan sehari dari Tokyo. Ambil kereta kabel Hakone di atas gunung-gunung yang indah, pelayaran ke Tasik Ashi atau berenang di salah satu daripada banyak mata air panas asli di Hakone untuk perjalanan nyaman !
 
Nikko:
 
Sekitar 2-3 jam ke utara dari Tokyo adalah bandar gunung Nikko yang indah. Dikenali dengan air terjun yang mempesonakan, pemandangan indah Lake Chuzenji dan tapak Warisan Dunia, perjalanan ke Nikko akan membuatkan anda kagum.
 
Osaka
Tidak seperti Tokyo, kebanyakan pelancong menggunakan Osaka sebagai pangkalan untuk menerokai wilayah Kansai dan di luar yang penuh dengan kota dan bandar yang menakjubkan. Ini tidak menghairankan kerana hanya mengambil masa 30 minit perjalanan dari Osaka ke bandar-bandar pelancongan terkenal seperti Kyoto dan Nara.
 

Kyoto:
 
Kyoto pasti akan berada di mana-mana senarai pengembara Jepun! Digelar “ibukota pelancongan” di Jepun, rumah-rumah Kyoto mempunyai pelbagai alam dan pemandangan bersejarah seperti Hutan Buluh Arashiyama, Fushimi-Inari Taisha, Gion, dan Kiyomizu-dera.
 
Nara:
 
Di rumah ke ratusan rusa berjalan bebas, Nara adalah kota lain yang hanya naik kereta api dalam jangka masa pendek dari Osaka, yang membuatnya sempurna untuk perjalanan sehari. Rusa tidak diragukan lagi menjadi kemuncak utama Nara dan anda juga boleh memberi makan kepada mereka. Todai-ji, kuil Buddha yang penting juga merupakan satu lagi mercu tanda yang tidak boleh dilepaskan di Nara!
 

Hiroshima:
 
Walaupun tidak di rantau Kansai, perjalanan ke Hiroshima dari Osaka hanya mengambil masa 1 jam 20min dengan kereta api ekspres. Dikenali dengan Kuil Itsukushima yang terkenal di Pulau Miyajima dan Kubah Atomic Bomb, lawatan ke Hiroshima menjadikan kelainan dari Osaka yang ramai.
 
Kebolehcapaian  
Tokyo
 
Tokyo adalah sebuah bandar yang besar sehingga susah untuk mengenal kawasan-kawasan yang berbeza dan boleh menjadi sedikit mengelirukan. Metropolitan ini berpecah kepada pelbagai bahagian. Daerah popular seperti Shibuya, Shinjuku dan Harajuku berada di sebelah barat manakala Asakusa, Ginza dan Ueno berada di sebelah timur.
 
Mengembara di sekitar:
 
Terdapat beberapa sistem keretapi yang menghubungkan bandar tetapi yang paling penting ialah jalur Metro Tokyo, Toei Subway dan JR. Kebanyakan kereta api bawah tanah Tokyo berjalan dari timur ke barat manakala laluan JR Yamanote adalah garis gelung yang mengelilingi kawasan utama Tokyo. Oleh itu, mendapatkan sekitar adalah sangat mudah!

 
Untuk ke Tokyo:
 
Terdapat beberapa cara perjalanan dari Lapangan Terbang Narita ke pusat bandar Tokyo. Keisei Skyliner membawa anda dari Lapangan Terbang Narita ke Stesen Ueno sekitar 40 minit sementara Narita Express membawa anda ke Shinjuku dan Shibuya dalam waktu kurang dari satu jam. Jika anda dari Lapangan Terbang Haneda, anda boleh ke pusat bandar Tokyo dengan menggunakan Laluan Keikyu atau Tokyo Monorail.
 
Bagi anda yang melancong masuk dan keluar dari Tokyo menggunakan kereta api laju shinkansen, sila ambil perhatian bahawa Stesen Tokyo adalah satu-satunya stesen di mana anda boleh mengambil shinkansen.
 
Menavigasi Tokyo boleh mengelirukan dan mungkin tidak untuk semua orang tetapi jika anda bersedia untuk pengembaraan, tersesat dalam talian kereta api dan kemudian mencari jalan keluar daripada itu boleh sangat bermanfaat!
 
