Tnb Tawar Pelan Bayaran Mudah Dalam Pakej Pasca Pkp Untuk Pelanggan Kediaman




Dalam usaha untuk mengurangkan impak pandemik COVID-19 kepada rakyat, Tenaga Nasional Berhad (TNB) pada Khamis memperkenalkan pakej pasca Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).
Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif TNB, Datuk Seri Amir Hamzah Azizan berkata, pakej bantuan itu merangkumi Pelan Bayaran Mudah (PBM), penangguhan surcaj lewat bayar dan lanjutan penangguhan pemotongan bekalan kepada 7.5 juta pelanggan kediaman.
“Memandangkan pembacaan meter turut ditangguhkan semasa tempoh PKP, kami sedar kebimbangan pelanggan kediaman mengenai kenaikan bil mereka apabila pembacaan meter sebenar dilakukan,” katanya dalam satu kenyataan.
Jelasnya, PBM akan dilaksanakan secara automatik bagi semua pelanggan kediaman bermula daripada bil bulanan sebenar pertama yang diterima selepas TNB menyambung semula operasi pembacaan meter pada 15 Mei ini.
“Apabila pelanggan menerima bil bulanan sebenar pertama, mereka mempunyai pilihan untuk membuat pembayaran penuh atau mengikut jumlah PBM.
“Maklumat pembayaran akan dipaparkan di dalam kotak berwarna kuning pada sudut kanan bahagian atas bil yang diterima,” katanya.
Menurut Amir, pakej itu adalah sebagai tambahan kepada diskaun berperingkat berjumlah dua peratus hingga 50 peratus yang TNB tawarkan kepada pelanggan bagi penggunaan elektrik dari 1 April 2020 hingga 30 September 2020.
TNB, sebelum ini, menangguhkan sementara pembacaan meter fizikal dan penyerahan bil di premis pengguna semasa PKP.
Justeru, pengebilan dilakukan mengikut bil anggaran berdasarkan jumlah bil sebelumnya. Bil anggaran boleh didapati menerusi saluran digital TNB seperti portal dan aplikasi myTNB serta perbankan Internet sekiranya bil TNB telah di daftar sebagai pembayar.
Dalam pada itu, Amir berkata penangguhan surcaj lewat bayar adalah sehingga 30 September 2020 manakala penangguhan aktiviti pemotongan bekalan adalah sehingga 31 Julai 2020.
“Semua ini adalah sumbangan TNB yang diharapkan dapat membantu pelanggan menyesuaikan diri kepada norma baharu dan memudahkan pengurusan kewangan mereka,” jelasnya.
Operasi pembacaan meter dan penyerahan bil akan kembali dilakukan bermula esok (15 Mei) di negeri-negeri zon hijau iaitu Perlis, Pulau Pinang, Kedah, Perak (kecuali Sri Manjung) dan Kelantan.
Pelanggan pula akan beransur-ansur menerima bil sebenar yang diselaraskan mengikut bil anggaran lalu bagi mendapatkan penggunaan sebenar mereka.
Bagi maklumat lanjut, pelanggan boleh menghubungi TNB CareLine di talian 1-300-88-5454 dari jam 8 pagi hingga 5 petang setiap hari atau emel kepada [email protected].
Awani




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/05/15/tnb-tawar-pelan-bayaran-mudah-dalam-pakej-pasca-pkp-untuk-pelanggan-kediaman/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=tnb-tawar-pelan-bayaran-mudah-dalam-pakej-

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tnb Perkenal Pelan Bayaran Mudah Untuk Bil Tertunggak

Tnb Perkenal Pelan Bayaran Mudah Untuk Bil Tertunggak

papar berkaitan - pada 14/5/2020 - jumlah : 290 hits
Amir Hamzah Azizan KUALA LUMPUR Tenaga Nasional Berhad memperkenalkan Pakej Bantuan yang merangkumi Pelan Bayaran Mudah penangguhan surcaj lewat bayar dan lanjutan penangguhan pemotongan bekalan kepada 7 5 juta pelanggan kediaman PBM dilaks...
Jawatan Kosong Pasca Pkp Covid19

Jawatan Kosong Pasca Pkp Covid19

papar berkaitan - pada 11/5/2020 - jumlah : 489 hits
Salam semua Semalam Perdana Menteri telah mengumumkan bahawa PKPB akan dilanjutkan lagi selama 4 minggu sehingga 9 Jun 2020 Seperti yang dilaporkan oleh media dan kerajaan kadar pengangguran semakin meningkat di Malaysia Ketua Perangkawan M...
Persatuan Mahu Kerajaan Sedia Pinjaman Mudah Kepada Pengusaha Stesen Minyak Selepas Pkp

Persatuan Mahu Kerajaan Sedia Pinjaman Mudah Kepada Pengusaha Stesen Minyak Selepas Pkp

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 317 hits
Persatuan Pengusaha Stesen Minyak berkata arah aliran menurun harga minyak dan trafik yang lemah susulan PKP menyebabkan pengusaha terjejas teruk KUALA LUMPUR Persatuan Pengusaha pengusaha Stesen Minyak Malaysia menggesa kerajaan menimbang ...
Bayaran Sewa Rumah 50 Diskaun Sempena Pkp

Bayaran Sewa Rumah 50 Diskaun Sempena Pkp

papar berkaitan - pada 9/5/2020 - jumlah : 449 hits
Bayaran Sewa Rumah 50 Diskaun Sempena PKP Assalamualaikum pkp menghadkan hanya beberapa sektor pekerjaan untuk berniaga sempena PKP ini maka dengan itu gaji tidaklah diambil kira oleh majikan jika pekerjanya turut tidak turun kerja oleh dar...
Modul Karangan Spm Pasca Pkp

Modul Karangan Spm Pasca Pkp

papar berkaitan - pada 11/5/2020 - jumlah : 518 hits
Kredit untuk Tuan Hj Ishak atas bahan yang dikongsi
Iata Perkenal Pelan Hala Tuju Sektor Penerbangan Pasca Covid 19

Iata Perkenal Pelan Hala Tuju Sektor Penerbangan Pasca Covid 19

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 223 hits
PERSATUAN Pengangkutan Udara Antarabangsa mengetengahkan pelan hala tuju yang menggariskan pelaksanaan langkah berperingkat bagi biokeselamatan untuk memulakan semula sektor penerbangan susulan krisis Covid 19 Ketua Pengarah merangkap Ketua...
Jangan Ambil Mudah Pkpb Boleh Jadi Pkp Semula Metrotv

Jangan Ambil Mudah Pkpb Boleh Jadi Pkp Semula Metrotv

papar berkaitan - pada 13/5/2020 - jumlah : 251 hits
KERAJAAN mendapati masyarakat seolah olah mengambil mudah kelonggaran diberikan menerusi Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat seolah olah tiada undang undang Menteri Kanan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata ada orang ramai men
Mudah Nya Semak Bil Tnb Dari Smartphone

Mudah Nya Semak Bil Tnb Dari Smartphone

papar berkaitan - pada 16/5/2020 - jumlah : 408 hits
Memang mudah semak bil TNB terus dari smartphone tanpa perlu tunggu bil terutama waktu PKP sekarang Cara semak bil TNB ini pun percuma Tak perlu apa apa bayaran Yang penting anda ada sebiji smartphone dan ada line internet Aplikasi untuk se...
Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Sarapan Pagi

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Prudence

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Rumah Terbuka