Osaka
Sudah pasti lebih mudah untuk ke sekitar Osaka kerana ia lebih kecil daripada Tokyo. Kebanyakan kawasan utama di bandar ini tertumpu di tengah-tengah bandar dalam garis lurus dari Kita-Umeda di utara sepanjang perjalanan ke Namba di selatan.
 
Lawatan ke Osaka dan Kansai:
 
Garis Midosuji adalah garis paling penting kerana ia membawa anda melalui semua daerah pelancongan dan perbelanjaan utama Osaka. Walaupun ini agak mudah, apa yang membingungkan adalah barisan yang berbeza yang akan membawa anda ke rantau Kansai. Terdapat sejumlah 7 syarikat kereta api dan penting untuk mengetahui di mana setiap sistem keretapi membawa anda:
 
Ke Kyoto: Line JR dari Stesen Osaka, shinkansen dari stesen Shin-Osaka, Kereta Api Hankyu dari stesen Umeda, Kereta Api Keihan dari pusat bandar Osaka, Kereta Api Kintetsu dari Namba / Tennoji
 
Ke Nara: Line JR dari Stesen Osaka, Kereta Api Kintetsu dari stesen Namba / Tennoji
 
Ke Lapangan Terbang Kansai: Keretapi Nankai dari stesen Namba, Perkhidmatan Rapid Lapangan Terbang JR Kansai dari stesen Osaka, Lapangan Terbang JR Haruka Express dari Kyoto / Shin-Osaka station
 
Sekiranya anda melancong melalui shinkansen dari bandar-bandar lain ke Osaka, ambil perhatian bahawa satu-satunya stesen di mana anda boleh mendapatkan shinkansen ialah stesen Shin-Osaka.
 
Ianya mudah menjelajah bandar Osaka, tetapi mungkin akan membingungkan apabila anda cuba menavigasi ke bandar-bandar lain di rantau Kansai kerana terdapat banyak garis selari.
 
Musim  
Kedua-dua Tokyo dan Osaka mempunyai 4 musim musim bunga, musim panas, musim gugur dan musim sejuk. Untuk musim panas dan musim sejuk, cuaca umumnya sama untuk kedua-dua bandar. Tetapi seperti Tokyo terletak jauh ke utara, cuaca biasanya lebih sejuk daripada di Osaka, terutama semasa musim sejuk.

 
Perbezaan musim teramat beza apabila tiba masanya untuk bunga ceri. Bunga ceri cenderung lebih awal di Tokyo manakala beberapa hari kemudian di Osaka (sekitar lewat-Mar hingga awal April). Untuk dedaunan musim luruh, pergi untuk melihat daun cantik biasanya bermula dari pertengahan hingga akhir November untuk kedua-dua bandar, jadi tidak ada perbezaan yang besar.
 
Sekarang kita telah memberikan perbezaan dan kesamaan antara bandar-bandar 2 paling popular di Jepun, kami harap anda mempunyai idea yang bandar mana yang lebih sesuai untuk anda. Sudah tentu, kami akan memberitahu anda untuk melawat kedua-dua kerana mereka berbeza dengan cara mereka sendiri! Walaupun Tokyo luas dan mempunyai banyak perkara yang perlu dilakukan untuk bercuti di bandar, Osaka dengan bandar-bandar berdekatan lain di Kansai menjadikannya sempurna untuk percutian sepanjang masa. Akhirnya, kedua-dua destinasi akan memberi anda pengalaman yang tidak dapat anda temukan di tempat lain di Jepun.
 
Sumber: Have Halal Will Travel
 
The post Tokyo VS Osaka: Destinasi Jepun Yang Harus Anda Lawati? appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/tokyo-vs-osaka-destinasi-jepun-yang-harus-anda-lawati/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jokowi Harus Panggil Agum Gumelar Dan Tuntaskan Kasus Penculikan 98

Jokowi Harus Panggil Agum Gumelar Dan Tuntaskan Kasus Penculikan 98

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 255 hits
Pusat Studi Hukum dan Hak Asasi Manusia Universitas Islam Indonesia angkat bicara mengenai pernyataan Agum Gumelar terkait kasus penculikan aktivis 98 Menurut Direktur Pusham UII Eko Riyadi pernyataan Agum Gumelar harus diungkap secara utuh...
Romahurmuziy Tersangka Kpk Mbah Moen Tegaskan Ppp Harus Diselamatkan

Romahurmuziy Tersangka Kpk Mbah Moen Tegaskan Ppp Harus Diselamatkan

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 177 hits
Ketua Majelis Syariah Partai Persatuan Pembangunan KH Maimun Zubair atau Mbah Moen angkat bicara soal penangkapan dan status tersangka suap terhadap Ketum PPP Romahurmuziy oleh KPK Menurutnya proses hukum mesti dihormati
Presiden Jokowi Indonesia Harus Kejar Ketertinggalan Pembangunan Tol

Presiden Jokowi Indonesia Harus Kejar Ketertinggalan Pembangunan Tol

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 266 hits
Presiden Joko Widodo menegaskan bahwa Indonesia harus mengejar ketertinggalan pembangunan jalan tol dari negara Asia lain Padahal menurut presiden sebelumnya Indonesia pernah unggul dan menjadi contoh negara negara tetangga Pembangunan jala...
Lindungi Pasar Dalam Negeri Tarif Impor Bea Masuk Teh Harus Dinaikkan

Lindungi Pasar Dalam Negeri Tarif Impor Bea Masuk Teh Harus Dinaikkan

papar berkaitan - pada 13/3/2019 - jumlah : 271 hits
Peneliti Kebijakan Riset Perkebunan Nusantara Rohayati Suprihatini menyebutkan tarif bea masuk impor teh ke Indonesia sangat rendah Karenanya produk teh dari negara lain masuk dengan deras ke pasar Indonesia
Hukum Isbal Harus Makruh Atau Haram

Hukum Isbal Harus Makruh Atau Haram

papar berkaitan - pada 13/3/2019 - jumlah : 316 hits
Soalan Saya mendengar sebuah hadith yang maksudnya Siapa melabuhkan kainnya melebihi buku lali maka dia dalam neraka Jelas dari hadith ini hukumnya adalah haram Soalannya kenapa masih ada ustaz yang memberi kuliyah mengatakan ia tidak haram...
Keluarga Harus Bentengi Anak Dari Informasi Yang Merusak Karakter

Keluarga Harus Bentengi Anak Dari Informasi Yang Merusak Karakter

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 233 hits
Seiring dengan berkembangnya teknologi digital yang belakangan semakin pesat diperlukan ada upaya untuk membentengi anak bangsa terhadap informasi yang dapat merusak karakter Meski tidak mudah hal tersebut harus dilakukan dan dapat dimulai ...
Tkn Jokowi Minta Upaya Mendelegetimasi Kpu Harus Disetop

Tkn Jokowi Minta Upaya Mendelegetimasi Kpu Harus Disetop

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 192 hits
Publik menilai KPU telah bekerja keras independen berupaya semaksimal mungkin untuk profesional Kita punya kepentingan agar KPU ini miliki legitimasi agar bisa bekerja baik Justru jangan dikacaukan jangan diganggu jangan didelegitimasi kata...
Agar Tak Jadi Komoditas Politik Kasus Penculikan 98 Harus Segera Dituntaskan

Agar Tak Jadi Komoditas Politik Kasus Penculikan 98 Harus Segera Dituntaskan

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 204 hits
Anggota Komisi III DPR dari Fraksi Partai Keadilan Sejahtera Nasir Djamil menyarankan Anggota Dewan Pertimbangan Presiden Agum Gumelar membuka bukti yang dimiliki terkait tragedi penculikan aktivis 1998 Dia menegaskan hal itu perlu dilakuka...
Menristek Uji Coba Mrt Penumpang Harus Disiplin Bersih Toleransi

Menristek Uji Coba Mrt Penumpang Harus Disiplin Bersih Toleransi

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 247 hits
Nasir menambahkan sumber daya manusia untuk pengoperasian dan perawatan kereta MRT juga sudah disiapkan oleh Kemenristekdikti Ia pun telah membuka program studi baru khusus tentang kebutuhan MRT di Madiun dan Banyuwangi
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Dap Lagi Ambil Tindakan Begini Meggajarnya

Mengopi Buttercream Latte Di Simpol Cafe Alor Setar

Happy Birthday

The Power Of Ai In Cybersecurity Cyrebro S Mdr With A Brain

Tahanan Rumah Adakah Peruntukan Seumpama Itu

Kkb By Election Boycott By Mca Mic A Walk In A Slippery Park For Ph Dap